Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 June 2021, 16:10   #891
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Marie's Subjectieve / Goddelijke hypnose

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Guido, kijk naar sommige mentaal gehandicapte mensen, die weinig herhinneringen hebben en die blijkbaar toch zo gelukkig kunnen zijn...

Die leven volgens mij in de onmiddellijkheid en komen alles behalve doods over...
Een mentaal gehandicapte kan een bewustzijn hebben dat hij nooit heeft verloren, doordat hij mentaal gehandicapt is. Daar hebben we het onlangs nog over gehad, zie > mentaal gehandicapten, kinderen van God.

Maar jouw bewustzijn ligt ondergesneeuwd onder een berg overtuigingen en aannames.
Moet je maar is zien wat jij allemaal toetert zoals op 24 augustus 2020...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik, met mijn, volgens jullie, overtrokken ego ben geen gevaar voor de mensheid; maar jullie met jullie vastaande feiten die het enkel moet hebben van een zogenaamde 'hogere waarheid', jullie zijn een regelrecht gevaar voor de mensheid... Ik herhaal 'brave new world' komt dichterbij... De verdwazing door het menselijk brein en dat, zogezegd, na de uitschakeling van dat menselijke brein terwijl jullie als volleerde slaven aan zijn voeten ligt...
Maar wat men ook schrijft aan jou, niets daarvan dringt door. Daar kan maar één reden voor zijn zoals al eerder aangegeven door forumlid Guido...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Guido welke voorwaarde stel ik???
Ik wil de lucht kennen, begrijpen, zijn... en etc, etc.
Ego wil ontdekken maar niet ont'dekt worden.. dat zijn de voorwaarden die jij zelf in stand houd!

(Subjectieve hypnose.)
Guido's Subjectieve hypnose wil ik ook wel Goddelijke hypnose noemen.
Immers, het feit is dat, hoewel het ego, het 'ik', in werkelijkheid niet 'bestaat' - en hier valt met jou al niet meer normaal meer over te discussiëren, want je houdt stijf vast aan je scheef getrokken Marieiaanse psychologie die je zelf verzonnen hebt - is het ego voor alle praktische doeleinden de zoeker en moet het ego ervan overtuigd worden dat zijn 'bestaan' slechts een kwestie van goddelijke hypnose is.
En zoals ik al eerder schreef kan niemand jou overtuigen van een waarheid die je niet wilt kennen.
Ego wil niet ont'dekt worden. Dat is overduidelijk in jouw geval.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 12 June 2021, 18:31   #892
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Een mentaal gehandicapte kan een bewustzijn hebben dat hij nooit heeft verloren, doordat hij mentaal gehandicapt is. Daar hebben we het onlangs nog over gehad, zie > mentaal gehandicapten, kinderen van God.

Maar jouw bewustzijn ligt ondergesneeuwd onder een berg overtuigingen en aannames.
Moet je maar is zien wat jij allemaal toetert zoals op 24 augustus 2020...

Maar wat men ook schrijft aan jou, niets daarvan dringt door. Daar kan maar één reden voor zijn zoals al eerder aangegeven door forumlid Guido...

Guido's Subjectieve hypnose wil ik ook wel Goddelijke hypnose noemen.
Immers, het feit is dat, hoewel het ego, het 'ik', in werkelijkheid niet 'bestaat' - en hier valt met jou al niet meer normaal meer over te discussiëren, want je houdt stijf vast aan je scheef getrokken Marieiaanse psychologie die je zelf verzonnen hebt - is het ego voor alle praktische doeleinden de zoeker en moet het ego ervan overtuigd worden dat zijn 'bestaan' slechts een kwestie van goddelijke hypnose is.
En zoals ik al eerder schreef kan niemand jou overtuigen van een waarheid die je niet wilt kennen.
Ego wil niet ont'dekt worden. Dat is overduidelijk in jouw geval.
Ego wil inderdaad niet ont-dekt worden want dan zou het verstand van zijn voetstuk vallen en dat verdraagt het verstand, dat het ego geschapen heeft door het zelf van de mensen, het 'ik' van de mensen te misleiden, te corrumperen en te misvormen, om alzo die mensen ondergeschikt te maken aan zijn verstandelijke almacht, niet...
marie is offline  
Oud 12 June 2021, 19:34   #893
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard het relatieve, wat het ego is...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ego wil inderdaad niet ont-dekt worden want dan zou het verstand van zijn voetstuk vallen en dat verdraagt het verstand, dat het ego geschapen heeft door het zelf van de mensen, het 'ik' van de mensen te misleiden, te corrumperen en te misvormen, om alzo die mensen ondergeschikt te maken aan zijn verstandelijke almacht, niet...
Snap je nu zelf niet marie dat er met jou alleen een scheefgetrokken hilarische discussie gevoerd kan worden?
Om een intelligente discussie te voeren moet er onderzocht worden wat, ik dit geval, 'ego' betekend.
Maar wat jou ook aangebracht wordt, jij blijft totaal afwijken van de consensus wat onder ego verstaan wordt. Vandaar noem ik je invalshoek de Marieiaanse psychologie..

