Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 February 2014, 20:06   #81
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard Waarom?

Waarom kijken wij dagelijks naar het journaal?
Waarom verdiepen wij ons in politiek?
Waarom willen wij de wereld veranderen?
Waarom staan wij met de buurman te ouwenelen over niks?
Waarom verdiepen we ons in flauwekul als spelletjes, voetbal en zo?

We hebben max. 100 jaar ter beschikking. Daarvan moeten we een deel werken, dat is onontkoombaar. Dan hebben we nog een aantal andere onontkoombare zaken, zoals ontspanning, lichaamsbeweging, persoonlijke verzorging, sociale dingen.

We houden misschien 15 jaar over die we werkelijk kunnen besteden naar eigen goeddunken en dan gaan we kijken wat het journaal te bieden heeft?!?
Iedere dag wordt er weer een bak ellende over ons uitgestort en alsof we daar nog niet genoeg aan hebben gaan we bij de buurman kijken of die nog een nieuwtje weet over de buuf 3 huizen verderop met haar escapades.

Waarom doen we die dingen?

Wat maakt de oorlog in Syrie zo belangrijk, terwijl het uiteindelijk slechts een voetnoot van de geschiedenis blijkt te zijn?
Waarom zouden we inzitten over een pensioen waar we wellicht nooit aan toe komen?

Waarom doen we die dingen?

Als we weten dat het leven wat we hier leiden een dood leven is? We moeten het maar geloven wat de meneer op het journaal verteld. We moeten maar geloven wat de buurman over de buuf haar escapades verteld. Wat moeten we met al die input? Wie weet nog wat er speelde in het journaal in mei 1996?
En als we verhuizen dan boeit de buuf ook al niet meer. En wie kan het nog wat schelen wie landskampioen werd in 1995?

Ik kan maar 1 conclusie trekken: we zijn gek!
Freerider is offline  
Oud 2 February 2014, 22:00   #82
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard Tijd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mijzelf
We houden misschien 15 jaar over die we werkelijk kunnen besteden
En wat is die 15 jaar dan wel, Mijzelf? Wat is die tijd? Jij hebt het er over, dus kom maar op. Volgens mij lul je hier weer anderen na met je besef van tijd.
Wat is nou 15 jaar zonder dat er iets is om aan te refereren?

Dat weet jij niet he?

Jouw simpele brein kan alleen aan de hand van de klok tijd vast stellen.
Of aan de hand van de zon, seizoenen. In jouw simpele denken is tijd een hoeveelheid die verstrijkt tussen A en B. Wat moet jij nog veel leren mannetje.

Stel dat je onderweg bent van A naar B?waar ben je nu dan? Dat kan je niet weten, want A bestaat slechts in je geheugen en B bestaat in je fantasie.

Om kort te gaan: tijd bestaat niet, je creeert slechts telkens het moment NU.
Je verkeert al lang al in de eeuwigheid, maar je hebt het nooit door gehad.
Had je maar niet zo ijdel moeten zijn om te denken dat je alles zo goed weet, Mijzelf?.dan had je het al eerder gezien. Ik heb het je al zo vaak verteld, maar je luistert niet.
Freerider is offline  
Oud 2 February 2014, 22:43   #83
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Wanneer je, na gedegen ZELFonderzoek gedaan te hebben, vaststelt dat oorzaak en gevolg, tijd en ruimte, goed en kwaad, zelfs het 'ik' en het 'jij' niet bestaan en je kijkt rond in de wereld van de verschijnselen waarbij je empirisch vaststelt dat ze daar ondanks je onderzoek nog steeds opgeld doen kun je maar tot een conclusie komen, namelijk dat we in een vermeende, illusoire, wereld leven. Het is niet zo dat je nu ineens door je niet bestaan geen voedsel meer hoeft in te nemen want ook al besta je niet je gaat in de vermeende wereld dood. Het voorgaande valt niet te leren maar slechts te ont'dekken.

