Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Tony Parsons
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Tony Parsons Met veel humor brengt Tony zijn relativerende, simpele en radicale boodschap.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 November 2011, 02:56   #81
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesselin Bekijk bericht
?3: [...]"Deze mensen [nl. zij die ervan overtuigd zijn dat ze verlicht zijn] hebben het vaak nodig de rol van 'spirituele leraar' of 'verlichte meester' aan te nemen en trekken gegarandeerd mensen aan die er behoefte aan hebben leerling te zijn."[...]

Wel, wel... hahaha... van cynisme gesproken.
De man die dit in 1995 schreef heeft nu een bloeiend lucratief bedrijfje met lezingen, waarvoor flink betaald moet worden, de verkoop van boeken en dvd's.
Het is een succesvol zakenman. Een van de velen in het 'spirituele' bedrijfsleven.

Nu stop ik voor vandaag want ik word weer kotsmisselijk.





MEMENTO MORI

Ja je zou het idd uitbuiting van arme onwetende zielen kunnen noemen die idd bereid zijn grif te betalen voor iets wat zij in zichzelf kennelijk missen. Ik kan mij helemaal voorstellen dat je daar beroerd van wordt.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 03:10   #82
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesselin Bekijk bericht
Ik begin mij als 'niet-verlichte' bijzonder eenzaam te voelen.
Maak je geen zorgen hoor....ik ben ook niet verlicht en bevind me ook nog in de wereld van de verschijnselen, of droom zo men wil, waar ik van alles en nog wat tegen het lijf aan loop.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 03:12   #83
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blikje Bekijk bericht
O, dat valt reuze mee hoor.
Zo erg flink is dat ook weer niet.
Maar als er nu eenmaal veel belangstelling is, ja, dán..
Maar wat kan HIJ daar nu aan DOEN??

Iedereen wegjagen?
Ja, die talenten bestaan ook.
De prijzen drastisch verlagen is bv een mogelijkheid?
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 03:22   #84
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Tenzij je het bedoelt op het niveau van relativiteit, d.w.z. alle verborgen delen aan het licht proberen te brengen.
En dan nog is dit m.i. Geest die zichzelf tot in alle hoeken en gaten wil "kennen" via de persoon.
In die zin stel ik mij daar zeker voor open.
Die zgn verborgen delen hoeven wij m.i. niet aan het licht te brengen zij zijn al in het licht, het wordt alleen niet herkent als al in het licht zijnde.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 03:32   #85
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dus het is grote onzin van die Adidashanti dat er 'daarna' nog wat op te ruimen zou zijn. Wat een kul is dat, weten wat je bent en daarmee weten wat je niet bent en gaan werken aan datgene wat je niet bent. Wat is dat voor een idioterie ?

Je kakelt alleen maar wat 'kennis' na en hebt niet het geringste benul waar je het over hebt.
Wanneer realisatie heeft plaatsgevonden ontstaat daarmee tgt ook verantwoordelijkheid mbt tot die delen binnen dat bewustzijn die nog in duisternis liggen. Maw men krijgt vanuit bewustzijn een missie zichzelf te helen in alle vormen en dat kan gebeuren op variabele wijze.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 10:30   #86
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waarheid herkent ook onwaarheid, iets wat voelbaar wordt middels spanning in het lijf. Spanning beperkt zich niet tot een persoon/individu maar is voelbaar door het hele universele energiesysteem.

Dus stel nu dat iemand reageert op ego in elk een wie dan reageert hij op ego in zichzelf. Ego/onwaarheid beperkt zich namelijk energetisch gezien niet tot individuele personen/individuen.

Ego kan bv niet dankbaar zijn, en geeft daar allerlei namen aan, wanneer waarheid tot hem/haar spreekt omdat hij/zij die niet herkent, dat is m.i. een kenmerk van ego.

Wat is waarheid?
Kom je voor de consensus, standpuntbepaling of is je vraag in het kader van zelfonderzoek ?

Waarheid die onwaarheid herkent is subjectieve waarheid en de spanning is van het bemerken van verschil tussen interne waarheid en die van daar buiten. Verschil heeft de neiging weer in evenwicht te komen en veroorzaakt daarmee spanning.

