Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Bekijk resultaten enquête: Moeten priveberichten prive blijven ?
Ja 46 47,42%
Nee 42 43,30%
Kweet niet 0 0%
Wat zal Aad er van vinden ? 9 9,28%
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 April 2013, 17:27   #81
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Er word toch niet gevraagd hoe het wettelijk zit, maar wat je er zelf van vind?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2013, 18:15   #82
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Heb je iets gemist uit bericht #14 van dit topic?

Je mag ongevraagd prive-dingen openbaar maken die iemand je per post heeft toegezonden tenzij anders afgesproken tussen de schrijver en de ontvanger en vice versa.
Lijkt mij toch heldere taal of niet?
Was daar een afspraak over gemaakt?
Tussen schrijver en ontvanger?

Dan is bovenstaande geheel terecht.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2013, 18:30   #83
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Was daar een afspraak over gemaakt?
Tussen schrijver en ontvanger?

Dan is bovenstaande geheel terecht.

Dit gaat over elektronische post,....

"
Ook op grond van het auteursrecht kan de afzender van een e-mail bezwaar maken. Bij het publiceren (of doorsturen) van een e-mail wordt immers een kopie gemaakt, en dat mag niet zonder toestemming.
Bovendien is een e-mail een ongepubliceerd werk. De maker van een werk heeft dan het exclusieve recht te beslissen of en zo ja waar en hoe het voor het eerst gepubliceerd wordt. Dit recht gaat boven het recht om te mogen citeren uit een e-mail."


Ik had geen toestemming gegeven,...maar


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Er word toch niet gevraagd hoe het wettelijk zit, maar wat je er zelf van vind?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 14 April 2013, 19:29   #84
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dit gaat over elektronische post,....

"
Ook op grond van het auteursrecht kan de afzender van een e-mail bezwaar maken. Bij het publiceren (of doorsturen) van een e-mail wordt immers een kopie gemaakt, en dat mag niet zonder toestemming.
Bovendien is een e-mail een ongepubliceerd werk. De maker van een werk heeft dan het exclusieve recht te beslissen of en zo ja waar en hoe het voor het eerst gepubliceerd wordt. Dit recht gaat boven het recht om te mogen citeren uit een e-mail."


Ik had geen toestemming gegeven,...maar
Zoals je zelf in je eerdere posten ook aangeeft: de wet kan overtreden worden, de sancties zijn dan voor rekening van de wetsovertreder(s). Men kan uit angst voor sancties binnen de grenzen van de wet blijven.

Voor mij telt idd wat vind je er zelf van. Wat voor waarde hecht je aan een kernwaarde (voor mij is dat een kernwaarde) als vertrouwen.

En voordat de vraag gesteld gaat worden wie is mij. Dat is mijn duale ego, die in deze duale wereld haar weg zoekt...
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 00:03   #85
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard prive of anoniem

Er zijn ook mensen anoniem online op deze site,....ook leuk om je af te vragen waarom,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 00:26   #86
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dit gaat over elektronische post,....

"
Ook op grond van het auteursrecht kan de afzender van een e-mail bezwaar maken. Bij het publiceren (of doorsturen) van een e-mail wordt immers een kopie gemaakt, en dat mag niet zonder toestemming.
Bovendien is een e-mail een ongepubliceerd werk. De maker van een werk heeft dan het exclusieve recht te beslissen of en zo ja waar en hoe het voor het eerst gepubliceerd wordt. Dit recht gaat boven het recht om te mogen citeren uit een e-mail."


Ik had geen toestemming gegeven,...maar
Ik denk niet dat je je op auteursrecht kan beroepen Hans. Dat kun je niet vanwege het gegeven dat je schrijven/berichtgeving, in dit geval, persoonlijk aan Mihaela gericht was met haar als onderwerp van dienst. Dus op het moment dat je het bericht gestuurd had was het bericht Mihaela's eigendom en mocht zij er mee doen wat haar beliefde ongeacht wat jij of anderen daarvan zouden vinden.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 00:37   #87
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Er word toch niet gevraagd hoe het wettelijk zit, maar wat je er zelf van vind?
Ik vind dat geneuzel hier over pb's een ietwat blas?, te onzinnig voor woorden.

Wanneer iemand mij een pb stuurt waarvan ik vind dat die op het forum behoort zal ik dat afhankelijk van de situatie, al dan niet in overleg met de schrijver, zonder enige aarzeling doen.



.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 07:23   #88
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik denk niet dat je je op auteursrecht kan beroepen Hans. Dat kun je niet vanwege het gegeven dat je schrijven/berichtgeving, in dit geval, persoonlijk aan Mihaela gericht was met haar als onderwerp van dienst. Dus op het moment dat je het bericht gestuurd had was het bericht Mihaela's eigendom en mocht zij er mee doen wat haar beliefde ongeacht wat jij of anderen daarvan zouden vinden.
Volgens de links die ik gegeven heb, kun je je ook voor een email al op auteursrecht beroepen.Iemand mag dan wel de inhoud van de mail kenbaar maken, enkel slechts in eigen woorden, niet in de woorden van een ander.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 07:31   #89
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

De gestelde vraag of priveberichten prive moeten blijven, lijkt me in deze inderdaad eentje van, wat vinden wij zelf? Aangezien de wetgeving er niet heel duidelijk in is, kan een forum er zelf afspraken over maken. Maar met het aantal stemmen dat inmiddels uitgebracht is, is het beeld onderhand niet duidelijk? Beheerder, tijd voor een besluit?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 08:45   #90
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
De gestelde vraag of priveberichten prive moeten blijven, lijkt me in deze inderdaad eentje van, wat vinden wij zelf? Aangezien de wetgeving er niet heel duidelijk in is, kan een forum er zelf afspraken over maken. Maar met het aantal stemmen dat inmiddels uitgebracht is, is het beeld onderhand niet duidelijk? Beheerder, tijd voor een besluit?
Die vervolgens onze internet veldwachter weer moet corrigeren en bestraffen, zoals dat ook gaat in real life' maar nu in een notendop. Misschien wat meer toezicht en wellicht is een internet rechtbankje en een penitentiaire inrichting nog het overweg waard ? Maar nog even afwachten, ik ben druk bezig met 'nee' stemmen.. heb er inmiddels vijf uitgebracht.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.