Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2019, 09:59   #981
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hey Renoir/Laurens of welke andere alter-ego van nevenstaande persoon ook. Hier ben ik dan en Lief klein Vagebondje heb je nodig want ze het d'r gat je weer eens verbrand en dacht wie is nu eens de uitgelezen persoon om bij uit te huilen. Nou precies jij dus. Heb ik er zin in, of jij? Nou nee, ik denk het niet, ik zit liever ergens langs het strand met een lekkere cocktail of zoiets, alleen en zonder gezeik aan mijn hoofd vooral dat van mezelf in jou persoon. Waar jij liever zit, ja dat mij nu eens geen reet schelen.

Oh God, ik heb hier zo geen zin in, maar je moet wat als er maar een beperkt aantal keuzes zijn.

Nou leuk hé, wat een binnenkomer weer.

Groetjes en doei V.
Wat het meest opvalt is dat geen enkele interpretatie van je gemoedstoestand ooit lijkt te kloppen ook al worden die door verschillend personen als zodanig als eenduidig waargenomen. Een mogelijke interpretatie daarop is dat je een conflict hebt met de werkelijkheid dan wel met je innerlijke beleving van die werkelijkheid. Ook je verhaal met betrekking tot W geeft aan dat er kennelijk grote interpretatieverschillen zijn in de beleving. Al heeft W je hier niet van repliek gediend wordt dat uit je eigen reactie daarop duidelijk. Dit gekonkel met een opponent heeft niets te maken met (de doelstelling van) dit forum, maar ik begrijp dat je even een uitlaatklep nodig hebt. Zelf denk ik dat je erg geholpen zou kunnen zijn met de methode van zelfonderzoek van Byron Katie of de gedachten die je hebt voor jou wel waarheid bevatten.
 
Oud 14 July 2019, 10:14   #982
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Co-creatie

Ja ik is weer wezen kijken bij W.

Ach en dan zie ik weer een stukje staan waar ik dan zo graag op wil reageren, wat dus niet kan, god ik ben zo kwaad maar niet heus, ik ben alleen wel teleurgesteld....eeeechtttt😳.

Dus omdat ik het toch gezegd wil hebben zeg ik het hier voor de kat d'r kut...

Oké hij had het over co-creatie en zijn zoektocht naar gelijkgestemden en de rest van het stukje m.i. doet er niet zo veel toe omdat dat in mijn ogen vooral veel geklaag is, tja kan er ook niks aan doen dat ik dat vind.

Volgende

Ik zou graag het hele verhaaltje van W. terug willen brengen naar zijn essentie namelijk tot het woordje co-creatie. Meneer klaagt er over dat die er niet is, dat is zijn ingesleten idee. Echter wanneer ik naar co-creatie kijk zie ik niks anders dan co-creatie aan de gang, elke dag, elke minuut, elke seconde. Op het moment dat meneer dat gaat zien of durven zien zal zijn is hij tgt ook een bewust onderdeel daarvan en kan hij hij dus zijn ideeën op de juiste wijze injecteren in het geheel. Maar ja meneer heb nu juist degene die hem daarbij kan helpen de deur uitgeflikkert omdat meneer te eigenwijs en/of te schijterig is om zichzelf de vrijheid te gunnen.

Oh ja daar had hij het ook nog over, dat 'men' bang is voor vrijheid. Ik hoop van harte dat hij zich zelf dan ook bij die 'men' rekent.

Ik heb gezegd...

Vagebond Radio Omroep...uit
Vagebond is offline  
Oud 14 July 2019, 10:21   #983
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Nu sla je de bal toch echt niet raak, VGB.

Je komt hier en neemt het forum, je poept er lekker op los en dan kom je janken voor sommigen die op je forum-show reageren?

Als je het niet op prijs stelt dat ik ook even reageer op jouw gepoep, smijt het dan liefst rechtstreeks in mijn gezicht. Dan zal ik het onmiddellijk respecteren.

