Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 October 2012, 18:44   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Vraagje mbt forumregels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nee Bromsnor en Saartje staan geheel buiten deze actie, ik heb deze maatregel zelfstandig zonder ruggespraak genomen. Hoewel ik al wel enige tijd achter de schermen gewag heb gemaakt dit voornemens te zijn. Saartje en Bromsnor gaan over de overtredingen van de forumregels en ik ga over de onverenigbaarheid van de ideologie.
Beste Saartje en Bromsnor, kunt u mij vertellen waar in de regels vermeld wordt dat Renoir, ten alle tijde, op persoonlijke titel iemand in de ban kan doen, wanneer hij meent dat er sprake is van onverenigbaarheid van ideologie? Misschien lees ik erover heen. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2012, 13:16   #2
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

ZOWEL Bromsnor ALS Saartje zijn waarschijnlijk 'te moe en lusteloos over alle domheid hier' om te reageren..
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2012, 18:39   #3
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
ZOWEL Bromsnor ALS Saartje zijn waarschijnlijk 'te moe en lusteloos over alle domheid hier' om te reageren..
Misschien zijn ze wel zo slim om te snappen dat het ook niet aan hen gericht was. WiNk
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2012, 18:43   #4
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Of moeten ze weer effe tot leven gewekt worden.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 4 October 2012, 18:53   #5
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Of moeten ze weer effe tot leven gewekt worden.
Wat jij wilt.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2012, 08:35   #6
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Nee hoor, eindelijk mensen die mijn onge?venaard inzicht op zijn volle waarde weten in te schatten, en het niet bij theorie alleen laten.

http://www.zelfkennisforum.nl/showthread.php?p=23745
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2012, 09:02   #7
Bromsnor
Moderator
 
Bromsnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 September 2011
Berichten: 12
Standaard

Beste forumleden,

Ik moet u eerlijk bekennen dat ik de afgelopen dagen niet het forum heb gelezen zoals ik normaliter gewend ben te doen. Het was de laatste maanden hier zo vredig dat de aanwezigheid van moderatoren overbodig leek te zijn. Mijn collega Saartje treft geen blaam, zij is vanwege privé omstandigheden tijdelijk afwezig en ik had haar beloofd om de honneurs waar te nemen.

Op de gestelde vraag kan ik weinig anders antwoorden dan dat dat niet in de forumregels staat. Maar de mededeling van de forumeigenaar lijkt mij duidelijk. Ik lees ook dat ik mijn wijsheid zou kunnen tonen door niet op de vraag in te gaan. Dat zal ik dan ook niet doen. Maar ik wil u bij deze graag niet in het ongewisse laten dat uw moderator aanwezig is in voorkomende gevallen wanneer dat noodzakelijk mocht blijken te zijn.

Dan rest mij u een prettige voortzetting te wensen.

Met vriendelijke groet,
Uw Bromsnor.
Bromsnor is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2012, 09:27   #8
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bromsnor Bekijk bericht
Het was de laatste maanden hier zo vredig dat de aanwezigheid van moderatoren overbodig leek te zijn.
Vredig ja...
Er komt nergens iets in een stroomversnelling met vredig, vredig ligt op het kerkhof.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2012, 10:57   #9
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Beste Saartje en Bromsnor, kunt u mij vertellen waar in de regels vermeld wordt dat Renoir, ten alle tijde, op persoonlijke titel iemand in de ban kan doen, wanneer hij meent dat er sprake is van onverenigbaarheid van ideologie? Misschien lees ik erover heen. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Kun je, zoals Blikje doet*), plompverloren tegen iemand zeggen 'hé man, jij bestaat helemaal niet, je bent fictie' dan krijg je veel weerstand want het is je ervaring niet. Wat er kan gebeuren is dat je aan de ervaringskant gaat twijfelen omdat je dit nieuwe idee toch maar omarmd hebt, misschien omdat er zovelen zijn die zeggen gerealiseerd te zijn en dat wil jij ook wel, dat bijzonder zijn.

