Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 August 2012, 22:31   #81
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Het gevolg was mij vaker afgesneden voelen van andere mensen en bevestiging vinden dat ze niet op mij zitten te wachten.

Er waren gelukkig ook altijd enkele mensen die mijn eigenheid wel herkenden en waardeerden. Het is mijn eigenwijsheid, diepe levenskracht en intelligentie die mij overeind hebben gehouden en mij hebben laten zien dat naast mijn zwarte gedachten er een andere nog te ontdekken waarheid bestaat. Nu heb ik nog te ontdekken wat het in stand houden van mijn pijnreacties me brengt.
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 22:33   #82
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik heb het gevoel dat ik haar pijn geadopteerd heb en deze niet bij mij hoort. Maar toch brengt het me iets, anders zou ik het niet in stand houden.
Wat je ondergaat is de pijn van je heling.
Het wordt een zoete pijn wanneer het je begint te verlaten.
Rennie is offline  
Oud 2 August 2012, 22:38   #83
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik heb moeite mezelf te zien zonder die pijn en te geloven dat ik die transformatie kan maken. Daarom voelt het alsof ik het zelf in stand houd en het me nog wat brengt.
Moet ik tegelijkertijd wel oppassen niet boos op mezelf te gaan worden omdat het mezelf aan zou doen.
Ik moet mezelf dan ook blijven tonen dat het wel in beweging is en ik niet stilsta.

Dank je voor jouw zienswijze.
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 22:42   #84
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik heb moeite mezelf te zien zonder die pijn en te geloven dat ik die transformatie kan maken. Daarom voelt het alsof ik het zelf in stand houd en het me nog wat brengt.
Moet ik tegelijkertijd wel oppassen niet boos op mezelf te gaan worden omdat het mezelf aan zou doen.
Ik moet mezelf dan ook blijven tonen dat het wel in beweging is en ik niet stilsta.

Dank je voor jouw zienswijze.
Lieverd kijk vanuit een birdview op je zelf neer en zie de mens van goede wil zich door z'n pijn worstelen en heb compassie met haar leed. Huil dubbel, enerzijds om jezelf en om wat die mens met zijn intens goede bedoelingen door misverstanden is aangedaan.

Huil je maar in slaap.
Rennie is offline  
Oud 2 August 2012, 22:43   #85
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Het gevolg was mij vaker afgesneden voelen van andere mensen en bevestiging vinden dat ze niet op mij zitten te wachten.

Er waren gelukkig ook altijd enkele mensen die mijn eigenheid wel herkenden en waardeerden. Het is mijn eigenwijsheid, diepe levenskracht en intelligentie die mij overeind hebben gehouden en mij hebben laten zien dat naast mijn zwarte gedachten er een andere nog te ontdekken waarheid bestaat. Nu heb ik nog te ontdekken wat het in stand houden van mijn pijnreacties me brengt.
Ik reageer maar gewoon primair. Ik voel afstand(elijkheid) bij jou. Jij durft de liefde niet binnen te laten komen. Hetgeen logisch is, als je je voor narigheid afsluit, dan ook voor de liefde. Pijnreacties brengen je niks. Hooguit de prikkeling om te onderzoeken waarom je je focus en aandacht wenst te leggen op wat je gevangen houdt. De deur is open. Hij is nooit gesloten geweest. Behalve in jouw gedachten/denken.
Nadje is offline  
Oud 2 August 2012, 22:45   #86
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Lieverd kijk vanuit een birdview op je zelf neer en zie de mens van goede wil zich door z'n pijn worstelen en heb compassie met haar leed. Huil dubbel, enerzijds om jezelf en om wat die mens met zijn intens goede bedoelingen door misverstanden is aangedaan.

Huil je maar in slaap.
Ik ben die vogel en die pijn.
Ik ben dat deel wat zoveel ziet en dat deel wat zo gekleurd ziet.
Ik voel het leven en ik voel de vernietiging.
Ik voel me door de tegenstrijdigheid daarin vaak ook zeer verscheurd.
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 22:46   #87
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Huil je maar in slaap.
Ja, dat roept van alles op. Brengt weer van alles in herinnering.....zoete pijn, dat is mooi omschreven. Als de vreugde wordt vermengd met droefenis.....
heftig hoor en toch tegelijkertijd van een unieke schoonheid...
Nadje is offline  
Oud 2 August 2012, 22:49   #88
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik ben die vogel en die pijn.
Ik ben dat deel wat zoveel ziet en dat deel wat zo gekleurd ziet.
Ik voel het leven en ik voel de vernietiging.
Ik voel me door de tegenstrijdigheid daarin vaak ook zeer verscheurd.
Hoe zou het anders kunnen zijn? Hoe zou je je daarin niet verscheurd kunnen voelen? De paradox van het leven of de waarheid is hartverscheurend. Ik leef oprecht met je mee Esrada.
Nadje is offline  
Oud 2 August 2012, 22:50   #89
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik reageer maar gewoon primair. Ik voel afstand(elijkheid) bij jou. Jij durft de liefde niet binnen te laten komen. Hetgeen logisch is, als je je voor narigheid afsluit, dan ook voor de liefde. Pijnreacties brengen je niks. Hooguit de prikkeling om te onderzoeken waarom je je focus en aandacht wenst te leggen op wat je gevangen houdt. De deur is open. Hij is nooit gesloten geweest. Behalve in jouw gedachten/denken.
Ik durf niet te vliegen, en ja, dat vertel ik slechts mezelf...
Esradha is offline  
Oud 2 August 2012, 22:52   #90
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Hoe zou het anders kunnen zijn?
Om te beginnen, geloven dat het anders kan zijn.
Dat ik vrij kan zijn.
Esradha is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.