En wat die bescheidenheid betreft: het is gewoon moeilijk bescheiden te blijven, als je zo goed bent als ik. Het is echt moeilijk bescheiden te blijven, als je zo knap bent als ik.
Ja dat denk jij Dorje, dat V. de bal niet raakt. Is echter niet zo.

Wanneer je niet welkom zou zijn hier in dit draadje had ik je idd wel rechtstreeks in je gezicht gezegd. Aangezien dat niet gebeurd is ben je dus welkom 😉

De reden dat ik de zin schreef die je quoteerde is vanwege Guust. Zoals je weet kan het nogal eens stormen op dit forum en dat kan best wel lastig zijn voor nieuwe mensen die zoeken.... mijn bedoeling was en is dus een rustig plekje creëeren waar Guust met zijn evt. vragen terecht kan.

En zo zie je maar niet alles draait om ene Dorje 💋
Vagebond is offline  
Oud 14 July 2019, 10:29   #984
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wat het meest opvalt is dat geen enkele interpretatie van je gemoedstoestand ooit lijkt te kloppen ook al worden die door verschillend personen als zodanig als eenduidig waargenomen. Een mogelijke interpretatie daarop is dat je een conflict hebt met de werkelijkheid dan wel met je innerlijke beleving van die werkelijkheid. Ook je verhaal met betrekking tot W geeft aan dat er kennelijk grote interpretatieverschillen zijn in de beleving. Al heeft W je hier niet van repliek gediend wordt dat uit je eigen reactie daarop duidelijk. Dit gekonkel met een opponent heeft niets te maken met (de doelstelling van) dit forum, maar ik begrijp dat je even een uitlaatklep nodig hebt. Zelf denk ik dat je erg geholpen zou kunnen zijn met de methode van zelfonderzoek van Byron Katie of de gedachten die je hebt voor jou wel waarheid bevatten.
Ach daar hebben we mijn grootste schatje....

Je hebt gelijk ik heb alleen even een uitlaatklep nodig en daarna verdwijnt V. gewoon weer van je forum.

Ben je alvast wel dankbaar dat je mij die ruimte gunt...
Vagebond is offline  
Oud 14 July 2019, 10:30   #985
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Dus omdat ik het toch gezegd wil hebben zeg ik het hier voor de kat d'r kut...
Welnee ik lees dit mee al ervaar ik me ambivalent in de hulp die ik kan of zal bieden. Je wuift nogal graag alles van de hand. Toch een poging.

Je bemerking dat er elk moment co-creatie is zijn in mijn ogen wijze woorden en het kan geen kwaad hem daar op wijzen maar zoiets hoeft natuurlijk niet in persoon aan de deur gezegd worden. Zijn hang naar vrijheid kan ermee te maken hebben dat hij je de deur heeft gewezen. Kwam je hem te dichtbij, heb je hem afgeschrikt, wellicht zijn jullie karakters en gevoeligheden c.q. gevoelens niet met elkaar in overeenstemming.

Hoe het ook zei als een van de twee geen contact wil heb je dat maar te slikken.
 
Oud 14 July 2019, 11:31   #986
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Welnee ik lees dit mee al ervaar ik me ambivalent in de hulp die ik kan of zal bieden. Je wuift nogal graag alles van de hand. Toch een poging.

Je bemerking dat er elk moment co-creatie is zijn in mijn ogen wijze woorden en het kan geen kwaad hem daar op wijzen maar zoiets hoeft natuurlijk niet in persoon aan de deur gezegd worden. Zijn hang naar vrijheid kan ermee te maken hebben dat hij je de deur heeft gewezen. Kwam je hem te dichtbij, heb je hem afgeschrikt, wellicht zijn jullie karakters en gevoeligheden c.q. gevoelens niet met elkaar in overeenstemming.

Hoe het ook zei als een van de twee geen contact wil heb je dat maar te slikken.
Liefje om met dat laatste te beginnen...ben ik het volledig mee eens. Heb daar dan ook geen probleem mee, al zijn er hier op het forum die daar voor zichzelf echt een heel ander verhaaltje van hebben gemaakt, hun vrijheid...

