Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 August 2015, 06:45   #1
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard Non-dualiteit

https://www.youtube.com/watch?v=RK0f...ature=youtu.be
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 12:51   #2
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

Grote vriend!!

Na een sprankelende 1-4 vond ik de geest om eens even in te loggen om te kijken naar wat zich hier afspeelt!

Ik heb het filmpje geluisterd.

Mijn suggestie zou zijn om met geinteresseerden opnieuw naar dit filmpje te luisteren en dan bij elke zin die deze brave man uitkraamt even op de stopknop te drukken om te begrijpen wat hij daar voor onzin de wereld inslingert.

Op een algemene manier de inhoud beschouwen is volstrekt onmogelijk omdat welhaast niemand in staat is op eigen kracht door die wolligheid heen te breken.
Het probleem is, zoals altijd met nieuwlichterij, dat hetgeen hij zegt waar en onwaar is op precies hetzelfde moment.
Wat geleerd moet worden is juist dit onderscheid te gaan maken en te begrijpen waarom het zowel waar, alsook op hetzelfde moment schrijnend niet waar is.

Dit is eigenlijk een prachtig uitgangspunt voor een avond bij jou in Deventer!
Filmpje luisteren en dan ga ik zin voor zin vertellen wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Ideetje?!

HG

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 12:54   #3
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Jemig Hab. Dan gaat het een hele dag duren. Dat kan je die mensen toch niet aan doen?
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 13:08   #4
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Jemig Hab. Dan gaat het een hele dag duren. Dat kan je die mensen toch niet aan doen?

Ik dacht zelf aan een nachtje slapen en dan de volgende ochtend door....!!
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 13:10   #5
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Ik dacht zelf aan een nachtje slapen en dan de volgende ochtend door....!!
Je hebt trekjes van een slavendrijver. Zelfkennis moet wel leuk blijven natuurlijk. Dus ik adviseer klantentrekkende intermezzo' s.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 13:14   #6
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Grote vriend!!

Na een sprankelende 1-4 vond ik de geest om eens even in te loggen om te kijken naar wat zich hier afspeelt!

Ik heb het filmpje geluisterd.

Mijn suggestie zou zijn om met geinteresseerden opnieuw naar dit filmpje te luisteren en dan bij elke zin die deze brave man uitkraamt even op de stopknop te drukken om te begrijpen wat hij daar voor onzin de wereld inslingert.

Op een algemene manier de inhoud beschouwen is volstrekt onmogelijk omdat welhaast niemand in staat is op eigen kracht door die wolligheid heen te breken.
Het probleem is, zoals altijd met nieuwlichterij, dat hetgeen hij zegt waar en onwaar is op precies hetzelfde moment.
Wat geleerd moet worden is juist dit onderscheid te gaan maken en te begrijpen waarom het zowel waar, alsook op hetzelfde moment schrijnend niet waar is.

Dit is eigenlijk een prachtig uitgangspunt voor een avond bij jou in Deventer!
Filmpje luisteren en dan ga ik zin voor zin vertellen wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Ideetje?!

HG

Hab
Ha die Hab!

Het 'toeval' wil dat ik de afgelopen dagen verschillende keren aan je moest denken. Vooral de gedachte 'hoe zou het nu met Hab zijn?' kwam diverse keren voorbij. Ik hoop dat het je net zo goed gaat als je clubje ?

Een dergelijk uitnodiging kan ik natuurlijk niet afslaan. Er zullen verder weinig gegadigden voor zijn (misschien nog wat vrouwvolk,voor de gezelligheid ?) dus dan kunnen we er samen ondertussen een goede fles bij open trekken.

Verder vind ik je voorstel ook in andere opzichten een goed plan. Met het plaatsen van een filmpje als dit hoop ik telkens dat er nu eens iemand is die de moed heeft om het uit te kijken en er op inhoud op te reageren, maar dat gebeurt zelden. De mensheid wordt grosso modo nu eenmaal (liever) in beslag genomen door de eigen gedachtes die al op voorhand in beton zijn gegoten.

