Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 August 2023, 13:51   #1
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Niets over het neuken van de ezel !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht

Mensen reageren anders op een bericht dan de schrijver verwacht, omdat ze het met een andere intentie lezen dan de schrijver.
Dit is niet te vermijden.

Het meest grappige voorbeeld las ik jaren geleden in een interview met de makers van "The league of gentlemen", een zeer donkere absurde sitcom.
Op de vraag of ze boze brieven kregen antwoordde één van hen: "Natuurlijk... maar de mensen reageren volkomen anders dan je verwacht. Zo draaiden we ooit een scene waarin we inzoomden op een Engels landschap, terwijl in de rechterbovenhoek van het scherm verscheen: Dorp X in Graafschap Z (noot frederiki: ik weet de namen niet meer, daarom noem ik ze x en z). We zoemden verder in op een man die bezig was een ezel te neuken. We wisten dat het er over was en dat we boze brieven konden verwachten... Maar wat bleek? Mensen schreven woedend: Dorp X ligt helemaal niet in Graafschap Z!!!!. Niets over het neuken van de ezel!"

Dat gevoel heb ik soms ook als ik de antwoorden op mijn berichten lees:

Niets over het neuken van de ezel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik me daar ook wel eens over verbaas. Hoe iets gelezen wordt terwijl de intentie van de schrijver volkomen anders bedoeld was. Eigenlijk niet zo vreemd, het geschreven woord nodigt enorm uit tot het aan de gang brengen van de ver-beelding. Zelfs met plaatjes erbij projecteren mensen ook nog hun eigen verhaal erop. Daar ben ik geen uitzondering op net zo min als jij..

Als je werkelijk die n..kende ezel prominent voor het voetlicht had willen brengen (je snapt hopelijk dat dit een metafoor is!), dan had je er veel meer heisa omheen moeten maken zodat dorp X of Y totaal daarbij in het niet valt.
Dat is wat de perceptie vermag te doen.

Zo zegt Laurens dat hij het gedegen zelfonderzoek afgerond heeft. Gewoon een simpele constatering met de onderliggende boodschap dat hij weet waarover hij het heeft.
Nergens is te lezen dat Laurens zichzelf 'afgerond' noemt.

Kortom er wordt helemaal niet gezien (wat er staat) maar welke gedachten zich hebben gevormd.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.