Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 April 2013, 12:00   #1
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard Weten wat je bent?

Als je weet wat je bent, ervaar je dan nog pijn, buiten de gewone lichamelijke signalen die aangeven dat er lichamelijk wat aan de hand is?

M.a.w. als je weet wat je bent is er dan een leven met enkel vreugde en vrijheid en zonder angst?

Ik heb geen idee wat ik ben maar het lijkt me toch als je weet wat je bent of in ieder geval weet wat je niet bent dat er dan enkel vreugde en vrijheid en een leven zonder angst is.

Als je weet wat je bent kan er dan nog verdriet, boosheid, angst opkomen?

Lijkt mij van niet.

Je moet je namelijk toch ergens mee geidentificeerd hebben wil bv angst, boosheid, verdriet kunnen ontstaan.

Maar waarschijnlijk zie ik het niet goed want ik weet niet wat ik ben.

Ik weet wel wat ik niet ben en een vreselijk gevolg daarvan is dat er een leven met enkel vreugde, blijdschap, vrijheid en zonder angst is.

Vreselijk, ik gun het niemand.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 12:47   #2
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Als je weet wat je bent, ervaar je dan nog pijn, buiten de gewone lichamelijke signalen die aangeven dat er lichamelijk wat aan de hand is?

M.a.w. als je weet wat je bent is er dan een leven met enkel vreugde en vrijheid en zonder angst?

Ik heb geen idee wat ik ben maar het lijkt me toch als je weet wat je bent of in ieder geval weet wat je niet bent dat er dan enkel vreugde en vrijheid en een leven zonder angst is.

Als je weet wat je bent kan er dan nog verdriet, boosheid, angst opkomen?

Lijkt mij van niet.

Je moet je namelijk toch ergens mee geidentificeerd hebben wil bv angst, boosheid, verdriet kunnen ontstaan.

Maar waarschijnlijk zie ik het niet goed want ik weet niet wat ik ben.

Ik weet wel wat ik niet ben en een vreselijk gevolg daarvan is dat er een leven met enkel vreugde, blijdschap, vrijheid en zonder angst is.

Vreselijk, ik gun het niemand.


Om te weten wat je (niet) bent moet toch eerst doordrongen en doorleefd zijn van wat je niet bent. Virgo zei het al ergens met wat andere woorden: Bewustzijn ervaart het Zelf door dit doorleven en dan pas loslaten. Ik ervaar dat zelf ook zo. Pas het doorleven en ervaren maakt dat het goed is en geweten wordt. Het weten en de drijvende kracht Bewustzijn laat alle kanten van de illusie ontstaan. Dezelfde drive van Bewustzijn laat de illusie weer oplossen als het doorleefd en gezien is.

Geen lichamelijke pijn (meer) ervaren kan ik niet plaatsen. Als je weet wat je bent. Is dat wel zo? Als ik dan berichten zie over angstige mishandelde dieren die angstig reageren bij elke aanraking. Zoals laatst het mishandelde paard? Of weten die ook al niet meer wat ze zijn? Hoe zie jij dat?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 13:36   #3
Bigbear
Asprirant lid
 
Bigbear's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Vreselijk, ik gun het niemand.
Dat maakt me dan weer blij
Bigbear is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 21:51   #4
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Om te weten wat je (niet) bent moet toch eerst doordrongen en doorleefd zijn van wat je niet bent. Virgo zei het al ergens met wat andere woorden: Bewustzijn ervaart het Zelf door dit doorleven en dan pas loslaten. Ik ervaar dat zelf ook zo. Pas het doorleven en ervaren maakt dat het goed is en geweten wordt. Het weten en de drijvende kracht Bewustzijn laat alle kanten van de illusie ontstaan. Dezelfde drive van Bewustzijn laat de illusie weer oplossen als het doorleefd en gezien is.

Geen lichamelijke pijn (meer) ervaren kan ik niet plaatsen. Als je weet wat je bent. Is dat wel zo? Als ik dan berichten zie over angstige mishandelde dieren die angstig reageren bij elke aanraking. Zoals laatst het mishandelde paard? Of weten die ook al niet meer wat ze zijn? Hoe zie jij dat?
Ulla, ik heb je goede raad maar eens opgevolgd.

