Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 February 2014, 15:38   #81
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Zo ken ik jouw Glans! Ik herken de gelatenheid zonder verlaten zijn. Een aanwezigheid die met graagte hier is.
Zo zou ik mijzelf graag kennen ... Maar nee, ik geniet van jou graagte nu!
Zo zie je maar hoe makkelijk je iets invult vanuit de eigen perceptie, maar het strijkt niet tegen haren in, is niet onsympathiek, dus dan laten we dat er in.

Het is nu alleen de vraag of de percepties wel parallel lopen.

Zoals ik Glans ken wil ze daarmee voorkomen dat ze verstrikt raakt in een discussie en om die reden heb ik het antwoord dan ook aan mezelf geschreven.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2014, 17:17   #82
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Zo ken ik jouw Glans! Ik herken de gelatenheid zonder verlaten zijn. Een aanwezigheid die met graagte hier is.
Zo zou ik mijzelf graag kennen ... Maar nee, ik geniet van jou graagte nu!
:)
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 19 February 2014, 18:32   #83
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zo zie je maar hoe makkelijk je iets invult vanuit de eigen perceptie, maar het strijkt niet tegen haren in, is niet onsympathiek, dus dan laten we dat er in.

Het is nu alleen de vraag of de percepties wel parallel lopen.

Zoals ik Glans ken wil ze daarmee voorkomen dat ze verstrikt raakt in een discussie en om die reden heb ik het antwoord dan ook aan mezelf geschreven.
Ik schonk aandacht aan het laatste zinnetje van haar bericht en er was op dat moment de warmte van een stralend lentezonnetje voorbij het raam ... Het kennen en herkennen waarover ik sprak was dan ook een voelen, een verbondenheid, het raken aan een vleugje droom.
Ik ben er niet bij stilgestaan maar veranderde wat woorden in een blije groet.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2014, 16:13   #84
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
op het moment dat je criteria gaat vaststellen, zullen er mensen buiten de boot vallen.
dit doet gewoon altijd pijn.
alsof het mijzelf overkomt.

toen ik ooit per ongeluk een filmpje van de terechtstelling van saddam zag, ben ik dagen van slag geweest.
'mijn' man maakte toen de opmerking...'jij zou gvd nog van die man kunnen houden'...
hij zei precies zoals het was.
hiermee keur ik de daden van deze mens niet goed.
zeker weten niet.
dus vrij van oordelen ben ik niet.

hier wil ik het graag bij laten.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 February 2014, 10:35   #85
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Nadje ((:x:))
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 23 February 2014, 22:50   #86
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard puur voor mezelf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
dus vrij van oordelen ben ik niet.
Dat oordelen, daar zit 'm volgens mij de bottleneck. Waarom overal een mening over hebben? En het gaat vanzelf. Je leest iets, je ziet iets en hup....je vindt er onmiddellijk iets van. Oordelen komt voort uit vergelijking. Je vindt iets goed of slecht, mooi of lelijk t.o.v. iets of iemand anders. Ergo, er moet vergelijkingsmateriaal zijn. Maar als geweten en ten volle beseft wordt en men ervan doordrongen is, dat ieder schepsel uniek en enig in zijn soort is, wat heeft vergelijken dan (nog) voor zin? Het verschijnsel vergelijken doet zich voor, maar de absurditeit ervan dient gezien te worden. Waarom? Omdat vergelijking enkel leidt tot gevoelens van minder of meerderwaardigheid. Gewoon jezelf zijn is goed (genoeg). Maar er is je altijd vertelt dat dat niet zo is. En daar dien je jezelf eerst van te bevrijden. Van die misvatting en conditionering. En het is een diep ingesleten conditionering binnen de meeste culturen. Je moet behoorlijk diep gaan (mijn ervaring) om de draagwijdte ervan ten volle te beseffen. Het mechanisme reikt verder dan gedacht. Of meer misschien nog wel de waarde die er (nog steeds) aan wordt toegekend en de moeite die men heeft om dit los te laten.

