Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 July 2012, 16:44   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Onderzoek!

Beste forumleden,

Ik begreep dat Anja een ban kreeg, dat weer een tijd geleden, wegens privé gegevens van een ander lid van hier openbaar gezet te hebben.
De regel hier, op het forum, is dat dat niet mag. Daarin is ze in overtreding geweest. Daarvoor kreeg ze een ban.

Ze kwam met een ander naam, voor mij was dat een vorm van aangeven dat ze deel wilde maken van het forum. Bij het inschrijven zou ze ook iets aangevinkt moeten hebben dat ze zich aan houdt aan de regels van het forum. Alsnog, komt dan voor mij over dat ze mee bedoelde dat ze zich aan de forum regels wenste te houden.
Haar aanwezigheid op het forum gaf mij te kennen dat zij hier deel van uit wilde maken.

Stel dat zij deel aan het forum zou willen nemen, uiteraard onder de voorwaarde dat ze zich aan de regels houdt, zoals voor een ieder ander dat geldt, zou men bereid zijn om haar als welkom te beschouwen?
Ik vraag niet of jij je hart voor haar zou kunnen openen, maar vind jij dat iemand een tweede kans verdient, als de persoon bereid is om zich aan de regels te houden?

Ik vind dat ze een tweede kans mag krijgen, om deel te kunnen nemen aan het forum.
Daarnaast zie ik dat ook als een kans voor onszelf om te toetsen hoe wij hier over denken/voelen en hoe wij in zulke situaties kiezen om te handelen.

Het lijk me heel fijn als jij je mening geeft, waarin je duidelijk aangeeft als jij Ja of Nee vindt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:02   #2
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
maar vind jij dat iemand een tweede kans verdient, als de persoon bereid is om zich aan de regels te houden?
Ja, dat vind ik. Zelfs tegen beter weten in.

Maar dat staat los van of je het ook doet of moet/wilt doen.
Sommige mensen veranderen hun gedrag nooit, wat ze ook beloven.
Die mensen heb je overal. En dan gaat het niet meer om diegene, die een tweede kans verdient, maar om diegene die de beslissing moet/mag nemen. En ook om de omvang en de ernst van de (mogelijke) schade, je kunt dit soort situaties namelijk overal op toepassen.

En tweede en meer kansen doet zich toch al voor, zij het niet meer in dezelfde situatie. Er zullen waarschijnlijk altijd mensen zijn, die betreffende weer in hun omgeving toelaten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:03   #3
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Het gaat nu niet meer om mij, om het gesprek voort te willen zetten. Voor mij is dat niet eens meer van belang.
Het raakt mij, en ik voel me geroepen om dat met jullie te delen. Mijn beleving is dat er iemand aan de deur klopte, en dat ik met jullie in overleg ben of zij hier welkom is of niet.

Van mij is zij van harte welkom.

Is ze voor jou ook welkom, ook al hoeft niet eens dan dat het van harte is?
Vind jij dat zij een tweede kans mag krijgen?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:08   #4
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het gaat nu niet meer om mij, om het gesprek voort te willen zetten. Voor mij is dat niet eens meer van belang.
Het raakt mij, en ik voel me geroepen om dat met jullie te delen. Mijn beleving is dat er iemand aan de deur klopte, en dat ik met jullie in overleg ben of zij hier welkom is of niet.

Van mij is zij van harte welkom.

Is ze voor jou ook welkom, ook al hoeft niet eens dan dat het van harte is?
Vind jij dat zij een tweede kans mag krijgen?
Het maakt mij persoonlijk idd niet uit. Ik vind het prima.
En zelfs van harte, blokkering heb ik ook al weer opgeheven.
Maar het blijft wel tegen beter weten in. Vreemd toch.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:17   #5
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Tis heel eenvoudig wij zouden het verleden achter ons moeten laten en/of uit moeten werken ten behoeve van bewustwording.

