Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Eckhart Tolle
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eckhart Tolle Eckhart Tolle, geboren als Ulrich Tolle (1948) is een Duitse leraar en auteur op het gebied van de spiritualiteit.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 May 2015, 15:50   #1
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard Uitleg Tolle door Puppetji *

'De weg van het kruis is nog steeds de enige weg voor de onbewuste meerderheid van de mensen. Ze kunnen alleen ontwaken door nog meer te lijden, en je kunt erop rekenen dat er grote omwentelingen vooraf zullen gaan aan verlichting als collectief verschijnsel. Dat proces geeft blijk van bepaalde universele wetten die de groei van het bewustzijn beheersen en was daarom voor sommige zieners te voorzien. Het wordt onder andere beschreven in het boek de Openbaring van Johannes of de Apocalyps, zij het verhuld in een duistere en soms ondoorgrondelijke symboliek. Dat lijden wordt niet door God toegebracht maar door de mensen die zo zichzelf en elkaar kwellen, en door bepaalde verdedigingsmaatregelen die de aarde als organisme neemt om zich te beschermen tegen de aanvallen van de menselijke waanzin.
Maar het aantal nu levende mensen dat een voldoende hoogontwikkeld bewustzijn heeft om niet verder te hoeven lijden om de verlichting te kunnen bereiken, neemt toe. Misschien ben jij een van die mensen
.'

Notities uit: Eckhart Tolle. 'De kracht van het nu'.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 16:18   #2
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Uitleg Tolle door Puppetji

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Maar het aantal nu levende mensen dat een voldoende hoogontwikkeld bewustzijn heeft om niet verder te hoeven lijden om de verlichting te kunnen bereiken, neemt toe. Misschien ben jij een van die mensen.'

Notities uit: Eckhart Tolle. 'De kracht van het nu'.
Leg dat eens uit, want ik lees hieruit dat je tot een elitaire groep kunt behoren. Iets dat je ten faveure van dat kleine 'ikje' kunt bereiken met het kennelijke doel zich te kunnen verheffen *). Dat feit op zichzelf ligt toch wel heel erg ver verwijderd van de Eenheid die we in onze essentie zijn.

*)Verheffen in die zin dat het zegt, laat de rest maar stikken en lekker lijden?

Om op het onderwerp terug te komen maakt dat niet angstig om niet tot deze elitaire groep te zullen behoren bij gebrek aan een hoog ontwikkeld bewustzijn? Altijd gedoemd te zijn tot lijden.

Ik heb nog wel meer bedenkingen maar lees je teksten eigenlijk kritisch of zwijmel je er bij weg?
  Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 17:04   #3
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
De weg van het kruis is nog steeds de enige weg voor de onbewuste meerderheid van de mensen. Ze kunnen alleen ontwaken door nog meer te lijden, en je kunt erop rekenen dat er grote omwentelingen vooraf zullen gaan aan verlichting als collectief verschijnsel.

Ik heb dat meer gehoord, die collectieve omwenteling. Aquarius tijdperk en zo.
Maar ik zie nog maar zo weinig van die ontwaakte mensen om me heen. Anderzijds denk ik wel dat het aanstekelijk is.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 18:31   #4
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leg dat eens uit, want ik lees hieruit dat je tot een elitaire groep kunt behoren. Iets dat je ten faveure van dat kleine 'ikje' kunt bereiken met het kennelijke doel zich te kunnen verheffen *). Dat feit op zichzelf ligt toch wel heel erg ver verwijderd van de Eenheid die we in onze essentie zijn.

