Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 October 2021, 08:57   #1
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Maakt mij niks uit, geef het maar een naam.
Er is natuurlijk helemaal geen weg er naar toe, zelfs niet bij wijze van spreken, dat weet jij ook wel.
Om van nadere uitleg verschoond te blijven was dat 'ik geef het maar een naam'.

Citaat:
Ik 'Zie onmiddellijk waar 'iets vandaan komt, alles komt naar mij toe, ik hoef nergens meer heen.. volg je dit, Laurens, of ga je het weer letterlijk vertalen in een voorstelling van zaken?
Ik volg het in praktische zin, zo lang je niks doet komt het naar je toe.
Maar de meesten ervaren initiatief en ondernemen iets. Dat alles naar je toe komt is dan het gevolg van jouw ontvangende staat en het initiatief van anderen.

Citaat:
Identificatie is het kortste en vluchtigste fenomeen als gerealiseerd is Wat te zijn.
Die leegte kan beangstigend zijn, het ligt er maar net aan wat voor soort identificatie je aan het loslaten bent. Het Niets daarentegen is dan weer totaal niet beangstigend, hoe zou het dat nog kunnen zijn?
Ik kan het niet met je eens zin wat betreft identificatie maar dat is duidelijk. Wat alsmaar opvalt is dat je zo opgesloten zit in jezelf, de ruimtelijkheid is er niet. Je hebt kennelijk weinig idee van de wereld, vermeend of niet, waar het er vaak anders uitziet dan in je eigen beslotenheid. Voor velen is in het niets terechtkomen beangstigend, niet voor mij.

Citaat:
'Diep zelfonderzoek is niet voor doetjes.
Gedegen zelfonderzoek evenmin.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:01   #2
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Hoi Marijke.
Mijn vrouw is in bepaalde opzichten een beetje zoals Marie er op het forum blijk van geeft. Maar dan zonder enige behoefte of interesse zoals Marie er over schrijft. Mijn vrouw is gedegen praktisch van instelling, en nuchterder dan nuchter met dit soort zaken. Bespiegelingen over deze materie doen zich tussen ons sporadisch voor.. gelukkig.
En als die bespiegelingen er dan soms wel zijn wat dan? Omdat je zegt dat ze gelukkig sporadisch voorkomen.
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:01   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Geeft niet.
Nee dat begrijp ik nu ivm met je ontvangende staat.
Maar ik ben van het initiatief en probeer te begrijpen.
Daar heb je natuurlijk al op gevonden dat ik er niet rijp voor ben te ontvangen.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:05   #4
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Absoluut.
Maar die hartverscheurende momenten laten ook zonder omwegen duidelijk en klaar blijken, of je wel of niet op verzinsels leeft m.b.t. je 'zelf' kennen.. dat blijk bij mij te staan als een huis, en meer dan dat.
In een crisis situatie zijn veel mensen tot meer in staat dan ze ooit hadden durven bevroeden. Ik reageer maar overal op, misschien dat je me dan wat meer kluiven toegooit waarop ik kan bijten.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:07   #5
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Wat uit blijft is het toegevoegde drama door het niet (meer) zien dat het vermeend is. Voor de rest blijft alles verder gaan, maar dan veel meer spontaan.
Zelfs als er geen Dorje boven zou staan zou ik weten dat jij het bent.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:10   #6
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Absoluut.
Maar die hartverscheurende momenten laten ook zonder omwegen duidelijk en klaar blijken, of je wel of niet op verzinsels leeft m.b.t. je 'zelf' kennen.. dat blijk bij mij te staan als een huis, en meer dan dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Dat zijn idd momenten waar je een soort meting hebt. Bij ons in de familie zijn de afgelopen 1-2 jaar 4 naaste overleden en ik herken wat je zegt.
Vrijwel iedereen leeft op verhaaltjes en die worden dan ineens verstoord. Het verhaal is ten einde en dan is het moeilijk eindjes aan elkaar knopen. Zonder verhaal heb je dat niet.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:14   #7
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Bespiegelingen over deze materie doen zich tussen ons sporadisch voor.. gelukkig.
Geen verhaaltjes tussen jullie, concludeer ik hieruit.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:21   #8
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Is ze nog enigszins zacht op de grond terecht gekomen of gevallen. Mijn zus was na zo'n/deze val maar wel na veel later te zijn gevonden een ander mens.
Niemand weet dat, zij zelf ook niet meer, maar aangezien ze verder geen kwetsuren of blauwe plekken heeft is ze misschien zelf gaan liggen?..

