Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 January 2018, 17:02   #81
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

En, nog geoefend?
Welke gevoel, emotie, vernauwing, speelt bij jou NU?

Even voelen: bij mij de eerste dat naar boven komt is

..
Een momentje, ik ga nu mediteren, want de beleving van ontvankelijkheid is aanwezig. Ik ga dit verder verkennen...

Later.....
Mihaela is offline  
Oud 26 January 2018, 18:34   #82
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
"spiritual-addiction"
Even lezen..
Ik vind adyanshanti een slaapverwekkend type.
En een bleeksheet die een Indische naam aanneemt stoort mij. Zijn echte naam is Steven Gray. Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Adyashanti
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ontvankelijk opstellen...
Doen wat je denkt te moeten doen.
Zoals mijn grote meester het zei:

Citaat:
"You're truly not responsible for anything that you do. But, that doesn't mean that you have to be irresponsible. Because, the answer ultimately is do whatever you like according to any standards of morality and responsibility you have. The standards of morality and responsibility are part of the programming, and you cannot act other than your programming."

Ramesh Balsekar
Oh meester, wat denk ik vaak aan je op dit forum. Het is waarachtig zoals je zei "For those with an interest in the subject, it's the most beneficial entertainment in town.". 'Town' is alleen te vervangen door internet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En, nog geoefend?
Welke gevoel, emotie, vernauwing, speelt bij jou NU?
Voorlopig even geen vernauwing meer gehad. I go with the flow en ben één en al overgave.
Zie Diederik Wolsak - surrender (YouTube link)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
...
Later.....
ReadU
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 22:20   #83
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik weet dat ik 'verslaafd' ben aan op een bepaalde manier naar het leven te kijken Dat is: het leven aanschouwen vanuit een egocentrische perspectief, oefenen vanuit het ego, en ga zo maar door.
Het woord addiction is voor mij dus 'onschuldig', want ik weet dat het zo is...
Alles wat ik doe, denk, is het vanuit een drang om het ego te bevredigen.
Mooi, idem hier. Dat is wat ikken nu eenmaal doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Eens op het pad van 'waarheidsvinding' begaan, verschuift de verslaving, en 'kleed' ze zich aan met ' spirituele' woorden/ ideeën/ overtuigingen..
Nog mooier en ook herkenbaar. Maar over deze verslaving gaat het niet in het artikel, het gaat niet over een verslaving aan ideeen, maar over een verslaving aan ervaringen, maar daar zal je ondertussen zelf wel al op uitgekomen zijn:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
"spiritual-addiction"
Even lezen..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ook al is een zoeker oprecht, kan men niet anders dan klungelen, tot verlichting intreedt.. Hoe lang duurt dat geklungel? Zolang als het duurt, en geen seconde minder.. Ik schaam me niet meer om het geklungel
Super!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
en ik trek me er niets meer van aan voor degene die zich anders voordoen...
Je bedoelt hier dan eigenlijk dat je je niets meer aantrekt van het geklungel van de anderen?
Mooi, want iedereen klungelt hier, ik, jij, Katerie, Laurens, Guido, Nowee, Fer, ... want niemand is hier verlicht, toch? We klungelen maar wat aan (mooi verwoord), niet alleen jij, dus geen enkele reden tot schaamte.

Bedankt alleszins voor je reactie, klungelig, dat wel, maar niet houterig. En als jij mijn reageren als even klungelig opvat, dan hoef ik mij daar al niet meer voor te verontschuldigen, en kan het zelfonderzoek beekje rustig verder kabbelen.

Prettige avond en veel ontvankelijkheid toegewenst!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 26 January 2018, 22:32   #84
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...iedereen klungelt hier, ik, jij, Katerie, Laurens, Guido, Nowee, Fer, ...
Je hebt de beste tijd hier niet meegemaakt Dorje.
Een twee jaar geleden ongeveer, begin november 2015, dat was een heerlijk klungelen in de interactieve soap dat dit forum is.
Laurens reageerde toen als Gargamel op mij (ik was toen Puppetji) en dan habbuthabnot weer op Gargamel en dan Rob weer op (zijn voetbalmaat) habbuthabnot en dat allemaal in het kader van waarheidvinding..
Ik lig er nu nog hardop van te lachen als ik dat opnieuw allemaal lees.
Zie > los bericht van habbuthabnot (topic link)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
want niemand is hier verlicht, toch?
jawel, IKKE!
Ik ben een verlichte klungelaar!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 26 January 2018, 23:02   #85
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

16:00

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik ben in de helft van die interactieve lezing:
Diederik Wolsak - YouTube / Zijn God, de Heilige Geest en het ego eigenlijk een en dezelfde? (link).
S-c-h-i-t-t-e-r-e-n-d alweer.
Hij is bezig met een boek te schrijven. Hij wil het graag 'slapen met Hitler' als titel geven, maar zijn uitgever laat het niet toe verteld ie.

