Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 December 2011, 14:31   #1
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard



Vagebond is offline  
Oud 6 April 2012, 23:09   #2
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard The passion Rotterdam 2012

WAT IS MIJN HART - VERSIE UIT THE PASSION ROTTERDAM 2012

Wijziging aangebracht door Vagebond op 6 April 2012 om 23:26.
Vagebond is offline  
Oud 9 July 2012, 16:44   #3
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard geraaktheid....1.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
zat op het puntje van mijn stoel..
Hai Mihaela ik heb je quote even hier naar toe gesleept omdat het draadje van Mara toch al ernstig off topic is en ik daar de boel niet nog meer wil vervuilen dan het al vervuilt is. Da's 1.

2. Blijf nog even op het puntje van je stoel zitten......ik gebruik jou qoute nu alleen even om mijn eigen dingetjes, geraaktheidjes nog even op een rijtje te zetten dus voel je niet 'gedwongen' te reageren

3. Goed het ging dus over de soap Goede tijden, slechte tijden die vanwege een zomerstop een leemte achter heeft gelaten die ik dus nu heerlijk een beetje ga zitten opvullen.

4. toestandje Keen/Ogenbliksem dus.....ja nu komt het....nog even geduld....

5. Wat mij zo geraakt heeft hierin is dat Keen misbruik heeft gemaakt van de vogeltjes die voor ieder met een beetje heldere blik zichtbaar rond mijn hoofd vliegen. De meeste mensen die een beetje helder zijn respecteren mij erin dat ik niet wil spreken over wat er gaande is, echter Keen meent dat om Ogenblik-sem een steuntje te geven hij mij bij de strot mag pakken en mij als een zak patat mag leegschudden. Kijk en als je iets niet moet doen bij mij dan is het dus wel dat. Wanneer ik mijn teksten terug lees voel opnieuw de enorme woede die dat in me teweegbrengt....misbruik. Ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond, ik ga er van over mijn nek, ik kan dat niet verdragen.

Dan wat betreft dat helder zien van hem, wat ie schreef het raakt maar het is net even van de lijn. Ik haal de qoute van Keen d'r even bij dan of ik niet steeds heen en weer te schakelen tussen de verschillende pagina's

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht

Bloempje is niet zo'n durf-alles Blik-sem....ze bezwangerd alleen d'r eige luchtje.
Daarom komt ze meestal nogal bedwelmt over:-)

Het is ook niet niks waar zij mee te dealen heeft, ...de constante onrust en strijd (uitputtend, want ze heeft veel slaaaaap nodig om met alles' het midden te houden.....


Het is dus niet vreemd dat ze met overgave geniet van haar verdoving......
Zo hier is ie dan. Ik loop het even stuk voor stuk na.

Bloempje is niet zo'n durf-alles....:Dat klopt idd afgezien van het gegeven dat dhr afwijkt van mijn accountnaam, maar goed dat zal ik hem vergeven. Echter het is maar 1 kantje van het verhaaltje want waar ik niet zo'n durf-al lijkt te zijn ben ik tgt een hele grote durf-al want ik ben bereid tot het gaatje te gaan met mezelf ik durf keuzes te maken waar anderen mij voor gek zouden verklaren. Dat het lijkt alsof ik geen durf-al zou zijn klopt dat niet. Ik ben idd op de loop gegaan maar ik heb dat wel heel bewust gedaan, ik had namelijk ook een andere keuze kunnen maken, wat ik niet gedaan heb omdat ik uit ervaring weet dat wanneer er nog een stuk onopgeloste shit is je onherroepelijk terug zal vallen en dat is geen bijzonder aangename ervaring, weet ik uit ervaring.