Wat jij suggereert met jouw zus, (Bedoel je iets van hersenletsel, of psychisch/geestelijk?) kan ook vervelende of rare gevolgen hebben natuurlijk.
Ik ben zelf een aantal jaren geleden van een dak gevallen, black out door te weinig vocht in mijn lichaam. Ik heb 'waarschijnlijk toen in een reflex nog iets vast willen grijpen, twee vingers waren bijna van mijn hand gescheurd, ik had 10 bijna gebroken tenen, zwaar gekneusd, eerder zwart dan blauw.. een scheur in mijn schouderblad en ik was uiteindelijk met mijn kop op de tegels geslagen. Kinderen vonden mij in een grote plas bloed, anderhalve liter was er uit gelopen, uit een hoofd wond. twee ambulances, trauma helikopter stand by, etc.
Ik bleek een hersenkneuzing te hebben, blauwe plek op de hersenen. Op de I.C een paar dagen, omdat de hersens nog konden zwellen, en dan had het allemaal een ander verhaal geweest. Kasplantje, blijvend in coma, zwaar invalide.. of gewoon de pijp uit.

Uiteindelijk zo goed als niks aan overgehouden, maar dat had anders kunnen zijn. Ik drink nu steevast elke dag 3 liter water.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:25   #9
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Niemand weet dat, zij zelf ook niet meer, maar aangezien ze verder geen kwetsuren of blauwe plekken heeft is ze misschien zelf gaan liggen?..

Wat jij suggereert met jouw zus, (Bedoel je iets van hersenletsel, of psychisch/geestelijk?) kan ook vervelende of rare gevolgen hebben natuurlijk.
Ik ben zelf een aantal jaren geleden van een dak gevallen, black out door te weinig vocht in mijn lichaam. Ik heb 'waarschijnlijk toen in een reflex nog iets vast willen grijpen, twee vingers waren bijna van mijn hand gescheurd, ik had 10 bijna gebroken tenen, zwaar gekneusd, eerder zwart dan blauw.. een scheur in mijn schouderblad en ik was uiteindelijk met mijn kop op de tegels geslagen. Kinderen vonden mij in een grote plas bloed, anderhalve liter was er uit gelopen, uit een hoofd wond. twee ambulances, trauma helikopter stand by, etc.
Ik bleek een hersenkneuzing te hebben, blauwe plek op de hersenen. Op de I.C een paar dagen, omdat de hersens nog konden zwellen, en dan had het allemaal een ander verhaal geweest. Kasplantje, blijvend in coma, zwaar invalide.. of gewoon de pijp uit.

Uiteindelijk zo goed als niks aan overgehouden, maar dat had anders kunnen zijn. Ik drink nu steevast elke dag 3 liter water.
Ik wil je niet verontrusten maar als je geen verhaaltjes maakt dan zal dat niet.

Mijn zus moest midden in de nacht het bed uit met de kennelijke behoefte iets te drinken. Ze moet onwel geworden zijn, oorzaak is niet gevonden. Maanden later bleek ze uitgezaaide kanker te hebben. Maar na die val had ze vlgs mij, broer en andere zus een karakterverandering ondergaan. Ze was als voorbeeld ineens heel afwijzend tegenover eerdere vrienden en familie.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 09:26   #10
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Dat zijn idd momenten waar je een soort meting hebt. Bij ons in de familie zijn de afgelopen 1-2 jaar 4 naaste overleden en ik herken wat je zegt.
..
Guido is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.