Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 February 2014, 10:07   #1
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard Bewust zijn *

Bewust zijn. Maar waarvan eigenlijk bewust zijn? Bewust van ons ego? Of bewust van Liefde? En hoe is dat bewust-zijn van ons ego eigenlijk ontstaan? Afgezien van alle indoctrinaties en mechanismes welke we onvermijdelijk mee krijgen tijdens ons leven.

En hoe uit zich dat bewust-zijn dan? Hoe het ego zich uit is niet moeilijk te zien. Het ego uit zich in gedachten en denkbeelden en gelooft die denkbeelden ook (voorzover hij niet veinst) De gehele geest vervult zich van het onwerkelijke in het zijn. Bewuste gedachten verplaatsen zich naar het onbewuste en zetelen zich daar. Het onbewuste weerspiegelt het bewuste.
Je gaat de onwerkelijkheid steeds meer worden als je dat proces geen halt toe roept.

Uiteindelijk ga je zelfs de geziene wereld voor werkelijk houden. Je ogen, oren, tastzin etc nemen hem immers steeds waar. Ja, natuurlijk heeft iedereen een lijntje met de ongeziene wereld. Maar je ego (het resultaat van je denken en handelen) is er steeds als de kippen bij om dat 'lijntje' af te kappen. Dan kan je dat ego wel gaan ontrafelen, maar waarom zouden wij geinteresseerd zijn in iets wat het resultaat is van ons denken en handelen welke geplaatst is in Bewustzijn?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 February 2014, 19:43   #2
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Bewust zijn. Maar waarvan eigenlijk bewust zijn? Bewust van ons ego? Of bewust van Liefde? En hoe is dat bewust-zijn van ons ego eigenlijk ontstaan? Afgezien van alle indoctrinaties en mechanismes welke we onvermijdelijk mee krijgen tijdens ons leven.

En hoe uit zich dat bewust-zijn dan? Hoe het ego zich uit is niet moeilijk te zien. Het ego uit zich in gedachten en denkbeelden en gelooft die denkbeelden ook (voorzover hij niet veinst) De gehele geest vervult zich van het onwerkelijke in het zijn. Bewuste gedachten verplaatsen zich naar het onbewuste en zetelen zich daar. Het onbewuste weerspiegelt het bewuste.
Je gaat de onwerkelijkheid steeds meer worden als je dat proces geen halt toe roept.

Uiteindelijk ga je zelfs de geziene wereld voor werkelijk houden. Je ogen, oren, tastzin etc nemen hem immers steeds waar. Ja, natuurlijk heeft iedereen een lijntje met de ongeziene wereld. Maar je ego (het resultaat van je denken en handelen) is er steeds als de kippen bij om dat 'lijntje' af te kappen. Dan kan je dat ego wel gaan ontrafelen, maar waarom zouden wij geinteresseerd zijn in iets wat het resultaat is van ons denken en handelen welke geplaatst is in Bewustzijn?
Doe jappa en houd het een jaar vol.
30 minuten per dag.
Na een jaar praten we verder.

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 9 February 2014, 20:17   #3
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Doe jappa en houd het een jaar vol.
30 minuten per dag.
Na een jaar praten we verder.

Hab
Ik denk niet dat we verder praten, Hab.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 9 February 2014, 21:51   #4
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Ik denk niet dat we verder praten, Hab.
Wat zou dat een mooie uitkomst zijn.
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 9 February 2014, 22:52   #5
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Bewust zijn. Maar waarvan eigenlijk bewust zijn? Bewust van ons ego? Of bewust van Liefde? En hoe is dat bewust-zijn van ons ego eigenlijk ontstaan? Afgezien van alle indoctrinaties en mechanismes welke we onvermijdelijk mee krijgen tijdens ons leven.

En hoe uit zich dat bewust-zijn dan? Hoe het ego zich uit is niet moeilijk te zien. Het ego uit zich in gedachten en denkbeelden en gelooft die denkbeelden ook (voorzover hij niet veinst) De gehele geest vervult zich van het onwerkelijke in het zijn. Bewuste gedachten verplaatsen zich naar het onbewuste en zetelen zich daar. Het onbewuste weerspiegelt het bewuste.
Je gaat de onwerkelijkheid steeds meer worden als je dat proces geen halt toe roept.

Uiteindelijk ga je zelfs de geziene wereld voor werkelijk houden. Je ogen, oren, tastzin etc nemen hem immers steeds waar. Ja, natuurlijk heeft iedereen een lijntje met de ongeziene wereld. Maar je ego (het resultaat van je denken en handelen) is er steeds als de kippen bij om dat 'lijntje' af te kappen. Dan kan je dat ego wel gaan ontrafelen, maar waarom zouden wij geinteresseerd zijn in iets wat het resultaat is van ons denken en handelen welke geplaatst is in Bewustzijn?
Gewoon Bewust Zijn? Het is alles wat we in handen hebben: hier en nu...

