Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Inzichten
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Inzichten Elk inzicht is een smoesje.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 July 2019, 05:21   #81
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dat is helemaal waar!


Toch nog een kleine toevoeging:

Neem het allemaal niet te persoonlijk op, Laurens, ik oefen gewoon wat op jou om het vermommen van eigen ego bloot te leggen. Ik weet nu erg goed waar ik onverminderd aandachtig voor zal blijven, dat is voor mij "gedegen" zelfonderzoek: zo gedegen dat het zichzelf nooit buiten schot zal zetten!
Dat doe ik ook niet, ik ben ook maar bezig om dingen inzichtelijk te maken.
  Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 05:22   #82
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
En hoewel dit misschien tegenstrijdig en warrig mag lijken met wat ik elders schrijf, het komt nochtans wel altijd op hetzelfde neer: het persoonlijke is niet wat je bent, het verschijnt en verdwijnt en zolang dat gezien is en gezien blijft (want het blijft toch verschijnen zolang er lichaam is), is er geen ego aan het roer. En als ego wel weer aan het roer zit, dan is het zaak om dit opnieuw te zien, het persoonlijke spel te doorzien: zien... niet de bijl er in zetten. Alleen ego's hakken er op los.
Amen.
  Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 07:33   #83
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard (...)

Voor wie zich aangesproken voelt, stuiter niet te snel door... time out.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 08:17   #84
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het enige dat nodig is om tot weten te komen is 'zijn'...
'Zijn' weet alles en in 'zijn' vervallen alle vragen en blijft alleen verwondering, bewondering over van wat is...
Marie wordt ff wakker. Ik ben benieuwd of je nog zoveel bewondering hebt als je door 3 man wordt aangevallen, verkracht en voor dood in de bosjes wordt achtergelaten. Je neemt jezelf in de maling. Ik denk dat de kans dat je dan echt wakker wordt vele malen groter is!

Aan de ander kant is zon zin als : Zijn' weet alles en in 'zijn' vervallen alle vragen en blijft alleen verwondering, bewondering over van wat is...

een heel goed begin van weer een nieuw boek over verlichting. Dit zijn wel de zinnen waarmee je mensen de tent in trekt en als je het goed speelt nog geld kan vragen ook.

Succes met je nieuwe job!
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 09:10   #85
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat doe ik ook niet, ik ben ook maar bezig om dingen inzichtelijk te maken.
Dan is het prima, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Amen.
Ja, ik weet het, ieder gek zijn gebrek...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 09:16   #86
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guustflater Bekijk bericht
Dat zou ik ook wel is willen weten, want ik ben ook bezig te ontwaken. Kunnen jullie richtlijnen geven om mij verder te ontplooien met al dan niet een leraar erbij. Zo ja, de welke?
Ik weet niet waarom, ik heb meestal niet zo'n gevoelens, maar bij jou heb ik echt het gevoel dat geen enkele leraar tegen jou opgewassen is. Dus: you are on your own, pal!

Nog een toevoeging:
Je kan bovenstaande als een compliment opnemen, of juist niet. Afhankelijk van hoe je het opneemt, kan je er iets gedegen mee, of juist niet.

En nu...

timeout!
(thks Guido!)

__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 09:21   #87
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
timeout!
Timeout Dorje? En ik had nog zo het idee dat we met zijn allen op weg waren naar een euforisch hoogte punt, een massale doorbraak, of is het toch alleen maar braken
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 11:02   #88
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Timeout Dorje? En ik had nog zo het idee dat we met zijn allen op weg waren naar een euforisch hoogte punt, een massale doorbraak, of is het toch alleen maar braken
Braak maar, ik ga je niet tegenhouden.


Tja, Fer, als je ergens door wil breken: you are on your own, pal. Ik ben hier niet om te breken, noch om te hakken. Dat zal wel een alfa-ding zijn, allesinds geen beta-ding. Ik ben hier om te zeggen wat gezegd kan worden. En als alles gezegd is (tot twintig maal toe), dan ben ik er mee weg. Dankzij de escape-timeout route die Guido mij geeft, nu eens niet op de vlucht.

Er hoeft nergens door gebroken te worden, toch? Het is allemaal maar een spel: stuiterbal! De een speelt het met puntjes, de ander met lappen tekst, de een speelt de autoritaire helpende hand, de ander de zweefteef, de een speelt het alpha, de ander speelt het beta, de een speelt het als mist (onmiddelijkheid zonder voorwaarden), de ander als de flaterende zoeker, ... . Zolang de focus maar niet komt te liggen en blijft liggen op het spel zelf, maar eerder op dat wat speelt, of dat waarin het spel zich voltrekt, of hoe je het kind ook wil aanduiden, dan hoeft er nergens doorgebroken te worden.

Maar, merkwaardig genoeg, er zit wel iets in, in Guido's spel, hij komt zelfs als een engel gezonden, dus ik ga zijn advies voor de verandering eens "proberen" opvolgen (als jullie mij nu eens met rust zouden laten, toch).
WiNk

Hij kan dit opnemen als een compliment, of juist niet. Afhankelijk hoe hij het opneemt, kan hij er iets gedegen mee, of juist niet.



Tot laterz...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 11:14   #89
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Braak maar, ik ga je niet tegenhouden.

Braken is een leuke metafoor

Bij braaksel vraag je je niet af waar het vandaan komt en je gaat het niet analyseren.

Daarom kijk in nooit terug wat ik geschreven heb totaal niet boeiend. Maar goed ik KAN het braken toch niet beletten, ongezond, en braak maar door voor zolang het nodig is. Er moet schijnbaar doorstroming zijn. Mocht iemand zich persoonlijk geraakt voelen door mijn braaksel, nou dat is dan mooi meegenomen! Realiseer je wel dat het niet mijn braaksel is maar braaksel wat bij jezelf een weg naar boven aan het zoeken is.

Tot laaaaaters Dorje
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 11 July 2019, 11:49   #90
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dankzij de escape-timeout route die Guido mij geeft, nu eens niet op de vlucht.
:-)
Fer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.