Ik zit net als Ogen-bliksem in het gevang, hoewel ik het liever mijn hol of grot noem. Het is echter een gevang met een open deur. Feit is dat ik bang ben om naar buiten te gaan. Ik ben bang dat is bekend en ik ben in die grot om te herstellen van de klappen die ontvangen heb. Het waren geen verkeerde klappen het waren klappen die mij daar gebracht hebben waar ik moet zijn. Tis niet leuk en het is niet aangenaam, en ik lig vaker verkrampt op de vloer te dromen dan iets anders. Echter er zijn ook energieen die echt zijn, energieen die proberen mij te helpen. Er is er 1, een vrouw, bij wie ik mijn tranen los mag laten, die haar hand op mijn hoofd legt, zegt dat het oké is en dat het wel weer komt hierna omdat het verdriet van het verraad dat ik ervaren heb idd voor mij vernietigend is geweest. Er is ook de energie van de verrader, zijn enorme liefde voor mij, ik weet dat hij mij graag zou helpen maar dat zijn handen min of meer gebonden zijn omdat ik hem niet om me heen verdraag vanwege de pijn die er is.

Het is dit verhaal waar ik in geraakt wordt. Het is dit verhaal waar ik buiten dat wat er is graag voor mezelf hou, graag van gehad zou hebben dat zonder het bekend zou hebben hoeven worden, met respect in benaderd zou zijn geworden. Het heeft niet zo mogen zijn, dus staat het nu hier, nog steeds onbenaderbaar voor mij mbt tot andere mensen, want ik zal dit verhaal idd met hand en tand bewaken tot het klaar is. Ik duld daarin geen misbruik van anderen en al helemaal niet op de manier waarop Keen dat deed, het voelt voor mij als verkrachting. Zelfs dit schrijven voelt voor mij als verkrachting, want ik wilde dit niet hoeven schrijven en toch schrijf ik het omdat er een patatzak werd leeggeschut, ik kan niet anders.

Goed, verder met de volgende regel

Wijziging aangebracht door Vagebond op 9 July 2012 om 18:20.
Vagebond is offline  
Oud 9 July 2012, 16:51   #4
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Geraaktheid....2.

Ze bezwangerd alleen d'r eigen luchtje: Heuh...waar gaat dit over? Ik kan er met verstand niet eens bij. Ik lig in mijn eigen hol te dromen, mag dat soms niet ten behoeve van mezelf? Hoe zit dat dan met Ogenblik-sem, ik trek haar er even bij, in die zin? Het angstzweet druip bij haar ook van het voorhoofd, zij is niet meer of minder bang dan ik.

Ik schrijf het op ik hoef me niet verder in de schaduw terug te trekken dan ik al gedaan heb. zij kan niet eens antwoord op normale vragen geven zonder dat er iemand anders dat voor haar in de bres springt en zo niet dan zwijgt zij? Ogenblik-sem bezwangert nog meer haar eigen luchtje dan ik dat doe, het is voor ieder op dit forum zichtbaar hoe zij dat doet. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat Ogenbliks-sem niet ziet hoe hij haar met het bovenstaande zinnetje tgt met mij wegzet. Het is om triest van te worden en dat word ik er dan ook van. En ik hoor haar zang al weer hoor, dat ik het verkeerd zie, en dat ik haar niet begrijp enzo. Nou dat zal dan wel. Ik zie het zoals ik het zie.

Het is ook niet niks waar zij mee heeft te dealen: Dat klopt idd het is ook niet niks waar ik mee te dealen heb. Echter ik ben niet de enige die te dealen heeft met moeilijke dingen. Ook bv Ogenbliksem is ergens op één of ander niveau met zichzelf in gevecht. Ik ga niet zo ver op in mijn eigen pijn dat ik dat niet zie en ik ben er al helemaal de persoon niet naar om dat waar ik een ander mee zie vechten te bagataliseren omdat mijn pijn erger zou zijn of iets in die geest want ik zou wel de laatste zijn die dat zo zou zien.
Dus om een lang verhaal kort te maken wat doet Keen hier zowel met Ogenbliksem, ik spreek maar even voor haar, en tgt met mij? Hij trapt haar tgt met mij de grond met zijn zijn arrogantie. Ik snap niet dat Ogenblik-sem dat niet ziet. Te bang zeker om de wind stinkende wind die uit Keen's richting geblazen komt over zich heen te laten komen. Ik ga nog even door... Ik zou me in haar plaats stiekem de ogen uit de kop schamen wanneer ik iemand als Keen zo over mij zou horen preken als hij over mij spreekt. Zou ze al beginnen te voelen het verhaaltje van Keen niet enkel over mijn persoon ging maar ook over haar?

