Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 June 2021, 12:19   #901
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Snap je nu zelf niet marie dat er met jou alleen een scheefgetrokken hilarische discussie gevoerd kan worden?
Om een intelligente discussie te voeren moet er onderzocht worden wat, ik dit geval, 'ego' betekend.
Maar wat jou ook aangebracht wordt, jij blijft totaal afwijken van de consensus wat onder ego verstaan wordt. Vandaar noem ik je invalshoek de Marieiaanse psychologie..

Het ego zelf behoort tot de verbeelding. Het ego dat leeft van hoop, denkt dat er op een dag een omstandigheid zal zijn waarin het voor hem mogelijk is te verdwijnen, en juist door deze hoop wordt het absolute ego relatief. Het is door het begrip van het oneindige dat het relatieve, wat het ego is, het 'ik', verdwijnt.

Maar goed, als het moet gebeuren, zal het gebeuren, en alleen het Bestaan weet wat er moet gebeuren. Wat je denkt te zijn, kan je hier niet op voorbereiden, noch jij noch iemand, maar Dat wat het Zelf is weet het beste, en als Genade achter je aan zit, is er geen ontsnapping mogelijk. Zo wordt er gezegd dat als je Genade zoekt, je het niet kunt vinden, maar als Genade achter jou aan zit, is Genade overal!
Nogmaals, je blijft in woordenkramerij steken, Darsho. Je blijft vastzitten in platgetreden paden, door anderen voor jou betreden... en wat hebben al die paden bewezen??? Niets en dus dat het gewoon tijdverlies is om daarin te blijven hangen...
Op weg kunnen ze op een bepaald ogenblik je helpen tot dieper inzicht te komen, maar ze zijn niet de uitweg...
marie is offline  
Oud 21 June 2021, 12:20   #902
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Genade zit nog niet achter marie aan, dat is duidelijk, marie's "instinct" functioneert op het niveau van een sardientje... marie is een sardientje.
En darsho, nog meer zever voorhanden???
marie is offline  
Oud 21 June 2021, 12:25   #903
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Het 'ik' blijft niet door de dood heen.
Als het je gegeven is, als je spirituele lijnen hebt, zou je 'ik' al gestorven moeten zijn voor je fysiek sterft.
Zo schreef ik al op 5 september 2020...


Maar jij hebt natuurlijk geen enkel idee waar die zin uit die prachtige Avatar film over gaat marie.
Op 9 oktober 2016 schreef ik ook al dit...
Als het 'ik', zoals je zegt niet blijft door de dood heen, maar als blijkt dat het 'ik' de enige weg is om jou wel te kunnen doen inzien wat er blijft door de dood heen...
Welke dwaas zou ik zijn om het, voor het zijn volledige werking heeft gedaan buiten spel te zetten???
En kom nu niet af met de woorden van de ene of andere geleerde die in dit aardse rijk blijft rondzwalpen... God heeft je, hier op aarde, jezelf gegeven, gebruik het...
marie is offline  
Oud 21 June 2021, 12:30   #904
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En darsho, nog meer zever voorhanden???
Zeg Marie, jij die houdt van discuteren en je tijd als gepensioneerde toch moet doorbrengen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik hou van discuteren over van alles en nog wat en zeker over discuteren over de diepste roerselen van het bestaan, van eigen zijn... Wil dat zeggen dat ik nog innerlijke problemen heb???
Ik moet, als gepensionneerde mijn tijd toch doorbrengen....
En zoveel inzicht hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zie dan ook niemand hier het stadium van ego-putje overstijgen, ook zij die erbij zweren dat hun ego niet zou bestaan of er niet toe zou doen...
Weet jij geen manier om nieuwe forumleden aan te trekken?
De mensheid is in de greep van ego en bewustwording is dan ook dringend nodig.
Wij hier op het forum kunnen daarbij helpen, maar er daagt geen zoeker op.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 21 June 2021, 12:33   #905
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zeg Marie, jij die houdt van discuteren en je tijd als gepensioneerde toch moet doorbrengen...

En zoveel inzicht hebt...

