Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 August 2011, 16:08   #1
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard Stokpaardje

Wie is er met mij van mening dat Rennie's stokpaardje mbt realisatie nu gevoegelijk wel als bekend verondersteld mag worden en dat we er derhalve voorlopig eens even van gevrijwaard wensen te zijn?

Speak up now, or be forever silent. Ik heb dat verhaal nu al honderd en één keer gehoord. Het komt me onderhand de strot uit . En ik ben blijkbaar niet de enige. Zet eens een andere plaat op Rennie. Hij blijft steeds hangen op hetzelfde punt.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 17:02   #2
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Wie is er met mij van mening dat Rennie's stokpaardje mbt realisatie nu gevoegelijk wel als bekend verondersteld mag worden en dat we er derhalve voorlopig eens even van gevrijwaard wensen te zijn?

Speak up now, or be forever silent. Ik heb dat verhaal nu al honderd en één keer gehoord. Het komt me onderhand de strot uit . En ik ben blijkbaar niet de enige. Zet eens een andere plaat op Rennie. Hij blijft steeds hangen op hetzelfde punt.
Iemand die gerealiseerd is, zal geen andere mensen proberen de realisatie aan te praten, want dan is het weer een truck van de mind.

De egoistische gedachte blijft toch altijd zichtbaar: Als voorbeeld: als iedereen nu gerealiseerd is wordt de wereld mooier en heb ik het makkelijker.

Er is in dit leven niets dat we kunnen bereiken, dus ook geen realisatie. Op het moment dat je praat over je realisatie is het weg, is het weer een gedachte van het ik, van het ego.

Als mens dekne we dienstbaar te kunnen zijn door anderen te "helpen". Dat geeft meestal een (tijdelijk) goed gevoel. Waarom zouden we mensen echter helpen die daar geen probleem mee hebben? Omdat wij graag zouden willen dat zij het makkelijk voor ons maken. Dat is toch makkelijker dan het zelf te laten zien?

We zijn allemaal lerende, leerling en meester. Degene die zich verder ziet als de ander ziet zich als leeraar en stopt met leren, ziet zich niet meer als leerling. Er is niemand verder dan een ander, we lopen slecht allemaal een ander pad. Soms komen we elkaar tegen (kruisen de paden), of lopen we een stukje met elkaar op weg (parallel). Maar de weg die ik heb gelopen en een ander niet, kan ik nooit duidelijk maken want die weg is nog niet zichtbaar. Ik kan mijn eigen pad zien door terug te kijken. En ander zal dat nooit zo kunnen ervaren, want die loopt zijn eigen weg.

Liefs
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 18:20   #3
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Is het de bedoeling dat ik julie hier in je vermeende veronderstellingen met rust laat of is er nog iemand die belang stelt in een andere visie dienaangaande ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 19:02   #4
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Is het de bedoeling dat ik julie hier in je vermeende veronderstellingen met rust laat of is er nog iemand die belang stelt in een andere visie dienaangaande ?
Sorry Rennie, ik was het even zat. Aad heeft natuurlijk gelijk dat er bij mij iets bleef hangen. Maar buiten dat, het is wel zo dat ik je verhaaltjes onderhand wel ken. Dat krijg je als je te lang ergens blijft hangen. Misschien wordt het tijd om eens een deurtje verder te gaan. Nou ja, maandag gewoon weer aan de bak, dan heb ik toch geen tijd meer voor die flauwekul allemaal hier.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 19:41   #5
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Is het de bedoeling dat ik julie hier in je vermeende veronderstellingen met rust laat of is er nog iemand die belang stelt in een andere visie dienaangaande ?

Even voor alle duidelijkheid, ik vergelijk je niet met iemand die manipuleert. Dat was gewoon een voorbeeld in mijn leven, dat mensen soms dingen doen die je kunnen storen ongeacht of dat zinnig is of niet. Dus goed beschouwd is je vraag wat mij betreft beantwoord. Van mij hoef je mij niet met rust te laten. Als ik een pauze wil van wat dan ook, dan neem ik die wel. Ik ben er altijd nog zelf bij of ik ergens reageer of niet. En dat geldt voor alles in mijn leven. Meningen zijn voorbijgaande aard, en daar hecht ik dus niet meer zoveel waarde aan. Zelfs al ben ik van mening dat ik even geen zin heb in het zoveelste zelfde verhaaltje. Want ondanks dat het mij niet zo boeit, heb ik dat soms dus wel.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 22:44   #6
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Is het de bedoeling dat ik julie hier in je vermeende veronderstellingen met rust laat of is er nog iemand die belang stelt in een andere visie dienaangaande ?
Bigbear ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 23:33   #7
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Ik denk dat ik je visie wel kan raden. Het is mij om het even of je wil reageren of niet. Het komt mij nu over of je toestemming moet gaan vragen of je wel of niet mag reageren en dan is voor mij de spontaniteit een beetje weg. Dus of je wil reageren of niet laat ik aan jou over.
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 23:42   #8
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Ik denk dat ik je visie wel kan raden. Het is mij om het even of je wil reageren of niet. Het komt mij nu over of je toestemming moet gaan vragen of je wel of niet mag reageren en dan is voor mij de spontaniteit een beetje weg. Dus of je wil reageren of niet laat ik aan jou over.
Ik wil weten of je er voor openstaat een ander visie te zien te krijgen die fundamenteel afwijkt van de jouwe. Ik zelf ervaar geen behoefte om je iets anders, waar je kennelijk geen zin in hebt, duidelijk te maken.

Citaat:
In mijn visie is er echter niets te bereiken.
Ik vraag het omdat ik eigenlijk lees dat je je standpunt al hebt bepaald.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 19:03   #9
Naadje
Passed by
 
Naadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 March 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bigbear Bekijk bericht
Iemand die gerealiseerd is, zal geen andere mensen proberen de realisatie aan te praten, want dan is het weer een truck van de mind.
Henk bedankt voor je bijdrage. Zoals ik al schreef, bleef er bij mij even iets hangen. Nu bleef deze zin van jou even hangen.
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 12 August 2011, 17:35   #10
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Wie is er met mij van mening dat Rennie's stokpaardje mbt realisatie nu gevoegelijk wel als bekend verondersteld mag worden en dat we er derhalve voorlopig eens even van gevrijwaard wensen te zijn?

Speak up now, or be forever silent. Ik heb dat verhaal nu al honderd en één keer gehoord. Het komt me onderhand de strot uit . En ik ben blijkbaar niet de enige. Zet eens een andere plaat op Rennie. Hij blijft steeds hangen op hetzelfde punt.
Soms, soms niet. Ik heb jarenlang op een forum gezeten met iemand die mensen op zijn manier benaderde en op die manier zijn wijsheid aan de man/vrouw tracht te brengen. Voor mij persoonlijk was het een meester manipulator en ik had die ervaringen nodig voor een stuk van zelfkennis en daarmee om te gaan. Die diepgang die ik voor mezelf ermee opgedaan heb, wil ik niet missen, die eeuwig hangend blijvende plaat wel.

Voor mij gevoel ben je er vrij van als je er over heen kunt stappen als het je niets of minder zegt. Wat ik ervan begrepen heb is zijn stokpaardje de basis van dit forum. Het zou misschien meer ruimte geven zoals jij dan vraagt als het anders georganiseerd werd en hij daar een bepaalde plek voor reserveert.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat hij zo zal reageren zoals hij wil reageren in die trant van zijn stokpaardje. Maar ik ben het met je eens, er is ook nog een leven naast realisatie.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.