Redenerenden of mentaal gerealiseerden, komen vaker tot de misvatting dat deze twee schijngestalten door elkaar te halen zijn.
Oftewel als je je ogen dicht doet, of in jouw geval nog nooit open gedaan, je kop in het zand steekt, is de vermeende wereld niet weg. Je hebt daar net als een korenaar mee te bewegen in de wind op straffe dat je breekt wanneer je niet buigzaam bent.
Rennie is offline  
Oud 3 February 2014, 04:56   #84
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Grappig dat ik gisteren ook al een soortgelijke discussie had op dit forum. Dit forum wordt kennelijk bevolkt door mensen die denken dat alleen hen iets overkomt.....ect.
Tjonge je was wel in een opperbeste stemming toen je dit schreef, is het niet Freerider?

Het idd zo dat mensen in een situatie kunnen komen waardoor anderen uit beeld verdwijnen. Je kan daar natuurlijk best de pest over in hebben, weet ik niet hoor, want voor ik het weet krijg ik weer te horen dat het enkel mijn gedachten zijn die menen te zien dat jij de pest in hebt bladiebladiebla ect., maar dat veranderd niks aan het gegeven dat iets dergelijks een feit kan zijn, ik doel dan op die situatie waarin anderen volledig uit beeld verdwijnen en niet op dat jij de pest in zou hebben....

Ik zal overigens zo vriendelijk zijn, omdat je kennelijk, ja wij vullen het maar vast voor je in, de pest in had cq mogelijk ten onder ging aan je eigen pijn, verdriet en frustratie, ontkennen lijkt mij een beetje zinloos, je aantijging dat ik, want ik ben natuurlijk niet zo van de pot gerukt dat ik niet zou zien dat je het over mijn personage hebt, zou denken dat ik de enige ben die iets zou overkomen, vergeven. Ik zal je verder, vanwege je pestbui en mogelijke situatie, vergeven dat je m.i. op een totaal respectloze manier met mijn personage omgaat wanneer die even geheel en al enkel en alleen aan zichzelf denkt wanneer het om haar en/of andermans bewustwording gaat. Verder zal ik je ook vergeven dat jij Freerider zo opgaat in je eigen gedachten over deze personage dat je niet eens meer hoort wat deze personage nu eigenlijk gezegd heeft of in gepoogd heeft te zeggen maar de kans niet voor kreeg, en jij dus gewoon doorgaat op jou ritje, laat staan dat je nog ziet dat zelfs deze personage recht heeft zich terug te trekken in haar wereld mbt haar bewustwording zodat wij uiteindelijk ons werk in de buitenwereld weer kunnen aanvangen, want dat missen wij node vanwege onze situatie. Want in tegenstelling tot wat jij beweerd, en wij zullen je je bewering vergeven, is het geenzins de bedoeling dat wij blijven hangen in een slachtofferrol, zo u ons vanwege de richting die u pet op stond, fijntjes poogde mede te delen.
Wij vermoeden, maar weten dat natuurlijk niet zeker, dat de mogelijkheid bestaat dat mogelijk iemand anders in u omgeving is die daar volgens u wel in blijft zitten dat u u frustratie daaromtrent op ons af aan het reageren was. In dat geval vergegeven wij u dat aangezien wij ons kunnen voorstellen cq ons kunnen inleven in u mogelijke situatie mbt wat machteloosheid met een mens kan doen wanneer een geliefde ziek wordt of is.

Nou dat was ff een berg vergeving is het niet? Ik heb mijn vergevings-tax voor de komende maand al weer gehaald. Kan ik vanaf nu de rest van de maand op mijn lauweren gaan rusten heerlijk....

Vertel me eens over jou freerider, hoe is dat voor jou die situatie met je vrouw mbt haar, zo je het noemde, psychische ongenoegen?

Oeps wat was dat....floepte zomaar uit mijn mond... WiNk

Wijziging aangebracht door Vagebond op 3 February 2014 om 05:33.
Vagebond is offline  
Oud 3 February 2014, 10:09   #85
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard De oase van Niets

Hey man?wat is dat nou?die oase van Niets? Is dat weer zo' n kreet die je hebt overgenomen van die neppe goeroe's?

-Natuurlijk niet, dat is gewoon een plaats.

Net zoiets als Amsterdam?

-Ja, maar dan heel anders.

En waar ligt dat dan?

