Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 March 2018, 09:22   #81
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Nowee:
...
Het is zeker pijnlijk, als je oud bent, je pshyche laat je je langzaam maar zeker in de steek.
Je vindt een interessante uitleg voor jezelf, dat je afgerond en doorgepakt hebt, el padrone, maar de omgeving ziet alleen je aftakkingen, en vergetelheid..

Vraagt de verpleger in het bejaardentehuis aan Nowee: Wie bent u en wat heeft u gedaan tijdens uw leven?
Zegt Nowee: Ik ben el padrone en heb doorgepakt in gedegen zelfonderzoek tot het afgerond was...
Verpleger: oh, u had uw leven al afgerond voordat u hier aan kwam...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 10:29   #82
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je bent verhalen aan het vertellen, dus verzin het maar raak.
Kijk hier eens naar en onthou dat jij uitgaat van een foute waarneming. Niet alle verhalen zijn verzonnen maar zijn in hun feiten te onderscheiden van verzinsels. Bijvoorbeeld het verhaal dat jij een Roemeense bent, is dat verhaal verzonnen, een verzinsel?
Zo ook in het verhaal dat ik vertel in dit draadje worden feiten geregistreerd om, in het verhaal van gedegen zelfonderzoek feiten te onderscheiden van verzinsels en zo (in dat doorzien van ego) tot realisatie van onmiddellijkheid te komen.

Wat jij beoogt is het voeden van je razernij door zonder schaamtegevoel de feiten te verdraaien en je via leugens in een verhaal te schande maken.
Het lijkt erop alsof jij een erfenis van haat en schuldbederf moet dragen. Voor mij niet gelaten want je toont aan dat je niet in staat bent feiten van verzinsels te onderscheiden. Je bent verteerd van vooringenomenheid die je als jaloers trutje de straat opstuurt om zich te laten prostitueren van verzonnen oordelen.

Ik was al blij dat je mij niet meer ging lezen maar wist wel beter en nu ik jou met woorden zie stuntelen om je schrijfgebrek met vooringenomenheid te verdoezelen, maak je het helemaal te bont.

Maar goed ik ben mijn ik verloren en heb je niets te bieden dan die aanwijzing om ego te doorzien. Dus schrijf ik verder aan het verhaal van wat beter is dan ik. Weet dat je het je medemensen moeilijk maakt en de draad van het verhaal poogt te vernietigen. Ook dit zijn bladzijden die spreken van werkelijkheid en deze tijd als beschikbaarheid maken voor steeds weer nieuwe feiten.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 10:42   #83
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Miha: Kijk hier eens naar en onthou dat jij uitgaat van een foute waarneming.
Kijk eens naar wat ik schrijf: jij spreekt geen waarheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Miha: Je bent verteerd van vooringenomenheid die je als jaloers trutje de straat opstuurt om zich te laten prostitueren van verzonnen oordelen.
Hallo Tokyo!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Maar goed ik ben mijn ik verloren..
Samen met je hoofd dan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
... en heb je niets te bieden dan die aanwijzing om ego te doorzien.
Ha, nog steeds in de aanbieding.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Miha: Weet dat je het je medemensen moeilijk maakt en de draad van het verhaal poogt te vernietigen.
Welke medemensen, bedoel je de niet bestaande lezer(s)?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Ook dit zijn bladzijden die spreken van werkelijkheid en deze tijd als beschikbaarheid maken voor steeds weer nieuwe feiten.
"Wie" spreekt er van werkelijkheid?
Jij spreekt over jouw werkelijkheid, Mihaela over die van haar en ik over de mijne. In jouw bladzijden zie ik geen werkelijkheid.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 11:08   #84
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Laat me toe je even te helpen. Kijk je mee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De eenzame verteller, die zijn dozen al klaar heeft voor zijn vertrek naar het bejaardenhuis, kon de geluiden nog steeds goed horen, en de stemmen afkomstig uit het bushokje.
Dat zijn niet de feiten van het verhaal. De verteller hoorde stemgeluid en wat jij er verder van maakt is jouw verzinsel. De dozen die daar staan hebben geen andere bestemming dan daar te staan in hun rekken. Ook hier weer ga je aan de feiten voorbij en neem je je voor dat zij een bestemming hebben. Vooringenomenheid dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als hij zijn eenzame kamer bekijkt, verbitterd en hatelijk reageert hij, als hij gestoord wordt door stemmen van beneden afkomstig.
Weer ga je niet op de feiten van het verhaal in maar projecteer je gevoelens in de kamer die je doortrekt op de verteller maar waarvoor deze projectie op geen enkele grond kan gerechtvaardigd worden in het verhaal. De kamer wordt niet uit een gevoel beschreven maar uit de constatering, de waarneming van de kleur wit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is zeker pijnlijk, als je oud bent, je pshyche laat je je langzaam maar zeker in de steek.
...
Dit moet voor jou het meest pijnlijke zijn dat je projectie zo doorprikt kan worden en je gebrek om de feiten te bekijken is verkwanseld door vooringenomenheid.
Een begin van beterschap ligt in de herkenning dat ego door gevoel en verstand de werkelijkheid verkleurd en de feiten ongedaan maakt door de voorwaarden van ego.