Het ego zelf behoort tot de verbeelding. Het ego dat leeft van hoop, denkt dat er op een dag een omstandigheid zal zijn waarin het voor hem mogelijk is te verdwijnen, en juist door deze hoop wordt het absolute ego relatief. Het is door het begrip van het oneindige dat het relatieve, wat het ego is, het 'ik', verdwijnt.

Maar goed, als het moet gebeuren, zal het gebeuren, en alleen het Bestaan weet wat er moet gebeuren. Wat je denkt te zijn, kan je hier niet op voorbereiden, noch jij noch iemand, maar Dat wat het Zelf is weet het beste, en als Genade achter je aan zit, is er geen ontsnapping mogelijk. Zo wordt er gezegd dat als je Genade zoekt, je het niet kunt vinden, maar als Genade achter jou aan zit, is Genade overal!
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 13 June 2021, 10:37   #894
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Genade zit nog niet achter marie aan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
...en als Genade achter je aan zit, is er geen ontsnapping mogelijk. Zo wordt er gezegd dat als je Genade zoekt, je het niet kunt vinden, maar als Genade achter jou aan zit, is Genade overal!
Genade zit nog niet achter marie aan, dat is duidelijk, marie's "instinct" functioneert op het niveau van een sardientje... marie is een sardientje.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 13 June 2021, 13:11   #895
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Snap je nu zelf niet marie dat er met jou alleen een scheefgetrokken hilarische discussie gevoerd kan worden?
Om een intelligente discussie te voeren moet er onderzocht worden wat, ik dit geval, 'ego' betekend.
Maar wat jou ook aangebracht wordt, jij blijft totaal afwijken van de consensus wat onder ego verstaan wordt. Vandaar noem ik je invalshoek de Marieiaanse psychologie..

Het ego zelf behoort tot de verbeelding. Het ego dat leeft van hoop, denkt dat er op een dag een omstandigheid zal zijn waarin het voor hem mogelijk is te verdwijnen, en juist door deze hoop wordt het absolute ego relatief. Het is door het begrip van het oneindige dat het relatieve, wat het ego is, het 'ik', verdwijnt.

Maar goed, als het moet gebeuren, zal het gebeuren, en alleen het Bestaan weet wat er moet gebeuren. Wat je denkt te zijn, kan je hier niet op voorbereiden, noch jij noch iemand, maar Dat wat het Zelf is weet het beste, en als Genade achter je aan zit, is er geen ontsnapping mogelijk. Zo wordt er gezegd dat als je Genade zoekt, je het niet kunt vinden, maar als Genade achter jou aan zit, is Genade overal!
De genade is overal Darsho en mijn zelf, mijn 'ik' laat zich niet misleiden door verstandelijke nonsens noch verstandelijke definities die zogezegd de waarheid prediken terwijl ze er mijlenver van verwijderd zitten...
marie is offline  
Oud 13 June 2021, 13:33   #896
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
De genade is overal Darsho...
Ben ik met je eens, ook een sardien die een sardienbesef heeft kan op God's genade rekenen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 20 June 2021, 20:33   #897
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Een eenvoudig voorstel om al dat gehouwehoer over niet 'ik', wel 'ik', 'hebben', en/of liever 'zijn' uit de weg te gaan zou kunnen bestaan in het inzien dat alleen datgene wat de grens van de dood overschrijdt blijvend waarde heeft...
marie is offline  
Oud 20 June 2021, 21:01   #898
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard marie's conceptuele 'ik'-component is OK

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Een eenvoudig voorstel om al dat gehouwehoer over niet 'ik', wel 'ik', 'hebben', en/of liever 'zijn' uit de weg te gaan zou kunnen bestaan in...
Wat dacht je van een geconverteerd / omgezet 'ik'?
Immers, als je over Realiteit praat, heb je de Realiteit omgezet in een concept. Realiteit, als woord, is een concept. Werkelijkheid, als Werkelijkheid, is niet iets waar je aan kunt denken. Als je de Werkelijkheid bent, kun je niet over Werkelijkheid praten. Dus op het moment dat je ergens over praat of denkt, is het fenomenaal en dus conceptueel.

