Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 November 2015, 09:17   #1
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard Niets valt te stoppen

Geen hetze, die zoals hier op dit forum aanwezig is, valt te stoppen, niet eerder dan geZien wordt dat er zelf aan deel genomen word, waarin jezelf die rol speelt.
Het is dan ook een gegeven dat hetze's ten alle tijden aanwezig zijn.

Het enige, de angel ervan eruit getrokken kan worden op het directe moment, maar daarmee de volgende zich alweer zal aandienen.

Nooit zal er hier op dit forum noch in de wereld vrede zijn.

Enige wat kan gebeuren is het allemaal compleet te omarmen en mensen die aan zelf onderzoek doen, eigen afwegingen laat nemen, Waarheid te herkennen die op hen van toepassing zijn.

Voor en tegens zouden geen bezwaar moeten zijn, enkel elkaar door de kamers heen meppen gaat op ieder vlak te ver, het taal gebruik is ver zoek als het om fatsoensnormen gaat en dat daar consequenties tegenover staan is duidelijk.
Inclusief het taalgebruik van moderators, forumbazen, onderzocht moeten worden op deze normen, om zaken niet te voeden.
Niemand uitgesloten.

Uitsluiten is onmogelijk, het niet voeden er van de kuur.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 4 November 2015, 21:09   #2
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Geen hetze, die zoals hier op dit forum aanwezig is, valt te stoppen, niet eerder dan geZien wordt dat er zelf aan deel genomen word, waarin jezelf die rol speelt.
Het is dan ook een gegeven dat hetze's ten alle tijden aanwezig zijn.
Ik verkeer vrijwel in de onmogelijkheid om uit te leggen waarom als niet ingezien kan worden dat het bestaat egoloos te zijn en dat daarmee iedere vorm van deelname ontbreekt. Dat ik als deelnemer daarin een rol speel dat is wél correct maar het is een passieve rol geen actieve. Op zich is egoloos te zijn al weer koren op de molen van ego om fel naar uit te halen omdat ego iets wat het niet kan bezitten als onmogelijk afwijst. Dit is daarom moeilijke materie om in een egowereld uit te leggen.

Laten we daarom eens uitgaan van de hypothese dat het mogelijk is dat iemand egoloos is en omgeven door een van ego's vergeven wereld. Het zal duidelijk zijn dat ego geen vat kan krijgen op egoloos want daar wordt niets waarin ego weet altijd te hebben kunnen slagen getriggerd en machteloosheid leidt tot hetzes. Je moet voor het begrip ego er wel wat bekend mee zijn, ego kan namelijk niet accepteren dat egoloos ongenaakbaar is en ego zoekt en vind allerhande wegen om dat toch voor elkaar te krijgen. Ongenaakbaar wordt door ego gezien als arrogant en hier heb je het kunnen zien gebeuren dat ego's contact zoeken met gelijkgestemden om egoloos de oorlog te verklaren en wanneer dat geen voedingsbodem blijkt te vinden een hetze te gaan ontketenen.

Citaat:
Het enige, de angel ervan eruit getrokken kan worden op het directe moment, maar daarmee de volgende zich alweer zal aandienen.

Nooit zal er hier op dit forum noch in de wereld vrede zijn.
En dat Moi weiger ik te geloven omdat wanneer er 2 egoloos geworden zijn er tussen die twee wederzijds al sprake is van ongenaakbaarheid en er tussen die twee niets getriggerd kan worden. En twee kunnen er vier worden totdat de hele wereld egoloos is en er niemand meer is die een ander het leven zuur wil maken. We zijn ons daarvan af aan het bewegen in plaats van er naar toe en om die reden heb ik er een hard hoofd in dat het gebeurd. Dit forum had zo'n miniatuur wereld kunnen worden maar de ego elementen met hun kwaadwillendheid overheerst ook hier alweer.

Citaat:
Enige wat kan gebeuren is het allemaal compleet te omarmen en mensen die aan zelf onderzoek doen, eigen afwegingen laat nemen, Waarheid te herkennen die op hen van toepassing zijn.
De tijd dringt dat er een kentering komt, het is niet verantwoord nog langer te blijven dwalen. Waarheid is niet op een iemand van toepassing, Waarheid is op niemand van toepassing oftewel er moet niet iemand inzitten op wie dat van toepassing is of kan zijn, oftewel er moet onderzoek komen naar waarheid omtrent het zijn van die iemand, te beginnen bij ego want die traineert ieder onderzoek waarvan het vermoed dat het zijn ondergang betekend.

