Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 March 2013, 19:24   #81
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Als je dat wilt kan ik je account opzeggen en ontneem je je de mogelijkheid alhier met ons bewust te worden of aan bewustwording te doen.

Al is het er maar één die bereid is ZELFonderzoek te doen dan draai ik de hele toestand van donatie terug en krijgt iedereen z'n geld terug.
Graag gargamel.
Mihaela het gaat niet om geld.
Lief dat je daar naar voelt.
Ik wil geen last zijn tot gargamel.
Ik zal jullie missen

Namaste
Cynthia is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 19:49   #82
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Graag gargamel.
Mihaela het gaat niet om geld.
Lief dat je daar naar voelt.
Ik wil geen last zijn tot gargamel.
Ik zal jullie missen

Namaste
Kom op Cyntia, je gaat niet weg-bubbelen ..

Wens je zon en liefde, en bubbelende energie, bewustzijn, en volg je weg waar het ook naar toe bubbelt.. ..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 20:56   #83
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik heb wel wat vraagtekens,....

Op mij komt Renoir's actie eigenlijk meer over als een soort stok, "ga aan zelfkennis doen of betaal!!!"

Heeft niks met het geleuter hier, maar zou het wel willen laten bestaan als het hem niks zou kosten,....vind ik ook vreemd.
Genoeg mogelijkheden in de wereld om te leuteren, waarom dan deze ruimte open houden??? Deze ruimte die totaal voor wat anders was bedoeld door Renoir dan zoals die nu word gebruikt.
Maar ja, het forum sluiten betekent ook dat die mini, mini, minimale kans dat er toch ineens iemand aan gedegen zelfonderzoek doet via dit forum, nul word.

En dan ben ik ook benieuwd waarom Rob eventueel alle kosten zou willen dragen, wat ziet hij in dit forum anders dan geleuter?
Waarom lijkt Renoir dit niet af te vragen waarom Rob wil investeren in "geleuter"
Het zou voor mij logischer zijn als hij elke donatie aan iets wat geleuter word genoemd af zou keuren.

Dan ben je beter met een biertje,....
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 22:06   #84
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
En dan ben ik ook benieuwd waarom Rob eventueel alle kosten zou willen dragen, wat ziet hij in dit forum anders dan geleuter?
Dit forum en haar voorganger, het zogenaamde remonforum, bestaan al weer een aantal jaren. Ik ken geen beter forum dan dit, terwijl ik er toch wel een aantal bezocht heb. Of het forum aan haar doelstelling beantwoord is lastig te zeggen. Wat er gebeurt op een forum gaat, het lijkt het echte leven wel ..., met hoogte en dieptepunten. Om eerlijk te zijn, ik heb de indruk dat we momenteel op een behoorlijk dieptepunt zijn aanbeland. Maar dat heb ik vaker gezien en dan plots, als vanuit het niets, kwam er weer leven in en gebeurden er mooie dingen. Ik denk dat dit forum per saldo zijn nut heeft en daarom heb ik wel wat voor over om het te laten voortbestaan. En als er nog een paar mensen zijn die dat ook vinden, dan valt de financi?le schade aan het eind van het jaar nog mee voor mij. Zo niet, dan ben ik een deel van mijn eindejaarsuitkering kwijt maar ik heb wel het idee dat ik dat zal overleven.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 22:15   #85
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Dus zeg mij, is het wel of niet een eigen belang ?
Daar waar sprake is van (niet uitgekomen) verwachtingen, is sprake van een eigen belang. Mensen vinden wel (weer) een plek om verder te neuzelen. Als je het niet meer ziet zitten zeg ik opdoeken die hap. Die quasi goedertierendheid om het gepeupel hier nog tegemoet te komen kan mij gestolen worden. Ik geef er in elk geval geen cent voor.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 22:25   #86
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dit forum en haar voorganger, het zogenaamde remonforum, bestaan al weer een aantal jaren. Ik ken geen beter forum dan dit, terwijl ik er toch wel een aantal bezocht heb. Of het forum aan haar doelstelling beantwoord is lastig te zeggen. Wat er gebeurt op een forum gaat, het lijkt het echte leven wel ..., met hoogte en dieptepunten. Om eerlijk te zijn, ik heb de indruk dat we momenteel op een behoorlijk dieptepunt zijn aanbeland. Maar dat heb ik vaker gezien en dan plots, als vanuit het niets, kwam er weer leven in en gebeurden er mooie dingen. Ik denk dat dit forum per saldo zijn nut heeft en daarom heb ik wel wat voor over om het te laten voortbestaan. En als er nog een paar mensen zijn die dat ook vinden, dan valt de financi?le schade aan het eind van het jaar nog mee voor mij. Zo niet, dan ben ik een deel van mijn eindejaarsuitkering kwijt maar ik heb wel het idee dat ik dat zal overleven.
Zo nu en dan gluur ik in wat oudere topics, maar tot nu toe kom ik voor mijn gevoel niet veel anders tegen dan wat nu gebeurt.
Misschien meer woord grapjes en minder gedraaf zoals een aantal topics nu.
Maar de mooie dingen?
Voorlopig zie ik het van conflict naar ietwat gezapig "tikkie terug" gaan.

