Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 July 2013, 22:47   #901
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
ben jij de norm?
hou eens op zeg om jouw makke over anderen heen te leggen.
als jij ervoor kiest om bio-industrie-dieren te eten dan doe je dit.
of je neemt je verantwoordelijkheid en dan doe je het niet.
maar ga in beide gevallen niet lopen zeiken tegen anderen.

ik voel me zo onderhand een top-crimineel als ik een dier/mens in nood zou helpen als ik hier dit topic lees.
Het is slechts hoe ik het zie. Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor.
Hoe je het ook wendt of keert: in natuurlijke omstandigheden worden er van alle dieren te veel exemplaren geboren en de natuur steekt zo in elkaar dat de zwakkere exemplaren dienen te overlijden. Zodat een gezonde populatie overblijft. De mens verstoort dat systeem.

Ik heb de natuur niet bedacht hoor. Ik probeer slechts attent te maken op hoe deze werkt.
Freerider is offline  
Oud 20 July 2013, 23:11   #902
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

tis ok (n)iets
misschien
kweetniet

tussen de liefde en de leegte
glans is offline  
Oud 20 July 2013, 23:14   #903
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
tis goed (n)iets
misschien
kweetniet

tussen de liefde en de leegte
Als je maar ziet dat het mijn mening is en dat ik het niet ben. Verder ga ik ook Lenie van t Hart bellen als ik zo' n ****** zie. Maar die ik zag waren dood, daar hielp geen Lenie'tje lief meer aan.
Freerider is offline  
Oud 21 July 2013, 00:46   #904
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is jouw interpretatie, jouw beleving, en hoe jij het ervaart Sterre.
Wat jij boeiend vindt, kan voor een ander totaal oninteressant zijn, en wat een ander interesseert kan voor jou iets zijn wat niet boeiend is.
Het is een kwestie van voorkeur, en het is een vorm van verdelen in boeiend of niet boeiend. Hokjes denken.
Het is jouw mening.
Dat is wat ik bedoelde. Interpretaties zijn persoonlijk (net als gevoel voor een bepaald type humor) en we maken ons daar als mens allemaal al gauw 'schuldig' aan: hokjesdenken. Niet erg, als je je daar maar bewust van bent. Ieder zijn/haar ding ;)
..... of moment, want ik realiseer me dat ik net zo veranderlijk kan zijn als het weer al naar gelang mijn stemming is (en ik weet dat mijn melige - of andere - stemming soms ook voor buitenstaanders niet te vatten valt).

Als we ons best een beetje doen begrijpen we uiteindelijk denk ik wel wat de ander bedoelt.

Zolang we mensen maar niet identificeren met hun mening of hun gevoel voor humor (is denk ik ook weer wat jij en Niets bedoelen te zeggen in de bovenstaande reacties).
Sterre is offline  
Oud 21 July 2013, 01:02   #905
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
inderdaad daar gaat het om.
het verhaal van de vlinder wat Renoir aanhaalt toont dat goede bedoelingen niet altijd goed uitpakken.
dit is ook mijn ervaring.
en maakt handelen soms lastig...ik kan niet weten of ik ergens goed aan doe...ook niet als ik mijn hart volg...dat klinkt mooi...maar wat als ik een situatie en/of een ander hiermee benadeel...dan had ik liever niet mijn hart gevolgd en misschien beter naar mijn verstand kunnen luisteren.
kweetniet.
Ik denk ook dat we niet altijd in moeten willen grijpen in het leven van andere levende wezens: soms is het gewoon wat het is. We zijn goddelijke wezens, maar niet God (of de voorzienigheid) in vol ornaat: dwz als mens kunnen we in ons eentje niet de hele schepping onder controle hebben. En niet kiezen is soms ook een keuze denk ik. Twijfelen we als mens allemaal niet zo nu en dan? Zolang de keuze maar gemaakt wordt vanuit ons hart (en zonodig in samenspraak met ons verstand) doen we toch het beste wat we op dat moment kunnen?