Wat verder verteld ie dat we allemaal kunnen leren om Auschwitz als paradijs te zien. Want als God overal is, dan was 't ie ook in Auschwitz...
Ik heb de video ondertussen bekeken, en begrijp de context nu. Neen, zo ver sta ik dus nog niet, dat ik Auschwitz als paradijs kan zien, daar ben ik nog niet klaar voor. In de video komt ook voor dat dat een ego uitspraak is: "er niet klaar voor zijn". Maar er komt ook in voor dat je eerst moet voelen voor je kan loslaten/overgeven. Die stap wil ik dan ook niet overslaan door opeens te gaan rondbazuinen dat Auschwitz de hemel is voor mij, als een mind-trick die zich opeens boven alles plaatst. Vandaar het voelt niet als de hemel en zal nooit voelen als de hemel, het zou voelen als de hel, en als er niemand meer is die de hel voelt, dat is dan verlichting.

Vandaar dat ik schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Als de derde wereldoorlog uitbreekt, dan is dit wat is, en zal dat wat is het onvermijdelijke accepteren zoals het is. Maar "ik" Dorje, kan dat niet, en zal dat nooit kunnen, als ik moet wachten tot Dorje hier klaar voor is, dan wacht ik voor altijd. Als ik moet wachten tot "ik" klaar ben voor Auschwitz als de hemel op aarde te zien, dan wacht ik voor altijd. Waar Katie over spreekt gaat niet over wat Dorje, Katerie kan bereiken, waar Dorje, Katerie klaar voor kan worden, het gaat om wat Dorje, Katerie werkelijk is en altijd al geweest is: God, "what is".
De niveauverwarring is hier dat jij er in schijnt te lezen dat ik denk/geloof dit gerealiseerd te hebben. No way, ik ben even onverlicht als iedereen hier op het forum. In mijn dagelijks leven leef ik niet alsof alles God is, maar dat neemt niet weg dat ik er bij stil sta en er uitdrukking aan durf te geven, meer moet je daar niet in zoeken. Ik zou het fantastisch vinden als jij daar ook uitdrukking aan zou geven, in plaats van eindeloos te blijven quoteren. Daar hoef je niet op te wachten tot je er klaar voor bent, dat is de ego-truck nu juist.

Nog een fijne avond!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 27 January 2018, 04:04   #86
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik heb de video ondertussen bekeken, en begrijp de context nu.
ah zo. Van begin tot einde zonder te skippen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Neen, zo ver sta ik dus nog niet, dat ik Auschwitz als paradijs kan zien, daar ben ik nog niet klaar voor.
Daar is niemand klaar voor, maar iedereen kan het leren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
In de video komt ook voor dat dat een ego uitspraak is: "er niet klaar voor zijn".
Dat klopt. Ego is er niet klaar voor.
Ego is de rechterhand van de heilige geest volgens Diederik Wolsak en volgens Jan Geurtz is ego dat schattige kind dat je vroeger was plus het wegduwen en onderdrukken ervan door je volwassen bewustzijn omdat we nou eenmaal van jongs af aan de misvatting geleerd hebben dat volwassenheid ontstaat door het kind in ons om zeep te helpen. Vandaar dat we zo sterk vasthouden aan de toedekking van dat angstige en zich vastklampende kind, en aanvankelijk volledig versmolten zijn met die aangeleerde identiteit. Dus ego is er niet klaar voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Maar er komt ook in voor dat je eerst moet voelen voor je kan loslaten/overgeven.
Heel belangrijk!
En als een persoon niet kan voelen (omdat hij het kind in zichzelf om zeep heeft geholpen) dan zet Diederik Wolsak de 'grote middelen' in: holotropic breathing (rebirthing).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Die stap wil ik dan ook niet overslaan door opeens te gaan rondbazuinen dat Auschwitz de hemel is voor mij, als een mind-trick die zich opeens boven alles plaatst. Vandaar het voelt niet als de hemel en zal nooit voelen als de hemel, het zou voelen als de hel,
Is ook niet de bedoeling, pas als het je ervaring geworden is kan je het gaan 'rondbazuinen'. 't is te zeggen zoals Diederik Wolsak en Byron Katie brengen zonder dat iemand wegloopt of in verzet gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
... en als er niemand meer is die de hel voelt, dat is dan verlichting.

