Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 January 2014, 11:44   #1
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard Lia's stekje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Even voor de goede orde Vagebond met betrekking tot je quotes in het draadje 'Crisis voorbij', dat ik maar even daar nog laat staan, ik laat mij niet chanteren.

Ik ga verder niet meer op je uitdagende, reactie afdwingende, gedragingen in, het staat me niet aan. Beschouw je vanaf nu dus maar als verblijvende onder mijn negeerknop.
Ik heb mij een aardige tijd afzijdig gehouden en wil nu toch even kwijt dat ik de website op deze manier niet zie zitten. Houd eens op allemaal met al die kritiek, het zinloze oordelen over anderen, het gekrakeel en gekissebis, de vuilspuiterij. Is het nu nog niet duidelijk dat deze manier van reageren volkomen nutteloos is? Is het nog niet duidelijk dat er enkel een enorme golf van ego door wordt aangewakkerd? En dat is toch juist wat wij niet willen? Wat heeft het nog te maken met zelfonderzoek?]
Ja! En ik blijf erbij Renoir, het is jouw website. Jij en niemand anders bent er verantwoordelijk voor. Jij doet zelf mee aan het gekissebis. Je wakkert een stortvloed van negativiteit aan, trekt mensen naar beneden, en ik zit daar in niet op te wachten.

Wijziging aangebracht door Lia op 11 January 2014 om 11:45.
Reden: fonts verwijderen
Lia is offline  
Oud 11 January 2014, 12:38   #2
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Ik heb mij een aardige tijd afzijdig gehouden en wil nu toch even kwijt dat ik de website op deze manier niet zie zitten. Houd eens op allemaal met al die kritiek, het zinloze oordelen over anderen, het gekrakeel en gekissebis, de vuilspuiterij. Is het nu nog niet duidelijk dat deze manier van reageren volkomen nutteloos is? Is het nog niet duidelijk dat er enkel een enorme golf van ego door wordt aangewakkerd? En dat is toch juist wat wij niet willen? Wat heeft het nog te maken met zelfonderzoek?]
Ja! En ik blijf erbij Renoir, het is jouw website. Jij en niemand anders bent er verantwoordelijk voor. Jij doet zelf mee aan het gekissebis. Je wakkert een stortvloed van negativiteit aan, trekt mensen naar beneden, en ik zit daar in niet op te wachten.
Jij hebt dan kennelijk, altijd in haast hier je zegje te doen, geen kennis genomen van de intentie van dit forum, en kunt dus niet op de hoogte zijn dat het hier een ZELFkennisforum betreft. Dat ZELF staat voor Bewustzijn en het is de bedoeling dat te ontdekken. Vervolgens is het ieder z'n individuele ego dat het waarnemen van de wereld kleurt en het zicht op 'wat' je bent in de weg staat. Onbekend met die egoinvloed moet dan, uiteraard, de werking van dat ego aan het licht komen en dat is door dat ego te frustreren hetgeen je hier dan ook ruimschoots ziet gebeuren. Je moet de werking van het ding toch doorkrijgen, wil je je een indruk kunnen vormen hoe het je functioneren, gezondheid en zicht beperkt.

Ik begrijp wel dat jij met je beperkende (ego)zicht en niet de geringste belangstelling om daar zicht op te krijgen het ziet op de wijze zoals je doet en dat het klimaat je om die reden totaal niet bevalt, maar hé ik heb dit forum niet om het jou naar de zin te maken.

Dus bevalt het je niet of kom je hier iemand die daar niet van gediend is stolken en belagen, en vervolgens dreigen met zelfmoord wanneer je je zin niet krijgt, ga dan gerust ergens anders je heil zoeken, dan is dit hier kennelijk niet het voor jou benodigde platform.

Het zou me verbazen als je doorhad dat je met je plaatsing olie op het vuur aan het gooien bent en juist daarmee het gekrakeel aan het aanwakkeren.

Ik denk ook dat je niet door hebt met je 'verantwoordelijk zijn' dat je op oud hollands calvinstische wijze aan het moraliseren bent en een dreiging van hel en verdoemenis bij mij neerlegt.

Voor je bewustwording zeg ik dit er nog maar even bij.
Rennie is offline  
Oud 11 January 2014, 13:53   #3
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Jij hebt dan kennelijk, altijd in haast hier je zegje te doen, geen kennis genomen van de intentie van dit forum, en kunt dus niet op de hoogte zijn dat het hier een ZELFkennisforum betreft. Dat ZELF staat voor Bewustzijn en het is de bedoeling dat te ontdekken. Vervolgens is het ieder z'n individuele ego dat het waarnemen van de wereld kleurt en het zicht op 'wat' je bent in de weg staat. Onbekend met die egoinvloed moet dan, uiteraard, de werking van dat ego aan het licht komen en dat is door dat ego te frustreren hetgeen je hier dan ook ruimschoots ziet gebeuren. Je moet de werking van het ding toch doorkrijgen, wil je je een indruk kunnen vormen hoe het je functioneren, gezondheid en zicht beperkt.

Ik begrijp wel dat jij met je beperkende (ego)zicht en niet de geringste belangstelling om daar zicht op te krijgen het ziet op de wijze zoals je doet en dat het klimaat je om die reden totaal niet bevalt, maar hé ik heb dit forum niet om het jou naar de zin te maken.

