Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 July 2013, 09:11   #981
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Waarom meen je dat het fout is, Iets?

Volgens mij is het gewoon goed namelijk.
Ik irriteer me, is niet goed.
Je reactie irriteert me, is wel goed.
http://onzetaal.nl/taaladvies/advies...er-me-aan-haar
Je hebt helemaal gelijk, Eshradha. Ik was abuis. Dank voor de correctie.
Freerider is offline  
Oud 29 July 2013, 09:50   #982
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Leuk wat je schrijft Ulla, ook meen ik je tekst als 'meer bij jezelf blijven' te beleven, wat heel prettig voelt. Uiteindelijk, als de drang om te helpen minder opdringerig is bij je, zul je juist uit vrijheid geven, zo zie ik het bij mezelf iig.
Helpen/adviseren in allerlei vormen/scheppingen zal altijd in een of andere vorm in al dan niet professionele vorm of deel uitmaken van mijn leven. Ik heb het zelf nooit als storend of hinderlijk ervaren. Ook al is er nu wel die transparantie.

Je compliment/projectie is goed bedoeld maar als ik er nog in vastzat zou het mij dus niet verder helpen. En zou ik het klakkeloos overnemen en mezelf nog niet kunnen doordringen. Nu heeft het mij aangezet tot verder kijken, dus nu heb in die zin er ook wel wat aan gehad. In eerste instantie liep ik er in vast en jij hebt het denk ik vanuit jouw eigen voorwaarden heel anders bedoeld. En dat vond ik zelf even lastig te doordringen.

Dus wees alert met je complimenten voortkomende uit jouw voorwaarden. Wil je iemand echt helpen.
Ulla is offline  
Oud 29 July 2013, 17:07   #983
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja leuk is anders als je een compliment geeft en het wordt niet klakkeloos aangenomen. Het was gewoon bedoeld als een soort van uitnodiging om eens verder mee te kijken. Verder niks. Overigens ook aan mezelf, ik was hier zelf al mee aan het onderzoeken. Ik kijk vaak met jou mee ook al zeg ik dat niet met zoveel woorden. Waarom mag de uitnodiging tot meekijken andersom niet?
Ik weet het niet wat bij jou getriggerd is Ulla, als je probeert uit te leggen over welke compliment jij het hebt, kan ik zeker een poging doen om mee te kijken. Zoals gewoonlijk ga jij op zo veel dingen in, en vanuit een zo een ander hoek bekijken, dat ik je gewoon niet kan begrijpen/volgen.

Waar gaat het echt over?
Mihaela is offline  
Oud 29 July 2013, 17:08   #984
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht

Je compliment/projectie is goed bedoeld maar als ik er nog in vastzat zou het mij dus niet verder helpen. En zou ik het klakkeloos overnemen en mezelf nog niet kunnen doordringen. Nu heeft het mij aangezet tot verder kijken, dus nu heb in die zin er ook wel wat aan gehad. In eerste instantie liep ik er in vast en jij hebt het denk ik vanuit jouw eigen voorwaarden heel anders bedoeld. En dat vond ik zelf even lastig te doordringen.

Dus wees alert met je complimenten voortkomende uit jouw voorwaarden. Wil je iemand echt helpen.
Dezelfde situatie, ik weet niet waarover jij het hebt. Breng ajb dat stuk waarover jij het hebt erbij, kan ik je beter begrijpen. Laat me ook weten welke ''compliment'' in jouw beleving kloppend was, en welke niet. Welke compliment was afkomstig uit mijn eigen projectie volgens jou?
Met welke type compliment zou ik volgens jou iemand, die ''hulpeloos'' aan mijn hulp overgelaten zou zijn, in problemen kunnen brengen?
Ik vind je wel een muts hoor Ulla

Wijziging aangebracht door Mihaela op 29 July 2013 om 17:50.
Mihaela is offline  
Oud 29 July 2013, 17:45   #985
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Waarom mag de uitnodiging tot meekijken andersom niet?
Volgens mij keek ik juist mee,
..ik pak even de stukken bij,.. is makkelijker..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

En zeker is dat wat je bij mij opmerkt waar,
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat ik opmerk in zulke 'gesprekken', is dat ik stellig ben, inderdaad bepaalde verwachtingen heb, en ook door mijn teleurstelling in de ander me terug trek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb inderdaad de houding: als je niet naar jezelf kijkt, dan hoef ik je niet meer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Is dat een voorwaarde die ik stel? Ja, zeker is dat zo..
Volgens mij was ik heel braaf aan het toegeven
Mihaela is offline  
Oud 29 July 2013, 20:37   #986
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij keek ik juist mee,
..ik pak even de stukken bij,.. is makkelijker..









Volgens mij was ik heel braaf aan het toegeven
Toegeven is niet aan de orde. Je hoeft het ook niet voor mij te doen toch?
Maar idd meekijken met mij doe je hier wel. Alleen op het moment dat ik iets zeg wat je irriteert ben je weer weg. En zo gaat dat met iedereen.

