Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 June 2015, 08:32   #81
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Dat klopt, uit dat gesprek niet. Zat ik nu even te mijmeren of hij het woord 'overgave' wel is gebruikte. Kon het me niet meteen herinneren maar even zoeken op mijn computer op het woord 'overgave' in mijn ziener-archieven bracht toch wel dit gesprek uit dezelfde periode naar boven waarin hij ze wel gebruikt:

Ziener
...ge kunt alleen maar onderscheid of inzicht krijgen in gebieden, als ge er twee hebt ervaren. Dus ge moet door die 'ik-wereld' om te beseffen op een zeker moment dat het illusie is.

Puppetji
Ja, want daar kan niemand onderuit. Iedereen ontwikkeld een 'ik', en daar moet hij / zij door om dan te ontdekken dat dat illusie was, dat 'ik' met al zijn denkbeelden.

Ziener
infeite moet ge in staat zijn om dat 'ik' zo groot te kunnen maken, dat dat door zijn grootsheid, zelf in elkaar zakt.

Puppetji
Implodeert. Zo veel mogelijk concepten verzamelen tijdens je leven dus, tot dat je er onder bezwijkt.

Ziener
Ja. En er zullen er zijn die alleen maar in staat zijn een dwerg te cre?eren van een 'ik'. Maar dan die zakt dan nooit in elkaar.

Puppetji
En diegenen die een berg, een groot 'ik' kunnen cre?eren, die zakken dan in elkaar, en dat kunnen we uiteindelijk een vorm van begenadiging noemen.

Ziener
Ja. Die berg word uiteindelijk horizontale vlakte. Die kan zichzelf niet meer dragen.

Puppetji
Dus mensen met een groot hoofd hebben een voordeel, daar kunnen ze veel insteken en dan ontploft hij. Hihihi!

Ziener
Ja. Volledig.

Puppetji
Dan word de volheid weer ledig.

Ziener
Dat word terug een vloeiende massa. Maar zo is het. Ge moet de kracht kunnen hebben om naar de hemel te vliegen, om dan van daaruit naar beneden te vallen. Dat is begenadiging. Ge moet zo naar de hemel kunnen groeien, dat ge op een zeker moment beseft dat de hemel geen vorm heeft. En dan val je naar beneden, op de aarde, en dan breng je je hemel op aarde.

Puppetji
Mooi beeld.

Ziener
Dat is iets wat een christus zegt: Alleen zij die wedergeboren zijn die zullen kunnen leven. Dus we komen uit een hemel op aarde, maar dat beseffen we niet, dat is onwetendheid. Uiteindelijk moet ge terug naar uw hemel. Om terug op die aarde terecht te komen. Maar dan niet meer gebaard door mensen. Dat noemen ze wedergeboorte.

Puppetji
Kinderen van het leven. Niet meer van fysieke vaders en moeders.

Ziener
Ja. Wie zich daar echt van kan bevrijden... en dat betekend niet vader en moeder buitengooien, want dat is niet bevrijdend, probeer dat maar is, want dat werkt niet, dan komen ze nog dichter - Want dan ben je er elke dag mee bezig om te buiten te houden.

Puppetji
Nee, daar moeten we niet voor tegen onze fysieke ouders tekeer gaan.

Ziener
Uiteindelijk is het overgave. De volledige vorm van overgave.

Puppetji
Tolle zegt: "Overgave komt als je ophoudt met vragen 'waarom overkomt mij dit?"

Ziener
Voil?. En dan bereik je uiteindelijk de zijns-toestand. Maar als je aan dat proces begint, dan zal je ontdekken hoe je hersenfuncties getraind zijn in beelden maken. Dus dat is een vorm van afkicken. Een Christus zei dat simpel. 'zalig zijn de armen van geest'. Dus uiteindelijk moet ge die geest begeleiden in het stil worden. Ge moet die trainen. Af en toe, als hij begint, moet ge die leiden naar ruimte, naar stillness.

Puppetji
Naar het NU.

Ziener
Het is een heel proces hoor. Zo lang als ge leeft zult ge er lessen in leren.

