Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 September 2020, 19:21   #81
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Inderdaad Marie waarom zou je je meer zelfkennis en zelfontdekking via dit forum ontzeggen?
Hoort daar misschien ook zelfbevestiging bij?
Het zou ook goed kunnen dat je zelf niet de enige bent die baat heeft met jou als schrijfster op dit forum.
Waarom toch maar de hele tijd drukken op zelfbevestiging voor mijzelf door het akkoord van anderen
Wat is, is en ik heb geen zin dat men mij gelijk zou geven zelfs als ik er volledig naast zou zitten...
Het gaat om inzicht en inzien en blijkbaar is het voor velen moeilijk om mijn verhaal te zien, laat staan in te zien... Dus waarom zou ik moeten afhaken als we gewoon naast elkaar doorpraten, vooral omdat we blijkbaar meestal op een andere golflengte zitten...

Respons is graag meegenomen omdat respons mij aanzet tot verder uitklaren, specifieren, onderzoeken...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 September 2020, 19:49   #82
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
zelfs als ik er volledig naast zou zitten...
Het is moeilijk om je iets anders te laten zien dan hetgeen waar je aan vasthoudt als de rede het niet doet. Geen andere visie kan je in dat geval op een andere gedachte brengen.
  Met citaat reageren
Oud 18 September 2020, 19:55   #83
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarom toch maar de hele tijd drukken op zelfbevestiging voor mijzelf door het akkoord van anderen
Wat is, is en ik heb geen zin dat men mij gelijk zou geven zelfs als ik er volledig naast zou zitten...
Het gaat om inzicht en inzien en blijkbaar is het voor velen moeilijk om mijn verhaal te zien, laat staan in te zien... Dus waarom zou ik moeten afhaken als we gewoon naast elkaar doorpraten, vooral omdat we blijkbaar meestal op een andere golflengte zitten...

Respons is graag meegenomen omdat respons mij aanzet tot verder uitklaren, specifieren, onderzoeken...
Marie het was een vraag. We zitten hier op een gedegen zelfonderzoekforum.
Vragen stellen is hier geen taboe.
Een ja of een nee is al voldoende of geen commentaar ook al.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 18 September 2020, 19:57   #84
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waarom toch maar de hele tijd drukken op zelfbevestiging voor mijzelf door het akkoord van anderen
Wat is, is en ik heb geen zin dat men mij gelijk zou geven zelfs als ik er volledig naast zou zitten...
Het gaat om inzicht en inzien en blijkbaar is het voor velen moeilijk om mijn verhaal te zien, laat staan in te zien... Dus waarom zou ik moeten afhaken als we gewoon naast elkaar doorpraten, vooral omdat we blijkbaar meestal op een andere golflengte zitten...

Respons is graag meegenomen omdat respons mij aanzet tot verder uitklaren, specifieren, onderzoeken...
...en mijn reactie was als respons bedoeld.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 18 September 2020, 21:20   #85
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
...blijkbaar is het voor velen moeilijk om mijn verhaal te zien, laat staan in te zien... .
Wie zou je zijn zonder je verhaal marie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
...Waar zijn jullie toch verdomd bevreesd voor dat jullie een gewone discussie over enkele aannamens van jullie, die in mijn ogen te ver gaan, niet durven aangaan... Wat vrezen jullie te verliezen??? Jullie huidig 'zichzelf goedvinden' in een door jullie rond jullie zelf opgetrokken luchtbel???
Ja, 'wij' vrezen verdomd verschrikkelijk ons verhaal te verliezen.
Onze aannames zijn ons zeer dierbaar!
Uit onze zelf opgetrokken verhalen-luchtbel willen wij absoluut niet uitkomen!
Probeer mij daar niet uit te halen want dan klop ik op je kop!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 18 September 2020, 22:00   #86
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Wie zou je zijn zonder je verhaal Marie?

Wie zou jij zonder je verhaal zijn..

Toch bijzonder hoe blind men kan zijn, want als iemand verhalen vertelt, over François, en over zieners, of over helderzienden, en over jonge huppeltrutjes, verhalen waarbij je jubbelt, en zoveel eigenheid eruit haalt. En als het niet over die verhalen gaat, citrer jij honderdduizenden boeken..

Want pronken met je verhaal doe jij als geen ander
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 September 2020, 22:07   #87
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht


Ja, 'wij' vrezen verdomd verschrikkelijk ons verhaal te verliezen.
Ik hoop stiekem dat jij je verhaal verliest een keer, en uit je rol van moeilijk opvoedbare peuter stapt, en uit de rol van entertainer stapt, en bij je pijn komt.
Je had vorige week of daarvoor, een mooie kleine tekst geschreven, over de moeder van je zoon, een intiem moment..
Geen opgewekt toneelstuk.
Het was mooi geschreven, oprecht.
Ik dacht: Ja! Daar is hij..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 18 September 2020, 23:36   #88
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
...en mijn reactie was als respons bedoeld.
Marie hoe mijn reactie op jou is over gekomen houd me bezig. , want zo was het niet bedoeld.
Ik kan alleen maar zeggen nadat ik dit onderzocht heb, dat het vragen zijn die ik mezelf ook stel.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline   Met citaat reageren
Oud 18 September 2020, 23:56   #89
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Marie hoe mijn reactie op jou is over gekomen houd me bezig. , want zo was het niet bedoeld.
marie zal de laatste zijn die zich bezig houd met hoe iets overkomt bij een ander.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dus als jullie mijn tegenstand enkel kunnen toeschrijven aan een niet bestaande angst bij mij, dan vraag ik u, met meer recht denk ik...
Jij tegenstand bieden? Jij angst hebben?
Ik alvast zie niks tegenstand of angst in jou.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 19 September 2020, 10:31   #90
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is moeilijk om je iets anders te laten zien dan hetgeen waar je aan vasthoudt als de rede het niet doet. Geen andere visie kan je in dat geval op een andere gedachte brengen.
Inderdaad Laurens, het draait niet om vizies... Tussen haakjes, welke vizie poneer ik hier eigenlijk?
Ik zeg enkel dat je 'je zelf' (om niet mijn 'ik' te zeggen, welke term zo velen hier zo verdomd afschrikt) niet moet in de vuilmand kieperen want het is, hoe je het ook draait en keert, het enige dat je hebt, je beste werktuig, om uiteindelijk de weg naar meer inzicht te bekomen...
Al de rest is, eens dat ingezien, leuteren... ook al kan dat geleuter een hele tijd noodzakelijk zijn om uiteindelijk bij dat inzicht aan te komen...
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Forum nog een tijdje te lezen Rennie Forum; regels, vragen, idee 18 20 September 2011 12:15


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.