Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 April 2018, 14:08   #81
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: Balsekar heeft je niet bepaald goed gedaan, vergeet alles en begin overnieuw.
Wolter Keers en Alexander Smit hebben je bepaald niet goed gedaan Laurens, vergeet alles en begin overnieuw.

ps: voor de geïnteresseerden die niet weten wie die twee Hollandertjes zijn die ook wat gehoord hebben in India en dachten wat te zeggen te hebben bij hun terugkomst in Holland, zie hier...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
dit forum ligt in de lijn van eerder genoemde Wolter Keers en Alexander Smit en dat waren advaita voorgangers en adepten,...
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 14:22   #82
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
€ 79,90 voor een paperback?
Toch geen prijs om Ultieme Waarheid te ontvangen?
Uitgevers van boeken zijn trouwens ook geen liefdadigheid werkers.

En er staat trouwens ook:
Citaat:
- 30 dagen bedenktijd en gratis retourneren
- Gratis retourneren
En je krijgt em nog gratis in .pdf van mij ook.
Grijp je kans zou ik zeggen, maar daar ga je dan zoals verwacht niet op in.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat zegt toch al genoeg. Balsekar het vertalertje van Nisargadatta vindt aansluiting bij de analytisch ingestelde westerse geest. Dat verklaard toch al dat geneuzel in de periferie dat je alsmaar over ons uitstrooit.
Begin maar beter terug over Balsekar's vermeende seksueel misbruik en oplichting m.b.t. geld op zijn 89ste levensjaar Laurens, welke waarheid je ooit op internet gevonden hebt, dat past beter bij je roddelzucht en vervolging van andersdenkenden als een Ramesh Balsekar wat je op 1 november 2014 duidelijk verwoordde met...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rennie Bekijk bericht
De boodschap is simpel, laat je niet in met Ramesh Balsekar.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 14:30   #83
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie:... Koppel dat nou eens niet aan een persoon ten aanzien waarvan je een vooropgesteld negatief beeld hebt. Het gaat op dit forum toch helemaal niet om gelijk hebben...
Tsjonge tjonge...
Ik spiegel je gewoon beste Laurens / Renoir.
Net zoals Miha gisteren schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik spiegel je god-geworde-ego Renoir.


Wat een mooi draadje hier ook weer!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 14:55   #84
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: Het gaat hier om waarheidvinding (vooralsnog met een kleine 'w' zolang de subjectieve elementen nog meewegen anders gebruik je Byron Katie), kijken of iets dat je wordt aangereikt een boven jou uitstijgende waarheid bevat.
Ik ken het werk van Byron Katie intussen waarschijnlijk al veel beter dan jij Laurens.
Het begint steeds met stressvolle gedachten neerschrijven. immers: All war belongs on paper.
In de prison of your mind (YouTube link) opent ze ook met: Write down who you recent and for what (vert: aan wie heb je een hekel en voor wat?).

Ik ken haar werk niet alleen door en door, ik ben er ook ervaringsgericht mee bezig, net als met de 6 stappen van Diederik Wolsak.
En mijn punt is dat jij noch Dorje, noch marie, noch Nowee, noch wie ook op dit forum mij stressvolle gedachten bezorgen!

Ik zit doorgaans in mijn vuistje te lachen tot openlijk te bulderen van het lachen met de verbeelding die zich met verbeelding bemoeit op dit forum, zie citaat van 7 april '17 onder.
Dus de Byron Katie vlieger gaat bij deze niet op in deze forum context.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
@Katerie:...Zo is dat. Verbeelding bemoeit zich met verbeelding, zo lullig en stompzinnig zit 'de wereld' nou eenmaal in elkaar. Iedereen wil zijn/haar grammetjes halen.. middels verbeelding, met recht een marktplaats.
Het met intenties verkopen en met aandacht kopen van.. fata morgana's, niks uitgezonderd. Een vluchtige speelsheid die door de meeste mensen veels te serieus wordt genomen.. om met het een of ander rondborstig (ego) te kunnen zijn.
__________________
God is alles & goed.