de constante onrust en strijd: Er is idd onrust en strijd in mij gaande dat klopt, dat kan een kind nog zien wanneer iemand een duidelijke grens waar wel en waar niet over gesproken wil worden.

(uitputtend, want ze heeft veel slaaaaap nodig : Wie zegt dat? Hoe komt hij daar bij? Ik slaap en in mijn slaap is onrust en strijd, so what? Ik wordt vanzelf weer wakker als ik uitgeslapen ben.

om met alles' het midden te houden.....: Die snap ik ook niet. Wat is dat het midden houden, het midden kun je enkel houden in de droom, daar hoef je niet voor te te strijden of te vechten dat gaat vanzelf. Het tegendeel raakt meer aan de waarheid; wanneer je vecht en strijd val je uit het middelpunt. Dus dat vechten en strijden om in het middelpunt te blijven is alleen maar contra-productief.
Dus al hij wil zeggen dat ik contra-productief bezig ben? Ach ja daar kan ik dan nog wel inkomen met wat moeite want dat zal er vanaf de buitenkant idd zo uitzien. Ik ervaar zelf echter wat anders.

Verbeelding is haar stokpaardje.....met een prijs, Klatergoud.:Ik ben idd een verhalen verteller, en een goede ook. Wie weet zal ik er idd ooit nog eens klatergoud mee gaan verdienen. Of zou Keen het anders bedoelen? Ik heb geen idee, wat het dan ook maar zal zijn het in elk geval niet zijn vermoed ik zomaar. Hij is jaloers misschien op mijn vermogen verhalen met inhoud te vertellen waar hij zich alleen in verklaringen kan uitdrukken. Tja daar kan ik dan ook niks aan doen natuurlijk want dat is zijn pakkie an.

Het is dus niet vreemd dat ze met overgave geniet van haar verdoving......: Heuh, waar haalt hij dat nu weer vandaan? Hij heeft het over zichzelf misschien. In dat geval ben ik jaloers op hem, ik wou dat ik dat kon. Helaas ben ik meer van het type Ogenblik-sem. Ik zit niet voor niks in dat hol natuurlijk en van verdoving is daar geen sprake hoor. Dat gebeurd wanneer je het leven veronachtzaamd vanuit zelf-rancune bv, relatief gezien natuurlijk. Ik zit alleen niet zo als Ogenblik-sem in elkaar dat ik denk het het aangename van een andere te kunnen ontvangen ( ja ik weet dat klinkt niet aardig en het is een invulling die mogelijk niet klopt, maar ik laat het toch zo staan voor mezelf als herinnering ). Maw ik ben nooit als een idioot achter anderen aangerend die mij vervolgens in de waan hebben gelaten. Ik liep tegen de Anja's van deze wereld aan en ach het is maar om het even hoor maar ik heb mijn eigen Anja en die doet het geweldig. Die Anja draagt alleen wel een andere naam dan Anja. En moet Ogenbliksem eens zien wanneer mijn Anja evt. op het podium verschijnt, waar ik niet op hoop natuurlijk want het zal een hoop timult geven en de stokslagen die men mij vervolgens zullen geven zullen niet mals zijn, het zal meer gekrijs vanuit afschuw zijn waarschijnlijk omdat men de ogen in de zak heeft zitten, dat hebben we al eens eerder meegemaakt. Dus je begrijpt ik sta niet bepaald te springen met dat momenteel in mijn achterhoofd.

