Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 December 2014, 14:00   #921
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor degenen die daar geloof aan toekennen valt er een heleboel uit te kleden en dat is niet facultatief maar moet gedaan worden.
De vooraf aan de uitslag van een gedegen zelfonderzoek vooruitlopende mededeling dat er niks is om uit te kleden dat is nou niet bepaald een motivatie om er aan te beginnen, wél?

Ik zie dit als wijsneuzerigheid, zo van kijk mij dat allemaal eens 'weten', ga je die kennis maar snel eigen maken en het probleem is opgelost. Dienstbaar is het niet

Het doet me toch ook ook denken aan het zogenaamde werken met goddelijke universele energie. Je hoeft niets meer te sturen of te wensen als je inziet dat je de energie/verbinding al bent. Tot je zo ver bent moet je dat wel eerst ondergaan en onderzoeken. Het helpt idd niet om dat bij aanvang van het onderzoek te zeggen dat het zo is, je moet het zelf ontdekken. Velen blijven hangen in het geloof van handvatten en de rest van de tools. Die kun je op een gegeven moment gewoon weggooien als je dat geloof kunt doorbreken en inzien.
Ulla is offline  
Oud 21 December 2014, 14:04   #922
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
ok; dank je.
Graag gedaan.
moi is offline  
Oud 21 December 2014, 14:08   #923
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Lange of meer omslachtige verklaringen, ook die van mij overigens, triggeren dat geloof. Er kan van alles in gezien en geduid worden, merk ik nu. Wij zijn (in wezen) God, alleen ego ziet dat niet in dus krijg je afscheiding.
Ja. Dus zit je op een forum als dit in een eeuwigdurende babylonische spraakverwarring. Spreek je vanuit ego redenerend, dan krijg je een heel ander gezichtsbeeld dan als je vanuit eenheid redeneert.

Net zoals ik jouw huis van de voor en van de achterkant kan bekijken.
Ik zie twee verschillende beelden die ik voor waarheid hou.
Maar het is wel hetzelfde huis?

Citaat:
Heer, ik ben niet waardig dat Gij tot mij komt, maar spreek slechts 1 woord en ik zal gezond worden.
Deze zin leest dus vanuit ego heel anders dan vanuit eenheid. Dat is wat ik de gelaagdheid noem van de bijbel. Je zult eerst je waarnemerspositie moeten veranderen om te kunnen 'zien' wat ik zie.
Net zoals ik om jouw huis heen moet lopen om de achterkant te zien. Maar toch hetzelfde huis.
Theo is offline  
Oud 21 December 2014, 14:08   #924
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Graag gedaan.
Nog meer ego's die gepleased willen worden?
Rennie is offline  
Oud 21 December 2014, 14:13   #925
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je dient de tekst met andere ogen te lezen, Nadje. God neemt geen ego op in zijn rijk. Dus zolang de mens nog in egoland zwerft, dan is er geen plaats in Gods rijk.

Doch, het is uiteraard niet God die de egomens de toegang ontzegt. Dat is de egomens zelf! Hij hoeft slechts zijn idiote geloof in het ego op te geven en hij zal terstond worden opgenomen. Je hoeft er niet eens fysiek voor dood te gaan, wat wil je nog meer?
OK, ik begrijp wat je bedoelt. ik zou alleen zeggen, hij is al opgenomen in God ' rijk, maar weet/ziet dat (nog) niet. Maar goed, dat is maar hoe je het formuleert.
Nadje is offline  
Oud 21 December 2014, 14:17   #926
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het doet me toch ook ook denken aan het zogenaamde werken met goddelijke universele energie. Je hoeft niets meer te sturen of te wensen als je inziet dat je de energie/verbinding al bent. Tot je zo ver bent moet je dat wel eerst ondergaan en onderzoeken. Het helpt idd niet om dat bij aanvang van het onderzoek te zeggen dat het zo is, je moet het zelf ontdekken. Velen blijven hangen in het geloof van handvatten en de rest van de tools. Die kun je op een gegeven moment gewoon weggooien als je dat geloof kunt doorbreken en inzien.
Het maakt mij niet uit met welke sturende energie, waarheidlievend, ego of god je aangedreven bent wanneer je je maar datgene realiseert 'wat' je bent. Dat wat je bent 'Waarheid' is universeel en niet langer subjectief meer aangedreven. Zijn er, gerealiseerd zijnde, dominante egokenmerken te bespeuren is er toch ergens iets niet helemaal goed gegaan. Daarom ben en blijf ik voorstander de weg van gedegen zelfonderzoek te gaan.

Inderdaad.

1. Wanneer je een boek gaat lezen of een film gaat zien moet je vooral om te demotiveren het te lezen of te zien het plot gaan vertellen. Zo ook zeggen wat de resultaten van gedegen zelfonderzoek vooraf afkondigen demotiveert het alsnog doen van dat onderzoek.

2. Advaita is geen geloof geen leer het is een hulpmiddel, een tijdelijke kruk om aan de wilgen te hangen als het onderzoek is afgerond, het is niet nodig het met je mee te slepen.
Rennie is offline  
Oud 21 December 2014, 14:19   #927
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nog meer ego's die gepleased willen worden?
Jij ?
Wil je ook een aai over je bolletje?
Nou hier dan,

Graag gedaan.KiSs
moi is offline  
Oud 21 December 2014, 14:21   #928
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Jij ?
Wil je ook een aai over je bolletje?
Nou hier dan,

Graag gedaan.KiSs
Hier werkt het principe ego ziet ego Moi.
Rennie is offline  
Oud 21 December 2014, 14:25   #929
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hier werkt het principe ego ziet ego Moi.
Precies en ze weet het ook nog, zei ze tegen ego Renoir.
moi is offline  
Oud 21 December 2014, 14:29   #930
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
OK, ik begrijp wat je bedoelt. ik zou alleen zeggen, hij is al opgenomen in God ' rijk, maar weet/ziet dat (nog) niet. Maar goed, dat is maar hoe je het formuleert.
Ik hecht aan de formulering omdat dat aangeeft uit welke hoedanigheid je spreekt. Ik ga uit van de tweeledigheid van de mens. Enerzijds het eenheidsbewustzijn en anderzijds het egobewustzijn. Dus afhankelijk van je eigen positie ga je 'zien'.

Ik zie geen enkele reden om bijbelse teksten nog vanuit egobewustzijn te verklaren. En dat heeft alles te maken met de innerlijke transformatie, zodat het niet alleen een ideetje in het hoofd blijft.
Theo is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.