Citaat:
Voor en tegens zouden geen bezwaar moeten zijn, enkel elkaar door de kamers heen meppen gaat op ieder vlak te ver, het taal gebruik is ver zoek als het om fatsoensnormen gaat en dat daar consequenties tegenover staan is duidelijk.
Inclusief het taalgebruik van moderators, forumbazen, onderzocht moeten worden op deze normen, om zaken niet te voeden.
Niemand uitgesloten.
Deze probleemoplosser is gebaseerd op een moraal van goed en kwaad en wat goed en kwaad is daarover is ego ten allen tijde strijdig. Dus moraal lost helemaal niks op want moraal is op zichzelf een onderwerp van tegenstellingen. Egoloos is op geen enkele wijze aan te zetten tot strijd en zelf niet te voeden met agressie of vijandschap dat gebeurt alleen maar aan de kant van ego. Alleen dat ego strijdlustig is moet worden ingezien egoloos is dat niet en kan dat niet zijn omdat er van die zijde niks te verdedigen is. Wat je met deze moraalkwestie vraagt aan egoloos is ego te ontzien en juist dat moet niet gebeuren. Alleen ego is de oorzaak en niet egoloos dus kun je van egoloos die al terughoudend is niet nog meer terughoudenheid vragen dan het nihile dat het al tentoon spreid.

Het is (zonder aanzien des persoons) steeds alleen ego dat getriggerd wordt niet egoloos. Laat het idee maar varen dat wanneer er twee vechten twee schuldig zijn. Geluiden als 'laten we allemaal verstandig zijn en gas terugnemen gaat niet werken'. Het is aan egoloos niet besteed het te laten inzien dat het veroorzaker is van de ellende in de wereld want daar zit het geweld niet.

Citaat:
Uitsluiten is onmogelijk, het niet voeden er van de kuur.
Uitsluiten is nodig want het collectief aan ego is de veroorzakende factor van de excessen. Ik begrijp werkelijk niet dat niet wordt ingezien dat er één kant is die slechts ziener is als hulp en ter andere zijde het beledigde ego dat opspeelt en er gezegd wordt dat beiden moeten inbinden. Wanneer ik niet meer behulpzaam kan zijn bij het zien wat moet ik hier dan nog wat is dan de zin nog van dit forum?
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2015, 07:21   #3
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Ben het met je uiteenzetting eens het is helder en Waar.

Het enige wat ik mij afvraag is of er wel enigen zijn die je Werkelijk verstaan, je taal is dan ook vanuit egoloosheid ,de onmogelijke stem die niet gehoord word door ego.

Het enige wat het kan, is de weg ernaartoe aanreiken in egotaal?

Zou het niet zo zijn dat Waarheid opzich enkel gehoord word door een levende aanwezigheid. ( eye to eye ).
Tenzij je op eigen kracht Waarheid (wat opzich ook soms gebeurd) direct ontvangt. ( Maar dan heb je geen forum meer nodig)

Op een forum enkel door letters, ego wordt aangesproken, dus ook die benadering zijn doel enkel substantieel kan benaderen ?

Dan ook enkel als zodanig aangesproken kan worden?
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2015, 08:38   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Ben het met je uiteenzetting eens het is helder en Waar.

Het enige wat ik mij afvraag is of er wel enigen zijn die je Werkelijk verstaan, je taal is dan ook vanuit egoloosheid ,de onmogelijke stem die niet gehoord word door ego.

Het enige wat het kan, is de weg ernaartoe aanreiken in egotaal?

Zou het niet zo zijn dat Waarheid opzich enkel gehoord word door een levende aanwezigheid. ( eye to eye ).
Tenzij je op eigen kracht Waarheid (wat opzich ook soms gebeurd) direct ontvangt. ( Maar dan heb je geen forum meer nodig)

Op een forum enkel door letters, ego wordt aangesproken, dus ook die benadering zijn doel enkel substantieel kan benaderen ?

