Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2012, 11:12   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Vaarwel...

Ik heb de ban voor Jadi en Wasbeertje opgeheven.

Ik zie geen reden om ze nog langer afgescheiden te houden. Ze zijn niet aangemoedigd om hier te schrijven maar kunnen gewoon weer inloggen en deelnemen.(Gargamel)

Dat lijkt me een mooi moment om het forum vaarwel te zeggen. Vaarwel allemaal.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 11:24   #2
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik heb de ban voor Jadi en Wasbeertje opgeheven.

Ik zie geen reden om ze nog langer afgescheiden te houden. Ze zijn niet aangemoedigd om hier te schrijven maar kunnen gewoon weer inloggen en deelnemen.(Gargamel)

Dat lijkt me een mooi moment om het forum vaarwel te zeggen. Vaarwel allemaal.
Als je je nu omdraait, en weg huppelt op je hoge hakken laat je mij zien dat je niet in staat bent om te delen. Dan laat je me zien dat je de wereld daar buiten ontkent. Er is geweld, er is onenigheid in de wereld.
Waarom verlaat je de wereld dan niet?
Daar buiten is er geweld, en agressie, en mensen dringen hun mening op, op een ander.
Daarbuiten, op je werk, en zelfs in de straat waarin je woont is er geweld en agressie en felheid en furie dat in woorden en gezicht-uitdrukkingen geuit worden.
Waarom verlaat je de wereld dan ook niet?
Waarom blijf je leven in een wereld waarin geweld bestaat?
..en waarom ineens verlaat je een forum omdat volgens jou iemand niet in je beeld past?
Stel dat, dat iemand die nu toegelaten wordt als ze dat wilt, een nieuwe kans krijgt, en nooit meer herhaalt dat wat haar toentertijd een ban veroorzaakt heeft.
Vind je dat criminelen in de maatschappij ook geen nieuwe kans mogen krijgen, of dieven, of verslaafden, of welke vorm dat buiten het 'normale' valt?
Waarom ga je nog werken Nadje, als je niet in herkansing gelooft?

Ik vind dit het toppunt van weglopen van je Nadje.
Teleurstellend dat je niet bereid bent om te delen en een nieuwe kans te geven.
Laat dan zien dat jij dan boven staat, als je vindt dat jij niet zoals hun bent,reageer dan niet op hun letters. Niet omdat je ze negeert, maar omdat jij dat kan. Dat zou pas 'ontwikkeling/beheersing' van jouw kant laten zien.
Weglopen in deze laat mij veel zien, en dat vind ik heel erg jammer!

Dan is je bestaan in de wereld, en je bijdraag op je werk, maar schijn... Je staat de wereld niet toe, je staat de mensen die je 'bijstaat' op je werk niet toe, je sluit je er voor af, en zo kan je doen alsof je erbij bent.

Laat de wereld toe, laat de agressie, felheid, en geweld toe, en laat me zien dat jij Liefde bent! Dan kunnen ze je niet raken, omdat je weet dat ze jouw Ziel niet kunnen raken(beschadigen), en niet omdat je je ervoor afsluit, maar omdat jij weet 'wat je bent'!!!
Je vlucht nu!