Puppetji
En pijn en lijden ervaren, moeten doorstaan.

Ziener
ja, maar op een zeker moment word dan lijden een ander gebeuren dan pijn. Dan hoort lijden bij het leven. En de andere vorm die ge waarneemt van pijn, maakt geen deel uit van het werkelijk leven, maar van het leven dat ge dacht te moeten maken.

Puppetji
en dat doet pijn

Ziener
gewoon het lijden heeft te maken met de aanwezigheid van het leven.

Puppetji
Levenspijn. Vanuit de kosmos, vanuit de heelheid gegooit te zijn geweest.

Ziener
Ja. Dat lijden is een waarneming van de aanwezigheid van leven. Dat is niet een waarneming van alleen maar pijn. Als ge leven waarneemt, dan ervaar je ook lijden. Maar dat heeft in zich niet het negatieve van pijn.

Puppetji
Van pijn gedaan te willen worden.

Ziener
die vorm van pijn heeft te maken met onnodig lijden.

Puppetji
Geestelijk, fysiek, gecombineerd dikwijls, soms...

Ziener
en onnodig lijden heeft niks te maken met leven. Wie dat onnodig lijden van zich af kan schudden....

Puppetji
Die verrijst uit de as.

Ziener
jaja, voor dat ge dan de grootst delen van as van uw lichaam en geest verwijdert hebt, en dan in een toestand bent dat er nog wat stof aan uw lichaam hangt, waardat ge dan met een goed doucheke het allemaal kunt verwijderen, dat duurt wel wat.

Puppetji
Dat kan nog wel een jaar of 10, 15 duren.

Ziener
Ja, maar het voornaamste is dat ge ooit die douche kunt pakken. Wat een streefdoel ooit die douche te kunnen nemen.

Puppetji
Om al het stof der aarde van mij af te spoelen.

Ziener
Dat is in de ware vorm van geest en lichaam gedoopt worden. Dat is het ware doopsel.

Puppetji
Helemaal gepurifieerd en gereinigd worden van geestelijke en aardse stof.

Ziener
Ja, van de as waar ge uit herboren bent.

---------------------------------------------------------------

één van de dagen reageer ik nog verder in dit topic.
Effe slapen nu.
Een groot ZIENER.........die in stilte zijn verhaal laat vertellen zonder fysieke aanwezigheid.
Mooie aanraking pup. Nu nog DOORleven.
moi is offline  
Oud 17 June 2015, 09:50   #82
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ziener
Uiteindelijk is het overgave. De volledige vorm van overgave.
Hij zegt het goed: vol van ledig. De overgave waardoor men totale egoloosheid kan ervaren. Het opgaan van het 'zijn' in het 'niet-zijn'.

Maar ik begrijp wel waarom ziener gestopt is met zijn bezigheden.
De egomens laat zich niks gezeggen, het dient helemaal van binnen uit te komen. En anders ben je er gewoon nog niet aan toe. Dan is het nog een tijdje door gaan met tandenknarsen en wenen.
Theo is offline  
Oud 17 June 2015, 10:02   #83
NN
Vicaris
 
Geregistreerd: 29 April 2015
Berichten: 139
Standaard

Mooi gesprek met (ge)Ziener in bericht 78.
Dank je wel voor het plaatsen.
NN is offline  
Oud 17 June 2015, 10:13   #84
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Maar ik begrijp wel waarom ziener gestopt is met zijn bezigheden.
De egomens laat zich niks gezeggen, het dient helemaal van binnen uit te komen. En anders ben je er gewoon nog niet aan toe. Dan is het nog een tijdje door gaan met tandenknarsen en wenen.
Zolang nog begrepen wordt waarom een ander ergens mee stopt, voeren hersenspinsels dat in, om invulling te geven van iets waar geen enkel inzicht in is, wat die 'ander' heeft doen bewegen te stoppen, nog te ZIEN , of enige invulling aan te geven, dat opzich staat al verre van enige Waarheid.

Het gaat niet om het WAAROM, enkel de INHOUD.