Dan ook enkel als zodanig aangesproken kan worden?
Als ik mezelf als uitgangspunt neem, ik heb inmiddels nu zo'n 15 a 20 jaar geleden ook 'verstaan' op een forum en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat het kan werken. Als ik vervolgens mijn attitude van indertijd in aanmerking neem dan was ik 'hongerig' naar Waarheid en dan valt me de afwezigheid hier daar naar op. Dat ontzenuwd de subjectieve waarheid dat Waarheid enkel door een levende aanwezigheid gehoord kan worden. Ik hoop dat ik de uitzondering ben die de regel bevestigd anders is er voor dit forum in dat opzicht geen rol weggelegd.
  Met citaat reageren
Oud 5 November 2015, 09:45   #5
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als ik mezelf als uitgangspunt neem, ik heb inmiddels nu zo'n 15 a 20 jaar geleden ook 'verstaan' op een forum en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat het kan werken. Als ik vervolgens mijn attitude van indertijd in aanmerking neem dan was ik 'hongerig' naar Waarheid en dan valt me de afwezigheid hier daar naar op. Dat ontzenuwd de subjectieve waarheid dat Waarheid enkel door een levende aanwezigheid gehoord kan worden. Ik hoop dat ik de uitzondering ben die de regel bevestigd anders is er voor dit forum in dat opzicht geen rol weggelegd.
Tja, dat zal het Zijn.
Zeker tegen een ervaringsdeskundige in gaan, weet alleen dat het voor mij enkel via een levende aanwezigheid heeft gewerkt, mijn uitgangspunt zeker 'hongerig was' naar Waarheid en in mijn ( 30 jaar geleden) tijd nog niets met internet te doen was, zodoende mijn reactie, het voor jou gewerkt heeft via een forum hier dan ook niet op mij van toepassing was en het dan ook enkel via levende Werkelijkheid kon gaan..
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2015, 10:12   #6
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als ik vervolgens mijn attitude van indertijd in aanmerking neem dan was ik 'hongerig' naar Waarheid en dan valt me de afwezigheid hier daar naar op.
Ja, dat is het. Die niet te stuiten drang naar Waarheid ongeacht hoe die uitpakt.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2015, 11:32   #7
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Tja, dat zal het Zijn.
Zeker tegen een ervaringsdeskundige in gaan, weet alleen dat het voor mij enkel via een levende aanwezigheid heeft gewerkt, mijn uitgangspunt zeker 'hongerig was' naar Waarheid en in mijn ( 30 jaar geleden) tijd nog niets met internet te doen was, zodoende mijn reactie, het voor jou gewerkt heeft via een forum hier dan ook niet op mij van toepassing was en het dan ook enkel via levende Werkelijkheid kon gaan..
Dat geluid hoorde ik ook van de zijde van Habbuthbnot maar niet vanwege ervaring maar afleidende uit de Vedische geschriften. Maar omdat er toen geen internet was met ontbrekende ervaring kan dat geen bewijs vormen. Als het mijn ervaring was dat alleen lijfelijke aanwezigheid werkt zou ik absoluut niet begonnen zijn aan een forum als dit. De aanwezigheid vraagt ten opzichte van een lijfelijke Guru een andere attitude. Ik denk niet dat er bij de Guru deelnemers komen om de zeggenskracht van de Guru naar de kroon te steken. Maar dat niet doen is net zo goed een ego kwestie. Ik denk dat vooral op een forum er een 'groeien in Waarheid' kan ontstaan waardoor de egodominantie afneemt.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2015, 12:40   #8
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er bij de Guru deelnemers komen om de zeggenskracht van de Guru naar de kroon te steken. Maar dat niet doen is net zo goed een ego kwestie.
Dat is juist het hele punt, dat directe aandacht naar de Werkelijke aanwezigheid is gericht.

één spreker het woord doet en je overgave totaal gericht de Waarheid keert.
Op een forum is niet één spreker, maar vele tongen die chaos creëren.

Hoe wil je die aandacht naar één spreker laten keren, als die aanwezigheid niet aanwezig is?

Ik kan hierin niet de vorm Zien op het forum die die aandacht kan bieden.

Wellicht ga je zeggen: Niet? Ik ben diegene die er Is voor de Werkelijke zoeker?

Hoe herken je die Waarlijke zoeker en filter je alles wat niet het gezochte zoekt uit?
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2015, 15:57   #9
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ja, dat is het. Die niet te stuiten drang naar Waarheid ongeacht hoe die uitpakt.
Als ie uitpakt.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 5 November 2015, 18:25   #10
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Dat is juist het hele punt, dat directe aandacht naar de Werkelijke aanwezigheid is gericht. één spreker het woord doet en je overgave totaal gericht de Waarheid keert. Op een forum is niet één spreker, maar vele tongen die chaos creëren.
De aandacht, zo zou je kunnen zeggen, is gericht op Waarheid, in de hoedanigheid van die ene spreker die daar op het podium zit en ook op een forum kun je je op Waarheid richten, zoals in de laatste zin van mijn laatste quote al staat 'Ik denk dat vooral op een forum er een 'groeien in Waarheid' kan ontstaan waardoor de egodominantie afneemt.'.
Citaat:

Hoe wil je die aandacht naar één spreker laten keren, als die aanwezigheid niet aanwezig is?
Wellicht ga je zeggen: Niet? Ik ben diegene die er Is voor de Werkelijke zoeker? Ik kan hierin niet de vorm Zien op het forum die die aandacht kan bieden.
Dat gaat dan ook niet lukken en vooral niet als het ego is die het gesprokene blijft oppikken en niet datgene 'wat je bent' dat zijn antenne altijd gericht heeft staan op Waarheid. Ik is nooit degene die er is voor de ware zoeker.

Citaat:
Hoe herken je die Waarlijke zoeker en filter je alles wat niet het gezochte zoekt uit?
De ware zoeker is niet iemand die egoweerstand vertoont, die begint zonder morren aan gedegen zelfonderzoek.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.