En ja, als mijn keuken volloopt met mieren doe ik daar iets aan (hoe schijnheilig dat ook mag lijken, maar het is wel 'menselijk'). En als ik op een natuurfilm een leeuw een klein hertje zie doden vind ik het afschuwelijk om te zien, maar weet ik dat dat wel deel van de natuur is en dat het beter om dát te aanvaarden.
Sterre is offline  
Oud 21 July 2013, 09:12   #906
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Dat is wat ik bedoelde. Interpretaties zijn persoonlijk (net als gevoel voor een bepaald type humor) en we maken ons daar als mens allemaal al gauw 'schuldig' aan: hokjesdenken. Niet erg, als je je daar maar bewust van bent. Ieder zijn/haar ding ;)
..... of moment, want ik realiseer me dat ik net zo veranderlijk kan zijn als het weer al naar gelang mijn stemming is (en ik weet dat mijn melige - of andere - stemming soms ook voor buitenstaanders niet te vatten valt).

Als we ons best een beetje doen begrijpen we uiteindelijk denk ik wel wat de ander bedoelt.

Zolang we mensen maar niet identificeren met hun mening of hun gevoel voor humor (is denk ik ook weer wat jij en Niets bedoelen te zeggen in de bovenstaande reacties).
Ja, wij zeggen allebei hetzelfde.

Wat het voordeel van zo een forum kan zijn, is als mensen oprecht met zelfonderzoek bezig zijn, elkaar erop attent kunnen maken op de momenten van in valkuilen stappen, en in blinde vlekken verkeren.

Wat voor mij nu de vraag is: Wat bewoog je om te reageren, en te zeggen dat het niet boeiend is, wat onder de Avatar staat?
Dan komt vervolgens ook de vraag voor mij: Waarom ging ik vervolgens daar op in, op jouw stelling dat het niet boeiend is?

Zelfonderzoek is voor mij continue attent op zijn, op mijn reacties, mijn verborgen intenties, en wat in de diepte plaats vindt, om vervolgens mij te doen reageren of niet.

Dat het niet boeiend is wat onder de Avatar staat gaan wij nu niet meer bespreken, want wij hebben nu uitgepraat, toch?.
Wat voor jou boeiend is hoef voor mij niet te zijn, en andersom. En dat is ook afhankelijk van de bui.
Maar buien zeggen iets over behoeftes, en die zijn in mijn beleving van groot belang om te leren kennen.

Fijn je te lezen hier Sterre..
Mihaela is offline  
Oud 21 July 2013, 09:22   #907
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht

En ja, als mijn keuken volloopt met mieren doe ik daar iets aan (hoe schijnheilig dat ook mag lijken, maar het is wel 'menselijk'). En als ik op een natuurfilm een leeuw een klein hertje zie doden vind ik het afschuwelijk om te zien, maar weet ik dat dat wel deel van de natuur is en dat het beter om dát te aanvaarden.
Hier ben ik een tijdje mee bezig, eigenlijk vanaf dat het zo warm is geworden. Ik ben ergens ook dankbaar voor het verschijnsel, want ik leer heel veel over mijn schijnheiligheid. Ik beschouw mezelf als een mens die om dieren geeft, alsnog eet ik vlees.
Ook met de mieren nu, zoek ik naar een manier om te begrijpen hoe ik ze buiten de deur zou kunnen houden, en of het een manier bestaat waarbij ze niet dood hoeven.
Ik zie het voor mezelf niet als excuus: dat wel menselijk is wat ik doe, maar simpelweg dat ik een schijnheilig schepsel ben, die niet in staat is om in harmonie met andere dieren en insecten te leven.
Vanuit hier, door mezelf onder ogen te zie precies zoals ik nu in het leven sta op dit moment, kan ik me alleen er voor openen om te leren, en te ontwikkelen.
Geen excuus zoeken, de realiteit zien zoals het is, en daar vanuit mogelijk anders leren in het leven staan, en ten midden van andere leven om me heen in contact zijn met het leven.
Ieder keer als ik me nu vertederd voel door een kind, of een prachtig dier, of een mooie libelle die laatst op mijn knie landde en daar een hele tijd bleef, vraag ik me af: Als ze massaal in ''mijn territorium'' zouden komen, zal ik ze ook doden, of verwijderen?
Dat ik niet over na denk, en de leed in andere landen niet zie betekent het niet dat ik daar niet voor verantwoordelijk ben??!!!!
Dat ik de insecten op wie ik stap als ik wandel, niet zie, betekent niet dat ik ze niet verpletterd heb.
Dat ik de vlees in de winkel koop, betekent niet dat de dieren die ik op eet ooit niet leven waren.
Dat door mijn levensstijl verschillen in de wereld zijn, en mensen verhongeren in andere landen, of sterven omdat ze geen water hebben, betekent niet dat ik daar geen verantwoordelijkheid in heb?