Hiermee is geZIEN dat er invulling aangebracht is, om zelf te etaleren, die kennis te bemachtigen, vergetende dat dat wordt bedacht in het eigen brein.

Dit draagt totaal niet bij aan de inhoud van de ZIENER.........zoals pup hem noemt of wie dan ook.
moi is offline  
Oud 17 June 2015, 11:08   #85
NN
Vicaris
 
Geregistreerd: 29 April 2015
Berichten: 139
Standaard

Het zou zomaar ook wel eens kunnen kloppen wat Theo schrijft, heb je die mogelijkheid open gehouden Moi.
Net zoals wat jij schrijft in bericht 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Een groot ZIENER.........die in stilte zijn verhaal laat vertellen zonder fysieke aanwezigheid.
Het zou zomaar eens kunnen kloppen, maar hoeft ook helemaal niet waar te zijn.
Hetgeen je aan Theo schrijft kan je ook zo onder je eigen bericht plaatsen.
NN is offline  
Oud 17 June 2015, 11:20   #86
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NN Bekijk bericht
Het zou zomaar ook wel eens kunnen kloppen wat Theo schrijft, heb je die mogelijkheid open gehouden Moi.
Net zoals wat jij schrijft in bericht 81

Het zou zomaar eens kunnen kloppen, maar hoeft ook helemaal niet waar te zijn.
Hetgeen je aan Theo schrijft kan je ook zo onder je eigen bericht plaatsen.
Dat mag.....

Het ging iig niet om de ZIENER..
Dus zou het zomaar ook wel eens niet kloppen
moi is offline  
Oud 17 June 2015, 11:24   #87
NN
Vicaris
 
Geregistreerd: 29 April 2015
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Een groot ZIENER.........die in stilte zijn verhaal laat vertellen zonder fysieke aanwezigheid.
Over wie heb je het hier Moi?
NN is offline  
Oud 17 June 2015, 11:41   #88
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht

Dit draagt totaal niet bij aan de inhoud van de ZIENER.........zoals pup hem noemt of wie dan ook.
Ik hoop dat het volgende wat in mij opkomt bijdraagt aan de inhoud van ziener, ik zou allerminst rijpende processen willen verstoren.

Ik zie Ziener diverse mogelijkheden aanreiken. Door die 'ik-wereld' gaan om te beseffen op enig moment dat alles illusie is, dan wel het ik zo groots maken dat het door zijn eigen gewicht, de wanhoop nabij, in elkaar stort. Maar uiteindelijk zegt hij is het overgave, de volledige vorm van overgave. Naar wat ik van Pup ervaar heeft hij zich helemaal volgezogen met informatie, die volheid voorkomt dat er nog een nieuw aspect aan toegevoegd kan worden, hij heeft weerstand tegen weer een andere invalshoek. Hij lijkt inderdaad zo ver dat hij door zijn hersenen kan zakken. Zijn kop bezwijkt bekant onder loodzware schappen waar alles netjes geordend is opgeslagen maar ze brengen niet de verlangde oplossing. Hij is zover. Met die wanhoop zo nabij is er de kans op overgave. Zo niet dan gaat hij nog even door met reciteren van alle opgedane kennis tot het hem allemaal weer opnieuw teveel wordt. Een kwestie van tijd.

Eigenlijk hetzelfde als wat Theo aan het slot zegt.
 
Oud 17 June 2015, 11:54   #89
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Naar wat ik van Pup ervaar heeft hij zich helemaal volgezogen met informatie, die volheid voorkomt dat er nog een nieuw aspect aan toegevoegd kan worden, hij heeft weerstand tegen weer een andere invalshoek...
En wat zou die andere invalshoek waar ik weerstand tegen heb volgens jou kunnen zijn?
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 17 June 2015, 11:57   #90
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
En wat zou die andere invalshoek waar ik weerstand tegen heb volgens jou kunnen zijn?
Je mag twee keer raden.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tussen Guru's en Gekken Ogenblik-sem Overige religie 3 15 November 2012 15:23


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.