Zie ook wat ik al schreef op 6 nov. 2014...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
En bij mij weten was Boeddha niet bezig met ego-loos zijn of proberen dat te zijn etc.

Vanuit neo-advaita invalshoek een citaat:

"According to Ramesh, many spiritual Masters instruct their disciples to "kill the ego" which results in a lot of confusion. In striking contrast, the point of his teaching was that it 'converts' the ego. With this teaching it can be observed, from one's own personal experience, the simple truth as enunciated by the Buddha that "Events happen, deeds are done, but there is no individual doer thereof."

bron
Vertaald voor jou in NL is dat...
Citaat:
"Volgens Ramesh instrueren veel spirituele meesters hun discipelen om 'het ego te doden', wat tot veel verwarring leidt. In opvallend contrast hiermee was het punt van zijn leer dat het het ego 'bekeert'. Met deze lering kan worden waargenomen , uit eigen persoonlijke ervaring, de simpele waarheid zoals verkondigd door de Boeddha dat "Gebeurtenissen gebeuren, daden worden gedaan, maar er is geen individuele doener ervan."
Dus je mag je conceptuele 'ik'-component behouden marie, voelt dat niet goed?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 20 June 2021, 21:44   #899
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Wat dacht je van een geconverteerd / omgezet 'ik'?
Immers, als je over Realiteit praat, heb je de Realiteit omgezet in een concept. Realiteit, als woord, is een concept. Werkelijkheid, als Werkelijkheid, is niet iets waar je aan kunt denken. Als je de Werkelijkheid bent, kun je niet over Werkelijkheid praten. Dus op het moment dat je ergens over praat of denkt, is het fenomenaal en dus conceptueel.

Zie ook wat ik al schreef op 6 nov. 2014...

Vertaald voor jou in NL is dat...

Dus je mag je conceptuele 'ik'-component behouden marie, voelt dat niet goed?
Het gaat niet om 'ik' of niet 'ik' ; het gaat niet of we iets kunnen 'hebben' of zelfs maar iets kunnen 'zijn'...
Het gaat om wat is, en dat 'is' blijft door de dood heen...

Alles dat vorm is, alles dat tijdelijk is... dat alles verdwijnt...
Maar wat is, is...

Darsho, wat blijft door de dood heen??? Daar draait het om...
marie is offline  
Oud 21 June 2021, 01:23   #900
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Wedergeboorte is geen theorie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Darsho, wat blijft door de dood heen??? Daar draait het om...
Het 'ik' blijft niet door de dood heen.
Als het je gegeven is, als je spirituele lijnen hebt, zou je 'ik' al gestorven moeten zijn voor je fysiek sterft.
Zo schreef ik al op 5 september 2020...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Jake Sully: The Na'vi say, that every person is born twice. The second time, is when you earn your place among the people... forever.

bron.
Maar jij hebt natuurlijk geen enkel idee waar die zin uit die prachtige Avatar film over gaat marie.
Op 9 oktober 2016 schreef ik ook al dit...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht

"Wedergeboorte is geen theorie die we kunnen leren. Het is een natuurlijke gebeurtenis die plaatsvind wanneer God het wil. Het enige wat we kunnen doen is ons op deze verlichting voorbereiden door onze hartstochten meester te worden en alles te aanvaarden wat het noodlot ons brengt. Voor een mens met visie zijn alle dingen goed, al zien andere mensen ze als slecht. Zijn kennis van God schenkt hem het vermogen om, zelfs wanneer hij door anderen verkeerd wordt behandeld, Goedheid aan het werk te zien. Zij die zijn wedergeboren leven reeds in het koninkrijk van de hemel."

Hermes Trismegistus.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.