Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 November 2016, 09:25   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Ander begin als beschikbaarheid ......

Het lijkt me fijn om de betekenis van verschillenden woorden, en uitdrukkingen, die door het forumlid nu genaamd LooRo, hier uitleg te geven.
Het draadje Objectieve en subjectieve werkelijkheid wordt helemaal opgeslokt, en verpletterd onder het
gewicht van het onderwerp Gedegen zelfonderzoek.
Graag het draadje Objectieve en subjectieve werkelijkheid beschikbaar laten voor het onderwerp waarvoor ze bedoeld is.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 28 November 2016 om 10:50.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 09:31   #2
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Gaandeweg in deze discussie is het concept van gedegen zelfonderzoek en ander begin als beschikbaarheid zonder voorwaarden, naar voor gekomen.
Voordien had Ben reeds herhaalde malen het concept van 'onmiddellijkheid' aangebracht in een discussie over 'dieper doorpakken'.
Er zijn ongetwijfeld nog vele andere plaatsen op het forum waar hints en oproepen staan om gedegen zelfonderzoek te doen. Elke bijdrage van Renoir als oproep om gedegen zelfonderzoek te doen, kan in deze zin opgevat worden.

Het begrip 'ander begin' komt voort uit de discussie van wat 'doorzien van ego is' en wat 'dieper doorpakken' betekent in het licht van terugkoppelen naar ego.
'Ander begin' is als concept een verwijzing naar het verwerken van wat doorzien is (de denkbeeldigheid als onderwerp, als ego).
Omdat het een verwijzing is naar het onverklaarbare wordt de uitspraak gehanteerd: 'als van ander begin'.

Dit alles zit gevat in de aanwijzing om gedegen zelfonderzoek te doen en ego te doorzien als van denkbeeldigheid.
zo, hier een begin maken.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 09:55   #3
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro
Achter deze hoek, bij elke overtuiging begint gedegen zelfonderzoek aan het doorzien van wat o zo belangrijk is, namelijk ego.
Het begint met luisteren naar de aanwijzing om gedegen zelfonderzoek te doen. Luisteren is geen conclusie noch de ervaring vooraf laten gelden maar met redelijkheid open staan voor het onderwerp: ego.
Er is voldoende redelijkheid om ook het laatste onderwerp te doorzien en vast te stellen wat onmiddellijkheid is: beschikbaarheid zonder voorwaarden.

En hier een ander begin. Ik kan niks met die ben-speak, maar wie de lust voelt om het te ontcijferen kan hier zijn gang gaan. Zodat andere draadjes verschoond blijven van dat gezever.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 10:19   #4
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
maar wie de lust voelt om het te ontcijferen kan hier zijn gang gaan. .
Ik vind het fijn om te kunnen begrijpen wat iemand in mijn buurt zegt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 10:28   #5
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het verwerken van onmiddellijkheid is als van ander begin. Wat is zonder terugkoppeling naar zichzelf of naar enige subjectiviteit of onderwerp is ander begin.
Ander begin is onverklaarbaar en is als beschikbaarheid zonder voorwaarden verwerken.
Kan jij dit met andere worden uitleggen?
wat is onmiddellijkheid?
kan jij 'beschikbaarheid zonder voorwaarden verwerken' anders verwoorden?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 12:26   #6
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind het fijn om te kunnen begrijpen wat iemand in mijn buurt zegt.
Mijn idee. Taal is er om in te communiceren. Dus lijkt het mij dienstig als men zich zo eenvoudig mogelijk tracht uit te drukken.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 12:28   #7
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro
Hierop doorpakken laat toe de denkbeeldigheid van het geheel los te laten en onmiddellijkheid te verwerken als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.

Ego is de voorwaarde om onderdeel van het denkbeeldig geheel te zijn. Maak die terugkoppeling naar en van ego los (= doorzien) en het verwerken is dat wat in onbepaaldheid ander begin is, als van beschikbaarheid zonder voorwaarden is.

Doorzien van ego grijpt niet in het vasthouden aan ego maar is verdwijnen in de anonimiteit van het onbepaalde.
Wat schrijf je hier, Looro?
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 14:08   #8
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
zo, hier een begin maken.
Jij voert het idee dat ik al langer had dan uit. Iemand moest het doen, want Looro zelf deed het niet, ondanks mijn aanbevelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het draadje Objectieve en subjectieve werkelijkheid wordt helemaal opgeslokt, en verpletterd onder het gewicht van het onderwerp Gedegen zelfonderzoek..
Dat was niet het enige.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Mijn idee. Taal is er om in te communiceren. Dus lijkt het mij dienstig als men zich zo eenvoudig mogelijk tracht uit te drukken.
Mijn idee ook.
Maar een afgeronde gzoz'er is daartoe blijkbaar niet meer in staat.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 14:20   #9
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Nog te ontcijferen 'ander begin' materiaal dat zonet gechanneld werdt door een andere afgeronde gzoz'er:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Gedegen zelfonderzoek
zoals dat op het forum wordt voorgestaan, tracht een duiden te zijn tot wat intrinsiek Onmiddellijk' is. Ander begin.. als' een beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Een ervaringloze onmiddellijke actualisatie tegenwoordig te zijn... wat geen enkele subjectieve ondersteuning/bevestiging behoeft.
@Ben: ik probeer alvast. Ik leest er zoiets in als in het moment tegenwoordig zijn. Zeg maar zoals waar Tolle's "de kracht van het NU' over gaat of Thich Nhat Hanh's mindfullness. Maar dan door jullie afgeronde gzoz'ers, euh, 'verder uitgewerkt'.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 November 2016, 14:42   #10
Kweetniet
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 1 July 2016
Berichten: 0
Standaard

Intrinsiek Onmiddellijk is een onzinkreet in de dualiteit. Elkaar napraten met dergelijke kreten leidt nergens toe. Maar dat heb ik Looro ook meerdere malen geschreven.

Wat de lering is? Zelfkennis als overtuiging heeft geen waarde. Dat wordt wel voorgestaan op dit forum. Men spreekt er immers over als een onderzoek wat afgerond kan worden. Dat impliceert 'doen???
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Forums als gelezen aanmerken Maria Forum; regels, vragen, idee 54 10 June 2010 17:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.