Mbt W.? Thanks voor je vraag want het is voor het eerst sinds ik terug ben dat er geschreven staat wat zinvol is mbt mijn situatie.

Rennie, oh nee Laurens deze keer, val niet van je stoel, tis echt....ik geloof zelfs mijn eigen ogen niet dat ik bovenstaande zomaar heb opgeschreven, mai 😳

Kan me voor het grootste gedeelte achter je schrijven scharen.

Wat betreft die co-creatie, heb je gelijk, ondertussen hoop ik wel dat er ergens een vogeltje is ,waar hij minder allergisch op reageert, die dat poepje bij hem op zijn hoofd dropt. Hoewel ik denk dat zelfs dat niet gaat werken, hij moet er zelf achter komen, wat niet wegneemt dat ik het wel prettig zou vinden wanneer hij een beetje opschiet.

Mbt zijn hang naar vrijheid, ja is zeker waar, hij is het type ik zoek het zelf wel uit en tgt verlangt hij naar contact met gelijkgestemden die hij dan vervolgens diskwalificeert omdat het te dicht bij komt allemaal. Dat is dus echt iets om gek van te worden..

Mbt tot onze persoonlijkheden tja dat is een lastige: ik ben bang dat hij een soortement van demon in mij ziet of zo. Ééntje met een wespenangel, tja, ik laat me even gaan, die hem voortdurend lastigvalt, kunnen wespen ook niks aan doen want die hebben geen verstand, en bij tijd en wijle steekt, wat ze alleen doen bij levensbedreiging, en dan moet hij naar het ziekenhuis omdat last heeft van anafylactische shocktoestand....

Liefje ik vind W., en ik ben dol op hem vergeet dat niet, een ongelofelijk stijve hark waar niet tot nauwelijks op een fatsoenlijke manier mee is te communiceren valt en dat maakt mij baldadig wat hem dan doet opvliegen en vice versa, zo kunnen we dan, als we niet oppassen, in draaimolen terecht komen waar zowel hij als ik niet op zitten de wachten...

Niettemin denk ik dat het best een leuke combi zou kunnen zijn, ik bedoel dit vooral in vriendschappelijke zin, voor er weer met van alles op de loop wordt gegaan, ware het niet dat wij idd allebei zo onze gevoeligheden hebben die te veel overeenkomst met elkaar hebben vermoed ik zomaar.

Mbt mezelf weet ik dat ik heel snel opvlieg wanneer dingen te dicht bij komen, heb ik eerder al gezegd in gesprek met M. Dat bij W. het zelfde aan de gang is en dat is dan ook gelijk de reden dat contact tussen W. en mijzelf voorlopig tot de onmogelijkheden behoord. En nee Michaela V. is daar niet verdrietig over, V. accepteert dat gewoon als een fact of life ect...kun leuk vinden of niet, accepteren of niet, ik heb d'r schijt aan...

Dit gezegd hebbende...

Nou liefste Rennie ( Laurens) ik hoop dat ik niet te veel van je geduld heb gevergd, maar ik ben blij dat ik bovenstaande even heb kunnen droppen.

Thanks 💋

Jemig die gevoeligheden komen wel heel prominent naar voren nu e.e.a. zo heb terug gelezen...het zal een puntje zijn...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 14 July 2019 om 12:46.
Reden: Woordje weggehaald + laatste zin toegevoegd
Vagebond is offline  
Oud 14 July 2019, 11:58   #987
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Fer, Dorje, Michaela....

Wat heerlijk toch die verhalenwereld of niet dan...😉

Nee mij hoor je niet meer, echt niet...

Lief jullie

Zo nu ga ik ff naar de duivenboer voor een heerlijk duifje voor op mijn bord vanavond. Mss is het die van Michaela, de dromenvernietiger, wel...