mind-trick nummer zoveel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Vandaar dat ik schreef:
Citaat:
Als ik moet wachten tot "ik" klaar ben voor Auschwitz als de hemel op aarde te zien, dan wacht ik voor altijd.
HALLO: IEDEREEN KAN HET LEREN!
(how, wacht even...Déjà vu... tegen marie heb ik ooit ook zo geroepen).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Vandaar dat ik schreef:
Citaat:
Waar Katie over spreekt gaat niet over wat Dorje, Katerie kan bereiken, waar Dorje, Katerie klaar voor kan worden, het gaat om wat Dorje, Katerie werkelijk is en altijd al geweest is: God, "what is".
Wat een interpretatie...
Maar je doet maar. Ik heb het allemaal al is gezien in marie's eindeloze schrijven voor zover dat al las.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
De niveauverwarring is hier dat jij er in schijnt te lezen dat ik denk/geloof dit gerealiseerd te hebben. No way, ik ben even onverlicht als iedereen hier op het forum. In mijn dagelijks leven leef ik niet alsof alles God is, maar dat neemt niet weg dat ik er bij stil sta en er uitdrukking aan durf te geven, meer moet je daar niet in zoeken.
Ik heb nooit gedacht dat je verlicht was hoor. Bij je eerste schrijven op dit forum was me dat al meteen duidelijk. 'Oh jee, daar komt weer een marie typetje aangewaaid, dat worden hier weer lange epistels', dacht ik meteen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik zou het fantastisch vinden als jij daar ook uitdrukking aan zou geven, in plaats van eindeloos te blijven quoteren. Daar hoef je niet op te wachten tot je er klaar voor bent, dat is de ego-truck nu juist.
Wat is dat nu weer voor een getater? Waar durf ik geen uitdrukking aan geven, aan dit niet?...
Citaat:
In mijn dagelijks leven leef ik niet alsof alles God is, maar dat neemt niet weg dat ik er bij stil sta en er uitdrukking aan durf te geven,
In mijn dagelijks leven leef ik wel alsof alles God is. Ik doe zelfs alsof ik een vrije wil heb; als dat niet Goddelijk is.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 27 January 2018, 13:11   #87
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ah zo. Van begin tot einde zonder te skippen?
Ja hoor, omdat het boeiend was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dat klopt. Ego is er niet klaar voor.
Fijn dat we toch ergens in overeenkomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik heb nooit gedacht dat je verlicht was hoor.
Geen haar op mijn hoofd die daaraan twijfelt.
Er stond dan ook:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
De niveauverwarring is hier dat jij er in schijnt te lezen dat ik denk/geloof dit gerealiseerd te hebben.
Ik herhaal dat jij er in schijnt te lezen dat IK DENK/GELOOF dit gerealiseerd te hebben.
Je hebt niet enkel last van niveauverwarring blijkbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
In mijn dagelijks leven leef ik wel alsof alles God is.
Jij hebt dan wel een groot probleem met God, je hebt een probleem met mij, met Marie, en met wie nog allemaal
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 27 January 2018, 15:51   #88
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Jij hebt dan wel een groot probleem met God, je hebt een probleem met mij, met Marie, en met wie nog allemaal
jij schijnt te lezen dat IK DENK/GELOOF problemen te hebben met jou, met marie, en met wie nog allemaal.
Maar dat is niet zo!
ik wil graag de werking van ego blootleggen zodat jullie kunen zien wat je gevangen houdt. That's it.
Ik heb toegewijde dienstbaarheid om jou en marie (en anderen) op jullie egowerking te wijzen. Maar dat ziet ego als problemen hebben met iemand en reageert navenant. Wanneer leer je nou zelf eens wat in te zien?
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 27 January 2018, 18:26   #89
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ik wil graag de werking van ego blootleggen zodat jullie kunen zien wat je gevangen houdt. That's it.
Dat is waar: ego wijst ego op ego.
Bedankt voor de spiegel die je mij voorhoudt.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 27 January 2018, 18:51   #90
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Ik ervaar alsof het ego
afkick-verschijnselen vertoont.
Toen ik ont_dekte dat ego maar vooral verbonden overtuigingen "niet waar" zijn had ik een identiteits- crisis. Het duurde even voordat ik het echt inzag.

Want ik dacht als niets meer waar is waarvoor bezig je het dan nog. Daar was ik/ego toen echt heel boos over. Een ontmanteld ego wat zich onheus behandeld voelde. Weer ego dus, wat indirect ook weer om Waarheid vroeg.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.