Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 March 2017, 20:31   #1
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard Anne's wolk

Zo Anne, heb een topic voor je aangemaakt met de treffende naam:
Anne's wolk als tegenhanger van Mihaela's arena.
Al je getater kan hier terecht.
Zoals deze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Het effect van het gebeurde op mij persoonlijk?
Allereerst. Ik deel met je dat er grenzeloos overschreden is en gekwetst. Natuurlijk vind ik dat.

Ik schrok. Ik begreep het niet. Wat was er voorafgaand gebeurd, in de zin van; heb ik wat gemist?
Het voelde, er is 'een slagaderlijke bloeding', OMG, 'uitslaande brand', die moet worden gestelpt dan wel geblust. Vandaar een misplaatst excuus. Het belangrijkst wat ik kon doen is, hoe het gebeuren te stoppen. Eerst water, de rest komt later. Schade beperken, hoe dan ook. Dat was wat de mens Anne er aan deed. Er was handelen naar wat mij als mens, toen, het beste leek. Geen; 'ik stond erbij en ik keek ernaar', het bekende omstanderseffect. Ik deed wat, ik handelde.

De rest van 'wat later kwam', is dat ik in mijn daden om het gebeuren tot stoppen te bewegen, door enkele anderen wordt afgeschilderd als naief, weinig diepgang. Een mens valt te water, en naderhand blijkt die mens zijn leven te willen benemen. Die wordt uit het water gehaald. Ik ontvang dan in de sfeer; "naieveling, wist je niet dat ik dood wilde om de nabestaanden te kwetsen. Je hebt het verpest, want niet iedereen is gekwetst. Begrijp je niet dat ik een leven verkracht, om te vertellen dat het leven voor iedereen een ellende moet zijn. Het is geen amok, dat zie je maar zo." Er staat doodstraf op zelfmoord. Onze organisatie van ons forum, ik weet niet precies wie dat allemaal in werkelijkheid zijn, begrijpt die straf niet, het hoe en waarom.

Ik vind zeker dat er ingreep, anders dan 'ga ego onderzoeken', gepleegd had moeten worden. Ik beleef dat wel, als 'zij stonden erbij en keken ernaar'. Die 'zij' worden door anderen hier niet als naief, weinig diepgaand, helden, want alles is doorzien, betiteld.

Ongelukkigerwijs, als er naar een 'sterke hand' verlangd wordt, komt die er niet waar die nodig is. De 'simpele ziel, onnozele' wordt opgeofferd. Die v?r staan, achter de schermen, die lachen. "Zie", zeggen zij, "wij hebben opgetreden".

Niet zij alleen zouden kunnen optreden, ook wij, niet forumbeheerders, kunnen doen. Je kunt aan de palen trekken, weggaan, maar alleen die in het veld staan doen, doen er wat aan.

Wat kan ik doen? Ik heb een spoor ervandaan gelegd. Kom maar op .. Katerie was tot op het bot bevreest op de pijnbank gelegd te worden. Hoe kwetsbaar kan ie zijn. Kruiperig gewoon. Voor mij geen brood en spelen. Dit is wat ik kon doen.

Miha, ... jij doet op jouw wijze.

Forumbeheerders stellen zich boven het forum, want zij hebben alles al doorzien, niets meer te doen. ... De mensheid pleegt zelfmoord. Wie kan nog de doodstraf voltrekken?

Ik hoop dat je dit begrijpelijk geschreven vindt. Geen woorden als 'onvoorwaardelijk, onmiddelijk'. Dit is hoe ik dit gebeuren vind.
katerie is offline  
Oud 11 March 2017, 21:09   #2
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht

@Anne: Zo veeleisend is ego nou, pas op je vernietigd mijn droom, je moet overal rekening mee houden, je hebt er nagenoeg een volledige dagtaak aan ieder zijn ego tevreden te houden.
katerie is offline  
Oud 11 March 2017, 21:18   #3
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dankje Anne, voor je uitleg.
Ik begreep je laatste schrijven ook, maar het ging langs me heen.

Ik doe op mijn wijze, en jij op jouw wijze, dat klopt.
Anne tikt zich op jouw verzoek de vingers blauw om vervolgens zo'n niks zeggende reactie te krijgen....
ja, Anne de postzegel, moeder Theresa vanop een wolk, deed alle moeite om een verslag te maken over haar poging tot blussen van de brand, gekwetsten te verzorgen, drenkelingen te redden etc. en krijgt dan zo'n niks zeggende reactie.
katerie is offline  
Oud 11 March 2017, 21:35   #4
Anne
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 11 January 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
ja, Anne de postzegel, moeder Theresa vanop een wolk, deed alle moeite om een verslag te maken over haar poging tot blussen van de brand, gekwetsten te verzorgen, drenkelingen te redden etc. en krijgt dan zo'n niks zeggende reactie.
Ik klaag niet, het waren anderen die dit zo benoemden.
Het is mijn vorm om dankbaar te zijn, en dienstbaar aan het Zelf te zijn.

Je moet toch ergens sporen achterlaten, anders verkeer je nu al in gene zijde. Water is soms in de toestand van ijs, dan vloeibaar, dan damp en soms gas. Als gas is het niet zichtbaar. Zo ook de mens. Soms in dromenland, hypnoseland, dan onzichtbaar en dan weer sporen achterlatend.

De ene persoon laat sporen na middels puberaal te schelden en drama's van slechte smaak op te voeren. De ander beantwoord een gestelde vraag.

Geven doe ik ook voor mezelf. Net als vergeven. Allemaal voor mezelf. Al werkend in de vorm van antwoord geven verwerk ik verder tot mijn Zelf.
Anne is offline  
Oud 11 March 2017, 21:42   #5
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Geven doe ik ook voor mezelf. Net als vergeven. Allemaal voor mezelf.
Da's mooi dat je zo geeft op ons forum hoor.
Wordt ten zeerste geapprecieerd.
katerie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.