Terwijl dat juist die dingen zijn die ook het meekijken waard zijn. Wat mij irriteert behoeft juist de aandacht. Ook al is het niet altijd zo als het aangereikt wordt, maar daar gaat het toch ook niet om.

Een compliment wat je geeft binnen je voorwaarden die je stelt benadrukken die voorwaarden. Het maakt niet uit aan wie of welke het was. I.p.v. ze te doorzien waarom je ze überhaupt nodig hebt. Je houdt er vast aan en iedereen moet eraan voldoen en anders ben je weg. Behoeft dat geen onderzoek dan? Jij hebt er altijd de mond vol van waarom doe je daar niets mee?
Ulla is offline  
Oud 29 July 2013, 20:57   #987
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Toegeven is niet aan de orde. Je hoeft het ook niet voor mij te doen toch?
Maar idd meekijken met mij doe je hier wel. Alleen op het moment dat ik iets zeg wat je irriteert ben je weer weg. En zo gaat dat met iedereen.

Terwijl dat juist die dingen zijn die ook het meekijken waard zijn. Wat mij irriteert behoeft juist de aandacht. Ook al is het niet altijd zo als het aangereikt wordt, maar daar gaat het toch ook niet om.

Een compliment wat je geeft binnen je voorwaarden die je stelt benadrukken die voorwaarden. Het maakt niet uit aan wie of welke het was. I.p.v. ze te doorzien waarom je ze überhaupt nodig hebt. Je houdt er vast aan en iedereen moet eraan voldoen en anders ben je weg. Behoeft dat geen onderzoek dan? Jij hebt er altijd de mond vol van waarom doe je daar niets mee?
Volgens mij zit je de hele tijd heen en weer te draaien Ulla.
Ik ervoer je tekst als open, vervolgens noemde ik dat, was niet als compliment bedoeld, maar simpelweg gaf ik aan hoe ik jouw tekst beleefde. Jij ging mee aan de hal met complimente die iemand in problemen kan brengen en dat soort van gezwijmel, wat nergens op sloeg.
Mijn irritatie keek ik ernaar. Wat ging erover? Stel dat jij naar je zin hebt, en de hond zeikt op je.. het is wel irritant, ook al heeft dat niets met jou te maken, in de zin.. je doet een schone broek aan, en je vergeeft de hond uiteraard best snel, het zit erin dat dierlijke. Zo zag ik het nu ook, Ulla was opstandig. Ik was open voor je, en jij wilde even dwars zijn, en ik liet je maar zelf uitzoeken, want ik had er geen problemen mee eigenlijk..

In mijn beleving zat je er helemaal naast.. Ik kijk de hele tijd met jou mee..
Mihaela is offline  
Oud 29 July 2013, 22:26   #988
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij zit je de hele tijd heen en weer te draaien Ulla.
Ik ervoer je tekst als open, vervolgens noemde ik dat, was niet als compliment bedoeld, maar simpelweg gaf ik aan hoe ik jouw tekst beleefde. Jij ging mee aan de hal met complimente die iemand in problemen kan brengen en dat soort van gezwijmel, wat nergens op sloeg.
Mijn irritatie keek ik ernaar. Wat ging erover? Stel dat jij naar je zin hebt, en de hond zeikt op je.. het is wel irritant, ook al heeft dat niets met jou te maken, in de zin.. je doet een schone broek aan, en je vergeeft de hond uiteraard best snel, het zit erin dat dierlijke. Zo zag ik het nu ook, Ulla was opstandig. Ik was open voor je, en jij wilde even dwars zijn, en ik liet je maar zelf uitzoeken, want ik had er geen problemen mee eigenlijk..

In mijn beleving zat je er helemaal naast.. Ik kijk de hele tijd met jou mee..
Een hond vergeven? Het komt niet eens op hem iets kwalijk te nemen. Wat moet ik hem vergeven dan? Irritatie is ten allen tijde voor jezelf. Wie ook zeikt. Illusie, een levend wezen werkelijk naar je hand willen zetten.
Dat is alleen iets wat mensen nodig hebben.

Ik heb je gewoon gevraagd voor jezelf naar je voorwaarden te kijken.
En de functie van het compliment erbij gepakt. Het compliment ( dat je het leuk vond wat ik schreef) is dus niet het issue. Ik kan het blijkbaar niet duidelijk maken en/of het komt niet over. Daarom laat ik het hierbij.
Ulla is offline  
Oud 30 July 2013, 07:50   #989
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Daarom laat ik het hierbij.
Doe dat, want het slaat nergens op waar je me bezig bent nu.
Mihaela is offline  
Oud 30 July 2013, 07:56   #990
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wie ook zeikt.
Als je iets te zeggen hebt Ulla, over wat met jou gebeurt, doe gerust. Zeik niet meer over een compliment die je niet binnen kan laten, of een 'vernauwing' van mij die ik al toegegeven heb.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.