Beetje raar gezegd misschien, maar een mooi iets voor mij zou zijn dat ik op een dag niet alleen denk maar ook voel "ik heb hier helemaal geen zin in" en dan van het forum weg ga.
Alsof ik van het vreten af wil komen door in een frietzaak te gaan werken.

Maar dan zou ik jullie als frikadellen zien,....soms speciaal,....

Wijziging aangebracht door Hans op 19 March 2013 om 23:25.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 22:56   #87
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Op mij komt Renoir's actie eigenlijk meer over als een soort stok, "ga aan zelfkennis doen of betaal!!!"
Voor mijn gevoel niet en is dat meer een kwestie van interpretatie.
Er is op zich niets mis mee om binnen het Zelfkennis gebeuren de verhoudingen tot geld e.d. te bespreken.

Wat ik niet juist vind een onderwerp wat vanuit praktische redenenen met forum beleid te maken heeft ( het brengt kosten met zich mee en wel of geen bijdrage/donatie) te gebruiken voor een Zelfkennis discussie zoals dat in mijn geval is gebeurd.

Ik vind dit onjuist gebruik maken van een forum onderwerp wat puur praktisch thuis hoort in het forumbeleid. Het forum voldoet niet aan de verwachtingen klaar en daarom wil men de voorwaarden veranderen.
Enige wat ik zelf heb uit willen leggen dat ik de middelen niet heb, niet als enige lid niet wil betalen en normaliter ook niet betaal voor iets wat voor mijn gevoel ook anders kan. Eerste die daarover leek te vallen was Rob toen ik een andere optie aankaartte. En daarna krijg ik een heel gezeik met aannames en (voor) oordelen over me heen. Die hier helemaal niet thuis horen.

Als dat geen optie is, prima maar is dit keuze van eigenaar. Neem dan zelf je consequenties en gebruik mijn positie niet voor je eigen belang van dit forum. En houd het daar waar het hoort. En behandel het zo als het voor dit topic gebruikelijk is. Forumbeleid. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan dit kneuterige gedoe. Vergaat je de zin vanzelf wel hier te blijven.

Doek het op of ga er verder mee en eis al dan niet een bijdrage maar zeur er verder dan ook niet over. Kan iedereen zelf besluiten of hij wel of niet blijft onder nieuwe voorwaarden.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 23:05   #88
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Zo nu en dan gluur ik in wat ouders topics, maar tot nu toe kom ik voor mijn gevoel niet veel anders tegen dan wat nu gebeurt.
Misschien meer woord grapjes en minder gedraaf zoals een aantal topics nu.
Maar de mooie dingen?
Voorlopig zie ik het van conflict naar ietwat gezapig "tikkie terug" gaan.
Dat kan ik me voorstellen. Het is een beetje alsof je de foto's bekijkt van een feestje waar je niet bij bent geweest. 'Je moet erbij geweest zijn!', zeggen ze dan meestal ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 March 2013, 23:45   #89
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Voor mijn gevoel niet en is dat meer een kwestie van interpretatie.
Er is op zich niets mis mee om binnen het Zelfkennis gebeuren de verhoudingen tot geld e.d. te bespreken.

Wat ik niet juist vind een onderwerp wat vanuit praktische redenenen met forum beleid te maken heeft ( het brengt kosten met zich mee en wel of geen bijdrage/donatie) te gebruiken voor een Zelfkennis discussie zoals dat in mijn geval is gebeurd.

Ik vind dit onjuist gebruik maken van een forum onderwerp wat puur praktisch thuis hoort in het forumbeleid. Het forum voldoet niet aan de verwachtingen klaar en daarom wil men de voorwaarden veranderen.
Enige wat ik zelf heb uit willen leggen dat ik de middelen niet heb, niet als enige lid niet wil betalen en normaliter ook niet betaal voor iets wat voor mijn gevoel ook anders kan. Eerste die daarover leek te vallen was Rob toen ik een andere optie aankaartte. En daarna krijg ik een heel gezeik met aannames en (voor) oordelen over me heen. Die hier helemaal niet thuis horen.