Je kan zeggen: Gossie, als je zo denkt dan heb je toch geen leven meer?
Mijn vraag is: Is dit wat je nu hebt een leven in harmonie met de dieren, en de insecten, en de omgeving, en met allen mensen op de wereld?

Mijn leven nu is niet in harmonie met het leven om me heen...

Wijziging aangebracht door Mihaela op 21 July 2013 om 09:59.
Mihaela is offline  
Oud 21 July 2013, 23:39   #908
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ik denk ook dat we niet altijd in moeten willen grijpen in het leven van andere levende wezens: soms is het gewoon wat het is. We zijn goddelijke wezens, maar niet God (of de voorzienigheid) in vol ornaat: dwz als mens kunnen we in ons eentje niet de hele schepping onder controle hebben. En niet kiezen is soms ook een keuze denk ik. Twijfelen we als mens allemaal niet zo nu en dan? Zolang de keuze maar gemaakt wordt vanuit ons hart (en zonodig in samenspraak met ons verstand) doen we toch het beste wat we op dat moment kunnen?

En ja, als mijn keuken volloopt met mieren doe ik daar iets aan (hoe schijnheilig dat ook mag lijken, maar het is wel 'menselijk'). En als ik op een natuurfilm een leeuw een klein hertje zie doden vind ik het afschuwelijk om te zien, maar weet ik dat dat wel deel van de natuur is en dat het beter om dát te aanvaarden.
dankjewel voor je reactie Sterre.
de vragen die je stelt laat ik even voor wat ze zijn.
eigenlijk geef je bij iedere vraag zelf al een antwoord :)

wat maakt dat je zegt dat wij goddelijke wezens zijn?
het is iets wat vaak (en soms ook snel) beweerd wordt, maar hoe weet je dit?
glans is offline  
Oud 22 July 2013, 23:19   #909
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
De kwestie hield mij eerlijk gezegd allang al niet meer bezig. IK ging in op een reactie van jou. Verder heb ik mijn mening geventileerd hier en op andere draadjes. Maar in tegenstelling tot wat sommigen denken indentificeer ik me niet met mijn mening. Ik sta qua mening in de kwestie van de ban haaks op Esje en Nadje. Dat zij zo. Nadje (en anderen) denken A, ik denk B. Sja, veel meer ken ik er niet mee. Ik heb geen nieuwe argumenten gezien die mijn denken deed veranderen. Dus blijf ik bij mn orginele denkbeelden. .
Is het hebben van een mening/overtuiging en daar dan ook nog eens aan willen vasthouden, niet per definitie een kenmerk van identificatie?
Nadje is offline  
Oud 22 July 2013, 23:29   #910
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Is het hebben van een mening/overtuiging en daar dan ook nog eens aan willen vasthouden, niet per definitie een kenmerk van identificatie?
Nee. Ik heb een mening over de desbetreffende kwestie (de ban). Ik heb deze ook elders uitgebreid besproken en tegen het licht gehouden. Mijn ratio heeft een conclusie getrokken. Ik ben niet mijn hersens, dus waarom zou ik mij er mee indentificeren?

Geen mens is zonder mening. Anders kom je in dat geleuter van Aart terecht die van mening is dat hij geen mening heeft. En dit hele forum vol schrijft met meningen.

Dit ga je vanzelf doorzien als je weet wat je werkelijk bent.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.