Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 July 2013, 14:05   #951
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat weet ik dat het voor jou oprecht is Esradha, maar mijn kijk op de reacties onderling, die plaats vinden op het forum, is zo afwijkend blijkt, dat het voor mij geen zin meer heeft om te noemen hoe ik het zie.
Ik neem zo duidelijk waar, de stroming van onbewuste intenties die men tot reacties zet, ik kan alleen maar leren om het te laten, en alleen te delen met mensen die dezelfde kijk op hebben, anders voelt het als dweilen met de kraan open voor mij...

Hoe is het met je trouwens?
Dank je voor je vraag. Het gaat vooruit, maar ik heb nog wel de hele dag hoofdpijn. Met name fysieke inspanning geeft nog snel verergering van die hoofdpijn. Duizeligheid en misselijkheid wanneer ik teveel gedaan heb. Nu is het dus zoeken naar de grenzen en die langzaam uitbouwen. Zodat ik weer steeds meer kan doen en steeds minder op bed hoef te liggen. Heb ik mijn les ervan geleerd? Niet echt vrees ik. Of ik wil te snel als ik dat zeg. Ondanks dat ik wel zie wat het betekent, is echt inzinken toch weer een stap verder. Maar ieder moment van even zien draagt dan wel bij aan het ooit 'echt' inzinken en veranderen, hoop ik maar.
Esradha is offline  
Oud 27 July 2013, 14:09   #952
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Waarom haal jij .... mij er bij?
Omdat jij heel sterk in ben in het gedrag dat Nadje ook laat zien, en dat is: als hypnotiserend bepaalde dingen herhalen, en definities en theorie neer zetten die jij duidelijk in dagelijks leven niet als praktijk uitoefent.
Door jou te noemen, begrijpt ze misschien ook beter wat ik bedoel. Dan kan ze denken: Oh, ben ik dus zoals Niets, iemand die hoog van de toren blaast met ''waarheden'' waarover hij niets van weet..
Mihaela is offline  
Oud 27 July 2013, 14:09   #953
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Aanvallen?
Nah ja, hoe je het ook noemen wilt. Je haalt iedere keer mij er bij.
Freerider is offline  
Oud 27 July 2013, 14:11   #954
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Omdat jij heel sterk in ben in het gedrag dat Nadje ook laat zien, en dat is: als hypnotiserend bepaalde dingen herhalen, en definities en theorie neer zetten die jij duidelijk in dagelijks leven niet als praktijk uitoefent.
Door jou te noemen, begrijpt ze misschien ook beter wat ik bedoel. Dan kan ze denken: Oh, ben ik dus zoals Niets, iemand die hoog van de toren blaast met ''waarheden'' waarover hij niets van weet..
Aha..ik moet dus denken: "oh, ik ben dus als Nadje"? Niet dat ik het er mee eens ben, maar een mens kan het slechter treffen.
Freerider is offline  
Oud 27 July 2013, 14:58   #955
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Aha..ik moet dus denken: "oh, ik ben dus als Nadje"? Niet dat ik het er mee eens ben, maar een mens kan het slechter treffen.
Ok, zo bedoelde ik het niet, niet dat jij op Nadje lijkt, maar zij op jou.
Want je mist de humor bv die Nadje wel heeft, daarin lijk je niet op haar.
De speelsheid dat Nadje heeft, heb je ook niet dus daarin lijk je weer niet op haar,en veel meer dan dat wat Nadje wel heeft, dat mis je wel Niets.
Wel hebben jullie dat hoog van de torens uitblazen gemeenschappelijks, en vooral de afwijking om hypnotiserend iets te blijven herhalen, om niet meer uit te hoeven zoeken wat je werkelijk bent.
Weet je nog laatst, dat je bleef herhalen dat jij Onvoorwaardelijke Liefde bent, gelukkig kwam je achter dat het iets te hoog gegrepen was voor een arme Niets zoals jij, en liet je het woord Onvoorwaardelijk vallen..

maar goed, ik houd onvoorwaardelijk van je Niets, ook al heb ik geen benul wat Onvoorwaardelijke Liefde is..
Mihaela is offline  
Oud 27 July 2013, 15:18   #956
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, zo bedoelde ik het niet, niet dat jij op Nadje lijkt, maar zij op jou.
Want je mist de humor bv die Nadje wel heeft, daarin lijk je niet op haar.
De speelsheid dat Nadje heeft, heb je ook niet dus daarin lijk je weer niet op haar,en veel meer dan dat wat Nadje wel heeft, dat mis je wel Niets.
Wel hebben jullie dat hoog van de torens uitblazen gemeenschappelijks, en vooral de afwijking om hypnotiserend iets te blijven herhalen, om niet meer uit te hoeven zoeken wat je werkelijk bent.
Weet je nog laatst, dat je bleef herhalen dat jij Onvoorwaardelijke Liefde bent, gelukkig kwam je achter dat het iets te hoog gegrepen was voor een arme Niets zoals jij, en liet je het woord Onvoorwaardelijk vallen..

maar goed, ik houd onvoorwaardelijk van je Niets, ook al heb ik geen benul wat Onvoorwaardelijke Liefde is..

Aha, ik begrijp het. Nadje is eigenlijk een Niets-plus. Een Niets met toegevoegde waarde.
Freerider is offline  
Oud 27 July 2013, 15:20   #957
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Aha, ik begrijp het. Nadje is eigenlijk een Niets-plus. Een Niets met toegevoegde waarde.
Twee mensen die hier en daar wat gemeenschappelijke dingen hebben, daardoor ook een klik
Mihaela is offline  
Oud 27 July 2013, 15:38   #958
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Aanvallen?
Als jij ergens een verdedigende houding ziet, kan dat toch alleen zo lang je meent dat er iets/iemand is dat/die zich aangevallen kan voelen?
Nadje is offline  
Oud 27 July 2013, 15:39   #959
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Aha..ik moet dus denken: "oh, ik ben dus als Nadje"? Niet dat ik het er mee eens ben, maar een mens kan het slechter treffen.
Dat vat ik dan maar als een compliment op. Mijn dag kan niet meer stuk.
Nadje is offline  
Oud 27 July 2013, 15:40   #960
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Als jij ergens een verdedigende houding ziet, kan dat toch alleen zo lang je meent dat er iets/iemand is dat/die zich aangevallen kan voelen?
Mijn woord aanvallen was nu bedoeld als vraag of wat Niets zei. Dat ik jou aanvallend benaderde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Waarom haal jij bij je aanvallen op Nadje elke keer mij er bij? Zomaar een vraag die bij me opkwam, dus je mag hem negeren ook.
Wat bedoel jij hier Nadje?

Soms is simpelweg iets op een onbewust niveau als verdedigend, zonder dat je in de gaten hebt. Maar ik weet nog niet zeker waar jij hier op doelt.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.