Ego geeft een tegenreactie op het gewaarzijn van een ander ego om met het verschil dat zich daarin voordoet zichzelf te kunnen profileren. Ook dit verschil vertoont spanning.

Of ego niet dankbaar kan zijn durf ik niet beweren, waar komt het gevoel vandaan dan ? En om welke reden meen je dat ego dankbaar zou moeten zijn als waarheid spreekt ?

Als waarheid beschouwd kan worden als bezit heeft iedereen er wel een. Zoveel zinnen zoveel waarheid en niet van enige betekenis dus want je trekt deze waarheid aan en uit als een jasje.

ZELFkennis doet aan waarheidvinding en elimineert alle subjectief ondervonden waarheid en komt al doende in een sfeer van waarheid die onveranderlijk is en die Waarheid schrijf ik om hem van waarheid te onderscheiden met een hoofdletter.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 10:35   #87
vesselin
Asprirant lid
 
vesselin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bewustzijn Bekijk bericht
Weet u trouwens wat de langste haar van je lichaam is.

Je konthaar, want als je daar aan trekt gaan je ogen dicht.

Geloof het of niet maar dat is er eentje van Tony.
Dat is een ouwe bak met een baard!

Ik vind de Aalsterse variant leuker:

"Waar is uw haar het langst?" "....?...." "In uwen neus, want als ge per ongeluk aan een haarke in uwen neus trekt, roept ge: "Amai mijn kloten!""
vesselin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 10:38   #88
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wel eens aan de mogelijkheid gedacht dat mensen een handtekening schrijven om zichzelf te herinneren aan zaken die zij zelf steeds vergeten? Die ontneem hen nu.

Natuurlijk kunnen diegenen ook een post-it op het scherm van hun pc plakken maar waarom zouden zij dat niet mogen doen in een handtekening? Voor de meesten van ons gaat de uitspraak dat 1 x iets zeggen genoeg is namelijk niet op vanwege de dikke platen voor onze koppen.

Erosie met als gevolg inzicht treedt in de meeste gevallen namelijk pas op door voortdurende herhaling van stappen, uitermate vermoeiend idd voor.....
Ik heb een tegenvraag, stoor jij je wel eens aan reclame ?
Het er in hameren van de boodschap, vind ik tamelijk irritant en iets wat je je op die manier eigen moet maken heeft meer weg van indoctrinatie.

Wanneer je je iets moet herinneren kun je beter je geheugen gaan trainen.
En die dikke platen zouden plaats moeten maken voor dunnere in plaats van deze te trainen om nog dikker te worden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 10:44   #89
vesselin
Asprirant lid
 
vesselin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 November 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje
Ja, ja en een flinke bos hout voor de deur......natuurlijk. Laat me raden, jij zit je lekker te vervelen op deze mistige zondagmiddag.
Op de opera 'vettig' kunnen lachen gisterenavond.
Ik heb verschillende Nederlandse collega's en ik vertelde dat ik "een flinke bos hout voor de deur" zo'n grappige uitdrukking vond voor schaamhaar - want zo had ik het geïnterpreteerd.
"Niks schaamhaar!" lachten ze, "borsten, grote borsten.
Zo, nu heb ik het goed: Een flinke bos hout voor de deur wil zeggen dat ge 'dikke tetten' hebt.




vesselin is offline   Met citaat reageren
Oud 21 November 2011, 10:45   #90
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wanneer realisatie heeft plaatsgevonden ontstaat daarmee tgt ook verantwoordelijkheid mbt tot die delen binnen dat bewustzijn die nog in duisternis liggen. Maw men krijgt vanuit bewustzijn een missie zichzelf te helen in alle vormen en dat kan gebeuren op variabele wijze.
Dat is een redenatie vanuit onwetendheid.
Realisatie betekend weten wat je bent en heeft niets uitstaande met verantwoordelijkheid. Wanneer je duistere kanten hebt dan zijn die er maar het is niet wat je bent. Bewustzijn draagt nooit iets op te doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tony Parsons - Sharing His Passion. Aart Tony Parsons 20 6 September 2012 00:26
"To Think Or Not To Think." Aart Eckhart Tolle 1 26 August 2011 21:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.