Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 March 2018, 23:18   #81
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Jezus Ulla, wat ben jij toch een suffe kut met pere!
Of ik nu dit van je vandaag lees of dat van 4 jan. 2015 in Nadje's gedegen zelfonderzoeksvrije hoekje, het is steeds hetzelfde gedoe...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
maar ik kan me wel voorstellen dat je niet altijd zin hebt in Zelfonderzoek.
@Ulla, voor je ook niet weer drie jaar later dit topic als een feest topic gaat bekijken, kijk even verder dan je neus lang is: we zijn bezig met terug te keren naar liefde.
Het is inderdaad lachwekkend, en echt infantiel hoe zo een Ulla jaren achter elkaar mensen blijft bestoken met haar bewering dat ze er geen zelfonderzoek doen, later benoemt ze het gedegen zelfonderzoek, en dan Waarheidsvinding. Wat de 'Organisatie'(de drie kadavers) zegt, herhaalt ze ook.
Ik weet dat ik ooit, jaren geleden, zei dat als ik zo een moeder had als Ulla, was ik van huis weggelopen.
Wat een denkwijze heeft die vrouw, je wilt als gezond mens niet in de buurt zijn van zo een destructive kortzichtige klank..

Ik ga Ulla verder laten van wat ze is, pas als ze uit haar hypnose geraakt, ga ik weer met haar in gesprek.
Liefde betekent niet dat je de gif van een ander moet aanvaarden, maar mogelijk compassie hebben..
Even kijken of het mij lukt, een hele uitdaging.


_________
Mihaela is offline  
Oud 16 March 2018, 02:26   #82
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard tijd om wat te deprogrammeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het is net al met waarheid. Liefde is nooit weggeweest.
Meuuhh...
Vind ik een serieus new-age gehalte hebben hoor. Ware het niet dat ik grote fan van Diederik Wolsak geworden ben zou ik het zelfs ECIW gezwam noemen.

- Heb net de film 'dead man walking' uit '95 voor het eerste gezien op aanraden van mijn buurvrouw.
Vond de film tot tegen het einde nu niet echt een topper die ik zelf zou aanraden ondanks de super acteerprestaties, maar bij de dialogen vanaf een kwartier voor zijn terechtstelling begon ik toch wel een krop in me keel te krijgen....

Citaat:
Sister Helen Prejean: You are a son of God.

Matthew Poncelet: [in tears] Thank you. I've never been called a son of God before.
[laughs slightly]
I've been called a son of a you-know-what plenty of times, but I've never been called a son of God.

Sister Helen Prejean: I want the last face you see in this world to be the face of love, so you look at me when they do this thing. I'll be the face of love for you.

Matthew: Thank you for loving me.

bron: Dead Man Walking (1995) Quotes (link)

Boven op mijn krop in de keel kreeg ik nog tranen in men ogen ook en vroeg me af welk gelaat ik voor het laatst wou zien bij mijn eigen heengaan van deze planeet. Als antwoord kwam al snel het gelaat van de moeder van mijn zoon - die mijn grootste liefde is geweest.
Ja, zeg nog 2 jaar en ik heb voormalig forumlid Mara bijna dubbel en dik afgedroogd wat betreft eenzame vrijgezel zijn. Hij dit jaar 10 jaar alleen en ik binnen twee jaar 20 jaar alleen!
Flink van mij, alleen geestelijken en monniken doen nog beter. Maar ja, die hebben dan ook God, ik heb niemand...
Snik, snotter, snik, weeeeeeeh..
Er is zelfs geen dame om samen mee klaar te komen... snotter, snotter, snik... zoals Mara schreef op 23 dec. 2011.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara Bekijk bericht
...
Ik ben al drie jaar alleen... en daarom ben ik weer beginnen schrijven op dit verdomde forum...

En ik wil geliefd zijn en sympathiek en wijs gevonden worden...
Maar omdat ik karaktergestoord ben kan ik niets beter bedenken dat de mensen hier uitlachen om hun stuntelige schrijfstijl!.... en dan noemen ze me een ezel en een lul....