Alsnog, als ik jou nooit meer zie, zou je nooit vergeten, in mijn beleving maken wij nu deel van elkaar!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 11:47   #3
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind dit toppunt van weglopen ...
Zei Nadje niet al vaak dat zij het goed vindt met wat haar wegen kruist? Ja, ... zij zet misschien een stap opzij uit vrees voor 'toppunt' dat zich aandient. Zij zegt misschien 'er zijn ook top(punten) onder water' en vaarwel is dan een waarschuwing om de klippen behouden te passeren. ?
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 11:51   #4
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Mihaela, ik zie dat je, als te doen gebruikelijk, weer eens van alles aan het invullen bent. Wie zegt dat het mij om Jadi en Wasbeertje gaat? Die lust ik allebei rauw. Het gaat mij om de mededeling van Gargamel en de manier waarop. Hij ziet geen reden (meer) om de ban nog langer gestand te doen. Er was voor hem (persoonlijk) ook geen reden om hen in de ban te doen. Dat had met andere mensen hier te maken. Nu wordt hier eenzijdig de ban plots weer opgeheven. Het is zijn forum, dus hij kan doen wat hij wil. Gelukkig geldt datzelfde voor mij, dus...vaarwel.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 11:54   #5
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Zei Nadje niet al vaak dat zij het goed vindt met wat haar wegen kruist? Ja, ... zij zet misschien een stap opzij uit vrees voor 'toppunt' dat zich aandient. Zij zegt misschien 'er zijn ook top(punten) onder water' en vaarwel is dan een waarschuwing om de klippen behouden te passeren. ?
Haar goed recht om te doen wat goed voor haar voelt. Ik zeg gewoon wat ik zie.
Ik had graag gezien dat er ruimte voor ons allen hier was, maar tja.. Wie ben ik om te beoordelen? Mijn ego vecht de hele dag door met ieder ego dat zich aandient, en ik hol ook zo snel mogelijk als iets als 'gevaar' zich voor doet.
Ik begrijp haar wel, en herken mezelf in haar daad.
Daar is haar grens!
Ik draag haar een warm hart, op haar weg.. ook al vlucht ze, volgens mij, van zichzelf.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 11:55   #6
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Mihaela, ik zie dat je, als te doen gebruikelijk, weer eens van alles aan het invullen bent. Wie zegt dat het mij om Jadi en Wasbeertje gaat? Die lust ik allebei rauw. Het gaat mij om de mededeling van Gargamel en de manier waarop. Hij ziet geen reden (meer) om de ban nog langer gestand te doen. Er was voor hem (persoonlijk) ook geen reden om hen in de ban te doen. Dat had met andere mensen hier te maken. Nu wordt hier eenzijdig de ban plots weer opgeheven. Het is zijn forum, dus hij kan doen wat hij wil. Gelukkig geldt datzelfde voor mij, dus...vaarwel.
De moderatie kan desgewenst, nog steeds, ingrijpen. Ik zie alleen geen reden om iemand blijvend van deelname buiten te sluiten.

Het is tot een forum van 'meningen verkondigen' verworden en dan telt, in mijn optiek, ook iedere zich voordoende andere mening, zei het om onderuit te halen en vooral niet om te worden beschermd.

Ik heb wel bedenkingen betreffende de deelname en die betreffen dan datgene wat het niet doen van zelfonderzoek aanmoedigd. Ik had dus moverende redenen om enkelen alhier van deelname uit te sluiten en heb dat uiteindelijk niet gedaan.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:01   #7
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Vind je dat criminelen in de maatschappij ook geen nieuwe kans mogen krijgen, of dieven, of verslaafden, of welke vorm dat buiten het 'normale' valt?Teleurstellend dat je niet bereid bent om te delen en een nieuwe kans te geven. Alsnog, als ik jou nooit meer zie, zou je nooit vergeten, in mijn beleving maken wij nu deel van elkaar!

Dit stukje tekst spreekt mij ( in het algemeen) aan. Dat is wat ik bedoel met "mogen" en iedereen een kans blijven geven. (voor zover dat mogelijk is in je overleving) Want dat wat je niet mag, is uiteindelijk niet de mens zelf maar het gedrag wat je hindert. Elk mens is de moeite waard, ik ben in wezen niet beter of slechter dan de ander. Hooguit hinderlijker of juist niet in mijn gedrag en uitingen. En dat is weer iets wat je ook bij jezelf moet zoeken.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:04   #8
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Mihaela, misschien moest je maar medium worden gezien de stelligheid waarmee je meent iemands beweegredenen beter te kennen dan de persoon zelf. Zelfs zonder dat de persoon enige toelichting op de reden van vertrek heeft gegeven.

Daarbij, is weglopen altijd vluchten? Is blijven altijd de juiste optie?
Als iemand mij wil verkrachten, zou je me dan adviseren om te zeggen, ok?, doe maar! Ik wil wel eens weten hoe dat voelt?

Kan je geen situatie bedenken waarin weglopen juist van zelfkennis en inzicht getuigt?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:05   #9
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Nadje, het ga je goed en misschien tot wederziens!
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 12:06   #10
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
De moderatie kan desgewenst, nog steeds, ingrijpen. Ik zie alleen geen reden om iemand blijvend van deelname buiten te sluiten.
En ik zie geen reden om daar nu mee te komen, zonder dat daar blijkbaar enige aanleiding voor is en zonder dat, bij betrokkenen, eerst eens te polsen. Desnoods per pb. Maar misschien is dat ook wel gebeurd. En ook al zouden er mensen zijn die daar nog steeds moeite mee hebben, hoeft dat nog geen reden te zijn om je standpunt in deze, niet te wijzigen en de ban op te heffen. Maar als er geen aanleiding is, waarom zou je? Ik vind het simpelweg een merkwaardige move.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.