Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 July 2013, 15:46   #961
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat vat ik dan maar als een compliment op. Mijn dag kan niet meer stuk.
Jemig, kan slechter treffen vind ik geen compliment. Je kan ook slechter treffen dan met Bravik vergeleken worden, met Hitler bv..

ik weet niet of ik mijn eigen humor snap..
Mihaela is offline  
Oud 27 July 2013, 16:21   #962
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat vat ik dan maar als een compliment op. Mijn dag kan niet meer stuk.
Het is ook als compliment bedoeld. Mihaela vergelijkt mij ook wel eens met de grumpy old man, dan zwijg ik maar in gepaste stilte:)
Freerider is offline  
Oud 27 July 2013, 16:26   #963
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik meen waar te nemen hoe een tekst geschreven is, uit welke intentie, en dan heb ik het niet over bewuste intenties, maar impulsen die ontstaan vanuit een verdedigende houding in dit geval.
Zoals bv 'toevallig' het vinden van een gedicht die 'toevallig' heel erg passend is met de situatie. Als jij je bewust afvraagt of zo een gedicht jouw kant aansterkt, kan je ook ontdekken dat jij dus onbewust naar iets grijpt wat je mening vervolgens bijvalt. Het gedicht zegt weer: Ik bent Ok!
Ook al is het gedicht uit vrijheid geschreven, jouw onbewuste intentie waaruit je het gedicht plaatste doet de waarde van het gedicht in het niets verdwijnen.
Maar ik begrijp hieruit dat jij niet zo ver bij jezelf op zoek gaat, naar bewuste en onbewuste intenties. Mogelijk kijk ik anders naar..



Het is een verschil tussen doordrongen weten dat alles en iedereen Ok is, en het hypnotische herhalen van positieve kreten, en waardevolle dingen zeggen die eigenlijk uiteindelijk alleen maar illusies creëren, en gescheidenheid in je geest, en vooral het ontkennen van stukken die niet stromen.
Bij jou komt op mij inderdaad over alsof jij, zoals Niets trouwens ook, gewoon iets zegt wat niet door ieder cel van je wezen doordrongen is, daardoor blijft een vorm van theorie, en jezelf hypnotiseren.



je zegt dat je gekeken hebt naar wat ik zei, en dat er geen herkenning is. Ik kan er mee leven, maar daarnaast neem ik afstand van je. Niet omdat ik boos ben, maar je gedrag is voor mij zo opvallend, en je zegt dat je, hoeveel je er naar kijkt, niets in herkent in wat ik zeg, dat het voor mij geen enkele zin meer heeft om me in een gesprek met jou te verdiepen.
Ik heb bv een collega die heel jaloers gedrag laat zien naar bepaalde type dames. Een keer sprak ik haar op aan, omdat wij een beetje vriendinnetjes aan het worden waren, ze keek me zo verbaasd aan, en ze zei: ''Ik heb geen botje jaloezie in mijn lijf..'' Haar gedrag, en opmerkingen zijn voor mij zo super duidelijk, maar ik weet dat zij dat nooit zou gaan herkennen. Wat te doen? Ik voel geen behoefte meer om met haar close om te gaan, ik geef nog steeds om haar, maar als zij haar gedrag zo ontkent, kan ik simpelweg niets meer mee.

Zo bij jou ook Nadje, ik zie bij jou zo duidelijk je gedrag, en jij hebt daar geen herkenning bij, het beste is om het te laten voor mij dus..
Ik kijk anders naar mijn reacties en impulsen dan jij, dat is me nu duidelijk.
Het gevolg is afstand voor mij, want bewustwording en zelfkennis hebben voor mij totaal een ander gezicht dan dat wat jij hier laat zien.

Wat ik wel zie is dat jij bereid bent om mee te kijken. Dat is zeker duidelijk. Wat ik verder zie is dat tussen ons duidelijk een té grote afstand is van hoe wij onszelf zien, en dat dat niet te overbruggen valt.
Wij kunnen met elkaar in gesprek, en soms een beetje dollen, maar daar blijft erbij, en dat is voor mij oppervlakkig, want mijn belangstelling gaat naar oprechte onderzoek, en ik meen jou niet te zien doen. Niet dat je niet wilt, maar omdat jij jezelf hebt gehypnotiseerd met de gedachten dat het Ok is zoals het is.
Dus het beste is om het zo te laten Nadje, waarom jou op dingen blijven attenderen waarin jij je nooit in zou gaan herkennen?
Dat is me nu al duidelijk, het zal dit gesprek keer op keer in herhaling gaan, als ik jou ergens op attendeer, dus zinloos!.