Snik, snotter, snotter, snik, weeeeeeh... ik ben zo ongelukkig en eeeeeeeenzaaaaaaaam...... snik, snik, snik...
Waar staat de fles whisky?... dju... leeg....



@Ulla: Maar dat Liefde nooit is weggeweest, net als met waarheid?
Meuuh...bij Matthew Poncelet waren beiden toch wel flink ondergesneeuwd hoor. Hij geloofde net als Adolf Hitler zijn eigen gedachten.
Dan kan je zeggen: 'hij heeft geen gedegen zelfonderzoek gedaan'.
Maar ik zeg: hij heeft geen deprogrammering gedaan!

Citaat:
Practice?

"Reality is not simply there, it does not simply exist: it must be sought out and won."
~ Paul Celan

Reality actually is 'simply there' and exists at all times. Reality, the truth of you, the truth of me, does not enter my awareness unless I actively delete a whole slew of ancient default programs which effectively have hidden the Truth from me. Since I am the program designer I take ownership of their existence. Let go of blame and get to work. Time for a little deprogramming?

bron: facebook van Diederik Wolsak (link)
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 16 March 2018 om 03:01.
katerie is offline  
Oud 16 March 2018, 08:46   #83
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard Terugkeer naar zelf-liefde.

4 Vragen om het 'vrije' middelpunt van 'je' belangstelling te kunnen zijn. B.K.

6 Stappen om met 'je-zelf' (Me, Myself and i.) door een deur te kunnen. D.W.

Veel meer dan schaven aan persoonlijkheid intenties is het niet.

Mamma, Pappa kijk!... met losse handen!

Een persoonlijkheid investering.

Gedegen zelfonderzoek laat die investering voor wat het is.. herfstbladeren voor een kerststukje(...)
Guido is offline  
Oud 16 March 2018, 09:24   #84
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dit kan echter steeds weer onderzocht en ontdekt worden als noch ik, noch niet-ik en toch alles, steeds weer, steeds meer, zodat het verschijnen van dat zelf, zolang het nog aanhoudt, stilaan zal worden als schrijven in water. De ondeelbare werkelijkheid blijft zijn verhaal schrijven als van iemand (afgescheiden), maar het laat aan niemand nog sporen na, de iemand en zijn verhaal verdwijnen haast gelijktijdig met het schrijven (verschijnen).
Een lyrische beschrijving van hoe gewoonlijk bij jan en alleman de gedachte beleving een constatering kan zijn. (Bron; Tante Mien.)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Wat niet wil zeggen dat ik dit heb gerealiseerd, nee, nee, ik maak enkel het directe inzicht bespreekbaar en wil het bespreekbaar houden, ik sta in voor de verdediging ervan, dus beschuldig niet de advocaat, richt uw pijlen op de beschuldigde: het directe inzicht zelf. Onderzoek het zelf op waarheid.
Direct inzicht is bespreekbaar omdat de woorden de 'waan' creeeren dat er zo iets is!
M.a.w. je wilt jouw invulling bespreekbaar houden.

'Zien! is zonder zicht(...)
Guido is offline  
Oud 16 March 2018, 09:55   #85
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

"Blijf vandaag niet bij het verleden stilstaan. Houd je denkgeest volledig open, gezuiverd van alle voorbije ideeën en verschoond van elk concept dat jij hebt gemaakt. Jij hebt vandaag de wereld vergeven. Je kunt die nu bekijken alsof je haar nooit eerder zag. Je weet nog niet hoe ze eruit ziet. Jij wacht gewoon tot ze jou wordt getoond.."
Mihaela is offline  
Oud 16 March 2018, 09:57   #86
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is inderdaad lachwekkend, en echt infantiel hoe zo een Ulla jaren achter elkaar mensen blijft bestoken met haar bewering dat ze er geen zelfonderzoek doen, later benoemt ze het gedegen zelfonderzoek, en dan Waarheidsvinding. Wat de 'Organisatie'(de drie kadavers) zegt, herhaalt ze ook.
Ik weet dat ik ooit, jaren geleden, zei dat als ik zo een moeder had als Ulla, was ik van huis weggelopen.
Wat een denkwijze heeft die vrouw, je wilt als gezond mens niet in de buurt zijn van zo een destructive kortzichtige klank..

