Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Inzichten
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Inzichten Elk inzicht is een smoesje.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 October 2021, 10:00   #1
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Het probleem is dat we hier met 9 afgeronde onderzoekers zitten die allemaal elkaar van dienst zijn bij het zoeken. Ik wil dus voorstellen dat we allemaal een nummer krijgen. Bv jij krijgt nummer 7.

Dan mag jij op de 7e, de 17e en de 27e de afgeronde onderzoeker zijn en iedereen van dienst zijn. En ik op de 2e , de 12e en de 22e van de maand. Enz.

Dat lijkt me het eerlijkste, vind je ook niet? Zo kunnen we allemaal elkaar van dienst zijn en op de overgebleven dag maken we gewoon heerlijk ruzie.
Ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Er is geen afronding, laat staan doorpakken op een denkbeeldige afronding. Soms moet je de satire gebruiken om iets duidelijk te maken. Ik zie aan de opmerking van de forumbaas onder dit bericht dat hij in wilde grijpen.

Nu mag hij dat doen, het heeft zijn functie gehad. Wie beweert afgerond te zijn is het juist niet. Omdat er geen afronden is....

Wat gerealiseerd kan worden is dat universele bewustzijn (welke naam je er ook aan moge geven) geheel volgens de A.V. Dan kun je er ook in woorden over schrijven indien gewenst.

Vervolgens zit er niks anders op dan terug te keren in zelf/persoon/ik en is datgene 'wat' er gerealiseerd is, dat de mens ten diepste allemaal op dezelfde wijze een 'ik' zijn. Maar zelfs dat is geen afronding . Omdat dat op dezelfde wijze een 'ik' zijn ontvankelijkheid met zich mee brengt. Waar je in de praktijk ook weer wat mee moet.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:05   #2
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

P.S. Hallucinerende middelen brengen je nooit bij dat universele bewustzijn.
Er is geen kortste weg. Onderzoeken (onder welke naam dan ook) is de beste methode. Maar de intentie van onderzoek dient altijd van jezelf uit te gaan. Als ik schrijf dat jij moet onderzoeken dan is het eigenlijk al foute boel.

Geschreven tekst kan daarbij helpen of soms iemand in RL. Naar India gaan om aan de voeten te gaan zitten van een of andere goeroe slaat echt nergens op. Het is decadent om een klap geld uit te geven om in een arm land aan de voeten van een goeroe te zitten.

Je kunt "dat wat niet te bereiken valt" toch niet bereiken......
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:06   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Er is geen afronding, laat staan doorpakken op een denkbeeldige afronding. Soms moet je de satire gebruiken om iets duidelijk te maken. Ik zie aan de opmerking van de forumbaas onder dit bericht dat hij in wilde grijpen.

Nu mag hij dat doen, het heeft zijn functie gehad. Wie beweert afgerond te zijn is het juist niet. Omdat er geen afronden is....

Wat gerealiseerd kan worden is dat universele bewustzijn (welke naam je er ook aan moge geven) geheel volgens de A.V. Dan kun je er ook in woorden over schrijven indien gewenst.

Vervolgens zit er niks anders op dan terug te keren in zelf/persoon/ik en is datgene 'wat' er gerealiseerd is, dat de mens ten diepste allemaal op dezelfde wijze een 'ik' zijn. Maar zelfs dat is geen afronding . Omdat dat op dezelfde wijze een 'ik' zijn ontvankelijkheid met zich mee brengt. Waar je in de praktijk ook weer wat mee moet.
Flauwekul je kunt wel blijven ontkennen maar er is gewoon een afronding van gedegen zelfonderzoek mogelijk. Zelfonderzoek is als een project en ook een project is af te ronden. Alleen wanneer je het gaat toepassen op onveranderlijkheid wordt het onzin. Je maakt er dus zelf onzin van.

Ik gebruik nu ook het 'doorpakken' van Guido waar er kennelijk gemeend wordt dat er voor realisatie ego mag overblijven. Waar dat gemeend wordt moet nog worden 'doorgepakt'.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:10   #4
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Flauwekul je kunt wel blijven ontkennen maar er is gewoon een afronding van gedegen zelfonderzoek mogelijk. Zelfonderzoek is als een project en ook een project is af te ronden. Alleen wanneer je het gaat toepassen op onveranderlijkheid wordt het onzin. Je maakt er dus zelf onzin van.

Ik gebruik nu ook het 'doorpakken' van Guido waar er kennelijk gemeend wordt dat er voor realisatie ego mag overblijven. Waar dat gemeend wordt moet nog worden 'doorgepakt'.
Ik snap je verzet tegen de opvatting dat er geen afronding is.
Je hebt zelf 10 jaar lang hier geschreven dat je afgerond bent.
Openlijk erkennen dat je 10 jaar lang hebt opgeschept over iets wat er niet is, is zelfs voor het ego van een egoloze te veel.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:13   #5
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

Ik gebruik nu ook het 'doorpakken' van Guido waar er kennelijk gemeend wordt dat er voor realisatie ego mag overblijven. Waar dat gemeend wordt moet nog worden 'doorgepakt'.
Je neemt dus een onzin-term van Guido over om je punt te maken.
Guido verkoopt alleen maar oninteressante kletspraat hier.