Weet jij geen manier om nieuwe forumleden aan te trekken?
De mensheid is in de greep van ego en bewustwording is dan ook dringend nodig.
Wij hier op het forum kunnen daarbij helpen, maar er daagt geen zoeker op.
Inderdaad, je hebt nog meer zever voor handen...
marie is offline  
Oud 21 June 2021, 12:37   #906
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zie ook wat ik al schreef op 6 nov. 2014...
Citaat:
"Volgens Ramesh instrueren veel spirituele meesters hun discipelen om 'het ego te doden', wat tot veel verwarring leidt. In opvallend contrast hiermee was het punt van zijn leer dat het het ego 'bekeert'. Met deze lering kan worden waargenomen , uit eigen persoonlijke ervaring, de simpele waarheid zoals verkondigd door de Boeddha dat "Gebeurtenissen gebeuren, daden worden gedaan, maar er is geen individuele doener ervan."
Ramesh, geeft op deze wijze herhaaldelijk te kennen, er niets van te hebben begrepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht

Dus je mag je conceptuele 'ik'-component behouden marie, voelt dat niet goed?
Het 'ik' behoort onderdeel te zijn van gedegen zelfonderzoek. Ook dat deel dus dat besluit 'het' te onderzoeken moet zelf onderdeel zijn van dat onderzoek. Dat is al lastig te doen laat staan dat het 'ik' toestaat dat er aan zijn fundamenten wordt geschud.
 
Oud 22 June 2021, 00:14   #907
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ramesh, geeft op deze wijze herhaaldelijk te kennen, er niets van te hebben begrepen.
Ander plaat graag, jij blijft weer hangen, maar dat is eigen aan autisme snap ik intussen.
Zie mijn doorlichting van je aandoening > Laurens' autisme doorgelicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
...Dat is al lastig te doen laat staan dat het 'ik' toestaat dat er aan zijn fundamenten wordt geschud.
Kijk, en hier komt de Wim Hof methode van pas, daarmee kan nog is aan de fundamenten van het 'ik' geschud worden. Voor een type als marie dan wel te verstaan, want jij met je spectrum autisme hebt een aangeboren 'afwijking', daar is niets aan te doen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 27 June 2021, 13:36   #908
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Ramesh is een ware wijze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ramesh, geeft op deze wijze herhaaldelijk te kennen, er niets van te hebben begrepen.
Beste Laurens, het gedachtengoed dat je erop nahoudt deugt niet...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zoals ik al schreef vroeg ik aan François, voor ik wat over Ramesh vertelde, wat hij zag over het muurtje en hij zei: 'Ramesh is een ware wijze'.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 27 June 2021, 16:09   #909
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Beste Laurens, het gedachtengoed dat je erop nahoudt deugt niet...
Het gaat dan ook niet 'om' of 'over' mijn gedachtengoed. Hier wordt van alles geschreven dat nauwelijks of niks met gedegen, deugdelijk dan wel gewoon zelfonderzoek te maken heeft. Ook mijn mening wordt hier gedeeld en is niets méér waard dan andere meningen. Verder kan Balsekar heel goed een wijs man zijn alsook in staat zijn zeer wijze adviezen te geven. Overeind blijft dat wat hij te zeggen heeft geen raakvlak heeft met datgene wat hier aangeboden wordt, te weten gedegen zelfonderzoek, gestoeld op advaita (dus niets uitstaande heeft met zijn neo advaita). Eveneens heeft al hetgeen jij hier inbrengt niets te maken met dat gedegen zelfonderzoek. Ik ontkom er niet aan daarop te wijzen, waarvoor je inmiddels blijkt Oost-Indisch doof te zijn.

Ik heb geen zin meer in al dat gebazel en verwijder de quotes die niets met zelfonderzoek te maken hebben maar waar alleen getracht wordt anderen de maat te nemen. Dan wel enkelen die ooit een ontboezeming gedaan hebben daarmee aan zeggingskracht de wind uit de zeilen te halen.

Het behoeft geen betoog dat dit egogedrag is van een nogal laag allooi.
 
Oud 28 June 2021, 10:00   #910
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
God heeft je, hier op aarde, jezelf gegeven, gebruik het...
Heb jij je gedachten al is op Waarheid onderzocht marie?

Het idee van 'ik' komt voort uit de hoop jezelf te leren kennen en wanneer deze hoop verdwijnt, verdwijnt het 'ik'. Zonder hoop, geen "ik". Jezus noemt dit "de donkere nacht van de ziel", wanneer alle hoop verdwijnt, alle betekenis, alle doel, wanneer je je ervan bewust wordt dat de wereld je niet gelukkig kan maken. Dan vernietigt een holocaust, die het besef hiervan is, dit idee van afscheiding. En alleen dit bewustzijn is de Genade, die door niemand kan worden bereikt.

Genade rukt je ondanks jezelf weg. Je kunt er niets voor of tegen doen. Het kent jou niet. Het is absoluut genadeloos, klaar om te verslinden. Het oneindige is altijd aanwezig, maar alleen wanneer dit pantser, dit idee van afscheiding, verzwakt, grijpt Genade je. De meeste mensen ervaren de donkere nacht van de ziel als een diepe depressie, een totale leegte van alle zintuigen, alle ideeën. In deze leegte van betekenis en doel wordt de persoon uitgeroeid. Dit is Genade.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.