Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 June 2013, 17:30   #81
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Ja zo is dat. We ervaren het anders.
Hoe ervaar jij het Lily, ben er naar benieuwd.
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 17:38   #82
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, ik heb dit hiernaartoe geplaatst, ik heb mijn 'ruzie' opgelost.

Moet ik de hele tekst opnieuw misschien lezen, want ik weet nu niet zo snel over welke obsessie jij het hebt. Ik vermoed dat jij over iets hebt wat bij mij ligt, maar ik kan me de tekst niet zo goed herinneren.

Oh ja, kijken ernaar, dat dwangmatig kan zijn.
Ik heb je tekst terug gelezen.
Wil je daar over nog iets zeggen, hoe zie jij dat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Kijken kan ik alleen naar mijn moeite. Niet naar de obsessie, omdat deze niet van mij is. De vraag is in mijn geval voor mij en in jouw geval voor jou. En of je daar aan wilt weet ik niet, je laat het in ieder geval niet blijken.
Volgens mij laat ik hier wel blijken dat ik wil kijken hoe jij het ziet.
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 17:44   #83
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoe ervaar jij het Lily, ben er naar benieuwd.
Dat ga ik later doen, er is een barbecue en ik moet nu echt helpen. Tot later!
Lily is offline  
Oud 1 June 2013, 17:46   #84
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, ik heb dit hiernaartoe geplaatst, ik heb mijn 'ruzie' opgelost.

Moet ik de hele tekst opnieuw misschien lezen, want ik weet nu niet zo snel over welke obsessie jij het hebt. Ik vermoed dat jij over iets hebt wat bij mij ligt, maar ik kan me de tekst niet zo goed herinneren.

Oh ja, kijken ernaar, dat dwangmatig kan zijn.
Ik heb je tekst terug gelezen.
Wil je daar over nog iets zeggen, hoe zie jij dat?
Ik heb meteen al naar mijn moeite gekeken. Moeite met het feit dat een mens in nood kan zijn en de doelstellingen van het forum ( of andere) voorgaan. Ik zie het al gebeuren, iemand vraagt (indirect) om belangstelling en aandacht en we weten niets beters te doen dan de situatie op ego en belangen te analyseren. Als daar dan over heen gegaan wordt loop je m.i. het doel voorbij. Je ego belangen doorzien dient m.i. juist de menselijkheid. Anders dien je vooral het onderzoek zelf.
Ulla is offline  
Oud 1 June 2013, 17:46   #85
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Dat ga ik later doen, er is een barbecue en ik moet nu echt helpen. Tot later!
Geniet ze lekker van Lily, het forum wacht hier geduldig op je..
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 17:51   #86
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik heb meteen al naar mijn moeite gekeken. Moeite met het feit dat een mens in nood kan zijn en de doelstellingen van het forum ( of andere) voorgaan. Ik zie het al gebeuren, iemand vraagt (indirect) om belangstelling en aandacht en we weten niets beters te doen dan de situatie op ego en belangen te analyseren. Als daar dan over heen gegaan wordt loop je m.i. het doel voorbij. Je ego belangen doorzien dient m.i. juist de menselijkheid. Anders dien je vooral het onderzoek zelf.
Je gaat nu weer in details, en volgens mij is het niet nodig.
Laten wij het van details ontdoen. Het gaat erover dat jij ergens moeite mee had.
Het was je ergernis, het had net zo goed over kunnen gaan dat jij van plan was om te wandelen en ineens keihard begon te regenen.
Laten wij nu ons ook niet op het regen blijven focussen maar echt alleen over het feit hebben dat jij ergernis bij jezelf opmerkte, en ook dat jij bij mij iets meende op te merken wat jij vervolgens onder de naam obsessie categoriseert.
Buiten allen details om, meen jij bij mij iets op te merken, als een obsessie, iets wat ik hier zou kunnen noemen: het naar moeten kijken, het onder ogen zien?
Mihaela is offline  
Oud 1 June 2013, 22:13   #87
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik onderga al vele jaren de weg dat zich voor doet.
Ik leef in een wereld waarin ik mezelf in ieder mens herken. Ik zie in alles overeenkomsten, gelijkenissen.. het menselijke.

Als iemand naar mij kijkt waar ik me op mijn weg bevind, en de persoon vergeet naar zichzelf te kijken.. Tja, ben niet zo voor (ongevraagde)voyeurs..

Ik neem deel aan een forum, maar verder zoek ik geen leraar, en wil ook niet de leraar van een ander zijn.
Gelijkwaardig elkaar aan kijken, bereid zijn om iets aan te nemen, en open staan voor de blik van de ander.
Moedig, kwetsbaar, buigzaam of onbuigzaam.. maar ten allen tijden gelijken in de eenheid..

Als jij een leraar zoekt, iemand die naar je kijkt, maar niets van je aanneemt, is ook goed Lily.. Wij hebben andere beeld over het leven blijkbaar.
Dat moet mogen, en mogen kunnen .. toch?
Ik zoek eigenlijk wel mensen met meer ervaring en ik geef ook graag iets door. Heeft voor me niets met minder of meerwaarde te betekenen. Voor mij is er niets dat meer waarde kan hebben. Eigenlijk zijn er voor me geen waarden, dan die ik er persoonlijk aan geef.
Renoir leert ook van anderen. Het heeft een reden om dat niet aan de ander te zeggen. Vermoedelijk om het ego niet...
kort...
Lily is offline  
Oud 1 June 2013, 22:15   #88
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Geniet ze lekker van Lily, het forum wacht hier geduldig op je..
Dankjewel, was lekker en een beetje koud voor de tijd van het jaar h
Lily is offline  
Oud 1 June 2013, 23:09   #89
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je gaat nu weer in details, en volgens mij is het niet nodig.
Laten wij het van details ontdoen. Het gaat erover dat jij ergens moeite mee had.
Het was je ergernis, het had net zo goed over kunnen gaan dat jij van plan was om te wandelen en ineens keihard begon te regenen.
Laten wij nu ons ook niet op het regen blijven focussen maar echt alleen over het feit hebben dat jij ergernis bij jezelf opmerkte, en ook dat jij bij mij iets meende op te merken wat jij vervolgens onder de naam obsessie categoriseert.
Buiten allen details om, meen jij bij mij iets op te merken, als een obsessie, iets wat ik hier zou kunnen noemen: het naar moeten kijken, het onder ogen zien?
Ik stelde in het beginstukje vooral een vraag, of het geen obsessie wordt/is het analyseren boven alles te stellen. Jij noemt het ergernis, ik probeer eigenlijk duidelijk te maken dat Zelfonderzoek ook zijn doel voorbij kan schieten. Het is mijn keuze heel duidelijk niet en ik vraag mij vooral af zie jij dat, zien anderen dat ook? Menselijkheid is voor mij belangrijk, en of ik nu voor het een of het ander kies, het blijft ego. Alleen het eerste (menselijkheid) hebben wij in dit leven (min of meer) wel nodig. Eigenbelang is ook ander belang en andersom.

Dat is wat mij hierin opvalt en dat detail is voor mij wel belangrijk, dus ik ontdoe mij daar helemaal niet van. Jij wilt je ervan ontdoen, want het leidt ook terug naar jou en veilig babbelen allen over mij zit er dan niet meer in. Prima.
Ik heb geen probleem met menselijk willen zijn, jij blijkbaar wel met het punt wat ik opmerk.
Ulla is offline  
Oud 1 June 2013, 23:20   #90
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het klinkt heel aannemelijk, maar het werkt niet.
Waarom denk jij dat het niet werkt?
Virgo is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.