Met een beetje goede wil kunnen we weten waar en waarom het fout is gegaan en omdat we dat kunnen weten kunnen we ook voorkomen dat het weer 'fout' gaat.

In Anja's geval bv geen discussie's over haar boek bv, dat kan op haar forum, het ligt toch daar als platform. Lijkt mij simpel te zijn.

Nou ja ik ga me er verder niet mee bemoeien, laat het over aan anderen, dit nog afgezien van haar (Anja) evt. behoefden en/of niet.

Ik heb in elk geval geen bezwaar, maar dat was al duidelijk .

Wijziging aangebracht door Renoir op 18 January 2014 om 22:04.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:36   #6
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Jadi heeft zich niet recent na hernieuwd inzicht aangemeld op het forum met de intentie zich nu beter aan de regels te houden. Jadi had zich in januari al aangemeld. Ik heb er zeer mijn twijfels bij dat Anja zich zomaar aan de regels gaat houden. Mijn mening over haar heb ik elders al gegeven.

Waarom blijf je maar bezig met ruimte zoeken haar hier weer binnen te kunnen halen?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:39   #7
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Jadi heeft zich niet recent na hernieuwd inzicht aangemeld op het forum met de intentie zich nu beter aan de regels te houden. Jadi had zich in januari al aangemeld. Ik heb er zeer mijn twijfels bij dat Anja zich zomaar aan de regels gaat houden. Mijn mening over haar heb ik elders al gegeven.

Waarom blijf je maar bezig met ruimte zoeken haar hier weer binnen te kunnen halen?
Als je aan het Onderzoek deel wilt nemen Esradha geef gewoon je antwoord in de vorm van Ja of Nee. Ik weet niet meer wat jouw mening op een ander draadje was.

Als je geen deel wilt nemen aan dit draadje kan je ook laten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Waarom blijf je maar bezig met ruimte zoeken haar hier weer binnen te kunnen halen?
Het komt ietwat aanvallend over, je reactie op mij, merk ik. Vind ik jammer dat jij de aandacht weg neemt van dat wat volgens mij van belang is op dit draadje, en dat is: Vind je dat iemand een tweede kans mag krijgen??
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 17:44   #8
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Alsong wil ik je vraag beantwoorden.
Dit is de reden Esradha:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ubuntu: I am because we are.

Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 18:38   #9
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
niet of jij je hart voor haar zou kunnen openen, maar vind jij dat iemand een tweede kans verdient, als de persoon bereid is om zich aan de regels te houden?
Het gaat wat mij betreft niet zozeer om de bereidheid je aan de regels te houden, maar meer om de bereidheid je eigen denken/voelen/handelen/meningen/overtuigingen, aan een nader ( kritisch)zelfonderzoek te onderwerpen. Of die bereidheid er bij Anja is, waag ik te betwijfelen. Gezien haar rigide karakter.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 20:55   #10
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het gaat wat mij betreft niet zozeer om de bereidheid je aan de regels te houden, maar meer om de bereidheid je eigen denken/voelen/handelen/meningen/overtuigingen, aan een nader ( kritisch)zelfonderzoek te onderwerpen. Of die bereidheid er bij Anja is, waag ik te betwijfelen. Gezien haar rigide karakter.
Ach joh, Keen noemde haar frigide omdat ze niet van hem gecharmeerd is...

Ze is niet meer rigide dan jij of ik.

Het gaat ook niet om als iemand prettig is in omgang, op een zelfkennis forum. Als iemand aan de deur klopt, is er bereidheid in welke vorm dan ook.

Iedereen heeft wat om onder de ogen te zien, als het rigiditeit is, of hoogmoed, of welke onbuigzame karakter eigenschap dan ook.. Daar is ook een bewustwording forum voor. Toch?

En nu gaat het namelijk over de vraag: Vind je dat iemand een tweede kans mag krijgen?

Is dit een Ja of een NEE van jouw kant?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.