Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden Ik kom er hier alleen maar graag even mee pronken.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 February 2012, 11:41   #81
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caine Bekijk bericht
Tuurlijk,.......voor een blondje op hoge hakken moet er direct herkenning zijn .
Voor vegetatie met meer volume onder dan boven de grond is zoiets niet te vatten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 February 2012, 11:51   #82
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor vegetatie met meer volume onder dan boven de grond is zoiets niet te vatten.
Wat is nu de toegevoegde waarde van dergelijke opmerkingen?
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 February 2012, 12:13   #83
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Wat is nu de toegevoegde waarde van dergelijke opmerkingen?
Van '.......voor een blondje op hoge hakken moet er direct herkenning zijn' is de toegevoegde waarde meteen duidelijk ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 February 2012, 16:58   #84
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caine Bekijk bericht
Vooralsnog wijt ik het maar aan je eventuele medicatie waardoor je niet in staat bent om enigzins normaal in je op te nemen wat ergens geschreven staat.

laat het nog n's goed op je inwerken.
mocht het overkomen als een herhaling van iets wat je eerder las van mij' dan klopt dat,.....het is een kopie van mijn laatste quote.

Dat ik' er weet van heb dat het mij' is overkomen is niets meer dan een verhaaltje. Spontaan in elkaar geflanst door verbeelding en geheugen, oprecht en gemeendt weliswaar....maar wat mij betreft van nul,nul waarde.

Waar ik' er geen weet' van heb,....ben ik het 100% ''Gewaar'' dat het nooit anders is geweest of kan zijn !, zowel voor mij als voor alles en iedereen.
Dag Caine,
Nu heb je zoveel onbegrijpelijke zinnen in de loop der tijd geschreven dat m'n vermogen om cryptogrammen op te lossen tot grote hoogte is gestegen. Ik wijt het dan ook aan je medicatie (o.a. tegen zeeziekte) om werkelijk te kunnen lezen wat er geschreven staat.

Natuurlijk snap ik dat je er een verhaaltje van moet maken, de enige manier om op deze planeet nog te kunnen communiceren. Ook al klopt datgene waarover gepraat wordt van geen kanten.Van harte mee eens dat het in die zin geen enkele waarde heeft voor "wie" dan ook.

En ook mee eens dat er sprake kan zijn van een dieper "Weten" (niet van "jou") wat Zichzelf herkent.
Intussen lees ik je graag hoor!
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 4 February 2012, 17:00   #85
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor vegetatie met meer volume onder dan boven de grond is zoiets niet te vatten.
Ik moest meteen aan aardappels denken!

Goed dat je het even vermeldt want er moet nog wat geschild worden.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 4 February 2012, 18:46   #86
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Dag Caine,
Nu heb je zoveel onbegrijpelijke zinnen in de loop der tijd geschreven dat m'n vermogen om cryptogrammen op te lossen tot grote hoogte is gestegen. Ik wijt het dan ook aan je medicatie (o.a. tegen zeeziekte) om werkelijk te kunnen lezen wat er geschreven staat.

Natuurlijk snap ik dat je er een verhaaltje van moet maken, de enige manier om op deze planeet nog te kunnen communiceren. Ook al klopt datgene waarover gepraat wordt van geen kanten.Van harte mee eens dat het in die zin geen enkele waarde heeft voor "wie" dan ook.

En ook mee eens dat er sprake kan zijn van een dieper "Weten" (niet van "jou") wat Zichzelf herkent.
Intussen lees ik je graag hoor!
Ik lees jou niet graag Diana...ik word er doodmoe van. Jij wilt het allemaal veels te graag.....en daardoor ben je een dief van je eigen energie.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 February 2012, 12:26   #87
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caine Bekijk bericht
Ik lees jou niet graag Diana...ik word er doodmoe van. Jij wilt het allemaal veels te graag.....en daardoor ben je een dief van je eigen energie.
Met mijn energiepeil is het prima in orde Caine. Lief dat je je bezorgd maakt..
De moeheid die je kennelijk overvalt, zou het aan enige mate van weerstand kunnen liggen, omdat je nog steeds niet goed leest wat er staat?
Ter geruststelling, het "willen" is iets waarvan het utopisch karakter allang gezien is. Maar als jij dit zo leest dan wordt het misschien tijd voor een bezoek aan de opticien. Een lichte verzwakking van het "scherp zien" kan al genoeg zijn om spookschepen te zien. Niettemin blijf ik dol op je.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 5 February 2012, 12:42   #88
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Met mijn energiepeil is het prima in orde Caine. Lief dat je je bezorgd maakt..
De moeheid die je kennelijk overvalt, zou het aan enige mate van weerstand kunnen liggen, omdat je nog steeds niet goed leest wat er staat?
Ter geruststelling, het "willen" is iets waarvan het utopisch karakter allang gezien is. Maar als jij dit zo leest dan wordt het misschien tijd voor een bezoek aan de opticien. Een lichte verzwakking van het "scherp zien" kan al genoeg zijn om spookschepen te zien. Niettemin blijf ik dol op je.
Diana....lief denkertje.
Jouw energie is 95% FRUSTRATIE.......en dat weet' je.
You are fooling yourself...and others with you.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 February 2012, 12:47   #89
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Frustratie is onderdeel van wat er gebeurt.
Twijfel, angst, fooling yourself, allemaal onderdeel van wat er gebeurt (functioneert) op het moment dat ze opkomen.

Het zijn geen onbewuste handelingen van iemand.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 5 February 2012, 13:31   #90
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caine Bekijk bericht
Ik lees jou niet graag Diana...ik word er doodmoe van. Jij wilt het allemaal veels te graag.....en daardoor ben je een dief van je eigen energie.
Lange tijd heb ik dat ook geloofd, dat mensen die energie "zuigen" je eigen energie wegzuigen. Uiteindelijk is dan je eigen doorstroming niet in orde, als dat gebeurt. En dat gebeurt dus juist door je eigen gedachten. Sinds ik dat zelf doorheb, voel ik het regelmatig nog steeds en kan ik soms ook nog moe worden, maar toch zijn het dan toch mijn eigen gedachten, waardoor ik die kracht weggeef. Hier krijg je steeds minder last van, als je dat doorziet.

Even los ervan of het wel of niet klopt, wat je over Diana schrijft, dat laat ik even buiten beschouwing.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.