*)Verheffen in die zin dat het zegt, laat de rest maar stikken en lekker lijden?
Ik zit verbaasd om jouw vraag om dit uit te leggen en wat je er denkt in te lezen.
Ramesh is niets voor jou en Tolle blijkbaar nu ook al niet.
Tolle's 'de kracht van het Nu' nooit gelezen gelezen zeker? Ook niet zijn 2de boek 'een nieuwe aarde'?
Moet zijn, anders zou je nu niet lezen in wat ik van hem quote dat je tot een elitaire groep kunt behoren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Om op het onderwerp terug te komen maakt dat niet angstig om niet tot deze elitaire groep te zullen behoren bij gebrek aan een hoog ontwikkeld bewustzijn? Altijd gedoemd te zijn tot lijden.
Flupke, er is geen elitaire groep. Ga maar is eerst begrijpen jij met je vele verstand wat Eckhart Tolle bedoelt in zijn éénvoud.
Ga Tolle maar is lezen, wordt je dan wel zelf duidelijk en bespaart mij het uit te leggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb nog wel meer bedenkingen maar lees je teksten eigenlijk kritisch of zwijmel je er bij weg?
Voor mij zijn de teksten die ik citeer zo klaar als pompwater, ik heb dan ook de boeken gelezen en vaak herlezen waar ik uit citeer. Ik ken Ramesh's en Tolle's visie. Die sluiten aan en / of verwijzen naar universele waarheid, maar jouw waarheid is slechts een persoonlijke, daar zit jouw beperking in. En ik ga geen moeite doen jou iets uit leggen. Een oude ezel die denkt gedegen zelfonderzoek afgerond te hebben leer je niets meer.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 18:36   #5
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik heb dat meer gehoord, die collectieve omwenteling. Aquarius tijdperk en zo.
Maar ik zie nog maar zo weinig van die ontwaakte mensen om me heen. Anderzijds denk ik wel dat het aanstekelijk is.
Je moet in de juiste omgeving zitten hé Theo. Je moet buitenkomen onder de mensen. Naast de vele mensen die potdicht zitten en het einde van de normaliteit bereikt hebben en waarvoor de enige hoop nog een sterkere slaappil, angstremmer of anti-depressivum is, zie ik ook genoeg mensen die aan het ontwaken zijn. Die steek ik mijn hand nog uit. Soms steek ik mijn hand nog wel is uit naar de verkeerden, maar zo leer ik mijn onderscheidingsvermogen verder aan te scherpen.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 20:16   #6
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ga Tolle maar is lezen, wordt je dan wel zelf duidelijk en bespaart mij het uit te leggen.
Ik vraag jou om een uitleg en geef je de mijne er vast bij, ik wist al wel dat je daartoe niet in staat bent. Je quote zo maar wat van gasten die aan de weg timmeren en bekendheid genieten, je gedachten zijn zoiets als 'dan moet het wel goed zitten'. Ik heb de kracht van nu gelezen, ik vraag je simpelweg uitleg over dit kleine stukje van de quote van je. Waarom haal je deze aan als je hem niet eens begrijpt?
  Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 20:38   #7
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Maar ik zie nog maar zo weinig van die ontwaakte mensen om me heen.
Dat is niet zo vreemd ?.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 20:45   #8
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik heb de kracht van nu gelezen, ik vraag je simpelweg uitleg over dit kleine stukje van de quote van je. Waarom haal je deze aan als je hem niet eens begrijpt?
Dus jij hebt het boek gelezen maar begrijpt dat stukje van de quote niet en vraagt mij om uitleg erover.
Met alle Chinezen maar niet met den dezen!
Ga jij maar wat Suske en Wiske lezen, Waarheidsvinding en Tolle is niets voor jou. Ik had het wel gedacht, wie Ramesh Balsekar niet snapt, snapt Tolle ook niet.
Geen wanhoop Laurens, God is nooit te laat.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 21:00   #9
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Leg dat eens uit, want ik lees hieruit dat je tot een elitaire groep kunt behoren.
Hier is het, zie wat een moeite ik nog voor je doe. Hoef je je boek niet te gaan zoeken om het nog is te gaan bestuderen:

[img]www.waarheidvinding.nl/zelfkennisforum/tolletekst.jpg[/img]
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 27 May 2015, 21:23   #10
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Dus jij hebt het boek gelezen maar begrijpt dat stukje van de quote niet en vraagt mij om uitleg erover.
Met alle Chinezen maar niet met den dezen!
Ga jij maar wat Suske en Wiske lezen, Waarheidsvinding en Tolle is niets voor jou. Ik had het wel gedacht, wie Ramesh Balsekar niet snapt, snapt Tolle ook niet.
Geen wanhoop Laurens, God is nooit te laat.
Ik snap de teksten wel degelijk, ik leg ze zelfs voor je uit maar zo'n uitleg wil je niet horen. Vandaar mijn verandering leg jij de tekst dan eens uit en dan blijk je dat helemaal niet te kunnen.

Suske en Wiske heb ik verslonden (Nederlands voor allemaal gelezen).
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.