27 July 2013, 12:55 | #941 | ||||
In memoriam
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
27 July 2013, 13:07 | #942 |
In memoriam
|
Dansen in de regen.
Als ik zo naar buiten kijk en buienradar moet geloven, dan komt er zo een enorme bui deze kant op. Ik zit toch al/nog in de bikini, dus ik ga me opmaken voor even lekker dansen in de regen. Ik ga de handdoeken vast klaar leggen. Ik heb Rob ook uitgenodigd oim lekker samen met mij in de regen te gaan dansen,maar hij is nog niet echt enthousiast. Wie doet ermee?? Yoehoe.....
|
27 July 2013, 13:38 | #943 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
27 July 2013, 14:04 | #944 |
In memoriam
|
Het was heerlijk. Zelfs Rob zo gek gekregen. We zijn heerlijk opgefrist.
|
27 July 2013, 14:14 | #945 |
Vicaris
|
|
27 July 2013, 14:16 | #946 |
Actuaris
|
|
27 July 2013, 14:48 | #947 | |||
Kasuaris
|
Citaat:
Zoals bv 'toevallig' het vinden van een gedicht die 'toevallig' heel erg passend is met de situatie. Als jij je bewust afvraagt of zo een gedicht jouw kant aansterkt, kan je ook ontdekken dat jij dus onbewust naar iets grijpt wat je mening vervolgens bijvalt. Het gedicht zegt weer: Ik bent Ok! Ook al is het gedicht uit vrijheid geschreven, jouw onbewuste intentie waaruit je het gedicht plaatste doet de waarde van het gedicht in het niets verdwijnen. Maar ik begrijp hieruit dat jij niet zo ver bij jezelf op zoek gaat, naar bewuste en onbewuste intenties. Mogelijk kijk ik anders naar.. Citaat:
Bij jou komt op mij inderdaad over alsof jij, zoals Niets trouwens ook, gewoon iets zegt wat niet door ieder cel van je wezen doordrongen is, daardoor blijft een vorm van theorie, en jezelf hypnotiseren. Citaat:
Ik heb bv een collega die heel jaloers gedrag laat zien naar bepaalde type dames. Een keer sprak ik haar op aan, omdat wij een beetje vriendinnetjes aan het worden waren, ze keek me zo verbaasd aan, en ze zei: ''Ik heb geen botje jaloezie in mijn lijf..'' Haar gedrag, en opmerkingen zijn voor mij zo super duidelijk, maar ik weet dat zij dat nooit zou gaan herkennen. Wat te doen? Ik voel geen behoefte meer om met haar close om te gaan, ik geef nog steeds om haar, maar als zij haar gedrag zo ontkent, kan ik simpelweg niets meer mee. Zo bij jou ook Nadje, ik zie bij jou zo duidelijk je gedrag, en jij hebt daar geen herkenning bij, het beste is om het te laten voor mij dus.. Ik kijk anders naar mijn reacties en impulsen dan jij, dat is me nu duidelijk. Het gevolg is afstand voor mij, want bewustwording en zelfkennis hebben voor mij totaal een ander gezicht dan dat wat jij hier laat zien. Wat ik wel zie is dat jij bereid bent om mee te kijken. Dat is zeker duidelijk. Wat ik verder zie is dat tussen ons duidelijk een té grote afstand is van hoe wij onszelf zien, en dat dat niet te overbruggen valt. Wij kunnen met elkaar in gesprek, en soms een beetje dollen, maar daar blijft erbij, en dat is voor mij oppervlakkig, want mijn belangstelling gaat naar oprechte onderzoek, en ik meen jou niet te zien doen. Niet dat je niet wilt, maar omdat jij jezelf hebt gehypnotiseerd met de gedachten dat het Ok is zoals het is. Dus het beste is om het zo te laten Nadje, waarom jou op dingen blijven attenderen waarin jij je nooit in zou gaan herkennen? Dat is me nu al duidelijk, het zal dit gesprek keer op keer in herhaling gaan, als ik jou ergens op attendeer, dus zinloos!. Wat ik wel zie bij mezelf, tijdens dit gesprek, is voor mij nu wat ik kan onderzoeken. Omdat ik geen wisselwerking ervaar, wegens onze zo verschillende kijk op zelfkennis, laat ik het hier bij, ik voel geen behoefte om hier verder iets over te delen. |
|||
27 July 2013, 14:55 | #948 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Ik neem zo duidelijk waar, de stroming van onbewuste intenties die men tot reacties zet, ik kan alleen maar leren om het te laten, en alleen te delen met mensen die dezelfde kijk op hebben, anders voelt het als dweilen met de kraan open voor mij... Hoe is het met je trouwens? |
|
27 July 2013, 14:58 | #949 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
|
|
27 July 2013, 15:02 | #950 |
Kasuaris
|
|