Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 July 2012, 02:15   #81
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ooooooo jeeeeee....daar komt heibel van...
Die genen...dat mag niet hoor...ssssssssttttt....

Dat is ?l te gemakkelijk...en dat mag nieieieieiet.....ssssssstttt

Men moet zich toch ?rgens voor op de borst kunnen kloppen.
Of doodschamen..
Hoezo mag dat niet gezegd worden Ogenblik-sem? Van mij mag Keen best zeggen hoor dat natuurlijke verantwoordelijkheid in de genen zit. Zo wereld schokkend is dat niet.

Hoe zit dat trouwens met dat iedereen want ik begrijp dat niet helemaal of hou dat liever tussen jou en Keen om jullie zelf op de borst kunnen blijven kloppen of iets in die geest?

Je zegt het maar hoor want dat snoevende toontje riekt toch ergens een beetje.

Groetjes h
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 08:02   #82
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
NO !

Jij bent een duiker met zuurstof (visie, inzicht, ont-dekken e.n.z) van de oppervlakte, die 'anderen' benaderd met de sugestie dat ze in de diepte die zuurstof nodig hebben.....
niets is minder waar !, je hebt niets 'extra's nodig om te Zijn' Hoe, Wie, en Wat' je bent.
Ik zeg dat je helemaal geen zuurstof nodig hebt om in, en als' de 'diepte' te kunnen Zijn'...dit' moment.
Jij wijst 'anderen' op hun Afhankelijkheid'...en niet op hun DIRECTE' Vrijheid.
Conditionering is altijd gerommel in de marg?, en aanleiding tot eindeloos...gelul.
Jij zegt zo moet het gaan, en daar mot je heen.
Ik zeg Zo is het', en je bent er al.

Dat is het verschil tussen jou & mij
Er is wel meer verschil en ik vind jouw manier niet te volgen, misschien kun je je verbaal slecht uitdrukken of heb je een bekrompen invoelingsvermogen. Ik reageer anders want het is mijn bedoeling dat iets wat ik probeer te zeggen overkomt op degenen waarvoor ik het bedoel. Kennelijk hoeft jouw verhaal alleen jij maar te snappen en is degene die dat niet doet er voor jou nog niet aan toe. Dat maakt jou voor mij een luie flikker geen mysticus.

Kortom het is nodig de mensen te benaderen op het niveau van hun begripsvermogen dat gebaseerd is op hun geloof van wie ze zijn. Daar ligt het aangrijppunt en niet bij jouw quantumtheorie methode. Dat ik me op een ander terrein beweeg noem je toepasselijk een vorm van diepzeeduiken omdat je de ontbrekende link niet legt. Het past niet in je deeltjesversneller.

Wanneer, in jouw omschrijving, mensen denken zuurstof nodig te hebben moet je ze die eerst in bescheiden mate geven. Ze moeten er op 'leren' vertrouwen dat ze die niet nodig hebben. Fora waar je de non-dualiteit om de oren vliegt zijn allen ter ziele. Overschreeuwers die het beter weten daar heb je als aspirant geënteresseerde niks aan.

Het wijst er op dat het ze niet te doen is om inzicht te verschaffen maar om hun haan victorie te laten kraaien. Voor mij zijn ze een pain in the ass (pijn in de kont). Ze bieden tegen elkaar op bij het aanprijzen van de hemel terwijl de toehoorders, permanente grotbewoners, om wie het te doen zou moeten zijn dit strijdtoneel snel verlaten.

Vandaar dat ik een forum heb dat het midden houdt tussen bewustwording en realisatie. Figuren zoals jij hebben een bescheiden soort gelijkgestemden en de rest loopt op je in te hakken of negeert je. Je zou op jouw forum geen leden hebben, sterker nog jouw forum zou ter ziele zijn. Het belangrijkste inzicht, hoe 'het' te communiceren mis je kennelijk nog.

Ook Anja kan met dit inzicht haar voordeel doen in plaats van opponenten 'inmaken'.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 09:44   #83
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Met andere woorden je kijkt de verkeerde kant op en zou ............... in jezelf moeten kijken.
..idd wijze woorden..
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 09:48   #84
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hoezo mag dat niet gezegd worden Ogenblik-sem? Van mij mag Keen best zeggen hoor dat natuurlijke verantwoordelijkheid in de genen zit. Zo wereld schokkend is dat niet.
Het antwoord zit al in het bericht h?.
Citaat:
Hoe zit dat trouwens met dat iedereen want ik begrijp dat niet helemaal
Wie wat waar welke?
Welke iedereen?

Citaat:
of hou dat liever tussen jou en Keen om jullie zelf op de borst kunnen blijven kloppen of iets in die geest?

Je zegt het maar hoor want dat snoevende toontje riekt toch ergens een beetje.
Kijk je wel de goede kant uit?
Moet je niet in jezelf kijken?
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 09:53   #85
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er is wel meer verschil en ik vind jouw manier niet te volgen,
Ik vermoed(?) dat Keen ook duidt op dat wat geen manier is, en dus ook geen te volgen weg heeft.
Maar het lijkt heel debiel.

Het lijkt een beetje op: zolang er ook nog maar even "iets" van "bereiken" in je leeft,
dan is er nog een weg te gaan om in te zien dat er geen weg nodig is.