Verleden is niet betrouwbaar, want geheugen vervormd, de toekomst is niet zeker, fantasie schiet te kort....

Hier en Nu, Bewust, ZIJN dat is alles wat er IS. De rest is persoonlijke invulling....

En ook dat mag er zijn, hier en nu.... Gewoon omdat we mens zijn..... omlaag gevallen engelen....
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 14 October 2014, 08:35   #6
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Bewust zijn. Maar waarvan eigenlijk bewust zijn? Bewust van ons ego? Of bewust van Liefde? En hoe is dat bewust-zijn van ons ego eigenlijk ontstaan? Afgezien van alle indoctrinaties en mechanismes welke we onvermijdelijk mee krijgen tijdens ons leven.

En hoe uit zich dat bewust-zijn dan? Hoe het ego zich uit is niet moeilijk te zien. Het ego uit zich in gedachten en denkbeelden en gelooft die denkbeelden ook (voorzover hij niet veinst) De gehele geest vervult zich van het onwerkelijke in het zijn. Bewuste gedachten verplaatsen zich naar het onbewuste en zetelen zich daar. Het onbewuste weerspiegelt het bewuste.
Je gaat de onwerkelijkheid steeds meer worden als je dat proces geen halt toe roept.

Uiteindelijk ga je zelfs de geziene wereld voor werkelijk houden. Je ogen, oren, tastzin etc nemen hem immers steeds waar. Ja, natuurlijk heeft iedereen een lijntje met de ongeziene wereld. Maar je ego (het resultaat van je denken en handelen) is er steeds als de kippen bij om dat 'lijntje' af te kappen. Dan kan je dat ego wel gaan ontrafelen, maar waarom zouden wij geinteresseerd zijn in iets wat het resultaat is van ons denken en handelen welke geplaatst is in Bewustzijn?

Ik denk (weet) dat we genoeg gebabbeld, nagedacht, gediscuteerd hebben over bewustzijn, waarheidsvinding.

Woorden wekken, voorbeelden trekken.

Dus nu mijn vraag aan alle adepten van deze leer; laat het discuteren wat achterwegen, julie hebben bewezen dat julie er experten in zijn, maar kunnen julie uit julie persoonlijk leven voorbeelden aanhalen van de concrete werking van die leer; voorbeelden die aangeven dat zonder de kennis opgedaan door deze leer julie anders gehandeld zouden hebben, of nog beter voorbeelden die aanhalen dat het door de kennis van deze leer is dat julie wisten.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 October 2014, 12:18   #7
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik denk (weet) dat we genoeg gebabbeld, nagedacht, gediscuteerd hebben over bewustzijn, waarheidsvinding.

Woorden wekken, voorbeelden trekken.

Dus nu mijn vraag aan alle adepten van deze leer; laat het discuteren wat achterwegen, julie hebben bewezen dat julie er experten in zijn, maar kunnen julie uit julie persoonlijk leven voorbeelden aanhalen van de concrete werking van die leer; voorbeelden die aangeven dat zonder de kennis opgedaan door deze leer julie anders gehandeld zouden hebben, of nog beter voorbeelden die aanhalen dat het door de kennis van deze leer is dat julie wisten.

Jazeker!
Zonder deze leer had ik jou er bij herhaling op gewezen dat "JULLIE" met twee 'L' s geschreven moet worden maar dat laat ik nu wijselijk achterwege.
Q.E.D.

hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 14 October 2014, 12:45   #8
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Jazeker!
Zonder deze leer had ik jou er bij herhaling op gewezen dat "JULLIE" met twee 'L' s geschreven moet worden maar dat laat ik nu wijselijk achterwege.
Q.E.D.

hab
Groots; het is dus dank zij die leer dat je jouw ego aan de kant gezet hebt en niet over mijn fouten gestruikeld bent of er over heen hebt gekeken.
Nog van die grootse werken?
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 October 2014, 13:05   #9
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Groots; het is dus dank zij die leer dat je jouw ego aan de kant gezet hebt en niet over mijn fouten gestruikeld bent of er over heen hebt gekeken.
Nog van die grootse werken?
Meerdere, maar ik blaas ook onder invloed van de verworven inzichten en wijsheid niet meer zo hoog van de toren.
In plaats daarvan tover ik een wijze glimlach voor.



hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 14 October 2014, 13:23   #10
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Meerdere, maar ik blaas ook onder invloed van de verworven inzichten en wijsheid niet meer zo hoog van de toren.
In plaats daarvan tover ik een wijze glimlach voor.



hab
Wat vind je van het gezegde van Jezus: 'indien je geloof zo groot is als een mosterdzaadje, dan zeg je aan die berg dat hij zich moet verplaatsen en hij doet het."
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PRI en de kunst van bewust leven. Aart Overige religie 201 26 May 2013 18:40


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.