Wijziging aangebracht door katerie op 19 April 2018 om 16:53.
Reden: spelfout correctie en aanvulling
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 16:21   #85
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard Waarheid kan niet worden beschreven of u

pffieuw, te warm buiten! 'k heb gisteren al genoeg zon gehad ook, dus kom ik me maar weer wat bemoeien met andermans verbeelding...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie:...Het gaat hier om waarheidvinding...
Wel, ik zal jou is aanreiken wat ik gevonden heb:

Waarheid kan niet worden beschreven of uitgelegd. Waarheid is 'Wat-is' en de acceptatie van 'Wat-is'. Elk woord dat geuit wordt met betrekking tot Waarheid kan slechts een vingerwijzing zijn. Het begrijpen van Waarheid kan niet worden nagestreefd of actief verkregen, het kan alleen maar uit zichzelf plaatsvinden. En het kan alleen maar gebeuren als de geest stil is en geen gedachten bevat. Als het begrijpen komt, dan kan het slechts aanvaard worden als de geest zich ontdaan heeft van het 'ik' en het hart gevuld is met Liefde. De ultieme waarheid, zoals Ramana Maharshi, Nisargadatta Maharaj en alle wijzen voor hen duidelijk hebben gesteld, is dat er schepping noch destructie bestaat, geboorte noch dood, lotsbestemming noch vrije wil, pad noch eindbestemming.

Namasté.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 17:38   #86
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Katerie: Behept met een groot ego ben je niet in staat zulks te beoordelen, je bent niet thuis in de diepere lagen van een egoloze materie.
Jij bent een onverbeterlijke steeds in herhaling vallende oude zeurkous zelf behept met een groot ego dat je niet doorzien hebt.
Er bestaat niet zoiets als een egoloze materie, er bestaat ook geen egoloos persoon.
Wat wel bestaat is een massa die zich zo vereenzelvigt heeft met dat 'ik', dat ze daardoor de taal van het ware zijn, de gezonde vormen van een ego, dat ze die taal niet begrijpen.
Jij behoort tot die massa.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 18:05   #87
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
pffieuw, te warm buiten! 'k heb gisteren al genoeg zon gehad ook, dus kom ik me maar weer wat bemoeien met andermans verbeelding...

Wel, ik zal jou is aanreiken wat ik gevonden heb:

Waarheid kan niet worden beschreven of uitgelegd. Waarheid is 'Wat-is' en de acceptatie van 'Wat-is'. Elk woord dat geuit wordt met betrekking tot Waarheid kan slechts een vingerwijzing zijn. Het begrijpen van Waarheid kan niet worden nagestreefd of actief verkregen, het kan alleen maar uit zichzelf plaatsvinden. En het kan alleen maar gebeuren als de geest stil is en geen gedachten bevat. Als het begrijpen komt, dan kan het slechts aanvaard worden als de geest zich ontdaan heeft van het 'ik' en het hart gevuld is met Liefde. De ultieme waarheid, zoals Ramana Maharshi, Nisargadatta Maharaj en alle wijzen voor hen duidelijk hebben gesteld, is dat er schepping noch destructie bestaat, geboorte noch dood, lotsbestemming noch vrije wil, pad noch eindbestemming.

Namasté.
Dat heb je van de samenvatting van het boek van Balsekar op Bol punt com waaruit ik het tweede deel citeerde. Dus daar heb je niet lang naar hoeven zoeken. Aan wat hier staat heb je dus helemaal niks. Waarheid is hier als synoniem gebruikt voor Bewustzijn, DAT of voor God en dat gebeurt wel vaker. Over dat wat Waarheid is kan niet worden gediscussieerd, vandaar dat al dat gefilosofeer (of daarover een boek van Balsekar lezen) dan ook geen enkele zin heeft, Waarheid moet je zijn, maar dat zegt deze gast niet. Wat hij ook niet zegt, omdat hij in de egomodus van het hebben staat (of dit niet uit de eerste hand 'weet') is dat Waarheid kan worden gezien en herkend. Met de oplossing echter slaat hij de plank finaal mis, de geest kan niet ontdaan worden van het ik, de geest is ik.