-Ga zelf maar zoeken. Ik heb het gevonden, dus dan kan jij het ook.

Wat moet ik dan meenemen?

-Dat is nog eens een gemakkelijke vraag. Helemaal niets! Daarom heet het ook Niets!

Ik kan niet niets bezitten. Ik heb altijd wel verwachtingen, ik heb vrienden, ik heb een vrouw. Moet ik die dan allemaal weg doen?

-Ja en nee.

Ik hoor het al weer, veel verder dan vage kreten kom je ook niet. Ik ga het wel aan Rob of Renoir vragen. Die lijken mij behoorlijk slimmer dan jij.

-Klopt, die zijn veel slimmer dan ik en weten ook veel meer. Ik bezit Niets, ik heb Niets, ik ben Niets!



Oh?en ik WEET Niets?

Doewie.
Freerider is offline  
Oud 3 February 2014, 17:17   #86
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Ik hoor het al weer, veel verder dan vage kreten kom je ook niet. Ik ga het wel aan Rob of Renoir vragen. Die lijken mij behoorlijk slimmer dan jij.

Nou, ik weet het hoor.

-Oh?en wat weet je dan?

Nou, hoe een 'nietsontziend zelfonderzoek' er uit ziet. Ik heb NIETS ontzien!

-Daar was ik al bang voor? En?

Nou eh?ik ben mijn ego onder ogen gekomen. Dat is dus een illusie. Maak me maar uit voor rotte vis, het raakt me niet. Ik geloof mijn eigen gedachten niet meer, want ik ben mijn gedachten niet.

-Spannend hoor.

Ja! En ik heb afstand gedaan van mijn bezit, ik ben samen met Rob op pad geweest. We hebben mensen die aan de onderkant zitten eten gegeven, ik heb geleerd om mij niet kwaad te maken, we hebben gevangenen bezocht, we hebben weduwen getroost. We hebben adavaita gedaan, ik heb de koran, de bijbel en nog tientallen boeken bestudeerd. Ik heb verzen geleerd, nou ja..te veel om op te noemen. En uiteindelijk zat ik samen met Rob op zijn dure bank een glaasje wijn te drinken en we voelden een innige verbondenheid met elkaar en met de hele wereld! Volmaakt egoloos! We zweefde op wolken van geluk!

-Dus nu weet je alles?

Ja, dat denk ik wel. Maar is dit nu alles?

-Weet ik veel.

Nou ja, jij bent de man die hier al een jaar leutert over dat Niets. Maar ik vind het een beetje tegen vallen eerlijk gezegd. Heb ik daar nu al die moeite voor gedaan?

-En nu verwacht je van mij commentaar? Ga maar naar die neppe goeroe' s van je toe.
Freerider is offline  
Oud 3 February 2014, 18:28   #87
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Ik heb NIETS ontzien!
Ja, das nou net het probleem. Meer zeg ik niet.
Vraag maar verder maar weer aan de site goeroes.
Freerider is offline  
Oud 4 February 2014, 17:21   #88
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Ik heb NIETS ontzien!
Gevonden.
Rennie is offline  
Oud 4 February 2014, 18:32   #89
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Nou ja, jij bent de man die hier al een jaar leutert over dat Niets. Maar ik vind het een beetje tegen vallen eerlijk gezegd. Heb ik daar nu al die moeite voor gedaan?
Oh..je wilde er zelf beter van worden? Was dat je insteek?
Ik vraag zomaar wat hoor. Maar dat had je beter zelf kunnen doen.
Ik blijf niet alles voorkauwen. Het heet zelfonderzoek, geen anderonderzoek.

Ga eerst jezelf maar eens wat vragen stellen voordat je mij weer lastig komt vallen.
Freerider is offline  
Oud 4 February 2014, 22:15   #90
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Oh..je wilde er zelf beter van worden? Was dat je insteek?
Ik vraag zomaar wat hoor. Maar dat had je beter zelf kunnen doen.
Ik blijf niet alles voorkauwen. Het heet zelfonderzoek, geen anderonderzoek.

Ga eerst jezelf maar eens wat vragen stellen voordat je mij weer lastig komt vallen.
lol
Sterre is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.