Ik ben vanmiddag in iemands tuin gaan staan en heb net gedaan of ik een vogelhuisje was.

Dat ben ik dus niet, volgens de vogels en de reactie van mijn medemens te moeten geloven.

Weer een ervaring rijker; ik WEET dat ik geen vogelhuisje ben.

Je hebt de olifanten ingeruild voor paarden zie ik, ook heerlijk vlees.

Ik ook niet, ik heb het in de tekst van ene Aart niet zien staan.

Ulla, als wij samen gezellig 4 uur naast elkaar op dezelfde bank zouden zitten dan zou er wat mij betreft geen woord gesproken worden, bedoel ik mee; ik zie helemaal niets.

Ik weet enkel dat er bij mij alleen 'de lichamelijke pijn' kan zijn en niet meer de bedachte pijn uit de mind, ook wel psychische pijn genoemd.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 21:59   #5
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ulla, ik heb je goede raad maar eens opgevolgd.

Ik ben vanmiddag in iemands tuin gaan staan en heb net gedaan of ik een vogelhuisje was.

Dat ben ik dus niet, volgens de vogels en de reactie van mijn medemens te moeten geloven.

Weer een ervaring rijker; ik WEET dat ik geen vogelhuisje ben.
Een vogelverschrikker dan?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 22:09   #6
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Lol
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 18 April 2013, 22:29   #7
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ik weet enkel dat er bij mij alleen 'de lichamelijke pijn' kan zijn en niet meer de bedachte pijn uit de mind, ook wel psychische pijn genoemd.
Blijkbaar weet dat mishandelde paard niet, want het blijft angstig bij elke aanraking schrikt het sinds het mishandeld is. Eigenaresse kan het niet meer normaal aanraken. Aart dit is geen verhaaltje, maar waar gebeurd. Vorige week.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2013, 08:48   #8
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Blijkbaar weet dat mishandelde paard niet, want het blijft angstig bij elke aanraking schrikt het sinds het mishandeld is. Eigenaresse kan het niet meer normaal aanraken. Aart dit is geen verhaaltje, maar waar gebeurd. Vorige week.
Als iets leeft 'wat' het is, is het wel een dier en toch trauma doet zich gewoon voor.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2013, 08:56   #9
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als iets leeft 'wat' het is, is het wel een dier en toch trauma doet zich gewoon voor.
Paarden zijn dusdanige gevoelige dieren dat ze eraan dood kunnen gaan, als ze ernstige trauma's op lopen. En op zijn minst ernstige gedraag stoornissen oplopen, geen vertrouwen meer hebben. Dit soort dingen gebeuren al als mensen niet goed omgaan met paarden.

Dat lijkt mij geen natuurlijk weten meer wat het is, zoals Aart het dan schetst. Want zoals ik hem begrijp voelt hij geen lichamelijke pijn meer behalve de gebruikelijke signalen. Ik vrees dat ik hem dan niet goed begrijp.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 April 2013, 09:22   #10
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Paarden zijn dusdanige gevoelige dieren dat ze eraan dood kunnen gaan, als ze ernstige trauma's op lopen. En op zijn minst ernstige gedraag stoornissen oplopen, geen vertrouwen meer hebben. Dit soort dingen gebeuren al als mensen niet goed omgaan met paarden.

Dat lijkt mij geen natuurlijk weten meer wat het is, zoals Aart het dan schetst. Want zoals ik hem begrijp voelt hij geen lichamelijke pijn meer behalve de gebruikelijke signalen. Ik vrees dat ik hem dan niet goed begrijp.
Dan begrijp je vast wel waarom ik dit forum gestart ben. Mensen zijn onbewust en onwetend en richten andere levende wezens, niet zelden volledig onbewust, schade aan. Dus de allereerste prioriteit is bewustwording en het is zaak mensen bewust te laten worden en niet wat Aad kennelijk doet het leed ontkennen. Daarbij is het zo dat wanneer je weet 'wat' je bent tevens weet dat iedere schade die je aanricht jezelf aandoet en dat nalaat te doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.