Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 May 2013, 10:06   #1
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard Lastpakken

Vraagje over de lastpakken. Het is eigenlijk een soort van selectieve ban, maar hoe werkt dat dan? Wanneer ben je een lastpak? Is dat ook gekoppeld aan strafpunten? En kun je ook weer lastpak-af worden of is eens een lastpak altijd een lastpak?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 11:22   #2
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Vraagje over de lastpakken. Het is eigenlijk een soort van selectieve ban, maar hoe werkt dat dan? Wanneer ben je een lastpak? Is dat ook gekoppeld aan strafpunten? En kun je ook weer lastpak-af worden of is eens een lastpak altijd een lastpak?
Allereerst zie het niet als ban, een ban is iemand voor altijd en geheel van het forum weren. Er is hier niemand die een ban heeft.

Er is hier wel kans op een afkoelperiode Time Out genaamd, wanneer je het acuut te bont maakt of na herhaalde waarschuwingen blijft doorgaan je (onuitstaanbare) gedrag te vertonen. Maar een Time Out is altijd eindig, ook daarvoor gekregen strafpunten vervallen na verloop van tijd, tenminste als Time Out's elkaar niet blijven opvolgen.

Het is een reguleringssysteem om het voor iedereen plezierig te laten verlopen. Als niemand het er mee eens is dat er een Time Out is gegeven zal de forumleiding hem ongedaan maken, het is geen autoritair systeem.

Wanneer er ten aanzien van het forum toezicht zoveel aandacht vereist blijft voor leden die zich niets aan een Time Out gelegen laten liggen en dat forum toezicht er niet kan zijn door afwezigheid van moderatie en forumbeheer dan moeten er middelen zijn om de te verwachten blijvende irritante gedragingen te stoppen.

Je kunt je gewoon aan de berispingen houden en dat gedrag waarop die berisping betrekking heeft niet vertonen. Heb je een geschiedenis herhaalde berispingen te negeren dan ben je in de ogen van het forumbeheer een lastpak. Vanwege het gevaar voor recidive kun je alsdan in een gebruikersgroep met beperkte rechten worden geplaatst.

Je kunt dan niet langer meer alle fora benutten of je pb gebruiken om je misnoegen met andere lastpakken te delen en afspraken maken hoe de leiding is te sarren. Kinderachtig gedrag vraagt nou eenmaal kinderachtig straffen.

Het is een administratieve noodmaatregel om te voorkomen dat leden hier de leiding gaan nemen, subversief gedrag vertonen, discussies gaan verstoren, spammen of berichten verwijderen, omdat ze ergens onvrede mee hebben en kennelijk hun gram moeten halen.

Dat is er namelijk concreet aan de hand geweest en dit is daarvan nu de administratieve oplossing. Het zijn de enkelingen die het voor het geheel bederven niet de forumleiding.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 11:33   #3
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik noem het een selectieve ban, omdat ze niet meer op het gehele forum kunnen schrijven.
Mijn vragen waren, of er regels zijn wanneer je lastpak wordt, of dat het meer jouw gevoel van een grens is.
En of iemand ook lastpak-af kan worden. Bij goed gedrag zeg maar. Of dat eens een lastpak altijd een lastpak is.

Ik vind het prima dat je nieuwe regels introduceert, ik vraag alleen duidelijkheid hoe dat er dan uit ziet.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 11:44   #4
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik noem het een selectieve ban, omdat ze niet meer op het gehele forum kunnen schrijven.
Mijn vragen waren, of er regels zijn wanneer je lastpak wordt, of dat het meer jouw gevoel van een grens is.
En of iemand ook lastpak-af kan worden. Bij goed gedrag zeg maar. Of dat eens een lastpak altijd een lastpak is.

Ik vind het prima dat je nieuwe regels introduceert, ik vraag alleen duidelijkheid hoe dat er dan uit ziet.
Ik denk niet dat jij daar ooit in verzeild raakt dus het is hypothese voor je. We hebben hier notoire dwarsliggers die al verscheidene berispingen op hun naam hebben.

Ik kan niet zeggen wanneer ze lastpak af zijn. Wanneer ze beloven hun leven te beteren, beloven zich niet opnieuw aan de berispingen schuldig te maken.
Misschien na een verzoek toegelaten te worden, beloven zich weer te zullen gedragen, ze in hun eigen homepage blijk geven uitgeraasd te zijn ? Geen idee, niet mijn probleem.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 11:52   #5
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ok?. Het lijkt of je het uit irritatie of zo ingesteld hebt, maar er nog niet echt over nagedacht hebt, hoe je het dan gaat uitvoeren.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 11:57   #6
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ok?. Het lijkt of je het uit irritatie of zo ingesteld hebt, maar er nog niet echt over nagedacht hebt, hoe je het dan gaat uitvoeren.
Dat dat niet zo is daar was mijn uitleg voor, maar als zelfs jij niet kunt lezen wat ik er mee wil duiden dan kan ik beter helemaal stoppen met dingen te verklaren.

Lees het nog maar een keer en dan alsof jij hier de leiding hebt, misschien dat dan de schellen van je ogen vallen.

Ik kan niet alles voorzien, het is een maatregel die is ontstaan uit een praktijkgeval, hoe verder is voor mij ook maar hypothese.
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 12:00   #7
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Natuurlijk begrijp ik best waar je vandaan komt, ik zocht alleen naar een concrete invulling van de regel en die heb je (nog) niet.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 12:05   #8
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Natuurlijk begrijp ik best waar je vandaan komt, ik zocht alleen naar een concrete invulling van de regel en die heb je (nog) niet.
Neem me niet kwalijk maar ik denkt dat er iets anders met je aan de hand is. Ik ben hier aan het antwoorden als forumleiding. Regels, ook oplossingen, ontstaan wanneer ze nodig zijn.

Misschien dat Aad je iets kan bijbrengen over behoefte aan controle ?
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 12:31   #9
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Nee hoor, ik heb om duidelijkheid gevraagd en deze gekregen voor zover beschikbaar.

De vraag is of het mijn behoefte aan controle is of jouw moeite met dat ik zeg dat je het nog niet volledig uitgedacht hebt en ik jou vraag om duidelijkheid.

Wie heeft er nu het meeste moeite WiNk.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 26 May 2013, 12:37   #10
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Nee hoor, ik heb om duidelijkheid gevraagd en deze gekregen voor zover beschikbaar.

De vraag is of het mijn behoefte aan controle is of jouw moeite met dat ik zeg dat je het nog niet volledig uitgedacht hebt en ik jou vraag om duidelijkheid.

Wie heeft er nu het meeste moeite WiNk.
Ik heb gisteren nog een onderhoudend gesprek gehad met Sytze en we zijn het met elkaar eens Gargamel is een controlefreak.

Zou wel leuk zijn een driepuntsgesprek op het Tweegesprekforum.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.