Ergo: buiten dit forum ken ik termen als afronden en doorpakken niet eens.
Wat ik wel zie is dat er wel degelijk mensen met deskundigheid schrijven.
Dát kunnen herkennen zou je al een stuk verder helpen, Laurens.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:14   #6
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik snap je verzet tegen de opvatting dat er geen afronding is.
Je hebt zelf 10 jaar lang hier geschreven dat je afgerond bent.
Openlijk erkennen dat je 10 jaar lang hebt opgeschept over iets wat er niet is, is zelfs voor het ego van een egoloze te veel.
Daar heb je gelijk in maar het is geen egodingetje.
Er is verzet door een verkeerde afspiegeling van zaken.
Ik heb het zelf niet nodig met afronding te schermen maar moet mijn bewering staven dat ik kennis van zaken heb. Ook weer voor ego, die verlangd dat.
Waren er hier geen ego's konden we gewoon zonder argwaan met elkaar omgaan.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 10:17   #7
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Je neemt dus een onzin-term van Guido over om je punt te maken.
Guido verkoopt alleen maar oninteressante kletspraat hier.

Ergo: buiten dit forum ken ik termen als afronden en doorpakken niet eens.
Wat ik wel zie is dat er wel degelijk mensen met deskundigheid schrijven.
Dát kunnen herkennen zou je al een stuk verder helpen, Laurens.
De onzin van Guido bestond er uit dat hij van mening was dat er op de afronding van gedegen zelfonderzoek nog een doorpakken noodzakelijk was.
Dat is dus niet het geval.
Nu ik er wel voor opteer is omdat er zegt gerealiseerd te zijn en er niettemin ego wordt gezien.
  Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 16:04   #8
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Bassie de betweter mag zijn gedachten geloven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Geschreven tekst kan daarbij helpen of soms iemand in RL. Naar India gaan om aan de voeten te gaan zitten van een of andere goeroe slaat echt nergens op. Het is decadent om een klap geld uit te geven om in een arm land aan de voeten van een goeroe te zitten.
Goh, wat ben jij toch een betweter.
Mijnheertje Bassie vind het decadent om een klap geld uit te geven om in een arm land aan de voeten van een goeroe te zitten.
Nou mag jij dat allemaal vinden natuurlijk, want het zijn gedachten zoals een ander. Je gelooft maar wat je wil.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 16:23   #9
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Goh, wat ben jij toch een betweter.
Mijnheertje Bassie vind het decadent om een klap geld uit te geven om in een arm land aan de voeten van een goeroe te zitten.
Nou mag jij dat allemaal vinden natuurlijk, want het zijn gedachten zoals een ander. Je gelooft maar wat je wil.
Als ik de verhalen mag geloven zijn er heel wat van die decadente lui naar derde wereld landen getrokken om 'verlichting' te zoeken. Zelf ben je er ook een van.
Dat het niks heeft uitgehaald is ook duidelijk.

Hopeloos verdwaald, gaat langs bij goeroe's, heeft een eigen ziener gehad, likt aan kikkers en wie weet wat voor flauwekul je nog meer hebt uitgehaald.

En verder van 'huis' dan ooit.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 October 2021, 16:26   #10
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard @Bassie, ben jij Theo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik snap je verzet tegen de opvatting dat er geen afronding is.
Je hebt zelf 10 jaar lang hier geschreven dat je afgerond bent.
Openlijk erkennen dat je 10 jaar lang hebt opgeschept over iets wat er niet is, is zelfs voor het ego van een egoloze te veel.
Daar heb je gelijk in maar het is geen egodingetje.
Er is verzet door een verkeerde afspiegeling van zaken.
Ik heb het zelf niet nodig met afronding te schermen maar moet mijn bewering staven dat ik kennis van zaken heb. Ook weer voor ego, die verlangd dat.
Waren er hier geen ego's konden we gewoon zonder argwaan met elkaar omgaan.
Nog een jaartje en onderstaande post van je is 10 jaar oud...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rennie Bekijk bericht
Ik bevind me alleen op verscheidene terreinen in een lastige positie. Ik ben beheerder en doe niet meer mee aan diepgaand onderzoek omdat ik dat afgerond heb.

Mijn gedrag en eigen aardigheden onderzoeken blijft leuk, maar kom niet aanzetten met bereidheid iets niet te willen doen wat ik al tot in den treure gedaan heb.

Ik zeg niet voor niks ik weet 'wat' ik ben, bewustzijn dezerzijds kenmerkt zich door helderheid alles te kunnen doorschouwen. Dat hoef je niet te geloven en of dat zo is dat is jouw zaak ook niet.
En wat je afronding betreft, zie ik Bassie dezelfde discussies met je daarover voeren zoals Theo zes jaar geleden...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik lees wat Laurens ervaart en trek daar mijn conclusies uit.
Dat maakt niet uit verder, zo zie ik waar Laurens in het proces staat.
Tegen Laurens bezig ik een andere wijze van uiten omdat hij nog niet zo ver is als anderen. Ik tracht hem te helpen, voorzover ik door die muur van 'afgerond zelfonderzoek' heen kan breken.
Ik heb me al meerdere keren afgevraagd of Bassie en Theo niet dezelfde 'user' is.

@Bassie, ben jij Theo?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Top 100 questions and answers Rob Advaita 11 9 June 2013 09:58
TOP forum Danique Forum; regels, vragen, idee 5 19 November 2011 19:19


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.