Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 July 2019, 07:41   #951
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard be as a child and enter the kingdom

Ik weet dat ik goed naar links en rechts moet kijken voordat ik een drukke weg oversteek. Maar goed dat is ook aangeleerd/doorgegeven weten, tis een herinnering. Neem een kind van 4, zijn ouders hebben dit nog nooit vertelddie ziet geen gevaar.die steekt nietsvermoedend gewoon over zoals een dier dat ook zou doen. Dus hier in het echte leven valt er veel te wetenen is ook handig om zo lang mogelijk te overleven. Het is maar goed dat je weet dat je op een gegeven moment aan het touwtje van je parachute moet trekken. Niet meteen maar er is toch wel een grensik dwaal af..geest ik beveel je om verder te denken..

Er is weten als de verhalen verteller actief is. Als ik hier de tuin in zit te staren en IK geef het bevel aan de verteller even een pauze te nemen.dan is er is zien zonder iets te zien, horen zonder iets te horenniets.kortom dan ben ik gewoon Mezelf. Op dat niveau is er ook geen weten, de geest is stil.
Fer is offline  
Oud 13 July 2019, 08:26   #952
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Knap hoor Ferry dat jij weet dat jij jezelf bent terwijl je slaapt, moet je toch eens vertellen hoe je dat kan weten dan....
Wel eens van Jan v. Delden gehoord? Die heeft het in dat geval over droomloze slaap, totaal niet interessant.

Echt liefje ik wil niet veel zeggen maar ik denk zomaar dat jij de verhalenverteller bent die zichzelf beveelt de mond dicht te houden. Interessante oefening dat wel, maar valt buiten het terrein van de vraag.

En de vraag was, ook ter mijn herinnering want ik ben nogal kort van geheugen (leeftijd):waarom is de opmerking over niks weten of kunnen weten bullshit?

Het is echt heel gemakkelijk, echt....

Zo, ik ga maar eens naar de winkel om een leuk jurkje te kopen, heb ik nog wel ff tijd voor terwijl je brein pijnigt....
Vagebond is offline  
Oud 13 July 2019, 08:37   #953
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het is echt heel gemakkelijk, echt....
Poep maar los, ik weet het niet
Fer is offline  
Oud 13 July 2019, 09:04   #954
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Soms wanneer ik bij W. door de achterdeur naar binnen kijk breekt mijn hart.

Deze prachtig man, die bij tijd en wijle zo kapot kan zitten omdat de wereld niet door zijn ogen kan kijken. Ik vind hem in mezelf en geef hem daar een liefdevolle draai om de oren omdat de mogelijkheid in real life niet meer aanwezig is.

Ik denk aan wat Michaela zei mbt tot de lullo en dan denk ik wat een verlies voor de Liefde dat hij mij de deur heeft uit gezet, want met mijn speelsheid, waar hij overigens echt wel heel dol op is, weet ik uit betrouwbare bron, kan ik hem zo, ware het niet dat hij stronteigenwijs is, daar hebben waar hem de schellen van de ogen zullen vallen. Want ik zie wat hij in handen heeft maar ik zie ook dat hij het niet weet te verkopen aan baby's van, laten we zeggen, een jaar of 0, iets in die geest. Tja en dan heb je toch een groot probleem als rekenkundige. Ken je hoog springen, laag springen, maar die baby's zullen je met grote ogen aankijken, een beetje brabbelen, janken, naar je neus grijpen met hun toch wel akelig scherpe nageltjes, oeps een kras, ikke niet begrijpen, ik wil mama's borst of een flesje melk.

Ieder die naar een baby kijkt raakt vertederend maar W. niet, die wordt verdrietig omdat zijn cadeau niet begrepen wordt. God wat een baby is't toch eigenlijk. (Vagebond communiceert met baby W. op de gebruikelijke baby communicatiemanier....)

W., tje kan het wat minder mss, gaat door roeien en ruiten met zichzelf proberen te veranderen, terwijl hij al goed genoeg is van zichzelf, hij hoeft alleen maar even door te hebben wie hij in werkelijkheid voor zich heeft. Ik verzeker hem op een briefje dat alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar ja meneer heb V. de deur uit gegooid omdat ze zijn gedachtengangen verstoorde, wat dus ook de bedoeling was van de hele oefening om een soortement van opening te creëeren voor een meer realistisch standpunt mbt tot zijn verwachtingen van wie hij voor zich heeft...
Maar ja hij is even vergeten waarom ie ook weer zo dol is op V, het kan verkeren natuurlijk, de liefde is er niet minder om.

Ach de liefde hé, tis allemaal even prachtig...

Voor W. nog ff lijden en last, En V. heb hier een poepje achter gelaten en kruipt lekker verder in haar blote baby-billen, kraai, kraai, kraai, 💋💋💋💋
Vagebond is offline  
Oud 13 July 2019, 09:19   #955
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Soms wanneer ik bij W. door de achterdeur naar binnen kijk breekt mijn hart.