Bijvoorbeeld in je quote waar je over psyche spreekt als over een gevoel (in de steek gelaten worden).
Een mens komt niet in de gelegenheid om door zijn gevoel in de steek gelaten te worden. Zijn gevoel en verstand zijn juist altijd in zijn bewustzijn aanwezig. Ook al voelt deze mens niets en weet hij geen zinnig antwoord te geven , hij wordt nooit door zijn gevoel noch verstand in de steek gelaten.
Iets niet weten of niet aanvoelen is niet pijnlijk maar is een toestand die door deze gesteldheid (ego) worden uitgelokt.

Eenmaal ego is doorzien en verdwenen is, is er opmerkzaamheid voor de feiten, voor beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 11:26   #85
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
"Wie" spreekt er van werkelijkheid?
Jij spreekt over jouw werkelijkheid, Mihaela over die van haar en ik over de mijne. In jouw bladzijden zie ik geen werkelijkheid.
Ook hier vooringenomenheid, nu niet door gevoel maar door verstand dat verhindert de feiten in het verhaal waar te nemen. Je ziet geen werkelijkheid in het verhaal omdat je niet kan meegaan in de feiten, de beschikbaarheid zonder voorwaarden in wat beter is dan ik, maar in jouw vooringenomenheid de ik-denkbeeldigheid laat voorgaan.

Citaat:
Door hun aard van realiseren vormen zij die het minst vooringenomen zijn geen lichaam. Zij doen zich voor als een bijzondere vorm van vennootschap, een wandelend geheel van eenheid waarbij elkeen zich laat aanspreken met 'patron', beheerder van opmerkzaamheid. Uitspraken als: 'De patron legt meer werk op dan voorzien', wijzen op deze alertheid om de beschikbaarheid voor eenheid zonder terughoudendheid te realiseren.
In wat beter is dan ik is 'wie' verloren, verdwenen. Dat is de aard van zelfrealisatie en vormt een wandelend geheel van eenheid. Wandelend omdat het om een niet te lokaliseren eenheid gaat. Het is een geheel omdat het van onmiddellijkheid is.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 11:50   #86
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

Vraagt de verpleger in het bejaardentehuis aan Nowee: Wie bent u en wat heeft u gedaan tijdens uw leven?
Zegt Nowee: Ik ben el padrone en heb doorgepakt in gedegen zelfonderzoek tot het afgerond was...
Verpleger: oh, u had uw leven al afgerond voordat u hier aan kwam...
El padrone, vraagt de verpleegster verbaasd aan Nowee?
Ze is namelijk van Italiaanse afkomst, en ze vermoedt dat de oude man Il padrone bedoelt, maar ze spreekt de oudjes al lang niet meer tegen, ze weet hoe driftig en nijdig ze kunnen worden.
Kritiek en tegensprak is iets wat oudere mensen helemaal niet meer kunnen verdragen.
Beter jaja zeggen, en ze bij de hand nemen, en ze voeren, en bij het raam op een stoeltje zetten..
Kunnen ze rustig naar buiten kijken, dan heeft men geen kind aan hun.

Er is een bushokje net voor het verpleeghuis, ze weet dat de oude man graag kijkt, mensen met zijn blik volgt, zijn voorhoofd fronst, soms wordt hij paarsig/groen alsof hij iemand die hij haat herkent, maar nu en dan hoort ze hem ook giechelen.....(een voyeur in de jonge jaren geweest zeker, denkt ze geamuseerd..)

Ze zegt dus; el padrone, zal ik U volgen?
De oude man knikt tevreden, en ziet hoe zij zijn aangedragen waarheid doorgepakt heeft ...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 11:58   #87
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
trutje de straat opstuurt om zich te laten prostitueren van verzonnen oordelen.

.
Geil manneke die oude, zie je hem zich van langs geven, verzonken in fantasieën.
Hij is zijn 'ik' kwijt, maar volgens mij zijn pik nog niet...

eerst onderbroek uit, tegen een steen wrijven, en dan trutjes laten prostitueren..
Als hij maar de verpleegstertje straks niet in de billen knijpt..
Als ze vraagt wat het is zegt hij: Ik, Ik? Ik ben mijn ik kwijt....
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 12:18   #88
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Laat me toe je even te helpen. Kijk je mee?










Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
jij zou zelfs je ondergoed uitdoen om je te bevredigen aan een steen. Als het niets is ga je gewoon verder met rotzooien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
. jaloers trutje de straat opstuurt om zich te laten prostitueren .
Als hij zo tegen de meisjes in de verpleeghuis spreekt, krijgt hij billenkoek, hoe behulpzaam hij ook meent te wezen..

Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 12:26   #89
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Nowee
@Miha: Weet dat je het je medemensen moeilijk maakt en de draad van het verhaal poogt te vernietigen.
Katerie:-'Welke medemensen, bedoel je de niet bestaande lezer(s)?'




Laurens heeft zich als Aphrodite opgedoft.. 'Ze' leest nu al mee.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 2 March 2018, 18:05   #90
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als hij zo tegen de meisjes in de verpleeghuis spreekt, krijgt hij billenkoek, hoe behulpzaam hij ook meent te wezen..

En jij billenkoek van, en weer in de hoek gezet door Laurens als je zo doorgaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Laurens heeft zich als Aphrodite opgedoft.. 'Ze' leest nu al mee.
Dat wordt venijnige billenkoek dan. Met sporen van haar lange nagels in je billen...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
...hoe de schoorsteen nog beter rookt jan Advaita 3 15 June 2011 23:07


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 03:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.