Verder staat me nog bij dat er nog een andere zin in het stukje van Keen stond en die ging over dat Bloempje zo graag met de beentjes op de grond zou willen komen. Nou dat klopt ook idd. Geval is echter dat dat niet zo is en dat ik me daar hoe onaangenaam ik het ook vindt overal en nergens rond te zweven zonder een goede gronding dat is zoals het is. Ik voel me er idd gefrustreerd onder omdat ik namelijk met de beide beentjes op de grond heb gestaan en me dat maar heel kort vergunt is geweest, want voor het in de gaten had werd ik met een vieze rotklap alweer de ruimte ingeschoten. Ik wordt nog misselijk als ik er aan denk, maar goed inmiddels heb ik de situatie aanvaard zoals die is en zal er ondertussen maar het beste van hopen, ik zit/lig/draal voorlopig nog effen net zo lang als nodig rond in mijn hol. Tja het is een kwetsbare positie met alle andere Anja's op dit forum daar ben ik me heel goed van bewust.

Tjonge het is toch wat, wat een drama. Ik geloof dat het dat wel was voorlopig want zo'n verhaaltje schrijven ik ben de uitputting nabij hahahahaha.

O ja dat doet me denken. Dhr Keen dacht dat ik moest lachen omdat hij raak had geschoten. Ik kan nu wel vermelden dat ik niet moest lachen omdat hij raak had geschoten maar omdat hij zo doorzichtig was mbt zijn bedoeling. Ik ben namelijk niet van het soort dat zich terugtrekt wanneer men probeert mij te intimideren met een zgn heldere blik. Ieder idioot had kunnen schrijven wat Keen geschreven heeft. Ik ben namelijk redelijk doorzichtig of had ik dat al gezegd

Ja dit was het echt wel voor nu. Ja mamsie is boos, cq geraakt en vind ook dat ze uitermate terecht boos is onze Keen. Want mamsie is niet boos omdat Keen zijn pijltje in haar roos schoot mamsie is boos vanwege de intentie waar ie het mee deed. Het was dus de intentie die mij raakte de rest? Nee daar kan ik niet echt van ondersteboven zijn.

Ik hoop ondertussen dat jullie dat ook niet zullen zijn...

Groetjes V.
Vagebond is offline  
Oud 9 July 2012, 17:21   #5
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nee daar kan ik niet echt van ondersteboven zijn.
Ik hoop ondertussen dat jullie dat ook niet zullen zijn...

Groetjes V.
Verrassende wending Vagebond.
Ben zeker niet van ondersteboven hier van, wel vraag ik me af waarover dit gaat.
Wat is er echt gebeurd?

Het gaat uiteraard niet over wat ik er van denk, of wat ik voel, of wat ik beleef, want jij vertelt iets.
Lieve Vagebond, ik leef met je mee. Ook al begrijp ik nog niet zo goed wat gaande is.
Ik lees nog een paar keer, misschien begrijp ik dan weer wel.
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2012, 17:27   #6
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Ik heb ook geen idee waar dit allemaal betrekking op heeft, maar dat hoeft gelukkig ook niet. Ik zat te wachten op een smeuig verhaal over Keen's kruisje waar somtijds nog wel lol aan te beleven viel en ik zie de link met bovenstaande dan ook niet. Maar als het jou oplucht Vagebond en die indruk krijg ik, dan is het toch goed? Ik neem het ter kennisgeving aan en voor de pijn en het verdriet een warme .
Nadje is offline  
Oud 9 July 2012, 17:51   #7
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Geraaktheid...3

Nu met betrekking tot Ogenbliksem. Wat mij raakt wanneer er iets wat op een conversatie zou kunnen lijken tussen haar en mij, is hoe ze telkens weer de bal terug speelt wanneer ik haar een vraag stel. Ik ben wel gewent dat ze niet geageert wanneer ik iets mbt haar ter berde breng. Hoewel veelzeggend niet echt rakend. Ik kan me voorstellen dat zij mij van haar rug wil, ik ben ook geen kattepis natuurlijk en een echte bedreiging, tis mijn fantasie dus neem me niet kwalijk....