Wat ik wel zie bij mezelf, tijdens dit gesprek, is voor mij nu wat ik kan onderzoeken.
Omdat ik geen wisselwerking ervaar, wegens onze zo verschillende kijk op zelfkennis, laat ik het hier bij, ik voel geen behoefte om hier verder iets over te delen.
Mihaela, je bent volkomen vrij om (al of niet) op mij te reageren.
Nadje is offline  
Oud 27 July 2013, 16:29   #964
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Mijn woord aanvallen was nu bedoeld als vraag of wat Niets zei. Dat ik jou aanvallend benaderde.


Wat bedoel jij hier Nadje?

Soms is simpelweg iets op een onbewust niveau als verdedigend, zonder dat je in de gaten hebt. Maar ik weet nog niet zeker waar jij hier op doelt.
Wat ik bedoel is dat aanval en verdediging niet los van elkaar gezien kunnen worden. Jij ziet (in mij) een verdedigende houding (die ik niet bij mezelf herken), dus moet jij ook ergens iets van een aanval(ler) zien.
Nadje is offline  
Oud 27 July 2013, 16:30   #965
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Het is ook als compliment bedoeld.
Hartelijk dank. Zoals gezegd mijn dag kan niet meer stuk.
Nadje is offline  
Oud 27 July 2013, 16:57   #966
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, zo bedoelde ik het niet, niet dat jij op Nadje lijkt, maar zij op jou.
Want je mist de humor bv die Nadje wel heeft, daarin lijk je niet op haar.
De speelsheid dat Nadje heeft, heb je ook niet dus daarin lijk je weer niet op haar,en veel meer dan dat wat Nadje wel heeft, dat mis je wel Niets.
Godzijdank.

Anders was ik nog zomaar verliefd geworden op Niets ....
Rob is offline  
Oud 27 July 2013, 17:00   #967
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Godzijdank.

Anders was ik nog zomaar verliefd geworden op Niets ....
Nah ja, ik ben toch een goede 2e keus. Je zult alleen de humor moeten missen en de speelsheid. (en de pijpbeurtjes ook vrees ik?lol)
Freerider is offline  
Oud 27 July 2013, 17:35   #968
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Godzijdank.

Anders was ik nog zomaar verliefd geworden op Niets ....
Hij is je niet ..
Mihaela is offline  
Oud 27 July 2013, 21:32   #969
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Nah ja, ik ben toch een goede 2e keus. Je zult alleen de humor moeten missen en de speelsheid. (en de pijpbeurtjes ook vrees ik?lol)
LOL
Zit er wel een bospaddenstoelensoepie in ? ;)

.... sinds die hele 'discussie' kan ik geen champignon- of bospaddenstoelensoepje meer zien (al dan niet opgewarmd), zonder aan Rob en vervolgens aan olifanten te denken ... En ik had al zoveel associaties met soep.... en olifanten....
Sterre is offline  
Oud 27 July 2013, 22:00   #970
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Nu Ulla nog die het gevoel heeft dat iemand aangevallen is, en is de ontkenning, en belemmeren van onderzoek voltooid..
Als het gaat om je gesprekken met Naadje of iemand anders de behoefte om iemand te willen beschermen dat heb ik al langer opgemerkt en doorzien. Als ik de behoefte voel dan blijf ik meestal nu bij mezelf en vraag me af of het echt nodig is. We zijn tenslotte allemaal volwassen mensen en geen kinderen meer. Wat niet betekent dat mijn bescherminstinct daarom is verdwenen. Maar wel transparanter geworden. En dus ook minder dominant voelbaar. Maar ik ben hier net......


Wat me nu zo net opvalt merk je ook dat je gedrag dat je van anderen verwacht als conditie opslaat en daardoor zelf ook een bepaalde verwachting bij jezelf schept? Ik ben zelf in de vakantiemodus. En denk er ook over na om na de zomer heel wat anders te gaan doen.......of in andere banen te leiden. Heb het een beetje gehad met al dat helpen.....ook al is de neiging er soms nog wel.

Wijziging aangebracht door Ulla op 27 July 2013 om 23:13.
Ulla is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.