Mijn verhaal. Er was slechts even herkenning Glans.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2014, 23:22   #87
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Goed om te lezen/weten dat jullie gewoon nog contact hebben :)
Daar hoopte ik ook op.
Ware vriendschap heeft geen toestemming van een guru nodig ;)

Citaat:
Zelf ben ik (altijd) tegenstandster van een ban, een permanente ban kan ik helemaal geen enkel begrip voor opbrengen.
of iemand hier zelf om vraagt, maakt geen verschil (voormij)
Ik overweeg serieus om hier verder niet te willen zijn.
Het voordeel van de eeuwige twijfel, 'wint' voorzichtig af en toe voorzichtig wat aan terrein.
Er is ook niet daadwerkelijk om een ban gevraagd. Freerider heeft slechts acceptatie van zijn "zijn" gevraagd. En als zijn "zijn" onaanvaardbaar zou zijn, bij Renoir aangegeven om zijn macht van bannen te gebruiken. En zo geschiedde....

Citaat:
Thnxxx voor (het doorgeven van) deze boodschap!
You're welcome :)
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2014, 23:26   #88
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Want je standpunt zal ongetwijfeld niet langer houdbaar zijn als hier straks een pedofiel in detail komt vertellen hoe heerlijk het is .......
Ken jij het onderscheid tussen een pedofiel en een pedoseksueel eigenlijk wel?

Citaat:
Je moet bij mij niet aankomen met onzin verklaringen over vrijheid. Vrijheid zit niet in de mogelijkheid om overal maar je dwingelanderige zegje over te kunnen doen. En wat let je om net als ik je eigen forum te beginnen om daar jouw boodschap, waarvan je het zo belangrijk vindt dat de wereld daar kennis van neemt, te verkondigen ? Ik beknot echt je vrijheid niet om te gaan roeptoeteren, maar doe het wel op je eigen stekje.
Misschien is het raadzaam om de misleidende titel van je forum te veranderen in b.v.
www. advaitavisie_volgens_renoir.nl .......
Niet dat het moet (bij mij moet nix), maar misschien helpt het jou van je frustratie af (en daarmee van je woede-aanvallen af) dat je publiek aantrekt wat JIJ niet wilt in al je dwingelanderige ego-heid......
Ideetje?

Citaat:
Zolang hij daar niet zijn hengel uitgooide heb ik hem zijn gang laten gaan. Fruitminnend als hij is heeft hij zich willens en wetens en bekend met de consequenties alsmaar vergrepen aan verboden (mogelijk te laag hangende) vruchten en werd weer voor een tijdje uit zijn aardse paradijsje verdwenen. Maar nooit voor lang.

Ik geef mensen met alle plezier telkens weer een nieuwe kans (desgewenst met nieuwe naam) om het opnieuw te proberen en ook hij was steeds weer welkom. Het is natuurlijk belachelijk en uitermate dom, zoals hij deed, om mij om die reden van wispelturigheid te beschuldigen en bestendigheid te verlangen. Het gevolg daarvan was dus gewoon onvermijdelijk, hij kreeg zoals verzocht een IP ban. Spijtig voor hem maar hij heeft altijd geweten waar hij mee bezig was en kende de consequenties.

Dus hoe je daar ook over mag denken ik ben niet voornemens aan jan en alleman met de meest vreemdsoortige ideeën en geaardheden hier een platvorm te bieden. Sterker nog ik heb met dit forum de specifieke bedoeling en wel het gedegen zelfonderzoek bevorderen.

Dat is het doel waaraan het moet blijven beantwoorden wil ik bereid zijn er mijn tijd en mijn geld aan te spenderen. Freerider is, vrijwel vanaf het begin, vanwege z'n afwijzende ideeën, gesommeerd uit de vijver te blijven waar ik bezig wil zijn met zelfonderzoek.