Ik vraag me af waarom zij mij persee naar haar Anja wil sturen, moet ik de kastanjes voor haar uit het vuur, halen? Wil zij mij laten ervaren wat zij met haar Anja ervaart? Wie zegt dat ik dat al niet ervaar en dat ik dat al niet waarneem. Wie zegt dat ik niet met haar meevoel en me ergens geen voorstelling bij zou kunnen maken? Ik weet het niet. Ik weet dat ik in mijn leven, zoals gezegd, mijn eigen Anja heb. Ik weet zoals gezegd dat ik hoop dat mijn Anja nog een poosje uit mijn buurt blijft omdat wanneer ik los ga iedereen in paniek begint te krijzen. Dat is wat mij raakt. Er gebeuren veel dingen waarvan niemand weet dat die gebeuren. Ik ga dat niet laten zien omdat ik weet hoe er reageert zal worden door deze en gene.

Het raakt mij dat men beweerd dat ik de boel ontwijk/ontduik. Ik ontwijk niet de boel en ontduik ook niet de boel, ik voel ook niet de behoefde iets te ontwijken. Ik weet gewoon uit ervaring dat men in de paniek schiet wanneer ik los ga en dan moet ik me vervolgens gaan bezig houden met die anderen om de boel weer een beetje recht te breien. Ik heb daar eenvoudigweg geen zin meer in. Het is gemakkelijker e.e.a. buiten beeld te houden. Alles wat ik vraag is of mij dat vergunt mag zijn voor nu.

Alles komt op zijn tijd, ook de tijd dat ik wellicht wat helderder zal zijn, voor nu, nou zoals gezegd....

Ik leef mee met Ogenblik-sem, het is niet zo dat ik haar niet zie omdat ik wel eens confronterend ben, het is omdat ik haar zie, het is omdat ik mezelf zie.

Ja het heeft me geraakt dat er iemand was die meende zich er mee te moeten bemoeien. Het heeft me geraakt dat er iemand was die in de weg ging staan....en waarom? Puur en alleen voor zijn eigen absurde zelf-bevrediging. Hij was zich er niet van bewust dus mag het hem niet kwalijk nemen zoals ik het Ogenblik-sem niet mag kwalijk nemen dat zei niet zag wat hij deed haar/mij/zichzelf aandeed.

Ik kan er niks aan doen het raakt me en het raakt me diep. Ik ben een softie ondanks mijn soms harde vol van (ver)oordeel lijkende woorden misschien. Maar er zit zelden verdoordeling achter tenzij het gaat over zelfveroordeling en dat is dan ook goed waarneembaar.

Ik ga er nu mee uitscheiden want ik weet niet meer wat ik typ en woorden alleen om woorden te typen, nee dat is niet mijn ding.

Om toch nog vrolijk te eindigen een liedje, niet te hard schrikken als je op de link klikt: http://www.youtube.com/watch?v=JNP3OQRi4fE ( ik vind niet alles even briljant maar het komt in de buurt.

Groetjes V
Vagebond is offline  
Oud 9 July 2012, 18:03   #8
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Verrassende wending Vagebond.
Ben zeker niet van ondersteboven hier van, wel vraag ik me af waarover dit gaat.
Wat is er echt gebeurd?

Het gaat uiteraard niet over wat ik er van denk, of wat ik voel, of wat ik beleef, want jij vertelt iets.
Lieve Vagebond, ik leef met je mee. Ook al begrijp ik nog niet zo goed wat gaande is.
Ik lees nog een paar keer, misschien begrijp ik dan weer wel.
Hier gaat het over Mihaela
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht

Bloempje is niet zo'n durf-alles Blik-sem....ze bezwangerd alleen d'r eige luchtje.
Daarom komt ze meestal nogal bedwelmt over:-)

Het is ook niet niks waar zij mee te dealen heeft, ...de constante onrust en strijd (uitputtend, want ze heeft veel slaaaaap nodig om met alles' het midden te houden.....


