Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Jiddu Krishnamurti
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Jiddu Krishnamurti Krishnamurti bekend als onafhankelijk denker die zijn eigen weg ging en geen volgelingen wilde.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 June 2010, 14:14   #1
Rozenhart
Asprirant lid
 
Rozenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard Als Krishnamurti sterft...

Als Krishnamurti sterft, wat onvermijdelijk is, zullen jullie regels in je hoofd gaan vormen, omdat het individu, Krishnamurti, jullie de Waarheid had voorgehouden. Jullie zullen dus een tempel bouwen, beginnen met het houden van ceremonie?n en zinsnedes, dogma?s, geloofssystemen, en geloofsbelijdenissen uitvinden en filosofieën creëren. Als je het fundament op mij, het individu, bouwt, zul je in dat huis gevangen raken, in die tempel, en dus zal er een andere Leraar moeten komen om jullie uit die tempel te ontwarren. Maar de menselijke geest zit zo in elkaar, dat jullie weer een tempel rond Hem zullen bouwen en zo zal het steeds doorgaan.
(Bron: K in The Future Is Now, 1989)

De foto link is verbroken (noot forumbeheer)

Rozenhart is offline   Met citaat reageren
Oud 26 June 2010, 10:16   #2
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rozenhart Bekijk bericht
Als Krishnamurti sterft, wat onvermijdelijk is, zullen jullie regels in je hoofd gaan vormen, omdat het individu, Krishnamurti, jullie de Waarheid had voorgehouden. Jullie zullen dus een tempel bouwen, beginnen met het houden van ceremonie?n en zinsnedes, dogma?s, geloofssystemen, en geloofsbelijdenissen uitvinden en filosofieën creëren. Als je het fundament op mij, het individu, bouwt, zul je in dat huis gevangen raken, in die tempel, en dus zal er een andere Leraar moeten komen om jullie uit die tempel te ontwarren. Maar de menselijke geest zit zo in elkaar, dat jullie weer een tempel rond Hem zullen bouwen en zo zal het steeds doorgaan.
(Bron: K in The Future Is Now, 1989)
Ja dat is al zo vaak gezegd Nathan, de mens neigt naar verering, naar het vormen van mythes en het organiseren daarvan in een religie.

Werk daaraan gewoon niet mee.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 June 2010, 19:01   #3
Rozenhart
Asprirant lid
 
Rozenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja dat is al zo vaak gezegd Nathan, de mens neigt naar verering, naar het vormen van mythes en het organiseren daarvan in een religie.

Werk daaraan gewoon niet mee.
Zeg ik dan dat ik geen ego heb?
Zeg ik dan tegen iedereen die het horen wil dat ik verlicht ben?
- Ja, ik ben veranderd.
Rozenhart is offline   Met citaat reageren
Oud 27 June 2010, 20:13   #4
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rozenhart Bekijk bericht
Zeg ik dan dat ik geen ego heb?
Zeg ik dan tegen iedereen die het horen wil dat ik verlicht ben?
- Ja, ik ben veranderd.
Ik sprak met 'de mens' in z'n algemeenheid toch wordt iets in je aangesproken. Een ego is niettemin een voertuig in optima forma voor jou in de wereld en de wereld is niet bevattelijk voor verlichting.

Jouw verandering is evident laat het alleen dynamisch blijven en maak er geen instituut van.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uit: Totdat je sterft. Rennie Osho 4 6 March 2018 12:51
Forums als gelezen aanmerken Maria Forum; regels, vragen, idee 54 10 June 2010 17:27


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.