Zoiets ?
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 09:59   #86
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
NO !

Jij bent een duiker met zuurstof (visie, inzicht, ont-dekken e.n.z) van de oppervlakte, die 'anderen' benaderd met de sugestie dat ze in de diepte die zuurstof nodig hebben.....
niets is minder waar !, je hebt niets 'extra's nodig om te Zijn' Hoe, Wie, en Wat' je bent.
Ik zeg dat je helemaal geen zuurstof nodig hebt om in, en als' de 'diepte' te kunnen Zijn'...dit' moment.
Jij wijst 'anderen' op hun Afhankelijkheid'...en niet op hun DIRECTE' Vrijheid.
Conditionering is altijd gerommel in de marg?, en aanleiding tot eindeloos...gelul.
Jij zegt zo moet het gaan, en daar mot je heen.
Ik zeg Zo is het', en je bent er al.

Dat is het verschil tussen jou & mij
Oftewel leven wat met zich NU aandient en er dan met open ogen en oren en mind na kijken. (?)
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:13   #87
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
..idd wijze woorden..
Die zullen waarschijnlijk ook MIS - opgevat worden.

Misschien kunnen we er een MIS (-opgevatte) verkiezing van maken ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:29   #88
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ik vermoed(?) dat Keen ook duidt op dat wat geen manier is, en dus ook geen te volgen weg heeft.
Maar het lijkt heel debiel.

Het lijkt een beetje op: zolang er ook nog maar even "iets" van "bereiken" in je leeft,
dan is er nog een weg te gaan om in te zien dat er geen weg nodig is.

Zoiets ?
Ik ben een oprecht mens, zeggen, voorhouden, er van uitgaan, er toe duiden, ......dat er een 'weg' zou zijn , of is, vind ik eenvoudig besodemieterij !, en manipulatie van subjectieve slavernij, die de instelling: m.b.t het beoogde doel (de zogenaamde Zelf-realisatie) ....van de bevroedende mens, onnodig gebonden houd.

Een mens die ' bevroedend' is, is in staat om iig Direct' te kunnen ' Herkennen' de 'Ledigheid' te Zijn'.....de essentie van al het bewuste zijn, en dat is Alles'.
Al wat op die 'Herkenning' een VERVOLG' vind....is die essentie niet, wat zich daar voordoet heeft niets , nada, noppes van doen met die kant en klare 'Herkenning'.

Alles wat toont en droomt dat het wel' iets met elkaar heeft uitstaan.....roept bij mij furie op.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:39   #89
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Ik vermoed(?) dat Keen ook duidt op dat wat geen manier is, en dus ook geen te volgen weg heeft.
Maar het lijkt heel debiel.

Het lijkt een beetje op: zolang er ook nog maar even "iets" van "bereiken" in je leeft,
dan is er nog een weg te gaan om in te zien dat er geen weg nodig is.

Zoiets ?
Gerealiseerden zeggen 'achteraf' wanneer het 'gezien' c.q. 'doorzien is allemaal dat er geen weg is. En dat is ook zo, toch zien ze dat ze een bepaalde weg hebben gevolgd die er toe heeft bijgedragen. Het blijft in de wereld, het bestaan, de dualiteit altijd opgeld doen dat 'wie niet zoekt' ook 'niet vindt'. Bij weinigen slaat dat onmiddellijk zien zo maar werkelijk toe.

Daar is ook het gezegde 'je kunt niks doen' op gebaseerd, hetgeen feitelijk betekend dat de 'je' niet bestaat en er dus gewoon maar gedaan wordt. Daar is ook op gebaseerd dat er geen ervaring is maar alleen maar ervaren is.

Er is, wanneer je weet wat je bent' helemaal geen reden meer om de 'ik' van je 'zijn' af te scheiden, nadien komt het gewoon weer bij elkaar. Het roepen van 'er is niemand' of 'je bent er al' is jezelf overschreeuwen, een overtuiging benodigd namelijk regelmatige voeding.

Voor het leren weten 'wat' je bent is die splitsing tijdelijk nodig om te kunnen inzien wat dat is wat je niet bent. Daar komt soms wat verleende hulp bij kijken in de vorm van een leraar, iemand die je er op wijst.

Natuurlijk ben je er al, je bent er nooit niet al geweest, maar is het ook je ervaring, en wijzen je omstandigheden er inderdaad op, of geloof je nog steeds dat je de 'ik' bent die je meent te zijn ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:40   #90
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Het antwoord zit al in het bericht h?.
Precies niet iedereen heeft moeite met het concept natuurlijke verantwoordelijkheid want dat is ons idd aangeboren. Maw ik ben het eens met Keen.

Citaat:
Wie wat waar welke?
Welke iedereen?
Tja meisje dat vraag ik aan jou h?. Keen heeft het over iedereen en jij onderschrijft dat. Dus ik dacht ik zal eens vragen wie die iedereen dan wel is. Ik begrijp dat je niet weet waar ik het over heb?

Citaat:
Kijk je wel de goede kant uit?
Moet je niet in jezelf kijken?
Ah ik zie al dat je niet weet waar ik het over heb. Ik zal een tipje van de sluier op lichten. Wij kijken naar onszelf wanneer we naar een ander kijken.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.