Het 'ik' kan als zijnde hier het instrument het 'ik' niet om zeep helpen. Een drol kan zichzelf niet ontdoen van het zijn van een drol. Hier biedt de goddelijke voorzienigheid mogelijk een oplossing die om het 'ik' weet heen te werken, maar dat is wachten tot je een ons weegt. De andere mogelijkheid is het doorzien van dat 'ik' maar dan krijg je weer te maken met de weerstand van het ego. Ego is de beschermengel van het 'ik' een ballonnetje vol gebakken lucht aan denkbeelden maar oh zo bang aan zichzelf te verliezen. Daarom moet je eerst leren de streken van ego te doorzien die jou weerhouden bij het doorzien van 'ik' te komen (ook wel gedegen zelfonderzoek genaamd).

Waar dit forum tot op heden vol mee staat is nog maar de weerstand van het ego, in de acht jaar dat dit forum bestaat staan de blijverdjes nog steeds in de kinderschoenen.
 
Oud 19 April 2018, 18:17   #88
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Jij bent een onverbeterlijke steeds in herhaling vallende oude zeurkous zelf behept met een groot ego dat je niet doorzien hebt.
Er bestaat niet zoiets als een egoloze materie, er bestaat ook geen egoloos persoon.
Wat wel bestaat is een massa die zich zo vereenzelvigt heeft met dat 'ik', dat ze daardoor de taal van het ware zijn, de gezonde vormen van een ego, dat ze die taal niet begrijpen.
Jij behoort tot die massa.
Ja natuurlijk ben ik een in herhaling vallende zeurkous, datgene wat ik je vanaf het begin heb aangereikt heb je in de wind geslagen en een andere weg is er niet. Eindeloos zijn we aan het oreren zonder ook maar een stap vooruit te komen. Maar er zijn gevallen bekend dat het dubbeltje in een keer valt en daar hoop ik dan maar op. Maar je weerstand, althans die van je ego, is meer dan groots. Jammer van al die geweldige energie die je aan nulkommaniks verkwanselt.
 
Oud 19 April 2018, 18:23   #89
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ja natuurlijk ben ik een in herhaling vallende zeurkous, datgene wat ik je vanaf het begin heb aangereikt heb je in de wind geslagen en een andere weg is er niet.
Dan zal ik ook nog maar is in herhaling vallen, jouw gedegen zelfonderzoek, die zogenaamde andere weg, gaat helemaal nergens over!
Maar van mij neem je dat toch niet aan, misschien dan wel van Ben / Guido die deze morgen dit schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht

Het 'doen van Gedegen zelfonderzoek gaat helemaal nergens over!
Niet over aanwijzingen niet over duidingen, noch over ervaring zus of beleving zo.

Dat is de aanreiking.

Alle aanwijzing/duiding betreft alleen maar de 1001 psychologische settingen van comfort en discomfort. Gepriegel in de marge dus.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 19 April 2018, 18:37   #90
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Dan zal ik ook nog maar is in herhaling vallen, jouw gedegen zelfonderzoek, die zogenaamde andere weg, gaat helemaal nergens over!
Maar van mij neem je dat toch niet aan, misschien dan wel van Ben / Guido die deze morgen dit schreef...
Maar beste jongen je zegt zelf geen gedegen zelfonderzoek gedaan te hebben met welke autoriteit spreek je dan? Ik heb het gedegen zelfonderzoek gedaan en kan daar uit dien hoofde uitspraken over doen.

Hoe het met Guido zit weet ik ook niet, zijn uitspraak van vanmorgen heeft mij ook verrast. Hij zal het, neem ik aan, wel in bepaalde context die hij niet heeft prijsgegeven geschreven hebben. We wachten wel af.

Voor jou echter is het een aanbeveling om liever maar geen mensen tegen elkaar uit te spelen. Egospelletjes zijn hilarisch en enorm geinig maar je hebt er geen reet aan.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.