Zolang hij daar niet zijn hengel uitgooide heb ik hem zijn gang laten gaan. Fruitminnend als hij is heeft hij zich willens en wetens en bekend met de consequenties alsmaar vergrepen aan verboden (mogelijk te laag hangende) vruchten en werd weer voor een tijdje uit zijn aardse paradijsje verdwenen. Maar nooit voor lang.

Ik geef mensen met alle plezier telkens weer een nieuwe kans (desgewenst met nieuwe naam) om het opnieuw te proberen en ook hij was steeds weer welkom. Het is natuurlijk belachelijk en uitermate dom, zoals hij deed, om mij om die reden van wispelturigheid te beschuldigen en bestendigheid te verlangen. Het gevolg daarvan was dus gewoon onvermijdelijk, hij kreeg zoals verzocht een IP ban. Spijtig voor hem maar hij heeft altijd geweten waar hij mee bezig was en kende de consequenties.
Heb je op al deze aannames en stellingen al eens de 4 vragen van Byron Katie losgelaten?
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2014, 23:29   #89
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
op het moment dat je criteria gaat vaststellen, zullen er mensen buiten de boot vallen.
dit doet gewoon altijd pijn.
alsof het mijzelf overkomt.

toen ik ooit per ongeluk een filmpje van de terechtstelling van saddam zag, ben ik dagen van slag geweest.
'mijn' man maakte toen de opmerking...'jij zou gvd nog van die man kunnen houden'...
hij zei precies zoals het was.
Ik begrijp (denk ik) wat je bedoelt Glans: hoe kun je een moordenaar vertellen dat het slecht is wat hij doet als je hem vermoord....
Veroordeel/bestraf slechte daden/slecht gedrag, maar nooit de gehele mens....

Citaat:
hiermee keur ik de daden van deze mens niet goed.
zeker weten niet.
dus vrij van oordelen ben ik niet.
Mooi Glans, om je empathie waar te nemen in al je menselijkheid....

Citaat:
hier wil ik het graag bij laten.
Sorry, dat ik er op teruggekomen ben in mijn menselijke behoefte om te reageren. Ik laat het er hier verder ook bij....
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 11:21   #90
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ken jij het onderscheid tussen een pedofiel en een pedoseksueel eigenlijk wel?
Het gaat niet om het verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel, het stukje heeft betrekking op de vrijheid van meningsuiting, waar je je steeds op voorstaat. Je kan niet overal je hobby zomaar verbaal uitleven. Je aangetast rechtvaardigheidsbeginsel kan hetgeen gebeurde niet verkroppen, is het niet juist fijn dat je dit nu kunt gaan inzien?

Citaat:
Misschien is het raadzaam om de misleidende titel van je forum te veranderen in b.v. www. advaitavisie_volgens_renoir.nl ... Niet dat het moet (bij mij moet nix), maar misschien helpt het jou van je frustratie af (en daarmee van je woede-aanvallen af) dat je publiek aantrekt wat JIJ niet wilt in al je dwingelanderige ego-heid... Ideetje?
De titel is nog steeds prima en het grote voordeel is juist dat degenen die de leer naar advaita niet voorstaan en de aanbevelingen zelfonderzoek te doen alsmaar bekritiseren, zoals Freerider dat deed, kunnen worden geweerd. Ik ben daarover niet woedend, het irriteert me zoals muggen dat doen. Als frictie zich voordoet is dat in de eigen perceptie en omdat je geleerd hebt de oorzaak buiten je te zoeken zie je die woede elders.

Citaat:
Heb je op al deze aannames en stellingen al eens de 4 vragen van Byron Katie losgelaten?
De vragen van Byron Katie hebben een geweldige impact op het geloof in gedachten, echter ze zijn niet van toepassing op de effectiviteit van een forum. Ik wil 'the work' wel doen op de gedachte dat Freerider het slachtoffer is van z'n eigen karma, maar de uitkomst is humoristisch en al lang niet meer verrassend.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.