Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2012, 11:10   #81
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Is het belangrijk voor jou om iets hier in mensen teweeg te brengen?
En zo ja waarom?
Ik heb liever vreugde en harmonie Ulla.
Het blijkt dat mijn innerlijke conflict het conflict van de ander beroerd, of andersom,en vervolgens ontstaan er conflicten.
Wat ik opmerk is dat mensen door mijn uiting geraakt worden, en vervolgens ze zich verweren. Of soms word ik geraakt door de onbewustheid van de ander en ga ik met mijn onbewustheid tegemoet treden.
Het is geraaktheid die geraaktheid tegemoet komen. Ego versus Ego. Niets meer niets minder. Conflict, gewelddadigheid.

Men moet blind zijn om niet te zien wat hier gaande is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:14   #82
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Men moet blind zijn om niet te zien wat hier gaande is.
Als iemand zich verdedigd, of aanvalt. Als iemand zich geraakt heeft gevoeld en vervolgens de ander met felheid ''op zijn plek'' wilt zetten, is het voor mij gewelddadigheid. Terecht of onterecht, doet het niet toe. Waar conflict is, hoe licht dan ook, is gewelddadigheid.
Ik heb een gewelddadige aard, menselijke aard is gewelddadig.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:16   #83
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb liever vreugde en harmonie Ulla.
Het blijkt dat mijn innerlijke conflict het conflict van de ander beroerd, of andersom,en vervolgens ontstaan er conflicten.
Wat ik opmerk is dat mensen door mijn uiting geraakt worden, en vervolgens ze zich verweren. Of soms word ik geraakt door de onbewustheid van de ander en ga ik met mijn onbewustheid tegemoet treden.
Het is geraaktheid die geraaktheid tegemoet komen. Ego versus Ego. Niets meer niets minder. Conflict, gewelddadigheid.