Als dat geen optie is, prima maar is dit keuze van eigenaar. Neem dan zelf je consequenties en gebruik mijn positie niet voor je eigen belang van dit forum. En houd het daar waar het hoort. En behandel het zo als het voor dit topic gebruikelijk is. Forumbeleid. Als ik ergens een hekel aan heb is het aan dit kneuterige gedoe. Vergaat je de zin vanzelf wel hier te blijven.

Doek het op of ga er verder mee en eis al dan niet een bijdrage maar zeur er verder dan ook niet over. Kan iedereen zelf besluiten of hij wel of niet blijft onder nieuwe voorwaarden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Al is het er maar één die bereid is ZELFonderzoek te doen dan draai ik de hele toestand van donatie terug en krijgt iedereen z'n geld terug.
Dit lijkt toch niet over geld te gaan, maar over verwachting.
Hij is het zo zat, al dit geleuter,.....DOE ER GVD WAT AAN!!!!(als het ware)
Ik snap dan niet als de harde advatia lijn "de weg" is, dat je dan niet een "Harde advatia lijn site" maakt,.....of het moet zijn dat het dan misschien erg stil zou zijn.

Misschien wel omdat het denk ik juist geen geld kwestie is, maar jij het wel zo behandeld dat je een vervelend gevoel bij deze manier van schrijven krijgt.

Ik vind zelf ook dat geen enkel plekje op dit forum "veilig" zou moeten zijn voor reflecties of "aanvallen" of kneuterigheid.
Je lijkt te doen alsof je in een hoek bent gedreven en dat je "moet" betalen, en zoniet, dan vond je het waarschijnlijk niks waard.
Terwijl in mijn ogen Renoir alleen maar af wil van het geneuzel en de "harde lijn" wilt zien.

De quasi goedertierendheid door Guy uitgesproken kan ik me wel in vinden, ik denk dat je er zelf ook nog wat uit moet kunnen halen.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 00:47   #90
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Dit lijkt toch niet over geld te gaan, maar over verwachting.
Hij is het zo zat, al dit geleuter,.....DOE ER GVD WAT AAN!!!!(als het ware)
Ik snap dan niet als de harde advatia lijn "de weg" is, dat je dan niet een "Harde advatia lijn site" maakt,.....of het moet zijn dat het dan misschien erg stil zou zijn.

Misschien wel omdat het denk ik juist geen geld kwestie is, maar jij het wel zo behandeld dat je een vervelend gevoel bij deze manier van schrijven krijgt.

Ik vind zelf ook dat geen enkel plekje op dit forum "veilig" zou moeten zijn voor reflecties of "aanvallen" of kneuterigheid.
Je lijkt te doen alsof je in een hoek bent gedreven en dat je "moet" betalen, en zoniet, dan vond je het waarschijnlijk niks waard.
Terwijl in mijn ogen Renoir alleen maar af wil van het geneuzel en de "harde lijn" wilt zien.

De quasi goedertierendheid door Guy uitgesproken kan ik me wel in vinden, ik denk dat je er zelf ook nog wat uit moet kunnen halen.
Ik kan altijd overal van alles uithalen. Ik wens in ieder geval niet mijn privé en geldzaken op het forum binnen een Zelfkennis onderwerp te bespreken, waarom ik iets wel of niet kan/wil. Het maakt mij niet zoveel uit wat een ander ervan vind, die keuze maak ik zelf. Hardnekkig zijn ook de beelden en vooroordelen (geweest) die gehanteerd worden als instrument in het behulpzaam zijn van mensen. Onder het mom van dat laat je naast je liggen als het je niet hindert en anders moet je het onderzoeken. Dat klopt maar het leidt toch ook weer af van waar het eerst om ging, want je moet wel eerst filteren. Je kunt immers niet alles gelijktijdig bekijken. Volgens mij heeft onderzoek wel degelijk ook met je aard te maken wat het beste bij je past en het effectiefst werkt.

Ik heb zelf behoefte aan een meer structurele neutrale en professionele aanpak zonder dat je eerst van alles moet bestuderen zoals Advaita en dat vind ik hier niet. Ook al heb ik er wel veel aan gehad. Een voor mij betere aanpak heb ik intussen wel gevonden en kun je gewoon zelf doen. Vanaf het moment dat je beseft wat je (niet) bent is het zaak om dit vanuit kennis in praktijk om te zetten, steeds meer te gaan doorvoelen/realiseren. En dat zul je toch in je dagelijkse leven ook weer zelf moeten realiseren.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.