Dus bevalt het je niet of kom je hier iemand die daar niet van gediend is stolken en belagen, en vervolgens dreigen met zelfmoord wanneer je je zin niet krijgt, ga dan gerust ergens anders je heil zoeken, dan is dit hier kennelijk niet het voor jou benodigde platvorm.

Het zou me verbazen als je doorhad dat je met je plaatsing olie op het vuur aan het gooien bent en juist daarmee het gekrakeel aan het aanwakkeren.

Ik denk ook dat je niet door hebt met je 'verantwoordelijk zijn' dat je op oud hollands calvinstische wijze aan het moraliseren bent en een dreiging van hel en verdoemenis bij mij neerlegt.

Voor je bewustwording zeg ik dit er nog maar even bij.
Renoir. Dit is precies wat ik bedoel. Je tracht keer op keer te beledigen en het heeft geen effect. Jeverziekt op die manier alleen jezelf en je eigen website.
Lia is offline  
Oud 11 January 2014, 14:09   #4
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Renoir. Dit is precies wat ik bedoel. Je tracht keer op keer te beledigen en het heeft geen effect. Jeverziekt op die manier alleen jezelf en je eigen website.
Nogmaals, je hebt in je haast hier je eigen dingetje te doen, de teneur van het forum veronachtzaamd en de doelstelling gemist. Vanuit een ego centrische wereldbeschouwing heet dat beledigen vanuit het perspectief van zelfkennis is dat meekijken en met de alom geboden behulpzaamheid het broodnodige zelfonderzoek doen.

Ik bemerk geen verzieking aan mij dus maak je niet ongerust. Het forum lag al te zieltogen en het was bijna zo ver dat de stekker er uit kon, who cares.
Rennie is offline  
Oud 12 January 2014, 09:21   #5
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nogmaals, je hebt in je haast hier je eigen dingetje te doen, de teneur van het forum veronachtzaamd en de doelstelling gemist. Vanuit een ego centrische wereldbeschouwing heet dat beledigen vanuit het perspectief van zelfkennis is dat meekijken en met de alom geboden behulpzaamheid het broodnodige zelfonderzoek doen.

Ik bemerk geen verzieking aan mij dus maak je niet ongerust. Het forum lag al te zieltogen en het was bijna zo ver dat de stekker er uit kon, who cares.
Modder verdwijnt niet door met modder te gooien.
Strijd lost niet op door strijd.
Voor verlichting (of hoe je 't noemen wilt) is enkel inzicht, vertrouwen en liefde nodig. En vooral geduld. Je kunt niemand forceren zijn eigen weg te gaan.
Lia is offline  
Oud 12 January 2014, 11:18   #6
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hallo Lia, leuk je weer te lezen..
Mihaela is offline  
Oud 12 January 2014, 16:45   #7
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hallo Lia, leuk je weer te lezen..
Dank je wel Mihaela.
Ben wel benieuwd hoe lang het duurt!
Ha, ha, ha.
Lia is offline  
Oud 12 January 2014, 17:35   #8
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=9hUy9ePyo6Q

People talking without speaking
People hearing without listening
People writing songs that voices never share
Freerider is offline  
Oud 12 January 2014, 22:01   #9
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lia Bekijk bericht
Modder verdwijnt niet door met modder te gooien.
Strijd lost niet op door strijd.
Voor verlichting (of hoe je 't noemen wilt) is enkel inzicht, vertrouwen en liefde nodig. En vooral geduld. Je kunt niemand forceren zijn eigen weg te gaan.
Nogmaals, je ego(centrische) ontvangsteenheid noemt het beledigen, of voor de verandering, gooien met modder.

Inzicht ontstaat als vanzelf wanneer de perceptie van de ego(centrische) ontvangst en reactie eenheid, de commando's van je IK, verdwijnen. Er komt dan ruimte om 'werkelijk' te zien en dat op het ego herwonnen vermogen heet licht, verlicht en dat is je ware natuur.

Vertrouwen is baarlijke nonsens, vertrouwen is niet op je hoede hoeven zijn en wat moet er op z'n hoede zijn ? Juist ja je kwetsbare en daarom van zich afbijtende ego. Doorzie de eisen van je ego tot bescherming van zichzelf en je hebt vertrouwen niet nodig.

Liefde is wat je bent en niet iets wat je moet doen of laten om het te krijgen. Als je liefde nodig hebt blijf je een bedelaar om liefde.

Ik forceer niemand deze weg te gaan maar ben erbij behulpzaam dat te doen. Hoe kom je eigenlijk aan die onzin, ben ik ooit in staat geweest jou tot iets te forceren. Kijk eens naar je verzet (zoals in dit draadje alleen al) en denk eens na voordat je onzin uitkraamt.

Maar ik vrees dat tegen zelfingenomenheid en hardleersheid geen kruid is gewassen.
Rennie is offline  
Oud 13 January 2014, 11:19   #10
Lia
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 4 May 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=9hUy9ePyo6Q

People talking without speaking
People hearing without listening
People writing songs that voices never share
Dank je wel Freerider!
Had ik 'm niet al eens onder "muziek" gezet?
Dag, Lia
Lia is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.