En verder zou dit jaar zou zo maar ADO - Feyenoord een interessante wedstrijd kunnen zijn om met een bezoek te vereren. Wat denk jij?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 13:26   #7
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ha die Hab!

Het 'toeval' wil dat ik de afgelopen dagen verschillende keren aan je moest denken. Vooral de gedachte 'hoe zou het nu met Hab zijn?' kwam diverse keren voorbij. Ik hoop dat het je net zo goed gaat als je clubje ?

Een dergelijk uitnodiging kan ik natuurlijk niet afslaan. Er zullen verder weinig gegadigden voor zijn (misschien nog wat vrouwvolk,voor de gezelligheid ?) dus dan kunnen we er samen ondertussen een goede fles bij open trekken.

Verder vind ik je voorstel ook in andere opzichten een goed plan. Met het plaatsen van een filmpje als dit hoop ik telkens dat er nu eens iemand is die de moed heeft om het uit te kijken en er op inhoud op te reageren, maar dat gebeurt zelden. De mensheid wordt grosso modo nu eenmaal (liever) in beslag genomen door de eigen gedachtes die al op voorhand in beton zijn gegoten.

En verder zou dit jaar zou zo maar ADO - Feyenoord een interessante wedstrijd kunnen zijn om met een bezoek te vereren. Wat denk jij?
ALLEMAAL FANTASTISCHE IDEEEN!

Ik heb mijzelf voor dit seizoen opgewaardeerd tot club-en seizoenskaarthouder, dus ook voor de grote risicowedstrijden kan ik de zo gewilde kaarten voor je bemachtigen!! Je bent dan mijn officiele gast bij ADO!

Vwb het avondje bij jou zou ik zeggen: zo snel mogelijk. (deze maand?!)
Ik neem tenminste vier bloedmooie vrouwen mee die voor randvertier ed. kunnen zorgen. (Theo, opgelet!!)
Wijn voor jouw rekening, 'chicks-on-my-tab'!!

Grote Groet mijn Vriend!

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 13:32   #8
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Je hebt trekjes van een slavendrijver. Zelfkennis moet wel leuk blijven natuurlijk. Dus ik adviseer klantentrekkende intermezzo' s.

Ik dacht aan iets met Thaise vrouwen en pingpongballen.

(Of het aloude spekkoekhappen!)
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 14:40   #9
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Met het plaatsen van een filmpje als dit
Rob, ik heb de laatste tijd veel filmpjes op YouTube beluisterd van mensen die satsangs geven.
Grote gedeelte van wat men zegt ben ik het er mee eens.
Alsnog, in de meeste mis ik de bezieling. Alsof men wel een manier gevonden heeft om de spanningen en druk van het ego opzij te zetten, maar het gaat niet dieper dan dat.

Ramana Maharishi vind ik weer wel resoneren, niet alleen in dat wat hij zegt, maar ook dat wat ik erbij ervaar.

Geef me wat namen van mensen die jij wel de moeite waard vindt om naar te luisteren. (Non-dualiteit)
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 August 2015, 16:04   #10
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Rob, ik heb de laatste tijd veel filmpjes op YouTube beluisterd van mensen die satsangs geven.
Grote gedeelte van wat men zegt ben ik het er mee eens.
Alsnog, in de meeste mis ik de bezieling. Alsof men wel een manier gevonden heeft om de spanningen en druk van het ego opzij te zetten, maar het gaat niet dieper dan dat.

Ramana Maharishi vind ik weer wel resoneren, niet alleen in dat wat hij zegt, maar ook dat wat ik erbij ervaar.

Geef me wat namen van mensen die jij wel de moeite waard vindt om naar te luisteren. (Non-dualiteit)


Je zou eens naar mij moeten luisteren...!

Liefs

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gesprek over non dualiteit ... Rob Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 156 9 June 2016 00:44
Advaita en non-dualiteit in de praktijk Rob Hans Laurentius 40 21 August 2014 20:50


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.