Ik ga Ulla verder laten van wat ze is, pas als ze uit haar hypnose geraakt, ga ik weer met haar in gesprek.
Liefde betekent niet dat je de gif van een ander moet aanvaarden, maar mogelijk compassie hebben..
Even kijken of het mij lukt, een hele uitdaging.


_________
Liefde/waarheid wordt gezien of niet en dan is het geen kwestie van lukken/moeite meer en dan vergaat je vanzelf de zin om dat ego gedoe te voeden. Dat gebeurt dan gewoon niet meer. Het is alleen daarom onzinnig om met jou in gesprek te zijn. Ik ben blij dat ik mijn aandeel erin heb doorzien en dat ik nu zie waarom je blijkbaar niet anders kunt. Ik kan er nog steeds van alles van vinden, maar ook dat heeft mijn interesse niet meer.
Ulla is offline  
Oud 16 March 2018, 10:02   #87
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Liefde/waarheid wordt gezien of niet en dan is het geen kwestie van lukken/moeite meer en dan vergaat je vanzelf de zin om dat ego gedoe te voeden. Dat gebeurt dan gewoon niet meer. Het is alleen daarom onzinnig om met jou in gesprek te zijn. Ik ben blij dat ik mijn aandeel erin heb doorzien en dat ik nu zie waarom je blijkbaar niet anders kunt. Ik kan er nog steeds van alles van vinden, maar ook dat heeft mijn interesse niet meer.
Je schrijft hier steeds tegen mij, of tegen Katerie, zonder interesse..
Dat zegt iets over jou Ulla...
Mihaela is offline  
Oud 16 March 2018, 10:05   #88
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Meuuhh...
Vind ik een serieus new-age gehalte hebben hoor. Ware het niet dat ik grote fan van Diederik Wolsak geworden ben zou ik het zelfs ECIW gezwam noemen.


@Ulla: Maar dat Liefde nooit is weggeweest, net als met waarheid?
Meuuh...bij Matthew Poncelet waren beiden toch wel flink ondergesneeuwd hoor. Hij geloofde net als Adolf Hitler zijn eigen gedachten.
Dan kan je zeggen: 'hij heeft geen gedegen zelfonderzoek gedaan'.
Maar ik zeg: hij heeft geen deprogrammering gedaan!


Zolang we al onze gedachten na jagen en denken dat die waar zijn, zie je idd niet meer dat Liefde/waarheid gewoon is. En dat gebeurt in het klein net zo goed als in het groot. En op die manier voedt je je eigen kleine Hitler, hoe mini ook. Ooit begon het ook bij hem met een simpele kleine gedachte. Dat wijzen naar anderen..helpt allemaal niets als we zelf in onze waan blijven leven. Jouw gezwets over Hitler of dergelijke verlost ons er ook niet van.
Ulla is offline  
Oud 16 March 2018, 10:11   #89
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je schrijft hier steeds tegen mij, of tegen Katerie, zonder interesse..
Dat zegt iets over jou Ulla...
Geloof je dan dat je je ego gezwets bent?
Dat heeft zeker mijn interesse niet.
Ulla is offline  
Oud 16 March 2018, 10:14   #90
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik kan er nog steeds van alles van vinden, maar ook dat heeft mijn interesse niet meer.

Waarom schrijf je dan nog steeds op een draadje dat geopend is door mensen die wel interesse hebben in dezelfde visie, en met elkaar daar over willen schrijven?
Het is niet jouw visie, maar je dringt de jouwe op.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is liefde? Hein Beginnend zelfonderzoek 27 24 September 2021 22:39
Liefde Nathan Waar gaat het hier verder ook nog over? 40 25 July 2011 16:20


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.