Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 April 2013, 22:19   #81
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ook hier krijg je dus wat is netjes?
Wat voor mij goed voelt is van belang. Als iemand een daad verricht wat voor mij op onderdrukking kan lijken, zoals een bericht sturen zonder de mogelijkheid om terug op te reageren, kan ik kijken wat ik daarmee wil doen. Dit was voor mij goed om te doen.
Ik denk eigenlijk niet zo in termen van netjes en dat soort onderdrukkende oordelen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:19   #82
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Prive is bedoeld voor gesprekken Virgo, en niet voor eenzijdige mededelingen, en een soort van schop na geven. Dus ja, daarin vind ik niet netjes wat Hans heeft gedaan. Dat vervolgens jij en Niets juist dat omdraaien vind ik niet kloppen.
Ik heb privé ook wel eens een mededeling gekregen, zonder kans van een weerwoord. Ik ken het gevoel dat dat rot voelt. Maar dat rotgevoel heb ik wel zelf kunnen verwerken door mezelf voor te houden dat die ander blijkbaar te laf was voor wederhoor. So be it.

Maar privéberichten zijn er vlgs mij voor om iemand onder 4 ogen een mededeling te doen. Misschien heeft Hans het je wel willen besparen om je hier publiekelijk af te wijzen. Maar dat weet ik niet. De enige die dat kan vertellen is Hans wat zijn beweegreden is geweest.

Wat ik wel weet is wat jouw actie met mijn gevoel richting jou heeft gedaan. Ik zal je denk ik niet gauw onvoorwaardelijk in vertrouwen durven nemen.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:20   #83
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Is volgens mij geen kwestie van recht op eigen mores, maar om iets bespreekbaar te maken wat je overkomt.
Als je persoonlijke groei nastreeft (?) dan kan je ook leren om iets NIET te bespreken wat je overkomt. Ga bij jezelf na WAAROM je het hier wilde bespreken.

Voelde je je niet erkend door Hans?
Is Hans iemand die jou status verleent door met je te wisselen?

En bedenk maar.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:21   #84
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Wat ik wel weet is wat jouw actie met mijn gevoel richting jou heeft gedaan. Ik zal je denk ik niet gauw onvoorwaardelijk in vertrouwen durven nemen.
IK ervaar jou nu bijna als gemeen en bekrompen Virgo. Dat jij niet verder durft te kijken dan de uiterlijkheden. Ik word lastig gevallen met een ongevraagde bericht waarop ik geen antwoord kan geven, en jij zegt dat jij mij niet vertrouw. Ik zal niet eens een privé gesprek met jou willen voeren als jij zo op zo een verwrongen manier denkt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:22   #85
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Gooi een knuppel in het hoenderhok en je krijgt een stel kakelende kippen.
:)
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:22   #86
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Klopt ik hou niet van dat achterbakse gedoe en misschien moesten we die flauwe negeermogelijkheid er ook maar uithalen. Het lijkt hier wel een kleuterklasje.
En jij bent de kleuterleidster.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:22   #87
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Ulla, als iemand je een mededeling doet die je geweten in nood brengt vind ik een ander verhaal, daar kan ik je in volgen. Maar heeft iemand hier de mededeling gedaan dat er een moord gepleegd gaat worden?
Hoe kun je belangen, denken en ego doorzien als je ze niet eens wil onderzoeken en al je meningen neerzet als een vaststaande waarheid? Zijn ze dat wel? Is het wel zo dat je in elk geval je aan gemaakte afspraken moet houden? Van wie en waarom? En dat geldt overigens voor ons allemaal hier. Mihaela vind iets, jullie beiden vinden iets, ik vind iets. Allemaal verschillende standpunten, beschouwingen over een en hetzelfde. Dus eigenlijk is gelijk (kunnen)hebben hierin een zware illusie.

Ik moet zeggen, dit is een onderwerp wat mij altijd al getriggerd heeft. Zolang ik kan denken. Soms moet of wil je afwegingen maken en voor jezelf gaan. Of de ander je daar nu wel of niet in begrijpt. Maakt niet uit waar het om gaat.
En ook dat is weer iets wat voor verandering vatbaar is.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:23   #88
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
IK ervaar jou nu bijna als gemeen en bekrompen Virgo. Dat jij niet verder durft te kijken dan de uiterlijkheden. Ik word lastig gevallen met een ongevraagde bericht waarop ik geen antwoord kan geven, en jij zegt dat jij mij niet vertrouw. Ik zal niet eens een privé gesprek met jou willen voeren als jij zo op zo een verwrongen manier denkt.
Wil je dan in het kader van gelijkwaardigheid mij ook bijna bekrompen en gemeen vinden? Want ik heb dezelfde mening als Virgo.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:24   #89
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Gooi een knuppel in het hoenderhok en je krijgt een stel kakelende kippen.
Ik kan mezelf niet eens meer horen denken ;)
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 April 2013, 22:24   #90
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik denk eigenlijk niet zo in termen van netjes en dat soort onderdrukkende oordelen.
En dat beweer je nadat je tig pagina's hebt gewijd aan het mededelen van waarom jij het niet netjes vindt dat iemand jou privé met een dergelijke boodschap benadert heeft. Ik lach me hier werkelijk de plooien uit de broek, over zoveel onbenulligheid.
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.