Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 January 2012, 17:06   #1
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard Alles is Bewustzijn

Zo is de titel van dit topic.
Na enige inzichten, haha helemaal mee eens.
Zelfs als ik het niet eens zou zijn is nog alles Bewustzijn.
De toevoeging: de rest is persoonlijke invulling slaat dan ook als een tang op een varken.
Maar goed, dat is ??k Bewustzijn.
Zelfs het "ik" is Bewustzijn in ge?dentificeerde vorm.
Degene die het niet "ziet" is Bewustzijn.
Maar om dit ook volledig te beseffen betekent het verlies van een persoonlijk zelf waardoor de illusie wordt ontnomen dat iemand toch nog een beetje aanwezig kan zijn/blijven...
Bewustzijn (in een menselijke en ge?dentificeerde vorm) kan leren wat het werkelijk is.
Zodat de denkbeeldige persoonlijke invulling het veld kan ruimen, simpelweg omdat het niet bestaat.
Zolang er nog de overtuiging dat er iets, wat dan ook, geen Bewustzijn is, geeft dit slechts nog een bepaalde mate van identificatie aan.
Wat zoals gezegd ??k Bewustzijn is.

Bewustzijn zoekt "zichzelf" in en als een mens.

De zoeker IS het gezochte.

Zelfs als het niet gezien of begrepen wordt.

Zodat er voor niemand wat te bereiken valt in persoonlijke zin.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2012, 18:28   #2
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Zo is de titel van dit topic.
Na enige inzichten, haha helemaal mee eens.
Zelfs als ik het niet eens zou zijn is nog alles Bewustzijn.
De toevoeging: de rest is persoonlijke invulling slaat dan ook als een tang op een varken.
Maar goed, dat is ??k Bewustzijn.
Zelfs het "ik" is Bewustzijn in ge?dentificeerde vorm.
Degene die het niet "ziet" is Bewustzijn.
Maar om dit ook volledig te beseffen betekent het verlies van een persoonlijk zelf waardoor de illusie wordt ontnomen dat iemand toch nog een beetje aanwezig kan zijn/blijven...
Bewustzijn (in een menselijke en ge?dentificeerde vorm) kan leren wat het werkelijk is.
Zodat de denkbeeldige persoonlijke invulling het veld kan ruimen, simpelweg omdat het niet bestaat.
Zolang er nog de overtuiging dat er iets, wat dan ook, geen Bewustzijn is, geeft dit slechts nog een bepaalde mate van identificatie aan.
Wat zoals gezegd ??k Bewustzijn is.

Bewustzijn zoekt "zichzelf" in en als een mens.

De zoeker IS het gezochte.

Zelfs als het niet gezien of begrepen wordt.

Zodat er voor niemand wat te bereiken valt in persoonlijke zin.

Het niet eens zijn is eveneens een duale beweging die zich voordoet in Bewustzijn.

Door het eerdere geobsedeerd zijn in de opvatting, het idee dat er slechts Bewustzijn (Eenheid) is, kon het duale dat s'levens voorwaarde is en die zich in zijn vormen van verdeeldheid aan je voordoet, niet tot je toetreden.

Er kan niet iets bereikt worden was je credo en je nam geen tijd voor overwegingen die anders verklaarden, je was trouwens ook al weer op weg naar een andere klus.

Die persoonlijke invulling is je werkkapitaal, je lichaam, de voorwaarde van je mogelijkheid van het zijn in de wereld. Bewustzijn in ge?dentificeerde vorm inderdaad, om het maar eens vorm en naam te geven. En dat is IN voor alles. Er valt voor het persoonlijke veel te bereiken in de wereld.

Gelukkig kan er inmiddels, in je (overigens toch maar veranderlijke) opvatting weer wel wat gedaan worden, maar je kunt het niet laten toch weer een voorbehoud te plaatsen, dat er niets te bereiken valt in 'persoonlijke' zin.

Een omissie omdat juist alles in die persoonlijke sfeer mogelijk is. Je kunt van alles doen voor je persoonlijk zelf alleen realisatie bereik je er niet mee want dat gaat aan de 'je' voorbij. Een 'je' kan niet gerealiseerd zijn daarvoor is ie al aan zichzelf ontstegen.

