Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 June 2018, 14:54   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Nieuw

Hallo iedereen,

Vaak komen er mensen terug met een nieuwe naam na een tijdje weg geweest te zijn.
Soms met een ban 'vertrokken', soms zomaar weg gebleven.
Een nieuwe naam geeft nieuwe kansen op een betere wisselwerking, en het is uiteraard niet mijn bedoeling.
Bij deze dus: Hallo, ik ben nieuw, mijn naam is Mihaela, binnen korte tijd ben ik weer nieuw, want mijn cellen vernieuwen zich steeds weer, en snel.
Voor die tijd, even snel iets vertellen over de wespen-nest in mijn tuin..

Oeps, vernieuwing...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 5 June 2018, 15:02   #2
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

"Chopra onderzocht jarenlang mensen die 'spontaan' genazen. Alle mensen uit zijn onderzoek hadden twee dingen gemeen: ze hadden een diepe ervaring van wie en wat ze in werkelijkheid zijn (zij noemden dit een Godservaring, oneindige intelligentie, de Stilte, het Licht, de Bron), èn ze hadden op de één of andere manier spontaan toegang gehad tot hun celgeheugen.

De in september 2013 overleden neurowetenschapper Candace Pert verrichtte onderzoek naar het effect van onze emoties op ons lichaam op celniveau. (Voor dit onderzoek werd ze in 2005 genomineerd voor de Nobelprijs.) Zij beschrijft in haar boek 'Molecules of Emotion' hoe niet-opgelost trauma en negatieve emoties fysiek worden opgeslagen op celniveau in de vorm van eiwitstructuren. Deze eiwitstructuren blokkeren bepaalde celreceptoren in de celmembraan waardoor de communicatie met andere cellen vermindert en ook de celstofwisseling negatief wordt beïnvloed. Deze verminderde communicatie en celstofwisseling wordt doorgegeven aan de volgende celgeneratie.
Door de opgeslagen herinneringen worden de cellen als het ware op de 'niet actief' stand gezet. Na verloop van tijd, vaak jaren nadat de stressvolle gebeurtenis plaats vond, merk je dit in de vorm van emotionele en fysieke ziektes.

Dr Pert stelde vast dat het denken, het verstand (mind) niet is beperkt tot ons hoofd, maar dat mind een constante stroom van informatie is tussen cellen, organen en systemen in het hele lichaam. In het hart zijn zenuwcellen gevonden die informatie opslaan, bewerken en vertalen naar activiteiten, net zoals de hersenen dat doen. Het verschil tussen denken en lichaam valt hiermee weg. Het lichaam is het denken en denken (verstand) is het lichaam.
Ze vatte het samen in: 'Your body is your subconscious mind' (je lichaam is je onderbewuste denken).
Een groep zeer kleine eiwitten, neuropeptiden, zijn de boodschappers die onze emoties overbrengen. Neuropeptiden worden in het gehele lichaam aangetroffen, vooral in het zenuwstelsel, bereiken alle cellen en functioneren als één lichaam omvattend netwerk.
Emoties beïnvloeden het hele lichaam-verstand systeem (body-mind). Alle delen van het lichaam-verstand staan in verbinding met elkaar en communiceren met elkaar.

Een langdurige ziekte is dus niet een passief, maar een weliswaar onbewust actief proces: ze wordt voortdurend gerecreëerd. (Ik zet het bewust vet, om te voorkomen dat mensen zichzelf de 'schuld' geven van hun ziekte.)
Dokter Michael Ryce, auteur van 'Why is This Happening to Me Again', gaat ervan uit dat zeker negentig procent van de energie die ons ter beschikking staat, wordt gebruikt om onopgeloste zaken in ons lichaamsgeheugen op te slaan. Ditzelfde mechanisme verklaart ook de zogenaamde spontane genezingen: wanneer wij onze gesteldheid kunnen veranderen ofwel de herinnering loslaten dan stopt de ziekmakende informatiestroom en kan het lichaam zich binnen weken herstellen.."
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw interview met Hans Laurentius Rob Hans Laurentius 0 26 December 2013 08:48


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.