🤔 euh, dromenvernietiger? Mss ben ik dat zelf wel....help

Ik wens jullie ook alvast eet smakelijk 🤭
Vagebond is offline  
Oud 14 July 2019, 12:09   #988
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik maak er geen grapjes over.
Ik zie de humor(vooral dubbelheid) ook in het verhaal, dus geen punt als een ander het ook amusant vindt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Je kan ze natuurlijk niet allemaal redden.
Dat klopt. Het is het systeem, de maatschappelijk honger naar vermaak, ook al gaat dat ten koste van mensen, of dieren. Ik als persoon doe net zo goed aan de circus mee.
Het is eigenlijk Mijn Beeld over de maatschappij, en over mezelf, waaronder ik gisteren leed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Hoe gaat dat gezegde ook al weer? Beter één duif in de hand, dan tien in de vriezer?
Ja, de eigenaar van Koekie heeft al gezegd dat hij hem ophaalt. Als hij zich niet aan houdt, kan ik wel een beetje invloed uitoefenen. Ik houd hem in de gaten.
De "Free Willie"( Koekie) gevoel speelt nu sterk bij mij. Als ik iets kan doen, ga ik dat ook doen. De rest is gewoon een verhaal over gevoelens, ideeën, gedachten, en innerlijke leed.
Iemand zou het een cadeautje kunnen noemen, ik noem het 'in het verhalen opgaan' toen de gelegenheid zich voor deed.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Die duif die door jouw onwetendheid in de penarie terecht is gekomen, kan door wat je nu weet toch tenminste er weer uit gehaald worden.
Ja, als ik had geweten dat de duif in de gevaar-zone zou kunnen komen, had ik misschien anders gehandeld. Weer een ervaring rijker...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ook dat heet liefde: verantwoordelijkheid nemen terwijl er in feite niemand werkelijk is die verantwoordelijk is.
Zoals ik ook niet verantwoordelijk ben voor een kind die net voor de rijdende bus wilt oversteken, maar de instinct is om hem vast te pakken, zo nu ook met Koekie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dat is weer warrig, het spreekt elkaar tegen, ik weet het. Maar dat is nu eenmaal ook realiteit: het is niet het één of het ander, het is beiden. Hier waar alles gekend wordt, is er geen kenner terug te vinden, geen doener en geen verantwoordelijke. Maar daar, dat wat gekend wordt, daar is wel beïnvloeding en dus ook verantwoordelijkheid.
Of in ieder geval de mogelijkheid om te handelen, of niet. Het is het leven, zonder al het verhaal omheen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Liefde verenigd beiden, wijsheid overstijgt beiden. Realiteit speelt zich af tussen liefde en wijsheid, soms toch.
Maar ook dit is natuurlijk bullshit.
Realiteit is.. Liefde, wijsheid, kunnen net zo goed verzinsels zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Hoe dan ook, ik ga mij niet verder moeien tussen jou en Koekie. Het is jouw liefdes verhaal, ik ken er de details niet van, dus ik laat het voor de rest bij jou.
Het is inderdaad 'een verhaal weer', waarin ik voluit in op ben gegaan. Zonder de drama omheen, is het nog steeds een gelegenheid om te handelen, en dat ga ik ook doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Sterkte!
Dankje Dorje
Mihaela is offline  
Oud 14 July 2019, 12:45   #989
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En zo zie je maar niet alles draait om ene Dorje 💋
Weer schot in de roos!

Helemaal gelijk, het gaat helemaal niet om Dorje, het gaat juist niet om mij, noch om jou.

Al die mij en jou dingen zijn bullshit. Ik was even in de waan dat je dit doorhad. Foutje!

Ik ga je bullshit missen, als je hier nu echt weer weg zou blijven. Ik kan de zin ervan wel inzien [Edit: behalve heel dat V en W gedoe, daar gaat het echt ook niet om!], Laurens blijkbaar niet. Waar ik het wel mee eens ben met Laurens, is dat het alle zin blijkt te missen voor jezelf.

Tot laterz?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 14 July 2019, 12:49   #990
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Realiteit is.. Liefde, wijsheid, kunnen net zo goed verzinsels zijn.
Zeer zeker, vandaar: bullshit.

Fijne conversatie echter!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.