Je hoeft alleen maar te weten 'wat' je bent, je kunt gerust de dualiteit omarmen.

Maar ik ben blij om Bewustzijn ook in een vorm die zich als Diane voordoet te ontmoeten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 January 2012, 19:02   #3
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Terwijl alles effectief Bewustzijn is, zijn er ook gradaties van bewustzijn (?n dus onbewust zijn) IN en BINNEN Bewustzijn. D?nken (= willen geloven) dat je Bewustzijn bent terwijl je eigenlijk in het nu als menselijk wezen gewoon, zoals ieder ander, een mengeling van menselijk/goddelijk bewustzijn BINNEN Bewustzijn bent, is zoiets als denken dat je God bent en niet willen geweten hebben dat je een aspect van God bent. Zo lang ik op deze planeet niet iemand een heel universum uit het niets zie scheppen, neem ik aan dat ik sowieso met een mens te maken heb.
Met ons eigen persoonlijk bewustzijn, groeien we allemaal binnen Bewustzijn, steeds ruimere bewustzijnsvormen aannemend, steeds grotere scheppingskrachten hanterend. Jezelf wijsmaken dat je al bent wat je nog langs geen kanten bent (velen slagen er nog niet eens in hun hoofdpijn te laten verdwijnen zonder een aspirientje), plaatst alleen maar een rem op je bewustzijnsgroei. Menselijk misschien, maar wat mij betreft alleen maar beperkend... Zelfs al ben je (als ziel) in principe grenzeloos, zo lang je jezelf niet als dusdanig ervaart, geeft het "praten" erover mij eerder de indruk te maken te hebben met een kind dat zichzelf uitgeroepen heeft tot "koning van legoland"...
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 6 January 2012, 00:08   #4
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard





Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 6 January 2012, 00:58   #5
Tine
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 September 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht




Domme jongen toch h?... Hij was beter aan tafel blijven zitten, 't ziet er daar wat mij betreft gezellig genoeg uit.
Tine is offline   Met citaat reageren
Oud 6 January 2012, 10:02   #6
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
Domme jongen toch h?... Hij was beter aan tafel blijven zitten, 't ziet er daar wat mij betreft gezellig genoeg uit.
Inderdaad, maar ja je zal daar tussen de mannen zitten en niet van voetballen, auto`s en bier houden.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 6 January 2012, 23:12   #7
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Zo is de titel van dit topic.
Na enige inzichten, haha helemaal mee eens.
Zelfs als ik het niet eens zou zijn is nog alles Bewustzijn.
De toevoeging: de rest is persoonlijke invulling slaat dan ook als een tang op een varken.
Maar goed, dat is ??k Bewustzijn.
Zelfs het "ik" is Bewustzijn in ge?dentificeerde vorm.
Degene die het niet "ziet" is Bewustzijn.
Maar om dit ook volledig te beseffen betekent het verlies van een persoonlijk zelf waardoor de illusie wordt ontnomen dat iemand toch nog een beetje aanwezig kan zijn/blijven...
Bewustzijn (in een menselijke en ge?dentificeerde vorm) kan leren wat het werkelijk is.
Zodat de denkbeeldige persoonlijke invulling het veld kan ruimen, simpelweg omdat het niet bestaat.
Zolang er nog de overtuiging dat er iets, wat dan ook, geen Bewustzijn is, geeft dit slechts nog een bepaalde mate van identificatie aan.
Wat zoals gezegd ??k Bewustzijn is.

Bewustzijn zoekt "zichzelf" in en als een mens.

De zoeker IS het gezochte.

Zelfs als het niet gezien of begrepen wordt.