Deze prachtig man, die bij tijd en wijle zo kapot kan zitten omdat de wereld niet door zijn ogen kan kijken. Ik vind hem in mezelf en geef hem daar een liefdevolle draai om de oren omdat de mogelijkheid in real life niet meer aanwezig is.

Ik denk aan wat Michaela zei mbt tot de lullo en dan denk ik wat een verlies voor de Liefde dat hij mij de deur heeft uit gezet, want met mijn speelsheid, waar hij overigens echt wel heel dol op is, weet ik uit betrouwbare bron, kan ik hem zo, ware het niet dat hij stronteigenwijs is, daar hebben waar hem de schellen van de ogen zullen vallen. Want ik zie wat hij in handen heeft maar ik zie ook dat hij het niet weet te verkopen aan baby's van, laten we zeggen, een jaar of 0, iets in die geest. Tja en dan heb je toch een groot probleem als rekenkundige. Ken je hoog springen, laag springen, maar die baby's zullen je met grote ogen aankijken, een beetje brabbelen, janken, naar je neus grijpen met hun toch wel akelig scherpe nageltjes, oeps een kras, ikke niet begrijpen, ik wil mama's borst of een flesje melk.

Ieder die naar een baby kijkt raakt vertederend maar W. niet, die wordt verdrietig omdat zijn cadeau niet begrepen wordt. God wat een baby is't toch eigenlijk. (Vagebond communiceert met baby W. op de gebruikelijke baby communicatiemanier....)

W., tje kan het wat minder mss, gaat door roeien en ruiten met zichzelf proberen te veranderen, terwijl hij al goed genoeg is van zichzelf, hij hoeft alleen maar even door te hebben wie hij in werkelijkheid voor zich heeft. Ik verzeker hem op een briefje dat alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar ja meneer heb V. de deur uit gegooid omdat ze zijn gedachtengangen verstoorde, wat dus ook de bedoeling was van de hele oefening om een soortement van opening te creëeren voor een meer realistisch standpunt mbt tot zijn verwachtingen van wie hij voor zich heeft...
Maar ja hij is even vergeten waarom ie ook weer zo dol is op V, het kan verkeren natuurlijk, de liefde is er niet minder om.

Ach de liefde hé, tis allemaal even prachtig...

Voor W. nog ff lijden en last, En V. heb hier een poepje achter gelaten en kruipt lekker verder in haar blote baby-billen, kraai, kraai, kraai, 💋💋💋💋
dank je wel
Fer is offline  
Oud 13 July 2019, 09:25   #956
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Poep maar los, ik weet het niet
Eindelijk....

Niet weten of kunnen weten is een zaakje van het ego-pakje, ego-pakje heeft geen brein en kan daarom ook niet weten....
Door nu dus steeds ondoordacht te herhalen dat je niet weet of kunt weten identificeer je je onbewust met je breinloze ego-pakje, snap je?

Identificatie met je kleedje staat je natuurlijk vrij maar het is wel zonde van je potentieel waar alles helder en duidelijk is. Er bestaat dan niet zoiets als niet weten, en ik kan net weten...lol...

Lief je 💋
Vagebond is offline  
Oud 13 July 2019, 09:39   #957
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Door nu dus steeds ondoordacht te herhalen dat je niet weet of kunt weten identificeer je je onbewust met je breinloze ego-pakje, snap je?
Yes.
Fer is offline  
Oud 13 July 2019, 09:47   #958
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
je potentieel waar alles helder en duidelijk is
die totale helderheid ontbreek, het is gefragmenteeerd.
Fer is offline  
Oud 13 July 2019, 10:13   #959
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
die totale helderheid ontbreek, het is gefragmenteeerd.
Lekker achterover leunen en relaxen, komt het vanzelf goed.

God Vagebond, is't zo gemakkelijk.

Voor nu is het belangrijkst dat je gezien hebt welke bullshit jezelf al die jaren hebt verteld en hebt laten vertellen door onwetenden. Geniet nu even van wat er nu is tot het bezonken is.

Er zullen van alle kanten aanwijzingen komen die je verder zullen helpen....

Wees open en ontvankelijk voor jezelf....

¸
Vagebond is offline  
Oud 13 July 2019, 10:19   #960
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lekker achterover leunen en relaxen, komt het vanzelf goed.

God Vagebond, is't zo gemakkelijk.

Voor nu is het belangrijkst dat je gezien hebt welke bullshit jezelf al die jaren hebt verteld en hebt laten vertellen door onwetenden. Geniet nu even van wat er nu is tot het bezonken is.

¸
Heb zowieso ff een potje zitten janken maar niet van verdriet of blijdschap.
Fer is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.