Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 October 2014, 22:37   #1
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard Hab's spelletjes blog

En ja hoor mensen, daaristiedan.....
 
DE QUIZ!!

Omdat de meeste forumleden, op Glans na, de eerste kwisvraag hebben gemist, zal ik die speciaal voor hen hier nog even herhalen:

Het is een z??r subtiel onderscheid waar de ervaring de houvast nog lijkt te doen en waar de houvast zich niet meer kan doen omdat het zich niet meer kan voeden met iets wat zich wil identificeren als dit of dat?

Deze bijdrage werd oorspronkelijk door Ben geplaatstststs.
(Ben bedankt!)

Voor alle duidelijkheid nog even de regels:

De forumleden kunnen middels inzendingen gericht aan de QUIZ master hun mening geven omtrent hetgeen Ben hier heeft bedoeld.

Ja, ik geef toe, de eerste vraag is natuurlijk een inkoppertje!!
Maar nu volgt vraag twee en die is van een heel ander kaliber:

Je vage teksten die je graag aan de opinie van anderen wilt onderwerpen.

Deze bijdrage is van de hand van Renoir. (Renoir bedankt!)
Bepaald geen makkelijke opgave maar daar is het dan ook een kwis voor!

Mensen, daargatiedan!

Veel succes met de opgaven en maak er wat van!!
 
Hab
habbuthabnot is offline  
Oud 16 October 2014, 22:48   #2
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Mensen, vraag drie werd me zomaar door ons allerRob in de schoot geworpen!
 
Ik heb geen kwis gezien vanwege bbhh, maar ik weet wel de antwoorden ......
 
Goede wijn behoeft geen krans!!
 
De vraag luidt natuurlijk:
 
Wat zijn de antwoorden???!!
 
Veel succes!!

hab
habbuthabnot is offline  
Oud 17 October 2014, 00:18   #3
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

The answer, my friend, is blowing in the wind ...

The answer is blowing in the wind!
Rob is offline  
Oud 17 October 2014, 00:23   #4
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Wat zijn de prijzen?
Nadje is offline  
Oud 17 October 2014, 01:40   #5
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat zijn de prijzen?
Kwatta chocolade repen!!
Droste flikken!

Choco Pasta, beregoed!


Maar Nadje, wel even wachten op de uitslag!
Morgen kunnen er ook nog inzendingen binnenkomen.
habbuthabnot is offline  
Oud 17 October 2014, 07:44   #6
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Maar Nadje, wel even wachten op de uitslag!
Morgen kunnen er ook nog inzendingen binnenkomen.
Mensen, geen inzendingen meer insturen, we hebben er inmiddels 1!

Bij 1 (niet-twee = a-dvaita) staat de uitkomst twijfelloos en onmiddellijk vast.
Rob is offline  
Oud 17 October 2014, 09:59   #7
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Ik ben al lang bewonderaar van het werk dat Hermann Hesse ons heeft nagelaten. Al lees ik nu zijn werken minder, de sfeer, het timbre dat in werken vibreert als 'Reis naar het Morgenland', 'Demian' en vooral 'Steppenwolf' maakt het magisch theater mogelijk. Dat timbre zoekt ook zijn weg naar een quiz zoals deze hier in de steigers staat.

Het is een tussen-werkelijkheid waar met verschillende snelheden het ik verkleed wordt tot een ander dat het ook niet is. Altijd fris, vrolijk en verrassend maar niet echt. Juist daarom gaat het, om de onechtheid die magie wordt, een spel wordt.
Ik heb vaak in zo'n magie meegedaan en de onwezenlijkheid van het ik ten tonele gevoerd. Mijn manier van schrijven is daar debet aan. Het ik is een rol, een verschijning die wordt opgevoerd, ten tonele gebracht. Niets is wat het schijnt te zijn.
Looro
Looro is offline  
Oud 17 October 2014, 10:53   #8
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Ik ben al lang bewonderaar van het werk dat Hermann Hesse ons heeft nagelaten. Al lees ik nu zijn werken minder, de sfeer, het timbre dat in werken vibreert als 'Reis naar het Morgenland', 'Demian' en vooral 'Steppenwolf' maakt het magisch theater mogelijk. Dat timbre zoekt ook zijn weg naar een quiz zoals deze hier in de steigers staat.

Het is een tussen-werkelijkheid waar met verschillende snelheden het ik verkleed wordt tot een ander dat het ook niet is. Altijd fris, vrolijk en verrassend maar niet echt. Juist daarom gaat het, om de onechtheid die magie wordt, een spel wordt.
Ik heb vaak in zo'n magie meegedaan en de onwezenlijkheid van het ik ten tonele gevoerd. Mijn manier van schrijven is daar debet aan. Het ik is een rol, een verschijning die wordt opgevoerd, ten tonele gebracht. Niets is wat het schijnt te zijn.
Looro
Looro, mijn vriend, deze bijdrage is van zo'n schoonheid en compassie dattie moeiteloos de publieksdagprijs voor zich opeist!
Het allemooiste is wat mij betreft de constatering dat 'niets' echt is maar dat dat op hetzelfde moment geen excuus is om je er niet totaal in onder te dompelen.
Het past ook naadloos in de traditie, die ons aanraadt de wereld en haar verschijningsvormen stelselmatig te ontkennen, om er op hetzelfde moment zonder terughoudendheid of valse schaamte deel van uit te blijven maken.

Een familiedoos met Kwatta repen is naar je onderweg.
Proficiat!

hab
habbuthabnot is offline  
Oud 17 October 2014, 10:56   #9
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Altijd fris, vrolijk en verrassend maar niet echt. Juist daarom gaat het, om de onechtheid die magie wordt, een spel wordt.
Ik heb vaak in zo'n magie meegedaan en de onwezenlijkheid van het ik ten tonele gevoerd. Mijn manier van schrijven is daar debet aan. Het ik is een rol, een verschijning die wordt opgevoerd, ten tonele gebracht. Niets is wat het schijnt te zijn.
Looro
Wanneer de serieuze sfeer gedegen zelfonderzoek te doen door dit soort flauwe kul wordt ontmoedigd, weggelachen en weggehoond dan is het, wat mij betreft, toch echt gauw daarmee gedaan. Het forum is wél met het doel (gedegen) zelfonderzoek opgericht.

Dat is eveneens een rol, een verschijning die wordt opgevoerd, ten tonele gebracht.
Rennie is offline  
Oud 17 October 2014, 11:17   #10
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wanneer de serieuze sfeer gedegen zelfonderzoek te doen door dit soort flauwe kul wordt ontmoedigd, weggelachen en weggehoond dan is het, wat mij betreft, toch echt gauw daarmee gedaan. Het forum is wél met het doel (gedegen) zelfonderzoek opgericht.
Hier ligt dan ook meteen de moeilijkheid. Sommige zaken die hier voor het voetlicht worden gebracht lijken (op het eerste gezicht) lachwekkend en oppervlakkig, maar bezitten bij nader inzien een bijzondere diepgang. Terwijl serieus lijkende bijdrages gezien in het licht van (het voorgestane gedegen) zelfonderzoek nogal eens lachwekkend en oppervlakkig blijken te zijn.
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.