Men moet blind zijn om niet te zien wat hier gaande is.
Daarmee bedoel je te zeggen dat je liever hebt dat mensen op een manier reageren die jij niet als gewelddadig ervaart neem ik aan? Is dat wat je graag wilt veranderen?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:20   #84
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Daarmee bedoel je te zeggen dat je liever hebt dat mensen op een manier reageren die jij niet als gewelddadig ervaart neem ik aan? Is dat wat je graag wilt veranderen?
Ik wil de ander niet veranderen, ik word er door geraakt en ik beuk gewoon terug met worden . Zoals de ander zich door mij geraakt voelt en erop beukt met woorden. In de woorden ligt energie, in de energie schuilt geweld, als een zaadje.
Waar ik mee bezig ben is om mijn gewelddadigheid onder ogen te zien en niet meer te onderdrukken. Onderdrukking is juist datgene die de menselijke aard in geweld veranderd.
Door mijn felheid, ontmoet ik de felheid van de ander. Ik wil naar mijn felheid kijken, maar als men zijn/haar felheid op mij bordje schuift, laat ik dat niet toe.
Ik zeg niet dat ik het goed doe, ik zeg alleen hoe de feiten liggen op dit moment.
Mijn gewelddadigheid ontmoet de gewelddadigheid van de ander op het forum hier. Zo zie ik het. Noem het dan ego, klinkt vriendelijker in de oren. Maar het is geweld!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:26   #85
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Door mijn felheid, ontmoet ik de felheid van de ander. Ik wil naar mijn felheid kijken, maar als men zijn/haar felheid op mij bordje schuift, laat ik dat niet toe.
Ik zeg niet dat ik het goed doe, ik zeg alleen hoe de feiten liggen op dit moment.
Mijn gewelddadigheid ontmoet de gewelddadigheid van de ander op het forum hier. Zo zie ik het. Noem het dan ego, klinkt vriendelijker in de oren. Maar het is geweld!
En daarin zie ik een gemeenschappelijke met iemand die een moord pleegt. Een moord wordt in blinde woede gedaan, of woede die zo diep en blijvend is dat men ook bewust een moord plant. Maar het is detzelfde zaad die in mijn woorden hier op het forum schuilt, of in de woorden die de mensen hier naar me toe adresseren, als ze mij ''een lesje willen leren'' tegen mijn zin. Dus boosheid (irritatie) die in woede groeit, dus geweld!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:27   #86
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik wil de ander niet veranderen, ik word er door geraakt en ik beuk gewoon terug met worden . Zoals de ander zich door mij geraakt voelt en erop beukt met woorden. In de woorden ligt energie, in de energie schuilt geweld, als een zaadje.
Waar ik mee bezig ben is om mijn gewelddadigheid onder ogen te zien en niet meer te onderdrukken. Onderdrukking is juist datgene die de menselijke aard in geweld veranderd.
Door mijn felheid, ontmoet ik de felheid van de ander. Ik wil naar mijn felheid kijken, maar als men zijn/haar felheid op mij bordje schuift, laat ik dat niet toe.
Ik zeg niet dat ik het goed doe, ik zeg alleen hoe de feiten liggen op dit moment.
Mijn gewelddadigheid ontmoet de gewelddadigheid van de ander op het forum hier. Zo zie ik het. Noem het dan ego, klinkt vriendelijker in de oren. Maar het is geweld!
Ik geef er geen oordeel over, denk dat je met die dingen meer zit dan ik.
Ik probeer je alleen maar te volgen en inzicht te verkrijgen.
Het is lastig met elkaar praten, als je elkaar niet begrijpt.
Ik wilde eigenlijk alleen maar weten of je het fijn zou vinden als mensen op een manier reageren die niet gewelddadig op jou overkomt.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:28   #87
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En daarin zie ik een gemeenschappelijke met iemand die een moord pleegt. Een moord wordt in blinde woede gedaan, of woede die zo diep en blijvend is dat men ook bewust een moord plant. Maar het is detzelfde zaad die in mijn woorden hier op het forum schuilt, of in de woorden die de mensen hier naar me toe adresseren, als ze mij ''een lesje willen leren'' tegen mijn zin. Dus boosheid (irritatie) die in woede groeit, dus geweld!
Daarom zeg ik dat wat Nadje en Esradha naar mij toe gedaan hebben, en wat IK naar Nadje en Esradha gedaan heb is geweld! Ego tegen ego aan het vechten.
Blindheid, onbewustheid die wij hier laten zien, vergroot alleen de blindheid en onbewustheid in de wereld.
Geweld!.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:42   #88
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Als je basis gevoel geweld is is zelfs de liefste glimlach nog geweld,
omdat je dat zo denkt en zo ervaart.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:47   #89
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik geef er geen oordeel over, denk dat je met die dingen meer zit dan ik.
Ik probeer je alleen maar te volgen en inzicht te verkrijgen.
Het is lastig met elkaar praten, als je elkaar niet begrijpt.
Ik wilde eigenlijk alleen maar weten of je het fijn zou vinden als mensen op een manier reageren die niet gewelddadig op jou overkomt.
Ulla, hoe iemand mij benaderd is niet te sturen en te ''bestellen''. Mensen benaderen mij zoals ze in elkaar steken, en dat is voelbaar.
Als iemand met mooie woorden mij benaderd, maar ik voel onderdrukte woede, raakt dat mij en reageer ik onmiddellijk op terug. Zoals ieder mens dat doet innerlijk, maar niet altijd bewust van is. Is sta er direct bij stil, bij dat wat mij beroerd en raakt. Ik ben nog niet zo ver om ook meester over mijn beroering te zijn, omdat ik eerst ruimte moet geven aan mijn geraaktheid, mijn aard niet ontkennen, maar leren kennen. Het gevolg is vaak dat het vanzelf op zijn plek valt.
Maar op dit forum ontmoet ik veel ontkenning, mensen zijn volgens mijn waarneming fel en ge?rriteerd, en doen ze zich anders voor, en vervolgens leggen ze hun gewelddadigheid volledig bij mij. Dat is niet correct, en kom ik er in opstand.
Het is mijn opstand, het is mijn felheid. Ik ontmoet wat in me leeft!
Soort zoekt soort?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2012, 11:48   #90
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Daarom zeg ik dat wat Nadje en Esradha naar mij toe gedaan hebben, en wat IK naar Nadje en Esradha gedaan heb is geweld! Ego tegen ego aan het vechten.
Blindheid, onbewustheid die wij hier laten zien, vergroot alleen de blindheid en onbewustheid in de wereld.
Geweld!.
Ik ken Esje persoonlijk en ervaar haar aard absoluut niet als gewelddadig maar juist als heel lief. Ik ken Nada niet face to face, ik ervaar het contact wel energetisch heel sterk. Ik ervaar haar felheid als Liefde ook naar mij toe. Ik ervaar jou gedrag ook niet als gewelddadig, maar als een soort roep om hulp/aandacht.

Daarmee zeg ik niet dat mensen niet in staat kunnen zijn tot gewelddadig gedrag. Maar gewelddadig gedrag is niet de basis van het leven.Wel een soort van verschijnsel/uiting waarmee men de Liefde als zijn basis ontkent en niet wil zien vanuit een gevoel van angst en verdriet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.