Zodat er voor niemand wat te bereiken valt in persoonlijke zin.
Alles is Bewustzijn, maar of alles ook Bewust Is?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 January 2012, 23:21   #8
hypothese
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 12 December 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Zo is de titel van dit topic.
Na enige inzichten, haha helemaal mee eens.
Zelfs als ik het niet eens zou zijn is nog alles Bewustzijn.
De toevoeging: de rest is persoonlijke invulling slaat dan ook als een tang op een varken.
Maar goed, dat is ??k Bewustzijn.
Zelfs het "ik" is Bewustzijn in ge?dentificeerde vorm.
Degene die het niet "ziet" is Bewustzijn.
Maar om dit ook volledig te beseffen betekent het verlies van een persoonlijk zelf waardoor de illusie wordt ontnomen dat iemand toch nog een beetje aanwezig kan zijn/blijven...
Bewustzijn (in een menselijke en ge?dentificeerde vorm) kan leren wat het werkelijk is.
Zodat de denkbeeldige persoonlijke invulling het veld kan ruimen, simpelweg omdat het niet bestaat.
Zolang er nog de overtuiging dat er iets, wat dan ook, geen Bewustzijn is, geeft dit slechts nog een bepaalde mate van identificatie aan.
Wat zoals gezegd ??k Bewustzijn is.

Bewustzijn zoekt "zichzelf" in en als een mens.

De zoeker IS het gezochte.

Zelfs als het niet gezien of begrepen wordt.

Zodat er voor niemand wat te bereiken valt in persoonlijke zin.
Hypothese


De "ik met zichzelf identificerende", wanneer deze verdwijnt (en hij kan verdwijnen omdat hij slechts een waanbeeld is.) is dit een grote opluchting voor hart en geest.

Hoe doe je (= je hart) nu jou (= zelfbewustzijn) verdwijnen ? Terwijl jij (= je hart) zo vol zit met en van dit zelfbewustzijn ?

Beide toestanden van het hart zijn heerlijk.
Wanneer het hart in de heerlijkheid van de eigenliefde zit, is het hart vol van zichzelf en tegelijkertijd een aanvoelen van permanente onrust.
Wanneer het hart in de heerlijkheid "van het verdwijnen" zit, is het alsof een engel over je hart loopt. De permanente onrust is er niet meer. Je hart zit dan vol met vertrouwen (voor de wereld.)
hypothese is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2012, 13:06   #9
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hypothese Bekijk bericht
Hypothese


De "ik met zichzelf identificerende", wanneer deze verdwijnt (en hij kan verdwijnen omdat hij slechts een waanbeeld is.) is dit een grote opluchting voor hart en geest.

Hoe doe je (= je hart) nu jou (= zelfbewustzijn) verdwijnen ? Terwijl jij (= je hart) zo vol zit met en van dit zelfbewustzijn ?

Beide toestanden van het hart zijn heerlijk.
Wanneer het hart in de heerlijkheid van de eigenliefde zit, is het hart vol van zichzelf en tegelijkertijd een aanvoelen van permanente onrust.
Wanneer het hart in de heerlijkheid "van het verdwijnen" zit, is het alsof een engel over je hart loopt. De permanente onrust is er niet meer. Je hart zit dan vol met vertrouwen (voor de wereld.)
En dat schijnt steeds het misverstand te zijn, de scheiding tussen zelfbewustzijn, het gewone dagelijkse bewustzijn en iets "daarbuiten", Bewustzijn. Het is allemaal hetzelfde, één pot nat met dien verstande dat Bewustzijn zich heeft beperkt tot een "ik", een persoonlijk zelf, zichzelf zoekt en tracht te vinden.
Er is geen sprake van de "je" te laten verdwijnen of dat er een methode voor zou zijn. Aangezien er simpelweg geen "je" is kan de "je" deze immers ook niet laten verdwijnen..
Het gereedschap van Bewustzijn: denken en voelen wordt gebruikt (door Bewustzijn) om zichzelf te ont-hullen. Alhoewel het ook lang gebruikt kan worden om het te om-hullen...
En dan kan plotsklaps Inzicht tevoorschijn komen (van en door Bewustzijn) dat het nooit "weg" is geweest.
Ook de wereld is een uitdrukking van Bewustzijn en idd het leven kan dan in alle vrede gevierd worden.
De onrust voorbij...
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 7 January 2012, 13:09   #10
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Alles is Bewustzijn, maar of alles ook Bewust Is?
Precies.
De mens is de enige die het gereedschap heeft (denken en voelen) om zichzelf in en als Bewustzijn te "herkennen".
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.