Het is dus niet vreemd dat ze met overgave geniet van haar verdoving......
Ik beschrijf zin voor zin wat het verhaaltje met me gedaan heeft. Mocht je het verband niet begrijpen klik dan in de quote naast de naam geschreven door Keen even op het blauwe pijltje dat is het gemakkelijkst. Ik heb geen zin alles wat en hoe uitgebreid uit te gaan leggen, dat kost mij zelfs te veel energie die ik er niet in wil leggen.
Het is mijn gevoel mijn beleving, het moest me van het hart, that all. Beschouw het maar als voor de genen die het verstaan. En zo niet.....? nou ja dan is het jammer.

Doei en groetjes.
Vagebond is offline  
Oud 9 July 2012, 18:12   #9
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Het is dit verhaal waar ik in geraakt wordt. Het is dit verhaal waar ik buiten dat wat er is graag voor mezelf hou, graag van gehad zou hebben dat zonder het bekend zou hebben hoeven worden, met respect in benaderd zou zijn geworden. Het heeft niet zo mogen zijn, dus staat het nu hier, nog steeds onbenaderbaar voor mij mbt tot andere mensen, want ik zal dit verhaal idd met hand en tand bewaken tot het klaar is. Ik duld daarin geen misbruik van anderen en al helemaal niet op de manier waarop Keen dat deed, het voelt voor mij als verkrachting
Lieve Vagebond, sterkte met wat je mee maakt. Het is jouw verhaal, en met alle respect daarin, van mijn kant, laat ik het verder volledig aan jou over wat jij kiest te delen.


Liefs,
Mihaela
Mihaela is offline  
Oud 9 July 2012, 18:50   #10
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Lieve Vagebond, sterkte met wat je mee maakt. Het is jouw verhaal, en met alle respect daarin, van mijn kant, laat ik het verder volledig aan jou over wat jij kiest te delen.


Liefs,
Mihaela
Mihaela het doet gewoon pijn wanneer iemand misbruik van je openheid maakt. Ik snap niet hoe dat niet gezien wordt. Tis toch duidelijk wat er staat, hoeveel duidelijker moet ik het nog zeggen. Ik ben echt niet bang om in mijn blote gat te staan dat heb ik al zo vaak gestaan. Ik heb al zoveel storm over me heen gekregen. Ogenbliksem die maar blijft zeuren dat ik pas recht van spreken heb wanneer ik bij Anja ben geweest omdat dat ik dan pas echt in mijn blote gat heb gestaan of wat ook. Ze beseft niet hoe vaak ik al in mijn blote gat heb gestaan. Waarom neemt ze niet gewoon van me aan dat ik niet dingen uit de weg ga omdat zij mij niet ziet gaan. Waarom zou ik iets aan haar moeten bewijzen in Godsnaam, waarom?

Nou het bewijs staat er, nu maar hopen dat het niet weggegooit is in de vuilemmer, want dat kan ook maar zo gebeuren hé je geeft iets waardevols en men doet er vervolgens niks mee behalve dat je stank voor dank en een hoop stront over je heen krijgt. Idd Miheala er is veel pijn in me omdat ik heel veel gewoon niet kan zeggen of schrijven.

Ik heb er eenvoudig geen zin meer in. En ik wil dood gewoon heel eenvoudig niet meer misbruikt worden door figuren als een Keen, in dit geval, omdat iemand anders het lef niet in zijn/haar lijf heeft te voorschijn te komen en ik dan maar als kannonenvlees opgedient moet worden. Ik ga er van over mijn nek, ik kan er niks aan doen.

Ik gooi het gewoon maar open, en snapt niemand er wat van, het kan me ook niet schelen eerlijk gezegd. Het moet er bij mij uit.

Thanks M en N
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.