Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2015, 11:37   #1
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard Laurens's zelfverbetering

Laurens & Theo, ik kan mijn ogen de laatste tijd niet geloven met wat ik allemaal lees van jullie. Ik wil niet in discussie en in dezelfde sfeer belanden als jullie, maar hoop dat jullie bij jezelf te rade willen gaan en zelf eens willen kijken vanuit wat jullie hier de laatste tijd aan het posten zijn. Ik hoef het antwoord niet te weten. Ik zal voor mezelf ook nagaan wat er bij mij speelt dat ik nu dit schrijven wil.
Maria is offline  
Oud 8 January 2015, 11:46   #2
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Laurens & Theo, ik kan mijn ogen de laatste tijd niet geloven met wat ik allemaal lees van jullie. Ik wil niet in discussie en in dezelfde sfeer belanden als jullie, maar hoop dat jullie bij jezelf te rade willen gaan en zelf eens willen kijken vanuit wat jullie hier de laatste tijd aan het posten zijn. Ik hoef het antwoord niet te weten. Ik zal voor mezelf ook nagaan wat er bij mij speelt dat ik nu dit schrijven wil.
Heb je wel eens heel hard boe geroepen in een kippenhok, Maria?
De kippen denken allemaal dat de luide roep gevaar in houdt.
Van de sluipende vos hebben ze geen weet?.
Theo is offline  
Oud 8 January 2015, 12:05   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Laurens & Theo, ik kan mijn ogen de laatste tijd niet geloven met wat ik allemaal lees van jullie. Ik wil niet in discussie en in dezelfde sfeer belanden als jullie, maar hoop dat jullie bij jezelf te rade willen gaan en zelf eens willen kijken vanuit wat jullie hier de laatste tijd aan het posten zijn. Ik hoef het antwoord niet te weten. Ik zal voor mezelf ook nagaan wat er bij mij speelt dat ik nu dit schrijven wil.
Het zou fijn zijn als je wat specifieker weer geeft wat je bedoeld met 'de sfeer'. Kennelijk deel ik die met Theo waarmee ik in een zin genoemd word en dat zou dus een nadere duiding kunnen of moeten zijn wat je bedoeld, nochtans is het mij niet duidelijk, oftewel ik zie het niet. In ieder geval is het duidelijk dat je deze sfeer afkeurt. Wat wel opvalt is dat Theo en ik samengepakt worden als één spreekbuis en dat er vervolgens ter andere zijde een beweging is waar te nemen om zich daartegen te organiseren.

Op het persoonlijke vlak bemerk ik dat ik zo onderhand doodmoe ben van al het argumenteren en dat ik de neiging heb het aan Theo te laten om er met zijn andere invalshoek in te springen omdat er hier helemaal niets echt in beweging komt. Zoals altijd is Rob de rots in deze branding waardoor ik me aan zo'n experiment waag.

Wijziging aangebracht door Renoir op 14 January 2015 om 19:30.
Reden: Dit is een test om te kijken waarom als deze tekst gequote wordt er [COLOR]met de tijd[COLOR] komt staan.
 
Oud 8 January 2015, 12:18   #4
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het zou fijn zijn als je wat specifieker weer geeft wat je bedoeld met 'de sfeer'. Kennelijk deel ik die met Theo waarmee ik in een zin genoemd word en dat zou dus een nadere duiding kunnen of moeten zijn wat je bedoeld, nochtans is het mij niet duidelijk, oftewel ik zie het niet. In ieder geval is het duidelijk dat je deze sfeer afkeurt. Wat wel opvalt is dat Theo en ik samengepakt worden als één spreekbuis en dat er vervolgens ter andere zijde een beweging is waar te nemen om zich daartegen te organiseren.

Op het persoonlijke vlak bemerk ik dat ik zo onderhand doodmoe ben van al het argumenteren en dat ik de neiging heb het aan Theo te laten om er met zijn andere invalshoek in te springen omdat er hier helemaal niets echt in beweging komt. Zoals altijd is Rob de rots in deze branding waardoor ik me aan zo'n experiment waag.
Een soort van gesloten sfeer. Ik wil niet in argumentatie terechtkomen, ik had gehoopt dat je het zelf zou herkennen.
Maria is offline  
Oud 8 January 2015, 12:19   #5
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Even terzijde: kan dit op een andere thread? Want dit gaat duidelijk niet meer over het topic.
Theo is offline  
Oud 8 January 2015, 12:19   #6
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Een soort van gesloten sfeer. Ik wil niet in argumentatie terechtkomen, ik had gehoopt dat je het zelf zou herkennen.
Nee schat ik herken het niet en het benoemen moet je gewoon aangaan met altijd dat risico dat er wederwoord op komt en in een discussie terecht. Maar zo zonder toelichting kan ik er niet eens op reflecteren zoals je voorstelt.
 
Oud 8 January 2015, 12:22   #7
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Even terzijde: kan dit op een andere thread? Want dit gaat duidelijk niet meer over het topic.
Uiteraard ik maak wel een ander draadje.
 
Oud 8 January 2015, 12:32   #8
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nee schat ik herken het niet en het benoemen moet je gewoon aangaan met altijd dat risico dat er wederwoord op komt en in een discussie terecht. Maar zo zonder toelichting kan ik er niet eens op reflecteren zoals je voorstelt.
Ik vroeg te kijken naar "vanuit wat" je de laatste tijd aan het posten bent. Ik weet het antwoord niet, dat weet alleen jijzelf, ik weet alleen dat ik het bij jou als anders ervaar dan voorheen. Geslotener. Strijdend, maar op een andere manier. Alsof je in the middle of the fight vergeten bent waarom het ook al weer draaide. Niet in woorden of waarop je je richt, maar meer vanuit je eigen - laten we zeggen - "energie".
Maria is offline  
Oud 8 January 2015, 12:34   #9
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Heb je wel eens heel hard boe geroepen in een kippenhok, Maria?
De kippen denken allemaal dat de luide roep gevaar in houdt.
Van de sluipende vos hebben ze geen weet?.
Dit is de geslotenheid die ik bedoelde.
Maria is offline  
Oud 8 January 2015, 12:41   #10
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Ik vroeg te kijken naar "vanuit wat" je de laatste tijd aan het posten bent. Ik weet het antwoord niet, dat weet alleen jijzelf, ik weet alleen dat ik het bij jou als anders ervaar dan voorheen. Geslotener. Strijdend, maar op een andere manier. Alsof je in the middle of the fight vergeten bent waarom het ook al weer draaide. Niet in woorden of waarop je je richt, maar meer vanuit je eigen - laten we zeggen - "energie".
Maria als je me wilt helpen mijn eigen bevindingen met jouw visie te corrigeren.
Ik ervaar me middels de reacties van de forumleden als een oude versleten grammofoonplaat die zijn beste tijd gehad heeft. Het ding blijft maar doorkrassen in zijn spoor en er is niemand meer die er nog naar luistert. Alles is ook al gezegd het is één grote herhaling waar ik dan ook telkens op afgerekend wordt. Het is niet minder waar maar ongeliefd en de weerstand wordt zoals gezegd alsmaar groter, ik ben moe.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.