En dan begin je ook maar vast als een soort van hypothese te lullen over hoe dat er uit ziet want uit alles wordt duidelijk dat het je ervaring helemaal niet is. En voor je het weet heb je een forum, zoals dat van Jan Kersschot waar de gerealiseerden over elkaar heenbuitelen.

Zo'n forum wil ik hier niet en omdat Keen, relikwie had ik begepen van het Jan Kersschotforum hier dezelfde toon aan het zetten is en ik mezelf al in een rol geduwd ervaarde om het volgende relikwie van het Kan Kersschot forum te worden, door tegen hem tekeer te gaan. Binnen no time hebben we hier een slappe afspiegeling van dat Jan Kersschot forum, dat terziele is omdat zoiets natuurlijk van z'n lang zal ze leven niet werkt.

Ik weet niet of dit forum werkt, ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in maar ik doe m'n best het in de context te houden van zelfonderzoek. Het is namelijk mijn stellige overtuiging dat overtuigingen in overeenstemming moet blijven met ervaringsgegevens anders wordt het luchtfietsen.

Niemand is hier gerealiseerd, ook ik niet, zo lang we zitten te stoethaspelen met het aardse, en dat we stoethaspelen met het aardse is evident. Ik ben niet gerealiseerd omdat ik op dit forum net als jullie aan het stoethaspelen ben in het aardse, wat ik daarbuiten ben, of wat jullie daarbuiten zijn dat weten wij niet van elkaar, zoiets weet je alleen zelf.

Dus kunnen we de stijdbijl begraven wie er het meest gerealiseerd is. Ik druk me uit als 'ik weet wat ik ben', dat wat ik ben kan jullie onmogelijk raken. Raak ik je wel dan kun je niet zeggen 'ik weet wat ik ben' want dat wat je bent is onaangedaan. Niet als een houding maar omdat het dat is, dus begint het ondanks dat je meent dat je gerealiserd bent te broeien dan zit er 'wie' in de weg omdat je iemand bent. Je moet kunnen uitgaan van je ervaringgevens en als je meent dat je de boel kunt sturen dan is dat zo, net zo lang tot het dat niet meer is.

Wat betreft Keen die zondigd zich nog al aan 'ik weet wat ik ben' want ervaringsgegevens liegen niet (ze liegen wel degelijk maar dat is je ervaring niet, dus dan gaan we dat ook niet aan elkaar voorwerpen) net zo lang tot je door hebt dat je ervaringsgegevens je belazeren waar je bij staat.

Vanuit 'ik weet wat ik ben' is veel te zien, heel veel, het is alleen niet onder woorden te brengen. Dus wil je hetzelfde zien moet je daar ook zijn anders ben je gehinderd door alles waar je nog in staat en wat je nog moet onderzoeken op waarheid. Dus ga niet de gerealiseerde uithangen voor een gerealiseerde want je bent in een oogwenk doorzien.

Dat lijkt op pochen, haha ik weet wat ik ben en jij lekker niet, maar zo gebruik ik dat gegeven niet. Waar ik het voor gebruik is 'doe maar niet gerealiseerd want ik doorzie dat je dat niet bent', met andere woorden stop met het spelletjes spelen want je bent zo doorzichtig als glas. Zelfonderzoek is niet gerealiseerd doen en alles ontkennen om dat te lijken, zelfonderzoek is hard werken om je waarheid te vinden.

*) rectificatie nooit zou doen (om haar het ontworstelen te besparen)
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2012, 11:14   #10
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Kun je, zoals Blikje doet, plompverloren tegen iemand zeggen 'hé man, jij bestaat helemaal niet, je bent fictie'
Hahahahaha! Als er nou iets is dat ik niet zeg dan is het dat wel.
Hoe kom je nou weer bij zo'n zelfgeschapen beeld over mij waar je mij voortdurend in wil persen?
Nou moet ik me daar weer aan ontworstelen!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Forumregels Renoir Mededelingen forumbeheer 2 19 November 2014 21:25
Vraagje mbt bannen. Nadje Forum; regels, vragen, idee 170 24 September 2013 18:32
vraagje beheer mappen Lia Forum; regels, vragen, idee 40 2 June 2013 11:44


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.